Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. To je lijepo čuti, drago mi je 😁 Sad će opet postati zanimljivo ovdje. Puno manje mrtve infre, puno više akcije. Što se tiče volje, jasno mi je da neće nitko drugi osim mene, pa onda nemam problem to provesti hehe. Znači da je bilo na toj pruzi nekad više putničkih vlakova, čak i "internacionalnih". Ja se sjećam još samo brzog ZG - SA, no nisam ga uspio probati. A i ja sam se eto divio ljepoti kanala Bosne, jedino što je bio mrak ujutro pa je to malo smetalo, no doživljaj je bio odličan! Da, Natron smrdi da se ubiješ, željezara zagađuje toliko da osjetiš čestice u plućima. Ne smiješ ništa slikati, imaju patrole još iz doba Yuge...dobili smo opomenu. Volio bih reći da vjerujem da će se opet uspostaviti vlak za Sarajevo, no to se neće dogoditi tako skoro. HŽ nema vagona, a ŽRS i ŽFBH ne mogu niti jedan međuentitetski vlak organizirati. Pritom su granica i brzine veliki žderač vremena, kao i nužne izmjene lokomotiva. No koncentrirati ćemo se na ŽFBH još malo😅
  3. Budi bez brige, tema se budno prati (bar ja😁), i da ti budem iskren - divim ti se na tolikoj volji (keep up good work). Usput budi rečeno, ja sam tim prugama putovao prije rata i sjećam se gužvi u brzome Beograd - Ploče. Znalo se zbog gužve na nogama provesti od Vinkovaca do Zenice, ali to nije bilo bitno: spusti prozor u hodniku, lakat vani i vozi Miško (pazi samo da pepeo od cigarete ne uleti u oči). Sjećam se smrada Natronke u Maglaju i Željezare u Zenici, odvratne boje rijeke Bosne iza Zenice i Maglaja, ali i zelene Neretve u predivnom kanjonu prema jugu. Rado bih i danas to ponovio, ali život je otišao drugim kolosijekom.
  4. Today
  5. Šetamo još dalje po vlaku... Gumbić sa strane naravno ne radi pa su vrata iskopčana da se ne zatvaraju U međuvremenu je u nos ušao i karakterizistični vonj na vlažno pomiješano s prašinom. Mađare ne peru uopće. Dakle evo nekoliko informacija. U ŽFBH se jedna do dvije osobe brinu za čistoću vlaka. Naglasak je pritom na prozorima lokomotiva i Talgo garniturama, koje moraju biti savršeno čiste. Nažalost nema onda vremena a ni volje za ostalo dobro očistiti. Druga zanimljivost je da je dok sam ja bio u Sarajevu, broj tužbi dosegao tolik broj da su maknuli Mađare iz prometa i krenuli ih prati. Ostanite na temi jer će sutra ili prekosutra još jedan Mađar doći ovdje...ovaj je još mila majka. Ova vožnja, koliko god da sam uživao cijelo vrijeme na prozoru je bila muka po pitanju prljavštine i ogavnog smrada. Ovdje izlazim van Evo kunem se da je bio 105, ne lažem kad vam kažem😅 Ganz Mavag, magyar minőség 😎 Ćao Zen'ca, vidimo se uskoro 🤙🏻🤙🏻
  6. Akcija kreće u nedjelju rano ujutro. Jako rano ujutro. Ovo je kolodvor Zenica Glavna zgrada je zatvorena pa prolazimo bočno. Zastanem nakratko jer vidim što sam očekivao vidjeti...NO čujem nešto što nisam očekivao vidjeti. A pravu senzaciju ovog ulova mi otkriva jedan prijatelj iz Kaknja. On je nedavno uspješno ušao u ŽFBH i već radi kao vlakopratno osoblje. Čestitke! Prvo ide senzacija! Na prvi pogled mislite da je to samo Asea. Ne, to je 441 511. To je ex JŽ 441 001. Ulovio sam u 4:45 u Zenici prvu Aseu... koliko sreće ću imati ja na ovom putovanju? Jako puno, kako će se još pokazati. U međuvremenu mi @Railfan Capljina javlja da je som nakon dugog puta stigao u Sarajevo i stoji u Alipašinom mostu...