Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Yesterday
  2. Dobio sam informaciju da su 1. razred i bife zaključani. Radilo se o putovanju prošli tjedan u četvrtak. Da li mi može netko to potvrditi?
  3. Vlak kreće na vrijeme i opraštam se od pratnje. Dostojno bih rekao... Sretan put momci! Udah. Izdah. Okret i posvećuje se Talgo garnituri za Čapljinu. Putnika je bilo...jedno 40% vlaka je puno. Nešto sam se još bio muvao oko vlaka prije polaska. Strojovođe pristojno pozdravio, oni još pristojnije odzdravili...natrag na poziciji za snimanje. Kreće na vrijeme. Na drugom peronu ostajem još kratko da vidim i ponos ŽFBH. Uf čega će sve još biti...nisam imao dobru sliku još što će sve događati. Mislim, nitko normalan ne bi imao. Morao bih biti ili vidovnjak ili na teškim drogama. Vlak je bio KRCAT a čak je funkcionalna bila i lajsna s ciljem. To je to za nedjelju! Ostatak dana sam snimao tramvaje i gostio se u legendarnoj ćevabdžinici. Sutra me čeka aktivan dan pa nisam do jako kasno ostao u gradu, osim toga imam veliki deficit sna i samom sam sebi već idem na živce svojim postojanjem. Maštao sam o krevetu još pri ručku. Mekani jastuk, krevet, ležanje, odmor, san. A mogao bih uskoro u krevet i sada pa se opraštam od foruma za danas. Sutra idu nove pobjede!
  4. U međuvremenu je otišla po vagone, iz Sušice je došla bijela Asea s Talgo garniturom za Čapljinu. Face to face I jedna s Avazom Može i još jedna Dečki sjede u vlaku dok ja ovo slikam. No valja se vratiti malo vremenom unatrag i prije polaska pogledati interijer vagona. Divota jedna! U kupeu do su 2 cure koje definitivno spadaju među najljepše koje sam vidio u životu. Sigurno bih se vozio s njima da sam išao ovim vlakom...čak sam došao u napast kupiti kartu 🙈 No vratimo se u realnost i obavimo posao slikanje i snimanja.
  5. Spuštam se natrag do tramvaja, no jako mi se šeće. Pješice idem do kolodvora i uživam u lijepom starom gradu. Usput i prva Tatra K2YU dana! Na kolodvoru se sprema akcija! Naš Mađarinjo stoji spreman za povratak u Zenicu. Koristim priliku iz svih kutova ga poslikati Polazaaaaak!!! Blic, truba, zvuk kotača i motora i bye bye Na peronu 1 stoji turkinja i čeka manevristu da može u Sušicu po 2 vagona za brzog Maglajca. Neki možda misle da ne volim Končar, no to nije istina. Ne volim moderni Končar koji nije u stanju ništa suvislo napraviti, ali kako ovo možeš ne voljeti? Ali ovo je samo uvod...spremite se za nešto predivno kroz nekoliko dana. I nikako da ode...
  6. Poslije mise se vraćamo prema kolodvoru, no ne idemo na kolodvor. Penjemo se tu. Za 1€ neograničeno liftom gore dolje...tog ima samo u BiH. Pošto je ovo željeznički kolodvor neću sad dijeliti prekrasne poglede odozgo, svakako preporučam da posjetite Sarajevo i odete na Avaz. BiH je toliko jeftina da si svatko može priuštiti dan-dva Sarajeva. Koncentracija će ostati na željeznici... Gledamo depo na otvorenom Sušicu. Naš Mađar koji čeka da pokrene popodnevni lokal i Talgo garniture te Goše i Šveđani. I pogled na infru. Osim ovih par željezničkih slika, napravio sam jedno 80 drugih. Rijetko koji grad se može pohvaliti ovakvim vidicima. Sad je već negdje oko podne i vraćamo se u grad. Dečki idu jesti, a ja imam dogovor u 13 ući u apartman. Treba naći autobusnu postaju, što nije problem. Bus je odmah došao i pošto je zglobni plinaš (novi MAN) se pošteno pomučio da se uspne uz vrlo strmo brdo iznad Sarajeva. Pozdrav sa Kobilje Glave, mjesto prekasnoih vidika. Sarajevo sam zavolio odmah. Odmah od početka je bilo sjajno... Spuštam se natrag u grad i idem na kolodvor. Dečki odlaze za Zenicu, gdje je ostao auto, i vraćaju se u RH. Ja ostajem. Ali nipošto sam, jer je u BiH vrlo lako naći prijatelje.
