Jump to content

Dar ispod bora


Portos

Recommended Posts

Iza tunela je 80-ih godina prošlog stoljeća iz tračnica zbog pucanja motke između postolja koja se zabila između tračnica iskočila 441-411. Kao što skakaći s motkom skaću uvis tako je i nesretna lokomotiva preskočila cestu i završila u Neretvi. Kompozicija brzog vlaka ostala je netaknuta na tračnicama. Još nije postojalo akumulaciono jezero, a lokomotivu su zajedno sa tijelom nesretnog strojovođe izvukli iz rijeke. Obnovljena lokomotiva do nedavno je trčala na ŽBH, sada čeka da krene u KEV kako bi postala 441-914.

 

sar279.jpg

 

sar280.jpg

 

Jablanica grad, spomen lokomotiva i vagon te muzej Bitke na Neretvi

 

sar281.jpg

 

Konjic

 

sar282.jpg

 

Moji domaćini će ovom lokomotivom odvesti teret do Čapljine. Strojovođe koje su ga, sa 441-901 na čelu spustili sa Bradine, presjest će u 441-910, imat ćemo potisak sa 441-901 do Bradine. Iako sam mogao sa 441-307 do Čapljine pa natrag u Sarajevo sa 441-905 i B390 odlučio sam vidjeti kako to funkcionira uspon uz Bradinu uz potisak, da se i osobno uvjerim u ponašanje tiristoriziranih lokomotiva.

 

sar283.jpg

 

910 spremna za polazak, straga 901 spremna za potisak.

 

sar284.jpg

 

Morat ćemo se popesti gore

 

sar285.jpg

 

Sa 850-900A na vučnim motorima uz brzinu do 50km/h penjemo se uz Bradinu

 

sar286.jpg

 

Ovuda smo prošli

 

sar287.jpg

 

sar288.jpg

 

I sretno se popeli. Cijelim usponom regulacija struje je savršeno radila, nije bilo proklizavanja niti pjeskarenja, 910 je radila savršeno!

 

sar289.jpg

 

sar290.jpg

 

901 se strojno vraća u Konjic po novi teret a mi nastavljamo prema Rajlovcu

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Prema Ivani

 

sar291.jpg

 

Sa desne strane ostaci infrastrukture pruge uzanog kolosijeka

 

sar292.jpg

 

sar293.jpg

 

910 je nastavila prema Rajlovcu

 

sar294.jpg

 

sar295.jpg

 

Veliko HVALA Eli na organizaciji putovanja i ostalim užitcima koje mi je pružio, mom šefu na slobodnom danu, strojovođama-domačinima na B391 i na dionici Konjic-Rajlovac, bio je to dan u kojem sam uživao u svakom pogledu!

Ponovilo se!

 

P.S. a gdje sam bio u Ponedjeljak dok su mi u servisu mijenjali razbijeno staklo na vratima čitat će te u idućim postovima :wink:

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

(...)

Dakle bila je to jedna od najopasnijih pruga u svijetu, dionica Bradina-Konjic koju je B391 uspješno savladao :lol:

E moj Nenade malo si ipak pretjerao! Kako možeš napisati da je ovo imalo teška pruga, pogotovo u svjetskom vrhu. Pa zar ti neznaš da nema u svijetu teže pruge od RIJEČKE. Pogotovo što se tiče kočenja.

Link to comment
Share on other sites

E moj Nenade malo si ipak pretjerao! Kako možeš napisati da je ovo imalo teška pruga, pogotovo u svjetskom vrhu. Pa zar ti neznaš da nema u svijetu teže pruge od RIJEČKE. Pogotovo što se tiče kočenja.

 

Pozivamo Riječane na Bradinu (i ocekujemo uzvrat) pa da se konacno sazna sta je gore. :kul

Sub sole aut pluvia ducemus ea.

Link to comment
Share on other sites

 

Kolodvor ? u kojem ćemo stati jer lokalni vlakovi ovom dionicom ne voze

 

sar262Ratani.jpg

Raštani! Izlazni signal kolodvora Raštani prema Mostaru je ujedno i predsignal ulaznog signala kolodvora Mostar. Ista takva je situacija i u obratnom slučaju od Mostara prema Raštanima.

Link to comment
Share on other sites

Iza tunela je 80-ih godina prošlog stoljeća iz tračnica zbog pucanja motke između postolja koja se zabila između tračnica iskočila 441-411. Kao što skakaći s motkom skaću uvis tako je i nesretna lokomotiva preskočila cestu i završila u Neretvi. Kompozicija brzog vlaka ostala je netaknuta na tračnicama. Još nije postojalo akumulaciono jezero, a lokomotivu su zajedno sa tijelom nesretnog strojovođe izvukli iz rijeke. Obnovljena lokomotiva do nedavno je trčala na ŽBH, sada čeka da krene u KEV kako bi postala 441-914.

