Ja nisam niti postavio tezu da sudbina Vinkovačke ranžirne je unikat za sebe, ali samo govorio o njoj i balkanskoj aksi ono što sam čitao i što se zapravo događa (tj. dogodilo se, sad samo ostaje da se mjeri prsni promjer debla i prirast šume na bivšoj ranžirnoj). A to da reduciranih kolosjeka ima napretek na stanicama u razvijenoj Evropi, nije tajna. To da je bezbroj kolodvora samo stajalište, također.
Ali ima i kvaka - tamo nisu mali kolodvori sravnjeni sa zemljom a zamjenjeni tram.- stajalištima tiupa iz afere Gredelj-Šela-Bandić, nego je sve uređeno, a prugama u taktu voze udobni motorni vlakovi primjerenog kapaciteta, pri tom ne mislim na za male pruge duge vlakove a s malo stolaca, nego čak i obrnuto, sa 3+2 rasporedom sjedišta, prostorom za bicikle, dječja kolica, invalide..... A napušteni planumi bivših kolosjeka se ipak održavaju da ne nikne džungla. Tamo željeznica ipak u suradnji sa lokalnom zajednicom obavlja i javnu funkciju, prvenstveno u prevozu putnika, dok kod nas HŽPP ponire sve više u tajnu funkciju, povlači se u sebe, da ne vidimo što im je svrha postojanja.