  7. Prvi cilj u rano nedjeljno jutro je bio izvidjeti Rajlovački depo. Sam depo izgleda malo drugačije nego što sam očekivao, odnosno nije baš kao rk s pružne strane, možda je s one druge. No svejedno smo pokušali nešto slikati preko ograde s ceste. Čuo sam s više strana da ne bi smjelo biti problema jer su zaštitari dobri. Kasnije sam od strojovođe saznao da je taj na kojeg sam nabasao budaletina i da ga nitko u firmi ne voli jer je kreten nad kretenima. Nama je napravio šou iako smo bili na javnoj površini i prijetio svime i svačime i spominjao dalju i širu obitelj. Baš idiot teški. Ovako izgleda Rajlovac. Primarno sam ovo došao slikati. Bezvrijedno smeće u stvari a budala je izvrijeđala i mene i majku i oca i baku...molim se da ga Alah kazni nekom teškom mukom, jer takva svinja od čovjeka ne zaslužuje ništa lijepo. Naš Mađar je s otvorenim vratima (ona spigana) otišao iz Rajlovca te se niti jedno krilo nije zatvorilo...ovdje su se odjednom oba otvorila. To su neki hirovi... Uglavnom atmosfera je loša kao što je tekst gore ružan. Prvi pravi dojam ŽFBH je katastrofa te od sad s rezervom radim sve radnje oko željeznice, no ubrzo se pokazalo da je samo taj jedan problematičan. 1h poslije Mađara dolazi lokal iz Visokog i s njime besplatno idemo u Sarajevo, jer kondukter uopće nije shvatio da smo ušli u vlak. Cirkus od firme. Ispred kolodvora smo stali i čekali. Kog vraga čekamo u nedjelju?! BAM! Som ide za Pazarić... znači vozi on i bez carine🙈 Evo nas napokon u Sarajevu. Od sad baš sve kreće na bolje i ide do fantazije! Na kolodvoru nema ništa, budući da sam godinama želio u Sarajevo, odmah idemo u grad. Ali nikuda prije jutarnje kave na kolodvoru. Sad treba na glavnu ulicu i tramvajem u centar. Sa Baščaršije dolazi Satra II, jedna od 2 ispravne taj tjedan. S Ilidže dolazi ono čemu sam se nadao😏 Vozimo do katedrale, no pošto do mise, koja se ne propušta, ima još vremena, idemo na kahvu. Prvo slikom ispraćam tramvaj A onda kahva😋 U međuvremenu sam i zaboravio što se dogodilo u Rajlovcu...
  8. Evo i prvog današnjeg posta. Krenuli smo na vrijeme u 4:54. Tik uz rijeku Bosnu smo vozili po mrklom mraku pa ne mogu ovog puta napraviti "reportažu" od stanice do stanice jer se ništa ne vidi. Ali na putu do Sarajeva se već razdanilo pa ima nekoliko lijepih sličica s puta. Modrinje + modro nebo Dobrinje. Ovdje se zenički mašinovođa prebacio na jutarnji lokal za Zenicu. Sarajlija vozi dalje, tj natrag. Odnosno vuča Rajlovac je to. Ilijaš Reljevo Donja Vogošća U međuvremenu smo se u Semizovcu križali sa jutarnjim lokalom za Visoko. Ugođaj vožnje je nevjerojatan...planine, oblaci, sunce. Baš sam uživao. Za Visoko voze Talgo garniture, ova je bila kompletno prazna. Ovo je bio prvi put da sam uslikao bijelu Aseu i Talgo garnituru pa sam bio baš sretan! Inače kolodvor Semizovac je i početni kolodvor mog video-iznenađenja iz druge teme pa će mi svakako ostati u lijepom sjećanju.
