Toma Posted March 4, 2017 Posted March 4, 2017 Nedavno se prosirila vijest da ce prugom Pleternica - Caglin putnicki promet biti zamijenjen autobusima od 3. travnja ove godine, pa sam poceo razmisljati o tome da se provezem prugom dok jos vlak vozi. O ideji sam razgovarao sa Malim Pajom, i dogovorili smo izlet. Plan je jednostavan - sa brzim cemo ici do Nove Kapele Batrine, onda sa Macosom gore do Caglina. Veze nisu najbolje - obje podrazumjevaju relativno duga cekanja u Novoj Kapeli, no tome se moze doskociti tako da se ranijim vlakom ode do Pozege i vrati se ntrag u Pleternicu. Polazak iz Zagreba je bio u 6:14 vlakom 741. Dolazak ovog vlaka u Novu Kapelu je u 8:45. Voznja od Dugog Sela do Moslavacke Gracenice se oteze beskonacno, brzina je mizernih 60 km/h i pruga stvarno vapi za obnovom. Obnova i modernizacija je najavljena, a ukljucivati ce i neke bitnije promjene trase. No do tada - voznja od Dugog Sela do Novske brzim vlakom traje dugih i dosadnih 96 minuta! Izmedju Starog Petrovog Sela i Nove Kapele vozimo se nepravilnim kolosijekom, za sto dobivamo nalog. Pitanje - da li je za ovo nalog potreban, s obzirom da postoji obostrana signalizacija? Macosa HZPP 7121 031 (DD 1203/1980) u Novoj Kapeli; ona ce kao vlak 6607 u 9:00 krenuti prema Pozegi; a i mi s njom, da bi izbjegli nekih 70 minuta cekanja. Nisam neki pretjerani ljubitelj Macosa, ali ova mi se, u gotovo sasvim originalnom stanju svidja. Svidja na neki, nostalgicni nacin... Na prvom se kolosijeku pali Infrina drezina, a iz pravca Vinkovaca dolazi Cargov vlak. Iako Cargo gadno gubi teret, moram reci da u zadnjih nekoliko tjedana cesto vidim njihove vlakove... Nakon 49 minuta voznje i 8 stajanja, od kojih je ono od 10 minuta u Pleternici najdulje, dolazimo u Pozegu. Na kolodvoru je dobri stari Francuz! 'Nasa' Macosa koja ce kao vlak 6720 u 10:00 natrag u Pleternicu... Na urednom i lijepo uredjenom kolodvoru u Pozegi je u parnjaca 51 016 (Bp 4904/26) Nastavak slijedi! pozdrav toma Quote Three Blind Mice
Toma Posted March 4, 2017 Author Posted March 4, 2017 Neposredno prije polaska narag u Pleternicu fotkam Francuza sa osuncane strane... Na putu do Pleternice prolazimo kroz kolodvor Blacko-Jaksic u kojem je nekad bila i pocetna postaja uskotracne, 760 mm siroke pruge otvorene 1925. koja je vodila do kamenoloma sjeverno od Vetova. Duljina ove pruge na kojoj je vozila jedna parnjaca MÁV Gépgyár bila je 16 kilometara, a pruga je ukinuta u ranim '70tim godinama. Pleternica... Na juznom kraju Pleternickog kolodvora nalazi se mali depo, kojeg sad, pretpostavljam, koristi ZOP. U Pleternici vlak ceka do 10:28, mijenja smjer i ide prema Caglinu - danasnjem kraju pruge. Dionica od Caglina do Nasica naime nije rekonstruirana, i njome se ne vozi. Prema Nasicama Nastavak slijedi! pozdrav toma Quote Three Blind Mice
