inflameswetrust Posted April 4, 2010 Posted April 4, 2010 Dogodi se vrijeme kada neke od brojnih planova uspiješ ostvariti na pravi način. Sjećam se vremena kada sam imao tisuću planova, htio sam pokoriti Lijepu našu, prve susjede i mnogo šire. Htio sam putovati i vidjeti svjeta. Onoga trenutka kada sam upisao fakultet i ušao u kolotečinu, shvatio sam da je najbolji izlazak iz nje malim koracima osvajati kutke najbliže domicilu. Tako je nastala i odluka da obiđem sve kolodvore i većinu pruga u požeštini, i bližoj okolici (prvenstveno Brodsko-posavska županija). Početak je bio trećeg travnja ove godine kada sam s tatom otišao do kolodvora u Velikoj. Ovaj putopis neće završiti noćas, ovo je tek početak. Nadam se da ću uspjeti zainteresirati forumaše za ove predjele, jednako kao što su i mene fascinirali svaki put kada sam bio na ovim mjestima. VELIKA Ovaj post posvećujem našem forumašu Gogo Ideja za odlazak u Veliku došla je prilično slučajno kada sam tati predložio dan prije Uskrsa da odemo na izlet na velički kolodvor. Cure (sestra i mama) nisu bile zainteresirane Inače o Velikoj je već Gogo a i mnogi drugi forumaši dosta napisali, te poslali pregršt fotografija, pa ja neću previše soliti pamet ovdje. Htio sam ipak, prvenstveno za svoju dušu podijeliti svoja iskustva. 3 puta sam putovao za Veliku i nazad vlakom i to još u srednjoj školi. Dva puta u pitanju su bili bazeni, a jednom planinarenje na Papuk. Osobno, taj kolodvor ima najlijepšu okućnicu koju sam dosad vidio. Put počinje cestom koja jednim dijelom paralelno ide uz prugu po dolasku u Veliku prvo što sam primijetio bio je ovaj napušteni objekt Civilna strana kolodvora vrlo je lijepa Neuspjeli pokušaj fontane je i jako vedar i pun boja, kao kakav mini perivoj. Djeca i željeznica - savršena kombinacija. Došavši do kolosjeka javio sam se prometniku s kojim sam razmijenio par riječi u vezi lokalnog teretnog prometa i tužne sudbine okretnice i ložione Mnogo spominjane okretnica i ložiona - mom tati osobito se svidjela okretnica!!! ne, nećemo dalje, daske su trule, a crijepovi teški. Glava nije vitalan organ, ali treba pripaziti Sudbina...rušenje. Umjesto obnove i puštanja u pogon parne turističke vuče koja bi mom kraju dala veliki zamah, rušit će se podsjetnik na stara vremena. Ako ništa drugo, mogli bi bar infrastrukturu ostaviti i donekle obnoviti. Ove stvari jako volim, vodonapojnici Nešto prije samog kolodvora nalazi se iskliznica pred kolosijekom za pretovar drva kolosijeci za pretovar šodera i kamena 5001. Pogodite o čemu se radi... (NASTAVLJA SE) Quote Moje fotografije.
inflameswetrust Posted April 4, 2010 Author Posted April 4, 2010 Nastavljam s kolosijekom za pretovar drva, navodno se još ne smije koristiti? prešavši na drugu stranu ugledao sam prizor koji je zbilja fascinantan, priroda izgleda vrlo netaknuto, a mirisi proljeća u potpunosti dominiraju okolinom. Velički kolodvor gledan s te ledine. Pravo mjesto za željeznički roštilj! Vaš izvjestitelj na licu mjesta Pogledali smo i kraj kolosijeka za drva A na kolodvorskom kolosijeku UGLJEN! Naravno, uzeo sam komadić Ovo je kraj pruge Pleternica - Velika A ovo je pogled u sunce i nešto EAS-a koji daju nadu ovom kraju! Dopustite mi malo Off Topica da predstavim nešto neekološki, ali u drugu ruku dio ključnih resursa za razvoj ovog kraja. Popeli smo se autom do veličkog kamenoloma, sada u vlasništvu Osijek Koteksa, i okinuo sam nekoliko slika kamenoloma. Koliko god je žalosno to što je odvaljeno pola brda, slojevi prapovijesti u kamenu zbilja izgledaju fascinantno! Sjetio sam se da to čak i nije off topic, jer do ovdje je nekada išla željeznička pruga (nisam siguran da li je to bila uskotračna ili normalnotračna pruga?) Na kraju smo sreli i plavac za Požegu kojega sam ovaj put slikao iz auta. Iz Velike Vaš Inflameswetrust! Quote Moje fotografije.