  9. Mogu pretpostaviti ali ovaj smrad je dovoljan pa nekako ne želim 🙈 A ljudi navikli, kao i u Kini. Neću previše otkrivati dokle se išlo da bude "napeto"😉 Nažalost danas više na toj pruzi nema vlaka na kojem se može glavu gurnut kroz prozor...ali ima nešto drugo heheheh Ah, broj pregleda se na telefonu ne vidi ako ne otvaram temu iz izbornika. Ali sjajno da se čita, to je svakako vjetar u leđa:-) Bilo je svo troje u planu no zbog kvara na autu nije bilo izvedivo. Pruga se seljaka s jedne strane Bosne na drugu, a cesta je ne prati tako da ne bismo uspjeli uloviti 3 vlaka. Ali uskoro će se opet pružiti prilika za vidjeti i to:-) Onda idi nastavci punom parom 😁 Ovaj je još original prvi razred, jedino što se vodi kao drugi. Ja sam prilično siguran da su sve ostavili u originalu, jer su ulaganja minimalna😅
  10. Inaće ove slike interjera Olyimpica su rijetke. Vidi se još originalan interjer. Vidi se da Olympic nije imao uz policu za prtljagu rukuhvat. Interesantno je da se vidi na slikama da u jednom odjelku nema polica za prtljagu - jel to original ili naknadno maknuto? Fino se vide originalna vrata koja su dole još zaobljena i radi toga je velika rupa između stepenice i perona.
  11. @Transspotter Odlični su tvoji prilozi i razveselim se uvijek kada staviš nove postove jer znam će to biti opet nešto odlično. Samo tako dalje i divim se tvojoj i velikom trudu.
  12. Tema ima preko 13.600 (trinaest tisuća i šest stotina) pregleda i ti se pitaš da li ovo uopće netko čita? Šteta jer što niste stigli obići još neke lokacije poput kolodvora Begov Han, Nemila i Jelina. Ovaj posljednji je dobio ime po djevojci imenom Jelena, sudionici radne akcije na izgradnji pruge Šamac - Sarajevo, koja se utopila u rijeci Bosni. A propustili ste i tunel Vranduk, najdulji na ovoj pruzi. Samo ti nastavi, biti će komentara koliko hoćeš kada završiš turneju po Sjedinjeno-razjedinjenim Bosanskim Državama.
  13. Last week
  14. Vlakova je itekako bilo, a što se tiče zagađivača, možeš samo pretpostavljati kako je smrdilo dok su radili punom parom (u vrijeme bivše države). Divio sam se (i još se divim) ljudima koji žive u tim krajevima (valjda su navikli pa ni ne osjećaju). Ne znam dokle ćeš do juga, ali ako pođeš od Sarajeva nizbrdo, dobro naoštri kamere, više sam nego siguran da će ti biti nezaboravno. Eh kad se sjetim: već od Bradine pa prema Konjicu, Jablanici i dalje prema jugu: na nogama u hodniku, otvoren prozor, dimi meki Winston. Neprocjenjivo.
  15. To je lijepo čuti, drago mi je 😁 Sad će opet postati zanimljivo ovdje. Puno manje mrtve infre, puno više akcije. Što se tiče volje, jasno mi je da neće nitko drugi osim mene, pa onda nemam problem to provesti hehe. Znači da je bilo na toj pruzi nekad više putničkih vlakova, čak i "internacionalnih". Ja se sjećam još samo brzog ZG - SA, no nisam ga uspio probati. A i ja sam se eto divio ljepoti kanala Bosne, jedino što je bio mrak ujutro pa je to malo smetalo, no doživljaj je bio odličan! Da, Natron smrdi da se ubiješ, željezara zagađuje toliko da osjetiš čestice u plućima. Ne smiješ ništa slikati, imaju patrole još iz doba Yuge...dobili smo opomenu. Volio bih reći da vjerujem da će se opet uspostaviti vlak za Sarajevo, no to se neće dogoditi tako skoro. HŽ nema vagona, a ŽRS i ŽFBH ne mogu niti jedan međuentitetski vlak organizirati. Pritom su granica i brzine veliki žderač vremena, kao i nužne izmjene lokomotiva. No koncentrirati ćemo se na ŽFBH još malo😅
  16. Budi bez brige, tema se budno prati (bar ja😁), i da ti budem iskren - divim ti se na tolikoj volji (keep up good work). Usput budi rečeno, ja sam tim prugama putovao prije rata i sjećam se gužvi u brzome Beograd - Ploče. Znalo se zbog gužve na nogama provesti od Vinkovaca do Zenice, ali to nije bilo bitno: spusti prozor u hodniku, lakat vani i vozi Miško (pazi samo da pepeo od cigarete ne uleti u oči). Sjećam se smrada Natronke u Maglaju i Željezare u Zenici, odvratne boje rijeke Bosne iza Zenice i Maglaja, ali i zelene Neretve u predivnom kanjonu prema jugu. Rado bih i danas to ponovio, ali život je otišao drugim kolosijekom.