čeka carinu. Mislim došao je ranije ali dok se pročuje... Uglavnom neko očekivanje je bilo da neće voziti. Okret i pogled na sreću, sreću koja ne traje dugo, sreću koja se pretvara u tugu vrlo brzo i bol u duši railfana. Ta vrata su cijeli put zezala, na vlaku sve visi, otpada, puca, kršti, žmirka, šteka...ma do sutra bih mogao nabrajati. Najveća žalost je da za sve to popraviti potrebno samo malo truda. Sve sitni popravci u vidu šarafljenja, namještanja, učvršćivanja i slično. 2-3 dana u radionici pod rukom majstora i vlak "kao nov". Dakle tko se žali na izgled naših Mađara, nema pojma o čemu priča... Hajdemo zaviriti unutra. Vrlo udobne fotelje🥰🥰 cijeli 441 105 je bio prvi razred i luksuzni vlak. Vrata su si mislila "otvorit ću se ali sam lijena pa samo za par milimetara." U Zenici je ušao samo još jedan putnik. Nedjelja je mrtvilo iz Zenice...više putnika će naravno ući kasnije.
  7. Prljavo, smrdljivo i otrovno. Zenica je mjesto s divnim ljudima iz kojeg želiš prije van. Da grad ne ovisi o ovome, želio bih da je državne sa zemljom. Odite dolje pa onda sudite... S mosta gdje sam stao se odlično vidi Zenica Teretna. Baš su se lijepo posložile po bojama...ali sve mrtvoooooo jao Bože. Sa sjevera grada selimo na jug, gdje čekamo čak 2 vlaka. Prvo lokal s Mađaronom 105 za Zenicu Pola sata kasnije dolazi i brzi Maglajac To je bilo to za subotu. Otišli smo na odlične ćevape i u stan spavati. Još ću danas najmanje 2 posta objaviti da bude malo akcije. A općenito bi bilo jako lijepo da bude i koja reakcija više. Dosta truda ulažem u ovo, pa čak i ako nije uvijek super zanimljivo bi bilo lijepo da znam da netko uopće pročita.
  8. Točnije, izroniti će iz onog tunela I evo gaaaa, napokon malo života. Lijepo potrubio i projurio😎 Eto pobliže i tunela I što reći, zbog kvara je izostalo još lijepih lokacija a mi smo stigli u Zenicu! Ovaj dio je sada bio dosadan, priznajem to. Nažalost. Ali obećajem da se slijedeća hrpa postova koji će dolaziti ovih dana biti vrlo zanimljivi, jer se događalo toliko toga da je to za BiH nevjerojatno i neočekivano. Napokon!😅
  9. Suprotno očekivanjima, ovdje nema apsolutno ništa. U međuvremenu nam se i auto pokvario pa smo morali na servis. Nastavljamo za Žepče Cijeli ovaj potez je kompletno mrtav. Idući put ću radnim danom ići pa ćemo vidjeti jeli nešto drugačije. Iza Žepča smo vozili još komad puta i stigli već blizu Zenice. Vlak je krenuo iz Zenice i očekujemo ga kroz 10 minuta. Vlak dolazi iz ovoga smjera.
  10. I još 2 sličice Poslije slikanja smo još nekoliko minuta ostali da mali odmorimo. Bili smo već dosta umorni. Ja razmišljam hoću li sada piti ili kasnije. Odlučio sam piti kasnije, tako da sjedamo u auto. Taman smo se dovezli na vrh male cestice koja od glavne ceste vodi do stajališta. Pogledali smo još jednom dolje i vidjeli teretnjak u smjeru Maglaja. Ovdje su ceste, za razliku od republike srpske takve da vlak nismo ni nakon 10 minuta uspjeli prestići. Do Maglaja nije imalo smisla ići. Vraćamo se istim putem i iza Bradića preskačemo neka stajališta. Dolazimo u Dolinu. I napokon malo veće mjesto, ali svejedno totalno mrtvilo. Ulaz u kolodvor Zavidovići Dalje idemo do kolodvorske zgrade.