 

http://i85.photobucket.com/albums/k59/portosmedex/Sarajevo_Bacevici/sar279.jpg

To je bilo u drugoj polovici sedamdesetih godina. Naletio je vlak 741 na relaciji Ljubljana-Ploče. Kondukteri su već pregledali karte i sjedili. Jedan kondukter je primjetio da je nešto odletilo u Neretvu i viknuo: Odleti autobus u Neretvu.

Link to comment
Share on other sites

Konjic

 

http://i85.photobucket.com/albums/k59/portosmedex/Sarajevo_Bacevici/sar282.jpg

 

Moji domaćini će ovom lokomotivom odvesti teret do Čapljine. Strojovođe koje su ga, sa 441-901 na čelu spustili sa Bradine, presjest će u 441-910, imat ćemo potisak sa 441-901 do Bradine. Iako sam mogao sa 441-307 do Čapljine pa natrag u Sarajevo sa 441-905 i B390 odlučio sam vidjeti kako to funkcionira uspon uz Bradinu uz potisak, da se i osobno uvjerim u ponašanje tiristoriziranih lokomotiva.

 

http://i85.photobucket.com/albums/k59/portosmedex/Sarajevo_Bacevici/sar283.jpg

 

910 spremna za polazak, straga 901 spremna za potisak.

 

http://i85.photobucket.com/albums/k59/portosmedex/Sarajevo_Bacevici/sar284.jpg

 

Morat ćemo se popesti gore

 

http://i85.photobucket.com/albums/k59/portosmedex/Sarajevo_Bacevici/sar285.jpg

 

Sa 850-900A na vučnim motorima uz brzinu do 50km/h penjemo se uz Bradinu

 

http://i85.photobucket.com/albums/k59/portosmedex/Sarajevo_Bacevici/sar286.jpg

 

Ovuda smo prošli

 

http://i85.photobucket.com/albums/k59/portosmedex/Sarajevo_Bacevici/sar287.jpg

 

http://i85.photobucket.com/albums/k59/portosmedex/Sarajevo_Bacevici/sar288.jpg

 

I sretno se popeli. Cijelim usponom regulacija struje je savršeno radila, nije bilo proklizavanja niti pjeskarenja, 910 je radila savršeno!

 

http://i85.photobucket.com/albums/k59/portosmedex/Sarajevo_Bacevici/sar289.jpg

 

http://i85.photobucket.com/albums/k59/portosmedex/Sarajevo_Bacevici/sar290.jpg

 

901 se strojno vraća u Konjic po novi teret a mi nastavljamo prema Rajlovcu

Opet si nešto pobrkao! Vi se niste mogli popeti ovako uspješno. Pa zar ti neznaš da naši inžinjeri ništa neznaju. Pogotovo u Končaru. Pročitao sam novine srpskih željeznica "PRUGA". Jedan strojovođa hvali lokomotive serije 444 Severina (pandan ŽBH serja 441 podserija 900, HŽ 300). Njega treba dovesti u Hrvatsku da mu pojedinci objasne da nije u pravu. Ma što ljudi neće samo izmisliti.

Link to comment
Share on other sites

Hvala mali Paja na ispravkama, šteta što se oko lokacija nisam pri pisanju postova konzultirao sa tako vrsnim poznavaocem tog kraja i bivših i sadašnjih pruga.

 

U ponedjeljak je došlo vrijeme za zamjenu u provali razbijenog bočnog stakla. Čim sam kolege odvezao u Rajlovac produžio sam u Renault servis pokraj okretišta tramvaja u Nedžarićima. Osoblje servisa me obavijestilo da imaju na kombiju barem 1,5 sat posla, a ja sam rekao, OK, onda dođem po kombi u 11h. Bilo je oko 8.50h i taman ću uspjeti obaviti isplanirano i dogovoreno :wink:

Dok hodam Bulevarom Meše Selimovića prema Novom gradu, slikam tramvaje u prolazu.