  17. Šetamo još dalje po vlaku... Gumbić sa strane naravno ne radi pa su vrata iskopčana da se ne zatvaraju U međuvremenu je u nos ušao i karakterizistični vonj na vlažno pomiješano s prašinom. Mađare ne peru uopće. Dakle evo nekoliko informacija. U ŽFBH se jedna do dvije osobe brinu za čistoću vlaka. Naglasak je pritom na prozorima lokomotiva i Talgo garniturama, koje moraju biti savršeno čiste. Nažalost nema onda vremena a ni volje za ostalo dobro očistiti. Druga zanimljivost je da je dok sam ja bio u Sarajevu, broj tužbi dosegao tolik broj da su maknuli Mađare iz prometa i krenuli ih prati. Ostanite na temi jer će sutra ili prekosutra još jedan Mađar doći ovdje...ovaj je još mila majka. Ova vožnja, koliko god da sam uživao cijelo vrijeme na prozoru je bila muka po pitanju prljavštine i ogavnog smrada. Ovdje izlazim van Evo kunem se da je bio 105, ne lažem kad vam kažem😅 Ganz Mavag, magyar minőség 😎 Ćao Zen'ca, vidimo se uskoro 🤙🏻🤙🏻
  18. Akcija kreće u nedjelju rano ujutro. Jako rano ujutro. Ovo je kolodvor Zenica Glavna zgrada je zatvorena pa prolazimo bočno. Zastanem nakratko jer vidim što sam očekivao vidjeti...NO čujem nešto što nisam očekivao vidjeti. A pravu senzaciju ovog ulova mi otkriva jedan prijatelj iz Kaknja. On je nedavno uspješno ušao u ŽFBH i već radi kao vlakopratno osoblje. Čestitke! Prvo ide senzacija! Na prvi pogled mislite da je to samo Asea. Ne, to je 441 511. To je ex JŽ 441 001. Ulovio sam u 4:45 u Zenici prvu Aseu... koliko sreće ću imati ja na ovom putovanju? Jako puno, kako će se još pokazati. U međuvremenu mi @Railfan Capljina javlja da je som nakon dugog puta stigao u Sarajevo i stoji u Alipašinom mostu...čeka carinu. Mislim došao je ranije ali dok se pročuje... Uglavnom neko očekivanje je bilo da neće voziti. Okret i pogled na sreću, sreću koja ne traje dugo, sreću koja se pretvara u tugu vrlo brzo i bol u duši railfana. Ta vrata su cijeli put zezala, na vlaku sve visi, otpada, puca, kršti, žmirka, šteka...ma do sutra bih mogao nabrajati. Najveća žalost je da za sve to popraviti potrebno samo malo truda. Sve sitni popravci u vidu šarafljenja, namještanja, učvršćivanja i slično. 2-3 dana u radionici pod rukom majstora i vlak "kao nov". Dakle tko se žali na izgled naših Mađara, nema pojma o čemu priča... Hajdemo zaviriti unutra. Vrlo udobne fotelje🥰🥰 cijeli 441 105 je bio prvi razred i luksuzni vlak. Vrata su si mislila "otvorit ću se ali sam lijena pa samo za par milimetara." U Zenici je ušao samo još jedan putnik. Nedjelja je mrtvilo iz Zenice...više putnika će naravno ući kasnije.
  19. Prljavo, smrdljivo i otrovno. Zenica je mjesto s divnim ljudima iz kojeg želiš prije van. Da grad ne ovisi o ovome, želio bih da je državne sa zemljom. Odite dolje pa onda sudite... S mosta gdje sam stao se odlično vidi Zenica Teretna. Baš su se lijepo posložile po bojama...ali sve mrtvoooooo jao Bože. Sa sjevera grada selimo na jug, gdje čekamo čak 2 vlaka. Prvo lokal s Mađaronom 105 za Zenicu Pola sata kasnije dolazi i brzi Maglajac To je bilo to za subotu. Otišli smo na odlične ćevape i u stan spavati. Još ću danas najmanje 2 posta objaviti da bude malo akcije. A općenito bi bilo jako lijepo da bude i koja reakcija više. Dosta truda ulažem u ovo, pa čak i ako nije uvijek super zanimljivo bi bilo lijepo da znam da netko uopće pročita.