  11. U blizini je i slijedeće stajalište Ona broji dnevno samo 2 vlaka Dulje stajanje imamo u stajalištu Bradići. Pogled prema Maglaju Pogled na Zenicu Nekad je bilo više od ruševine... Ovdje su nekad bili signali, sad nema ničega više.
  12. Zoom na obje strane kolodvora. Stariji forumaši će znati bolje pa neka slobodno napišu... Moj je dojam da je ovaj kolodvor za prošle države bio puno prometniji teretom i putnicima... Odmah iza Maglajskog kolodvora u smjeru Zenice su 2 tunela, za 2 kolosijeka. Cesta ih prati pa je bilo relativno jednostavno doći do mjesta za slikanje. Tunel na desnom kolosijeku u smjeru Zenice (tako oni gledaju) je dug 198m... A ovaj drugi je ponešto kraći. Samo 108. Razlog tomu je zavoj, pa je unutarnji dulje ispod brda. Kad se okrenemo vidimo da su kolosijeci dosta udaljeni jedan od drugoga. A sa malo zooma vidimo stajalište radničko Natron, za istoimenu tvornicu papira Natron-Hayat. Kako to smrdi bože sačuvaj. Nisam uspio otkriti doći na stajalište.
  13. Slijedeće zaustavljanje je bilo na bivšem stajalištu Rječica. Pogled prema Doboju Pogled prema Maglaju Čuvar stajališta I sa drugog kraja stajališta Dalje idemo do Maglaja. Praznih vagona ima u nekoliko kompozicija, ali ni putnika ni lokomotive nema. Inače, iz Maglaja kreće ujutro putnički za Zenicu i brzi za Sarajevo nešto kasnije. U 16:30 kreće iz Sarajeva brzi natrag i putnički oko 15:40 iz Zenice. To je sve što Maglaj vidi od vlakova dnevno uz možda 1-2 teretna. Sve izgleda prilično napušteno
  14. 4. svibnja 2024. samo par trenutaka iz Škrljeva.
  15. Yesterday
  16. Četvrtak 2. svibnja 2024. godine. Kako smo u polovici proljeća sve je zazelenilo i nasip Bovan izgubio ne nešto od svoje veličine. Uobičajeni mir i tišina uz sveprisutne Talijanske bunkere kontrast su prosinačkoj užurbanosti. HŽ Infra TMD iz Meje žuri u Škrljevo. U desnom zavoju počinje usjek gdje je iskliznuo odbjegli RCC vlak 11. prosinca 2024. godine.
  17. Last week
  18. Kako sam naslov kaže i kolodvor Rijeka ulazi u okvir teme "Sličice Riječke pruge i........", jer je od Gorskog Kotara udaljen tridesetak vijugavih kilometara prugom. Nije za povjerovati slijedeće godine ovaj EMV imati će desetogodišnji staž u HŽPP. Na Riječkoj se prugi mogu vidjet različite kombinacije vozne i zaprežne lokomotive, a i strojnih vlakova. Slijedeće snimke prikazuju jednu od kombinacija u režiji HŽ Carga. Iako je državni praznik netko mora stalno piti u pogonu pa tako i željeznica. Ovaj par odlazi po svoj vlak.
  19. Pogled sa lučke ograde. Opet lutam po kolodvoru evo sad je manevra na mjestu gdje sam prije par minuta fotografirao. Sve potrebno vidi se na fotografiji. "Majestic Imperator" odlazi prema Beču. Ovaj stroj, koji vidimo na kraju vlaka imat će puno posla gurati i vuči naše i Slovenske elektre po kolodvoru Šapjane.