inflameswetrust Posted April 4, 2010 Author Posted April 4, 2010 Sretan Uskrs svim forumašicama i forumašima foruma zeljeznice.net !!! Uskrsni poklon za mene (osim obilnog ručka) bio je i izlet do Brodsko-posavske županije! Odluka je pala iznenadno kada smo tata i ja baku vodili nazad na selo. Oko pola 4 krenuli smo put Nove Gradiške! Ovu mini reportažu posvetit ću forumašu Mili koji sam potječe iz tog elektrificiranog kraja Počeli smo na kraju kolodvora u smjeru prema Zagrebu i ovim malim mostićem preko nekakvog kanala. S druge strane kolodvora nalazi se lokalno groblje. Kao posljedica toga dva puta me skoro pogazio auto zbog moje neopreznosti Ovdje još stoji njemački (ili ndh??) zidani bunker iz 2. svj. rata koji je bio jedna od standardnih točaka uz pruge duž X koridora. Ovaj je po mojoj procjeni služio da izdrži mitraljesku vatru i sačuva most od neprijateljskih upada. Izgleda u korektnom stanju. Pogled nazad otkriva splet kolosijeka ispred kolodvorske zgrade. A na drugoj strani industrijskog kolosjeka nalazi se propala tvornica TANG (Tvornica Alata Nova Gradiška) Uhvatio sam trenutak i slikao neku golemu cijev ispod mostića! Kolodvor Nova Gradiška. Na njemu sam ljeta 2008. čekao IC vlak za Zagreb kako bih stigao na prijemni ispit na FFZG-u. Naravno, tada vlak je imao kašnjenje od 60 minuta, ali stigao sam bez problema do fakulteta. Žablja perspektiva prvog kolosjeka Kontaktna mreža..nešto što me ne prestaje fascinirati iznova i iznova! Put dalje prema robnom skladištu otkriva jedan pretovarni kolosijek iza Nemojte mi zamjeriti na toliko žica i metala, ovo je tek jedna od mnogih slika KM-a! Nakon javljanja prometniku koji je poručio da sve slikam osim njega, hodao sam po peronu. Jedan simpatični strojovođa doviknuo mi je "Pazi na struju!". "Nemam pantografa!", odgovaram mu. Nakon toga desetak minuta pričali smo o lokomotivama, koridoru X, struji, HEP-u, remontima, vlasništvu HŽ-a i sličnim stvarima. Otpratili smo ga na brzi vlak kojeg je vukla ova lijepa lokomotiva Ispratili smo vlak, i otišli polako na sljedeću postaju na našem putu. Quote Moje fotografije.
inflameswetrust Posted April 4, 2010 Author Posted April 4, 2010 STARO PETROVO SELO Manje mjesto koje broji tek koju tisuću stanovnika, i općina koja naizgled ni po čemu nije osobito posebna. Reći ću jednu informaciju, a to je da je naš poznati pjevač Jacques Houdek živio u jednom mjestu blizu Starog Petrovog Sela. Cestom iz Nove Gradiške došli smo do Starog Petrovog Sela i jedva našli skretanje prema kolodvoru. Ako ništa drugo cesta je asfaltirana, rekao je moj otac kada smo išli putem za kolodvor. Dok nismo došli do kolodvorske zgrade, nije bilo sigurno jesmo li dobro skrenuli. ASEA podserije 300 je taman odlazila kada smo mi došli blizu kolodvora. no iznenadilo me nešto još lijepše! Evo onda par slika s ovog malog ali simpatičnog kolodvora. Prema Zagrebu Prema Vinkovcima Sam kolodvor je simpatičan. Moram priznati da bih itekako htio živjeti u ovom stanu uz kolodvor! Mjesto nije reprezentativno, ali je u pravom smislu riječi Railfanovsko! Javio sam se mladom prometniku koji mi je rekao da pričekam na peronu teretnjak ako želim nešto uslikati , i evo ga! Sjajan lik je taj prometnik, par ugodnih riječi smo razmijenili s njim, popričali o budućnosti ovog malog kolodvora, a ja sam obilježio svoj kratki boravak unutra slikom grafikona voznog reda. Još nekoliko riječi i polako smo otišli prema kolodvoru Nova Kapela - Batrina čije sam slike u mom zadnjem putopisu već postavio na ovaj forum. Quote Moje fotografije.
