Stanley Posted July 30, 2017 Share Posted July 30, 2017 U ovoj ljetnoj suši na forumu daj što daš, a ja dajem dio svojih dojmova iz današnjeg posjeta lokaciji u kojoj sam već bio desetak puta. Dapače, tamo sam kao klinac s roditeljima posjećivao i Zagrebački Velesajam. Lokacija je ova: Posjetio sam muzej prvi put nakon puno godina. Primijetio sam da se dosta toga promijenilo, a već prvi dojmovi su bili vrlo dobri. Ispred ulaza me dočekao službenik mlađe dobi, vrlo ljubazan i očito profesionalno darovit, koji mi je poništio ulaznicu i dopratio me do unutarnjeg dijela gdje mi je ukratko objasnio kakve sadržaje muzej nudi i optimalni smjer kretanja. Kada sam mu rekao da se sjećam vremena otvaranja muzeja zinuo je od čuda i izrazio nevjericu, a na moje priznanje da sam natukao 68 rekao je: - Nikada vam ne bih dao toliko, izgledate puno mlađe. - Odgovorio sam: - Da ste žensko dao bi vam pusu, a s obzirom da niste nema šanse. I tako je počela moja šetnja kroz muzej. Snimio sam tek dio izložaka, a sadržaje dijelim tematski. Vatru gasi, brata spasi Šetnja je započela dijelom koji se odnosi na vatrogastvo, a prva je na redu prijenosna vatrogasna štrcaljka koju je proizveo stanoviti Albert Samassa iz Slovenije oko 1900. godine. Donator je Vatrogasna brigada Zagreb: Slijedi parna vatrogasna štrcaljka iz 1889. godine, proizvod tvrtke Kernreuter iz Austrije. Donator je Vatrogasna brigada Zagreb: Vatrogasna zaprežna kola za dopremu vode, donator je DVD Stari Gradac: Vatrogasna crpka za gašenje požara, proizvod tvrtke Smekal iz Češke oko 1900. godine. Donator je Vatrogasna brigada Zagreb: Crpni agregat na prikolici tvrtke Fiat: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted July 30, 2017 Author Share Posted July 30, 2017 Crpka za gašenje požara na zaprežnim kolima, proizvod mađarske tvrtke Seltenhofer iz 1928. godine. Donator je DVD Brdovec: Zaprežna kola s vatrogasnim ljestvama: Lijevo crpni agregat Citroën, desno crpni agregat Magirus Slijedi ''motorizirani ešalon''. Najprije automobilske vatrogasne ljestve na vozilu Magirus K20 proizvedenom 1924. godine. Donator je Vatrogasna brigada Zagreb, a ljepotan je vrijedan više od jedne fotografije: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted July 30, 2017 Author Share Posted July 30, 2017 Vatrogasno vozilo Chevrolet iz 1931. godine. Donator je Vatrogasna brigada Zagreb: Vatrogasno vozilo Opel Blitz iz 1939. godine. Donator je Vatrogasna brigada Zagreb: Fotografije različitih vatrogasnih vozila: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted July 30, 2017 Author Share Posted July 30, 2017 Cestovna vozila Motorkotač od prije potopa: Nešto za Portosa: Motorkotač trosjed, izradio Franjo Kahle iz Zagreba 1950.-1955. godine: Na ovo su našim očevima i djedovima padali komadi - legendarna Vespa: Automobil Renault NN iz 1926. godine: Mercedes Benz tip S iz 1926. godine: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted July 30, 2017 Author Share Posted July 30, 2017 Chevrolet iz 1929. godine: Borgward 100 iz 1939. godine: Legenda: Od gusjeničnih vozila tu je tanketa Fiat Ansaldo L 35 iz 1935. godine. Jednom od takvih upravljao je moj stari 1942., a ''donatori'' su bili Talijani koji su se predali negdje u Lici: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted July 30, 2017 Author Share Posted July 30, 2017 Promet na tračnicama Za početak legendarni Samoborček, bez nepotrebnih riječi: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted July 30, 2017 Author Share Posted July 30, 2017 Parna lokomotiva broj 33 imenom Gabor za kolosijek 1.000 