  20. Na zidu ulazne platforme WS "Majestic" lijepo uokvirena zemljopisna karta Dvojne Monarhije. Zadnji vagon prtljažni nisam niti fotografirao, jer je neki lik bio ozlojeđen zašto baš njega nisam pitao je li smijem stupiti nogom u vlak, a umjesto toga sam za dozvolu pitao prvog na koga sam naletio. Nisam želio raspiriti vatru u sukobu pa sam se pokupio nakon što sam mu objasnio da sam pred više od 30 godina već bio u vlaku koji je dovezao prvi vagon. Uglavnom uspio sam fotografirati sva 3 WS vagona. Završni signal je neke moderne proizvodnje. Vagoni su restaurirani tijekom više godina, velika većina radova tražila je prave za natlije, a ne serijsku proizvodnju "po traki". nastavit će se.....
  21. Samo nekoliko stotina metara dalje, kod kamenoloma, cesta prolazi ispod pruge te stajemo još jednom na lijepoj lokaciji za slikanje. Infrastruktura na ovom potezu je nekako apokaliptična ali zanimljiva, definitivno! Prvo pogled na Bosnu Pa jedno od brda... I evo nas na lokaciji. U Doboju nije bilo ŽFBH mašine, dakle opreznost usmjeravamo na smjer iz Zenice. Očekujemo da bi mogao doći neki teretni vlak, ali je vjerojatnost mala. Na ovoj slici se vidi taj prijelaz ispod pruge A brzo se mogu primijetiti i različiti stupovi kontaktne mreže. Krajolik postaje sve ljepši. To je to za danas u ovoj temi! Navečer još u drugoj temi slijedi iznenađenje:-)
  22. Danas još uvodim u slijedeću cjelinu. Iz Doboja krećemo prema jugu po prvobitnom planu. Samo jedno 2h kasnije od planiranog što je kao posljedicu imalo da odustajanje od nekoliko lokacija za slikanje. Još nismo niti napustili Doboj i već su krenule poteškoće 🤣 Na ovo smo izgubili jedno 30 minuta. A usput i jedna od zadnjih ovakvih zastava za danas. Ubrzo će se zamijeniti 🇧🇦. Još bih htio napomenuti da za 2h imam u drugoj temi jedno veliko iznenađenje za vas. Jedna prava premijera na YouTubeu, što još nije viđeno:-) Kad su se ovce maknule, napokon smo stigli između dva Trbuka. Google kaže su privremeno zatvoreni, no mislim da se netko zabunio😅 Ovo nije do kvalitete slike, već svakih 5 minuta prolaze kamioni sa kamenjem iz obližnjeg kamenoloma. Ova stvarno je mutno ispala, dijelom i zbog prašine koju bi svako vozilo diglo... Iza nas je rijeka Bosna, koju ćemo pogledati u zadnjem nastavku za danas. Ovime želim službenu dobrodošlicu u Federaciji Bosni i Hercegovini.
  23. Groblje svakojakih mašina vagona. Iza zgrada, kuda nismo išli jer nema nogostupa i nije mi se dalo ovaj put, ima groblje JŽ originalnih mašina. Posjet tome dijelu sam ostavio za neki drugi put.
  24. Pošto su ti dizeli na slikama i videima relativno rijetki, zaista bih htio loviti ih natrag do Petrovog Novog. No, iz PN je krenuo putnički, što znači da još minimalno 45 minuta treba čekati da teretni ima slobodnu prugu. Subotom putnički u 13 ne polazi iz Doboja. Dakle opraštamo se od ŽRS-a i RS-a. Vraćamo se u auto i uskoro nastavljamo putovanje prema jugu. Kompozicija je imala zanimljive vagone...neki drugi put ću i to uloviti, sigurno se vraćam ovamo. Oproštajna slika od narančastih Asea. Bila su to vrlo aktivna, još nepuna 2 dana. Puno novoga smo vidjeli, malo novoga isprobali, puno novoga slikali i puno dojmova sakupili za zanimljive željezničke i ne samo željezničke priče:-)
  25. Uh koliko krame doslovce prizor za scenu dan poslije odnosno Mad Maxa 2 ili 3 gdje se vide ostaci prijašnje civilizacije. Čini mi se da vidim barem 3 Mađara.
