Portos Posted February 21, 2010 Author Share Posted February 21, 2010 Iza tunela je 80-ih godina prošlog stoljeća iz tračnica zbog pucanja motke između postolja koja se zabila između tračnica iskočila 441-411. Kao što skakaći s motkom skaću uvis tako je i nesretna lokomotiva preskočila cestu i završila u Neretvi. Kompozicija brzog vlaka ostala je netaknuta na tračnicama. Još nije postojalo akumulaciono jezero, a lokomotivu su zajedno sa tijelom nesretnog strojovođe izvukli iz rijeke. Obnovljena lokomotiva do nedavno je trčala na ŽBH, sada čeka da krene u KEV kako bi postala 441-914. Jablanica grad, spomen lokomotiva i vagon te muzej Bitke na Neretvi Konjic Moji domaćini će ovom lokomotivom odvesti teret do Čapljine. Strojovođe koje su ga, sa 441-901 na čelu spustili sa Bradine, presjest će u 441-910, imat ćemo potisak sa 441-901 do Bradine. Iako sam mogao sa 441-307 do Čapljine pa natrag u Sarajevo sa 441-905 i B390 odlučio sam vidjeti kako to funkcionira uspon uz Bradinu uz potisak, da se i osobno uvjerim u ponašanje tiristoriziranih lokomotiva. 910 spremna za polazak, straga 901 spremna za potisak. Morat ćemo se popesti gore Sa 850-900A na vučnim motorima uz brzinu do 50km/h penjemo se uz Bradinu Ovuda smo prošli I sretno se popeli. Cijelim usponom regulacija struje je savršeno radila, nije bilo proklizavanja niti pjeskarenja, 910 je radila savršeno! 901 se strojno vraća u Konjic po novi teret a mi nastavljamo prema Rajlovcu Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted February 21, 2010 Author Share Posted February 21, 2010 Prema Ivani Sa desne strane ostaci infrastrukture pruge uzanog kolosijeka 910 je nastavila prema Rajlovcu Veliko HVALA Eli na organizaciji putovanja i ostalim užitcima koje mi je pružio, mom šefu na slobodnom danu, strojovođama-domačinima na B391 i na dionici Konjic-Rajlovac, bio je to dan u kojem sam uživao u svakom pogledu! Ponovilo se! P.S. a gdje sam bio u Ponedjeljak dok su mi u servisu mijenjali razbijeno staklo na vratima čitat će te u idućim postovima Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mali.paja Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 (...)Dakle bila je to jedna od najopasnijih pruga u svijetu, dionica Bradina-Konjic koju je B391 uspješno savladao E moj Nenade malo si ipak pretjerao! Kako možeš napisati da je ovo imalo teška pruga, pogotovo u svjetskom vrhu. Pa zar ti neznaš da nema u svijetu teže pruge od RIJEČKE. Pogotovo što se tiče kočenja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mali.paja Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Ukrižje koje nije u upotrebi Raška Gora. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mali.paja Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Most preko akumulacionog jezera Most preko jablaničkog jezera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mali.paja Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Most preko akumulacionog jezera Ovo bi trebala biti Drežnica stara Grabovica! Drežnica stara je pod vodom. Na normalnoj pruzi je u Drežnici staroj je bilo nekad stajalište. Sad više ništa ne stoji tu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
68847 Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 E moj Nenade malo si ipak pretjerao! Kako možeš napisati da je ovo imalo teška pruga, pogotovo u svjetskom vrhu. Pa zar ti neznaš da nema u svijetu teže pruge od RIJEČKE. Pogotovo što se tiče kočenja. Pozivamo Riječane na Bradinu (i ocekujemo uzvrat) pa da se konacno sazna sta je gore. Quote Sub sole aut pluvia ducemus ea. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mali.paja Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 A ovo most na kojemu su nastale neke od najljepših fotografija vlakova na ovoj pruzi Uskotračna Drežnica (stara) je pod vodom, na slici sa lijeve strane. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mali.paja Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Kolodvor ? u kojem ćemo stati jer lokalni vlakovi ovom dionicom ne voze Raštani! Izlazni signal kolodvora Raštani prema Mostaru je ujedno i predsignal ulaznog signala kolodvora Mostar. Ista takva je situacija i u obratnom slučaju od Mostara prema Raštanima. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mali.paja Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Još jedna ex kasarna ex JNA Sjeverni logor! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mali.paja Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Vagoni u koje je nedavno udarila 441-902. Nesretna lokomotiva, dva puta je stradala u kratkoj službi nakon modernizacije. Lijevo se vidi kroz šipražje uzani zeleni most. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mali.paja Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Mostar teretna Možda bi Riječane trebalo malo dovesti kad puše bura u Mostaru niz Neretvu. Ili u Mostar teretnu da osjete buru. Nije jedanput u Mostat teretnoj bura pokrenula vagon ili krov na " G " kolima otrgnula. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mali.paja Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Iza tunela je 80-ih godina prošlog stoljeća iz tračnica zbog pucanja motke između postolja koja se zabila između tračnica iskočila 441-411. Kao što skakaći s motkom skaću uvis tako je i nesretna lokomotiva preskočila cestu i završila u Neretvi. Kompozicija brzog vlaka ostala je netaknuta na tračnicama. Još nije postojalo akumulaciono jezero, a lokomotivu su zajedno sa tijelom nesretnog strojovođe izvukli iz rijeke. Obnovljena lokomotiva do nedavno je trčala na ŽBH, sada čeka da krene u KEV kako bi postala 441-914. http://i85.photobucket.com/albums/k59/portosmedex/Sarajevo_Bacevici/sar279.jpg To je bilo u drugoj polovici sedamdesetih godina. Naletio je vlak 741 na relaciji Ljubljana-Ploče. Kondukteri su već pregledali karte i sjedili. Jedan kondukter je primjetio da je nešto odletilo u Neretvu i viknuo: Odleti autobus u Neretvu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mali.paja Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Konjic http://i85.photobucket.com/albums/k59/portosmedex/Sarajevo_Bacevici/sar282.jpg Moji domaćini će ovom lokomotivom odvesti teret do Čapljine. Strojovođe koje su ga, sa 441-901 na čelu spustili sa Bradine, presjest će u 441-910, imat ćemo potisak sa 441-901 do Bradine. Iako sam mogao sa 441-307 do Čapljine pa natrag u Sarajevo sa 441-905 i B390 odlučio sam vidjeti kako to funkcionira uspon uz Bradinu uz potisak, da se i osobno uvjerim u ponašanje tiristoriziranih lokomotiva. http://i85.photobucket.com/albums/k59/portosmedex/Sarajevo_Bacevici/sar283.jpg 910 spremna za polazak, straga 901 spremna za potisak. http://i85.photobucket.com/albums/k59/portosmedex/Sarajevo_Bacevici/sar284.jpg Morat ćemo se popesti gore http://i85.photobucket.com/albums/k59/portosmedex/Sarajevo_Bacevici/sar285.jpg Sa 850-900A na vučnim motorima uz brzinu do 50km/h penjemo se uz Bradinu http://i85.photobucket.com/albums/k59/portosmedex/Sarajevo_Bacevici/sar286.jpg Ovuda smo prošli http://i85.photobucket.com/albums/k59/portosmedex/Sarajevo_Bacevici/sar287.jpg http://i85.photobucket.com/albums/k59/portosmedex/Sarajevo_Bacevici/sar288.jpg I sretno se popeli. Cijelim usponom regulacija struje je savršeno radila, nije bilo proklizavanja niti pjeskarenja, 910 je radila savršeno! http://i85.photobucket.com/albums/k59/portosmedex/Sarajevo_Bacevici/sar289.jpg http://i85.photobucket.com/albums/k59/portosmedex/Sarajevo_Bacevici/sar290.jpg 901 se strojno vraća u Konjic po novi teret a mi nastavljamo prema Rajlovcu Opet si nešto pobrkao! Vi se niste mogli popeti ovako uspješno. Pa zar ti neznaš da naši inžinjeri ništa neznaju. Pogotovo u Končaru. Pročitao sam novine srpskih željeznica "PRUGA". Jedan strojovođa hvali lokomotive serije 444 Severina (pandan ŽBH serja 441 podserija 900, HŽ 300). Njega treba dovesti u Hrvatsku da mu pojedinci objasne da nije u pravu. Ma što ljudi neće samo izmisliti. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted February 22, 2010 Author Share Posted February 22, 2010 Hvala mali Paja na ispravkama, šteta što se oko lokacija nisam pri pisanju postova konzultirao sa tako vrsnim poznavaocem tog kraja i bivših i sadašnjih pruga. U ponedjeljak je došlo vrijeme za zamjenu u provali razbijenog bočnog stakla. Čim sam kolege odvezao u Rajlovac produžio sam u Renault servis pokraj okretišta tramvaja u Nedžarićima. Osoblje servisa me obavijestilo da imaju na kombiju barem 1,5 sat posla, a ja sam rekao, OK, onda dođem po kombi u 11h. Bilo je oko 8.50h i taman ću uspjeti obaviti isplanirano i dogovoreno Dok hodam Bulevarom Meše Selimovića prema Novom gradu, slikam tramvaje u prolazu. Genšer 702 702 & 802 811 Satra 506 Dolazim do tramvajske remize u kojoj manevrira KT8 g.b. 303 Po pruzi prolazi jedan K2 Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted February 22, 2010 Author Share Posted February 22, 2010 No moje odredište NIJE tramvajsko spremište GRAS-a nego ovo: Kolega forumaš Igorail uputio me na svog poznanika u trolejbusnom depou, i dogovorio moju posjetu. Vrlo su me srdačno primili, počastili čajem, ispričali mi ono što me zanimalo i pokazali mi depo Prije rata u Sarajevu je bilo znatno više trolejbuskih linija nego danas, a vozni park bio je sastavljen od solo Škoda i zglobnih Sanosa sa Škodinom opremom. Budući je dosta vozila uništeno u ratu, neka od njih su bila parkirana i korištena kao zaštita od snajpera, bilo je vrlo teško ponovno osposobiti trolejbusne linije. No od sačuvanih Škoda i Sanosa uspostavljen je promet, nešto vozila su dobili donacijama, nešto sami sagradili no idemo redom. Jedna od solo Škoda koja je preživjela rat i vozila od ponovne uspostave prometa do dolaska drugih polovnih trolejbusa Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted February 22, 2010 Author Share Posted February 22, 2010 Ima tu i zglobnih Sanosa i solo Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted February 22, 2010 Author Share Posted February 22, 2010 Još jedna Škoda Dva DAF-a iz donacije za koje ispočetka nisu znali da imaju senzore na trolama koji registriraju previsoki položaj trola kao ispadanje sa žice pa su na trasi prema Dobrinji gdje je žica visoka ostajali bez vožnje a nisu znali što im je. drugi je skroz iza Dvije novogradnje sa aluminijskom karoserijom građene u Vasi Miškinu ali bili su kratkog vijeka i njihova unutrašnjost Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted February 22, 2010 Author Share Posted February 22, 2010 Dva prototipa niskopodne Škode iz 1996 koje se nisu baš pokazale, jedna je u voznom stanju. unutrašnjost Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted February 22, 2010 Author Share Posted February 22, 2010 Mercedes koji nikada nije vozio u Sarajevu Ima tu i MAN-ova iz Solingena koji su rashodovani Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted February 22, 2010 Author Share Posted February 22, 2010 Sarajevo je iz Solingena kupilo: 20 komada MAN SG 200 HO (slika iz Solingena) 28 komada MAN SL 172 HO (slika iz Solingena) Danas ih je u voznom stanju ukupno 40 komada, od čega za dnevni izlaz radnim danom za 5 linija treba 36 autobusa. Svi su došli sa pomoćnim motor-generatorom pri čemu je motor bio benzinski VW 1300 zrakom hlađeni boxer iz Bube, koji je služio za vožnju do linije budući remiza u Solingenu nema trolejbusnu mrežu. Motor-generatori se u Sarajevu nisu upotrebljavali pa su izvađeni. ex Solingen 45 još jedan solo troosovinac zglobni SG 200 HO U hali za dnevni pregled Niskopodna Škoda u voznom stanju Depo Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted February 22, 2010 Author Share Posted February 22, 2010 Dok sam bio u posjetu vršila se kasacija plinskih autobusa dobivenih donacijom koji nikada nisu vozili po Sarajevu A u tri ture je iz St. Gallena u Švicarskoj stiglo 8 kom. NAW Hes ABB trolejbusa godišta proizvodnje 1991 i 92 krcatih rezervnim gumama i felgama. Oni još imaju ispravne diesel motor-generator agregate i vlastitim pogonom su istovareni sa vagona. Slike iz St. Gallena Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted February 22, 2010 Author Share Posted February 22, 2010 Te isti autobusi u depou u Sarajevu Inače MAN SL 172 HO su 1987 i 88 godište a SG 200 HO 1983-85 godište. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted February 22, 2010 Author Share Posted February 22, 2010 Pozdravivši se sa ljubaznim domaćinima krećem po kombi. Nizozemac Satra 2 Tatra K2 Satra 3 603 Satra 2 Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted February 22, 2010 Author Share Posted February 22, 2010 Genšer Bus Nizozemac K2 Kombi su dovezli točno kada sam došao u servis, tako da sam zapravo maksimalno iskoristio neplanirano slobodno vrijeme. I ne, NISAM sam razbio staklo na kombiju kako bih mogao šalabajzati gradom Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.