Jump to content

Varaždin - Ljubljana (via Pragersko)


Vedi

Recommended Posts

Nažalost ne, jer je bilo premalo vremena, a i to je bilo čisto railfanovsko druženje, sastal sam se naime sa prijateljem iz Ljubljane koji je također veliki ljubitelj željeznica.

 

Ahaaa, pa da, onda je bezveze da idete gubit vrijeme u grad.. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

nikako se ne mogu nadiviti koliko su slovenci naprijed u željezničkom smislu (a i u nekim drugim pogledima, no ovo nije ni vrijeme ni mjesto). stvarno me uvijek zadivi kako je sva infrastruktura lijepo održavana i obnovljena, vozni park je ponovljen, a ono što je ostalo staro je jako dobro održavano i usčuvano. jedino ti grafiti, ali ajde...

vedi, svaka čast, ovaj putopis me nagnao da i ja odem jedan dan prek varaždina u ljubljanu, mislim da se ovo ne smije propustiti. ili preko ljubljane u varažidn, vidićemo :mrgreen:

...and I'd let that lonesome whistle blow my blues away.....

Link to comment
Share on other sites

Hvala vam Dunkelheit i rasha!

 

Ima li nešto lepše nego putovati u lepo očuvanim starim udobnim Gošinim vagonima sa prozorima koji se otvaraju do pola, još u tako lepim predelima...

 

Odgovor je bez dvojbe - NEMA! :mrgreen:

A. G. MATOŠ. Pjesnik.

 

120/121 A. G. MATOŠ. Legenda.

Link to comment
Share on other sites

Pozdrav

 

Vedi, puno hvala za taj putopis. Veoma dobro odrađeno i sa divnim komentarima (baš volim stvari pisane u dialektu :mrgreen: )

 

A sada moj komentar na uređenost SŽ-a. Možda su neke stvari i bolje sređene u usporedbi sa HŽ-om, ali ima tu još uvijek puno toga što bi trebalo bolje srediti. Uzmimo na primer brigu o invalidima. Ormož je nakon renoviranja (u okviru uređivanja V koridora) dobio perone sa pothodom i dizalicom za invalide. Ali na slikama ne vidim dizalicu, pomoču koje bi se invalidi na kolicama dignuti u vlak. Osobito kad znamo, da je jedini niskopodni vlak SŽ-a Siemensov Desiro, koji još dugo neće voziti kroz Ormož. Sa druge strane, pre slabe dve godine obnovljen je kolodvor u Mariboru. Tu dizalicu za invalide u pothodu nisu stavili (od blagajne do perona moraš kroz pothod...), ali zato imamo na peronu prijevoznu dizalicu za dizanje invalida na kolicima na vlak. Istini na volju, invalidi u Mariboru pomoču kolica mogu doči do perona, ali je "stranputica" dosta dugačka....

 

A sada naša legenda Pohorje expres...Več sam htio Seabralu u njegovom putopisu odgovoriti, kada je spomenuo derutne vagone, da to tako mora biti, jer imam utisak, da kompozicija Pohorca več pada pod spomenišku zaštitu :mrgreen: I stražnji vagoni, koji dolaze iz Murske Sobote, odnosno dolaze u nju, uvijek su lošiji, nego mariborski....O kvaliteti vagona nešto kazuje i oznaka NE, što znaši, da ne zadovoljavaju RIC propise...Ali se slažem, starim Gošinim "zicevima" nema premca. IMHO samo ih sijedala u "Mercedesu" (711 iliti Zelenec) "šišaju"....A ono sa najavljivanjem stajanja i nuđenjem kafe, pića, grickalica je tako od prvog dana (početkom sedamdesetih prošlog vijeka), kada je Pohorje Expres bio vlak najvišeg ranga na teritoriju Slovenije i vozio je u sastavu dve garniture "Mercedesa", tada još u Bajadera bojanju....Ahhh uspomene.....

 

Još jednom hvala... :jup:jup:jup

 

LP iz Maribora

 

Jože

Link to comment
Share on other sites

Odličan putopis majstore! Samo tvoj kajkavski sam pomalo teško razumio, al barem vježbal sam malo ;-) Drago mi je da i ti si imal malo vrijeme za putovanje.