mm, proizvod tvrtke Krauss & Company iz Münchena 1890. godine. Služila je na Slavonsko-podravskoj željeznici, a donator je Kombinat Belišće: Drvena drezina za kolosijek 600 mm iz 1919. godine, korištena na šumskim prugama u području Našica: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted July 30, 2017 Author Share Posted July 30, 2017 Skretnički blok uređaj iz kolodvora Zvečaj, proizvela mađarska tvrtka Rossemann & Kühnemann 1872. godine. Donator je ŽTP Zagreb: Likovni signal sa Slavonsko-podravske željeznice: Među glavnim atrakcijama muzeja je dubrovački tramvaj: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted July 30, 2017 Author Share Posted July 30, 2017 Od zagrebačkog ZET-a najprije replika konjskog tramvaja... ... a zatim uređaj poznat mnogim našim forumašima: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted July 30, 2017 Author Share Posted July 30, 2017 U zraku i na vodi Klipni avionski motor Alfa Romeo 126-RC-34 iz 1935. godine: Klipni avionski motor Wright Cyclone GR-1820 iz 1934. godine: Turbomlazni avionski motor Allison J35: Dopunski avionski spremnik za gorivo korišten na lovcima Spitfire: Dio stajnog trapa bombardera Consolidated B-24 Liberator: Ima i nekoliko lijepih maketa aviona, a ovo je Lockheed P-38 Lightning: Potez 25: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted July 30, 2017 Author Share Posted July 30, 2017 Jakovljev Jak-9: Helikopter Augusta-Bell 47 J2 A proizveden u Italiji 1964. godine, donacija Više zrakoplovne škole u Zagrebu: Školski hidroavion Fizir FNH proizveden u tvornici Zmaj u Zemunu 1945. godine, donacija Zrakoplovnog saveza Hrvatske: Lovac-bombarder Republic F-47D Thunderbolt, proizveden u USA 1943. godine: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted July 30, 2017 Author Share Posted July 30, 2017 Ovom visećem avionu nisam uspio saznati osobne podatke: A ovaj izgleda kao da je umro od straha pri spuštanju padobranom: Još jedna od vrhunskih atrakcija muzeja je džepna podmornica CB-20, izgrađena 1944. godine od talijanske tvrtke Caproni u Milanu. Krajem Drugog svjetskog rata zaplijenila ju je Jugoslavenska armija i uvrstila u JRM pod oznakom P-901 i imenom Mališan. Služila je kao plovilo za obuku, a 1959. je donirana Tehničkom muzeju: Iz dijela o riječnoj plovidbi izdvajam maketu riječnog parnog tegljača Bačka Dunavskog Lloyda, broda koji je 1954. doplovio Savom do Zagreba: Riječni grabuljar sa tegljača Bačka, donacija Dunavskog Lloyda: I za kraj jedan pogled iz visine na glavnu izložbenu dvoranu: Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted July 30, 2017 Share Posted July 30, 2017 Lijepo ! Sad si me podsjetio koliko dugo ja nisam bio u tom muzeju. A ima tamo interesantnih stvari za vidjeti. Shvatit ću ovaj putopis kao poticaj da se i ja opet jednom uputim u Tehnički muzej Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kupljenec Posted July 31, 2017 Share Posted July 31, 2017 Svemirski dio nisi malo pofotkal? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted July 31, 2017 Author Share Posted July 31, 2017 Nisam, nije mi bilo naročito zanimljivo. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Politikolog Posted August 2, 2017 Share Posted August 2, 2017 Moram priznati da je veoma dobro resenje za tehnicki muzej - svidelo mi se kako su koncipirali izlozbu i da je bilo pameti sacuvati sve ove izlozbene ,,komade" od do fice do Malise za sta im svaka cast! Zanimljiv putopis, uzivao sam u ovim fotkama Pozdrav Quote https://www.flickr.com/photos/milosjovic/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.