 

Genšer 702

 

sar301.jpg

 

sar302.jpg

 

702 & 802

 

sar303.jpg

 

811

 

sar304.jpg

 

Satra 506

 

sar305.jpg

 

Dolazim do tramvajske remize u kojoj manevrira KT8 g.b. 303

 

sar306.jpg

 

Po pruzi prolazi jedan K2

 

sar307.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

No moje odredište NIJE tramvajsko spremište GRAS-a nego ovo:

 

sar308.jpg

 

Kolega forumaš Igorail uputio me na svog poznanika u trolejbusnom depou, i dogovorio moju posjetu. Vrlo su me srdačno primili, počastili čajem, ispričali mi ono što me zanimalo i pokazali mi depo :wink:

 

Prije rata u Sarajevu je bilo znatno više trolejbuskih linija nego danas, a vozni park bio je sastavljen od solo Škoda i zglobnih Sanosa sa Škodinom opremom. Budući je dosta vozila uništeno u ratu, neka od njih su bila parkirana i korištena kao zaštita od snajpera, bilo je vrlo teško ponovno osposobiti trolejbusne linije. No od sačuvanih Škoda i Sanosa uspostavljen je promet, nešto vozila su dobili donacijama, nešto sami sagradili no idemo redom.

 

Jedna od solo Škoda koja je preživjela rat i vozila od ponovne uspostave prometa do dolaska drugih polovnih trolejbusa

 

sar309.jpg

 

sar310.jpg

 

sar311.jpg

 

sar312.jpg

 

sar313.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Još jedna Škoda

 

sar315.jpg

 

sar314.jpg

 

Dva DAF-a iz donacije za koje ispočetka nisu znali da imaju senzore na trolama koji registriraju previsoki položaj trola kao ispadanje sa žice pa su na trasi prema Dobrinji gdje je žica visoka ostajali bez vožnje a nisu znali što im je.

 

sar320.jpg

 

drugi je skroz iza

 

sar322.jpg

 

Dvije novogradnje sa aluminijskom karoserijom građene u Vasi Miškinu ali bili su kratkog vijeka

 

sar321.jpg

 

sar324.jpg

 

i njihova unutrašnjost

 

sar325.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Dva prototipa niskopodne Škode iz 1996 koje se nisu baš pokazale, jedna je u voznom stanju.

 

sar326.jpg

 

unutrašnjost

 

sar327.jpg

 

sar328.jpg

 

sar329.jpg

 

sar330.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Sarajevo je iz Solingena kupilo:

 

20 komada MAN SG 200 HO

 

(slika iz Solingena)

 

MANSG200HO.jpg

 

28 komada MAN SL 172 HO

 

(slika iz Solingena)

 

Solingen_MAN_SL_172_HO.jpg

 

Danas ih je u voznom stanju ukupno 40 komada, od čega za dnevni izlaz radnim danom za 5 linija treba 36 autobusa. Svi su došli sa pomoćnim motor-generatorom pri čemu je motor bio benzinski VW 1300 zrakom hlađeni boxer iz Bube, koji je služio za vožnju do linije budući remiza u Solingenu nema trolejbusnu mrežu. Motor-generatori se u Sarajevu nisu upotrebljavali pa su izvađeni.

 

ex Solingen 45

 

sar334.jpg

 

još jedan solo troosovinac

 

sar338.jpg

 

zglobni SG 200 HO

 

sar339.jpg

 

U hali za dnevni pregled

 

sar343.jpg

 

Niskopodna Škoda u voznom stanju

 

sar340.jpg

 

Depo

 

sar342.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Dok sam bio u posjetu vršila se kasacija plinskih autobusa dobivenih donacijom koji nikada nisu vozili po Sarajevu

 

sar341.jpg

 

sar345.jpg

 

A u tri ture je iz St. Gallena u Švicarskoj stiglo 8 kom. NAW Hes ABB trolejbusa godišta proizvodnje 1991 i 92 krcatih rezervnim gumama i felgama. Oni još imaju ispravne diesel motor-generator agregate i vlastitim pogonom su istovareni sa vagona.

 

Slike iz St. Gallena

 

St_Gallen_151.jpg

 

StGallentrolleybus164NAWHessABB.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Te isti autobusi u depou u Sarajevu

 

sar337.jpg

 

sar335.jpg

 

sar346.jpg

 

sar344.jpg

 

Inače MAN SL 172 HO su 1987 i 88 godište a SG 200 HO 1983-85 godište.

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Pozdravivši se sa ljubaznim domaćinima krećem po kombi.

 

Nizozemac

 

sar347.jpg

 

Satra 2

 

sar348.jpg

 

Tatra K2

 

sar349.jpg

 

Satra 3 603

 

sar350.jpg

 

Satra 2

 

sar351.jpg

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Genšer

 

sar352.jpg

 

Bus

 

sar353.jpg

 

Nizozemac

 

sar354.jpg

 

K2

 

sar355.jpg

 

Kombi su dovezli točno kada sam došao u servis, tako da sam zapravo maksimalno iskoristio neplanirano slobodno vrijeme. I ne, NISAM sam razbio staklo na kombiju kako bih mogao šalabajzati gradom :P

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...