 

Križamo se sa IC 247 „Citadella“ (Ljubljana – Pragersko – Hodoš – Budapest Keleti)

Pomalo te ispravim. Citadella samo u 2009 je bio IC vlak, sad je opet brzi i ovaj je jedini međunarodni vlak koji ide u BP Déli. :mrgreen: Od 2011 moguće da i Maestral će ići u Déli kao davno.

http://i34.tinypic.com/fep937.jpg

Ovaj vagon je mi zanimljiv. Znaš li još informacije o tome? Jeli ovaj također Gošin vagon ili nešto drugi?

 

Pozdrav iz Mađarske

Link to comment
Share on other sites

Križamo se sa IC 247 „Citadella“ (Ljubljana – Pragersko – Hodoš – Budapest Keleti)

Pomalo te ispravim

Kad smo već kod ispravaka, niste se križali već ste se mimoišli. No, no... ;-)

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Hvala Ferito na ispravci i pohvalama!

Ma upravo to, znam da je to bil IC i da je vozil za Keleti i automatski sam to napisal. Nisam išel provjeravat ako se kaj promjenilo (tj. nisam si ni mislil da su mijenjali kaj :kul).

 

Ovaj vagon je mi zanimljiv. Znaš li još informacije o tome? Jeli ovaj također Gošin vagon ili nešto drugi?

 

Da, Gošin, ali jako stari (proizveden još prije X vagona, god. izgradnje 1950-56.), u međuvremenu je doživel nekoliko pregradnja, modifikacija, tak da je recimo prije u osamdesetima vozil kao Acl, a sad je recimo ABl.

SŽ ima ukupno 2 takva ABl vagona, 1 WRL u normalnom prometu i 1 WRL koji je sad muzejski.

 

Kad smo već kod ispravaka, niste se križali već ste se mimoišli. No, no... :mrgreen:

 

A mimoišli smo se i sa Emonom, pa sam napisal "križali".

Nekak mi je ta riječ jako cool. ;-)

A. G. MATOŠ. Pjesnik.

 

120/121 A. G. MATOŠ. Legenda.

Link to comment
Share on other sites

Jako zanimljivo i lepo! ;-)

SŽ je zaista vrhunska železnica,u to nema sumnje.I još nešto,vrlo su praktični;i pored najsavremenijih lokomotiva i EMV i DMG oni i dalje voze Fiate,Gomulke a i ona 2 Kenedija uredno rade.Tako posluje prava železnica - sve što može da se kotrlja,vozi se i iskorištava 120% a ne kao tamo neki,umpfh....

Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Link to comment
Share on other sites

U potpunosti podržavam i supotpisujem ono što je uvaženi pretpisnik napisao. I meni se čini da su sjeverozapadni alpski susjedi i bratići u zadanom kontekstu izvukli maksimum od naslijeđenih i novostvorenih mogućnosti.

 

Ono što me dodatno razveselilo (kao ljubitelja željezničke povjesti) je da si svoj prvi putopis napravio na najstarijim tračnicama koje su položene u ovom dijelu kugle zemaljske. I to je još uvijek tako učinkovito. Izvrsno Suuper.gif

 

A one slike što su uspjele pri 100/h? Ma, nemoj se uzrujavati - početnička sreća. Nikad više :twisted:

 

Želim Ti još puno uspješnih putopisa...

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Prijatelju, hvala ti na ovom predivnom putopisu kojeg sam konačno uspio pročitati. Zahvaljujući vrlo zanimljivom tekstu i uistinu prekrasnim fotkama, imam osjećaj kao da sam i ja taj dan bio s tobom. :wink:

 

Hvala ti i na prekrasnom zvuku kočionih papuča. :D

 

Sve u svemu, prekrasan putopis. :twisted:

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Od 2011 moguće da i Maestral će ići u Déli kao davno.

 

To je loše, jer će na taj način Maestral izgubiti vezu sa 344/345 za Prag i iz Praga.

Sad u Keleti kolodvor idu premnogo vlakova, kolodvor je prepun, zato vlakovi cešto kasne. Davno više IC i međunarodni vlakovi su išali u Déli. Po planovima od 2011 opet u Déli će ići Maestral i IC vlakovi iz Pečuha.

Inaće vozi metro između kolodvorima, ovim samo 10 minuta treba putovati.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...