Toma Posted March 4, 2017 Author Posted March 4, 2017 S obzirom da je remont dalje najavlje, u kolodvoru ima Infrinih vagona. Pogled prema Pleternici U Caglinu su pocinjale dvije sumske pruge, plato istocno od kolodvorskih kolosijeka je nekad bio pocetna postaja uskotracne pruge. Pogled prema Pleternici, ZCPR-u i mostu. Vremena u Caglinu je malo - od dolaska do polaska vlaka ima manje od 20 minuta. Vlakom 6721 odlazimo naptrag prema Pleternici gdje nas ceka modernizirana Macosa kojom cemo do Nove Kapele. Na putu prema Novoj Kapeli, u Ratkovici se nalazi upravna zgrada nekadasnjeg rudnika do kojeg je isla 600 mm uskotracna pruga. Dolazimo u Kapelu i cekamo 746 koji kasni... Odlucujemo se da cemo do Nove Gradiske sa putnikom 2016... U Gradiski fotkam neke vlakove iz suprotnog pravca... U Novskoj napokon naseg putnika stize 746... Nesto prije 16:00 stizemo u Zagreb...! pozdrav toma Quote Three Blind Mice
garlic Posted March 4, 2017 Posted March 4, 2017 Baš lijepo...ta pruga me zainteresirala jer je u kolodvor Čaglin otišao raditi, kao skretničar, rukovatelj manevre sa ZG RK - Lovac....a sebe je nazivao POLUTEŠKA. Poslao sam mu razglednicu na kolodvor Čaglin i poštar je rekao da 20 godina nikakvu poštu nije morao dostaviti u taj kolodvor!! Što da mu javim? Da se ta pruga zatvara? Nakon obnove? On živi u mjestu Komorica i vlakom putuje na posao iz Pleternice. Toma, znam da si perfekcionist u fotografiji.....ali nekad lupi neki snapshoot (kroz prozor) radi boljeg dojma i prilika na pruzi..nemamo niti jednu sliku iz vožnje? Quote garlic
sale2 Posted March 4, 2017 Posted March 4, 2017 Nedavno se prosirila vijest da ce prugom Pleternica - Caglin putnicki promet biti zamijenjen autobusima od 3. travnja ove godine... Jel to zbog remonta supstitucija autobusima? Dali se što radi od Čaglina prema Našicama? Quote
josip Posted March 4, 2017 Posted March 4, 2017 Lijepo si nam to prikazao, eto nadam se da će ova pruga nakon remonta ponovno zaživjeti i da će, ako već PP neće vidjeti interes, doći neki od stranih putničkih operatera. Quote Flickr account
mali.paja Posted March 4, 2017 Posted March 4, 2017 Lijepo si nam to prikazao, eto nadam se da će ova pruga nakon remonta ponovno zaživjeti i da će, ako već PP neće vidjeti interes, doći neki od stranih putničkih operatera. A tko bi od stranaca došao i vozio? Razgovarali smo sa ljudima tamo. Sela se prazne, obitelji odlaze. Koliko je putnika bilo do Čaglina i natrag manji trošak bi bio za taksi. Quote
Toni SK Posted March 4, 2017 Posted March 4, 2017 Nažalost, nikakvo iznenađenje što najavljuju neku supstituciju busevima, jer to je HŽPP, nije im prvi put... Lijepe fotke Toma! Quote
marioZG Posted March 4, 2017 Posted March 4, 2017 A tko bi od stranaca došao i vozio? Razgovarali smo sa ljudima tamo. Sela se prazne, obitelji odlaze. Koliko je putnika bilo do Čaglina i natrag manji trošak bi bio za taksi. Zato imamo "Od mjere do karijere" od naše vlade, kojima će napuniti sela ljudima i eto putnika. Quote
Toma Posted March 4, 2017 Author Posted March 4, 2017 Toma, znam da si perfekcionist u fotografiji.....ali nekad lupi neki snapshoot (kroz prozor) radi boljeg dojma i prilika na pruzi..nemamo niti jednu sliku iz vožnje? Da.... Hvala ti na komplimentu, ali ja ne volim fotkati kroz prozor, i radim to stvarno JAKO rijetko... @sale2 - moguce da ce supstitucija biti zbog remonta - ne znam nazalost tocno... Moguce da ce teretni operateri naci neki interes, jer oko pruge postoje kamenolom (Velika), a ima i nesto drvne industrije. pozdrav toma Quote Three Blind Mice
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.