  20. Točnije, izroniti će iz onog tunela I evo gaaaa, napokon malo života. Lijepo potrubio i projurio😎 Eto pobliže i tunela I što reći, zbog kvara je izostalo još lijepih lokacija a mi smo stigli u Zenicu! Ovaj dio je sada bio dosadan, priznajem to. Nažalost. Ali obećajem da se slijedeća hrpa postova koji će dolaziti ovih dana biti vrlo zanimljivi, jer se događalo toliko toga da je to za BiH nevjerojatno i neočekivano. Napokon!😅
  21. Suprotno očekivanjima, ovdje nema apsolutno ništa. U međuvremenu nam se i auto pokvario pa smo morali na servis. Nastavljamo za Žepče Cijeli ovaj potez je kompletno mrtav. Idući put ću radnim danom ići pa ćemo vidjeti jeli nešto drugačije. Iza Žepča smo vozili još komad puta i stigli već blizu Zenice. Vlak je krenuo iz Zenice i očekujemo ga kroz 10 minuta. Vlak dolazi iz ovoga smjera.
  22. I još 2 sličice Poslije slikanja smo još nekoliko minuta ostali da mali odmorimo. Bili smo već dosta umorni. Ja razmišljam hoću li sada piti ili kasnije. Odlučio sam piti kasnije, tako da sjedamo u auto. Taman smo se dovezli na vrh male cestice koja od glavne ceste vodi do stajališta. Pogledali smo još jednom dolje i vidjeli teretnjak u smjeru Maglaja. Ovdje su ceste, za razliku od republike srpske takve da vlak nismo ni nakon 10 minuta uspjeli prestići. Do Maglaja nije imalo smisla ići. Vraćamo se istim putem i iza Bradića preskačemo neka stajališta. Dolazimo u Dolinu. I napokon malo veće mjesto, ali svejedno totalno mrtvilo. Ulaz u kolodvor Zavidovići Dalje idemo do kolodvorske zgrade.
  23. U blizini je i slijedeće stajalište Ona broji dnevno samo 2 vlaka Dulje stajanje imamo u stajalištu Bradići. Pogled prema Maglaju Pogled na Zenicu Nekad je bilo više od ruševine... Ovdje su nekad bili signali, sad nema ničega više.
  24. Zoom na obje strane kolodvora. Stariji forumaši će znati bolje pa neka slobodno napišu... Moj je dojam da je ovaj kolodvor za prošle države bio puno prometniji teretom i putnicima... Odmah iza Maglajskog kolodvora u smjeru Zenice su 2 tunela, za 2 kolosijeka. Cesta ih prati pa je bilo relativno jednostavno doći do mjesta za slikanje. Tunel na desnom kolosijeku u smjeru Zenice (tako oni gledaju) je dug 198m... A ovaj drugi je ponešto kraći. Samo 108. Razlog tomu je zavoj, pa je unutarnji dulje ispod brda. Kad se okrenemo vidimo da su kolosijeci dosta udaljeni jedan od drugoga. A sa malo zooma vidimo stajalište radničko Natron, za istoimenu tvornicu papira Natron-Hayat. Kako to smrdi bože sačuvaj. Nisam uspio otkriti doći na stajalište.
  25. Slijedeće zaustavljanje je bilo na bivšem stajalištu Rječica. Pogled prema Doboju Pogled prema Maglaju Čuvar stajališta I sa drugog kraja stajališta Dalje idemo do Maglaja. Praznih vagona ima u nekoliko kompozicija, ali ni putnika ni lokomotive nema. Inače, iz Maglaja kreće ujutro putnički za Zenicu i brzi za Sarajevo nešto kasnije. U 16:30 kreće iz Sarajeva brzi natrag i putnički oko 15:40 iz Zenice. To je sve što Maglaj vidi od vlakova dnevno uz možda 1-2 teretna. Sve izgleda prilično napušteno
  26. 4. svibnja 2024. samo par trenutaka iz Škrljeva.
  27. Četvrtak 2. svibnja 2024. godine. Kako smo u polovici proljeća sve je zazelenilo i nasip Bovan izgubio ne nešto od svoje veličine. Uobičajeni mir i tišina uz sveprisutne Talijanske bunkere kontrast su prosinačkoj užurbanosti. HŽ Infra TMD iz Meje žuri u Škrljevo. U desnom zavoju počinje usjek gdje je iskliznuo odbjegli RCC vlak 11. prosinca 2024. godine.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...