inflameswetrust Posted April 4, 2010 Author Posted April 4, 2010 NOVA KAPELA - BATRINA Ovaj dijelić putopisa posvećujem malom Mateyu koji se oduševio pomisli na ovaj kolodvor! O ovom kolodvoru već sam nešto napisao kada sam išao sa sestrom u 12. mjesecu za Zagreb. U međuvremenu saznao sam mogući razlog za naziv Nova Kapela - Batrina. Navodno kada je puštena pruga od Nove Gradiške do Slavonskog Broda 1889. kolodvor se zvao Nova Kapela. U međuvremenu 1894. sagrađena je dionica pruge od Pleternice do Kapele koja se s glavnom prugom spajala u malom mjestu Batrina, odmah kraj Kapele. Zato je navodno i naziv dvojni. Za razliku od mnogih drugih kolodvora s dvojnim nazivima, ovaj itekako ima logike (ako je istina to što sam čuo). Po dolasku na kolodvor predstavio sam se prometniku kojemu je prometnik iz Starog Petrovog Sela najavio naš dolazak! Da stvari budu zanimljivije, taj prometnik u Kapeli poznaje moju mamu, pa je komunikacija od samog početka bila i više nego ugodna! Malo razgovora o životu i željeznici morali smo prekinuti jer je prometnik morao na smjenu, a tata i ja uputili smo se u razgledavanje. Zastava na kolodvoru čeka i ispraća vlakove pogled u pravcu Zagreba krenuli smo na drugu stranu gdje se nalazi pretovarni kolosijek sličan onome u Novoj Gradiški Sa strane preko kanala prebačeni su neki dijelovi nekadašnjeg mosta uz pretovarni kolosjek vidjeli smo i pragove za remont te tračnicu kojoj nismo našli godinu. jedna pored imala je godinu 1928,(makar je to nemjerljivo s požeškom diosgyor 1888!!!! ) ćirilica kaže Zenica. Došli smo do iskliznice u smjeru prema Vinkovcima Različiti betonski pragovi Vjerujem da malo offtopica nikad ne škodi, pogotovo kada je proljeće! pri povratku našli smo ostatak neke male građevine. Možda kućica za vagu? pogled nazad na kolodvor Ima još preostataka iz davnih vremena (dobro, možda ne tako davnih) I za kraj, pričekali smo plavca iz Požege, te Brenu iz Vinkovaca. Sliče, to sam odavna zaključio. Začudo, putnika je itekako bilo Ovo je tek početak kako sam već naglasio, jer namjeravam napraviti nešto opsežniji prikaz kolodvora Pleternica, Čaglin i Okučani. O požeškom kolodvoru i pruzi već sam stavio gomilu toga u infrastrukturu te u FAQ, ali ako je netko zainteresiran, sastavit ću putopis iz mog rodnog grada. Na svoju ruku to neću raditi da ne bih redundancijom zagušio ovaj forum. Do sljedećeg puta (nadam se što prije) pozdravlja Vas Inflameswetrust! Quote Moje fotografije.
dnovakovic Posted April 5, 2010 Posted April 5, 2010 Bravo Plameni !!! Odlična putopis po malim zabačenim kolodvorima naše Slavonije gdje izgleda kao da je vrijema stalo. Zabilježio si samo jedan trenutak, a vlakovi prolaze kroz Novu Kapelu. Samo nastavi, ovakvih putopisa nikada nije dosta na forumu. Uostalom, mislim da u svakom pogledu sve više napreduješ....... Quote Pozdrav iz Osijeka !