  26. Asea 304 polako odlazi dalje... a s druge strane kolodvora se čuje dizel. ŽFBH 664 316 je uvukla vlak u Doboj, otkačila se i već je pri kraju okretanja. Prilično brzo... Sa sredine mosta se vidi i Asein cilj A i dizelaš se vraća i kači se na novu kompoziciju. Dakle vraća se u Tuzlu. A vratila se i Asea. Tu će se izvršiti smjena.
  27. Ovaj dio kolodvora je pun starog željeza Još se malo vraćam natrag, da provjerim jesam li nešto propustio slikati. Odjednom čujem zvuk ventilatora Asee. Aktivirala se i peta lokomotiva 😅 Prva "destinacija" joj je slijepi kolosijek gdje će se ugasiti. Zatim će strojovođa izaći i otići, a malo kasnije će doći drugi.
  28. U Bojanićima, stajalištu netom prije Doboja smo ih ulovili još jednom. Brzina na ovoj pruzi je 70kmh. Iako smo mi vozili znatno brže po cestama, ne bismo ih uspjeli loviti da se ne vuku kroz kolodvore te da nema 1-2 lagane vožnje. Cesta ne ide ni blizu direktno kao pruga pa uz smetnju ostalih automobila, skretanja, zebri... ne bismo imali šanse toliko puta uloviti 2 vlaka. Prvo ćemo pogledati stajalište Bojanići. Pogled na Doboj i laganu vožnju. I stajalište. Vlak se odavno već čuje a u kutu slike i vidi. Računica je ovog puta bila jednostavna: smanjio je gas + mala brzina + lijepa lokacija=slikanje:-) Ne sjećam se je li ovaj vlak bio praznina ili ne, ali je došao u Doboj prije nas. Gore sam spomenuo zašto. Kakav je plan za dalje? Povratak u Doboj, slikanje 5 parkiranih aktivnih Asea i svega što ima na teretnom dijelu kolodvora te nastavak putovanja. Taj nastavak će vam se vjerujem više svidjeti pošto imam dojam da ŽRS nitko baš ne voli iz nekih ideoloških razloga. Meni su se iskreno pokazali bolji od očekivanog (odnosno ispričanog) i bolji od ŽFBH. Imaju urednu internetsku stranicu (ŽFBH stranica je zapravo neuporabljiva), iznutra su im vlakovi čišći nego ŽFBHovi a i brzine su im bolje. Jedino što ŽFBH ima bolje su Talgo garniture u prilično dobrom stanju i dionicu pruge ispod Bradine do Čapljine gdje vlak dostiže i 100kmh. Zajedničko im je: radnici su u 99% slučajeva izuzetno prijateljski raspoloženi. Detaljnije objašnjenje zašto 99% slučajeva će uslijediti. Sad sam već otkrio daljnji cilj puta pa ću otkriti i da je nastavak puta nenadano bio toliko dobar, da ću ga pamtiti cijeli život a pričati ću ga svojoj djeci i unucima i praunucima. Na ovom mjestu već zahvaljujem kolegi i starom prijatelju @Railfan Čaljina koji je sudjelovao u kreiranju daljnjeg razvoja😉 No vratimo se mi u Doboj. Ne idemo na "civilnu" stranu, već službenu. Auto ostavljamo tu na parkingu i idemo na most. Ja već sad vidim da nešto nedostaje - 4 lokomotive koje su ovdje spavale su nestale. Trenutno je malo iza 11h. Na suncu odmara i čuvar kolodvora. Evo nas na mostu, pogled prema Hrvatskoj I dolje prema Federaciji.
  29. Prostor za posluživanje toplih napitaka i ostalih vrsti hladnih pića. Jedan od 3 odjeljka sa različitim uzorcima tkanina na sjedalima i zidovima. Detalji rasvjetnih zidnih i stolnih tijela. Povijesne fotografije vagona "Dvorskog vlakai i detalji unutrašnjeg uređenja. Fotografija Carice Elizabete također dodaje dašak nostalgije.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...