Pfaff Posted April 5, 2010 Posted April 5, 2010 Odlično, inflamesitakoto! Napokon opet jedan lijepi putopis s ciljem i razradom kako bog zapovijeda. S izuzetkom uratka časnog starine dnovakovića i nadahnutih lovčevih zapisa, izgleda mi da je ta forma na 4rumu posve zamrla. Hvala Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
seabral Posted April 5, 2010 Posted April 5, 2010 Onoga trenutka kada sam upisao fakultet i ušao u kolotečinu, shvatio sam da je najbolji izlazak iz nje malim koracima osvajati kutke najbliže domicilu. Jako lijepo .... dopadaju mi se tvoji mali koraci, koji zapravo uopće nisu tako mali. Svaki od njih ima svoju priču, svoje "zašto" i zaslužuje svoje "bravo". :roll: Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
inflameswetrust Posted April 5, 2010 Author Posted April 5, 2010 Dečki hvala vam puno na lijepim komentarima, nemojte ipak toliko da mi ne bude Pfaff ovo što si rekao o cilju i razradi je bio jedan od poticaja da ovo napravim bar donekle kako spada. Htio sam još puno više toga slikati, ali sam ovako pametan zaboravio rezervne baterije, pa je mogao i ispasti fijasko . Isto tako htio sam više napisati o samom značaju željeznice u prošlosti i danas za ove krajeve, ali prvenstveni problem bio je upravo vrijeme...već danas sam se vratio u Osijek gdje mi internet nije toliko izdašan, pa sam morao žrtvovati nešto kvalitete da bih ovo uopće postavio. Molim vas da mi to uvažite. Inače primam prijedloge koji bi sljedeći dio mog kraja forumaše mogao interesirati, da se pripremim za 2, 3 tjedna! Lijep pozdrav, vaš Flame! Quote Moje fotografije.
VICTOR Posted April 6, 2010 Posted April 6, 2010 Jako lijep putopis, a koko i ja imam veze s Velikom, meni napose interesantan Do veličkog kamenoloma nisam baš siguran, ali prema Papuku jest išla uskotračna željeznica, zbog šume, često mi je o tom pričao pokojni djed. Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!
Fox Posted April 6, 2010 Posted April 6, 2010 Bravo prijatelju sve pohvale za ovo! Dok si ti slikavao kamenolom ja sam bio u brdima iznad tebe da sam barem znao Do nove avanture pozdrav Quote
Pfaff Posted April 6, 2010 Posted April 6, 2010 Dok si ti slikavao kamenolom ja sam bio u brdima iznad tebe da sam barem znao Dobro da nisi znao jer bi Ti još palo napamet skočit dolje, a to obično loše završi Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
inflameswetrust Posted April 6, 2010 Author Posted April 6, 2010 Do veličkog kamenoloma nisam baš siguran, ali prema Papuku jest išla uskotračna željeznica, zbog šume, često mi je o tom pričao pokojni djed. Ovoga ljeta ići ću na praksu u požeški arhiv, gdje ću između ostaloga potražiti eventualne podatke i kartu s trasom te (tih?) pruga, te se potom popeti tom trasom na Papuk. Tko zna, moguće je da ću otkriti i nešto novo @Fox budući da pretpostavljam da si bio na Jankovcu, vjerujem da si imao boljih stvari za raditi nego naći se samnom ali nadam se da ćeš i ti brzo doći u moje krajeve, na ovu stranu brda! Quote Moje fotografije.
Fox Posted April 6, 2010 Posted April 6, 2010 Ne prijatelju baš sam bio iznad kamenoloma u Velikoj penjao sam se na Maleščak 740 m i dušu ispustio Quote
inflameswetrust Posted April 6, 2010 Author Posted April 6, 2010 Ne prijatelju baš sam bio iznad kamenoloma u Velikoj penjao sam se na Maleščak 740 m i dušu ispustio A znači istina je da vi Osječani ne možete na više od 100 m penjat se Ja sam ta brda prošo kada sam bio 7. radzred Quote Moje fotografije.
Stanley Posted April 7, 2010 Posted April 7, 2010 Čestitke na jako lijepom i s nadahnućem rađenom putopisu. Drago mi je da si pokazao kolodvor Staro Petrovo Selo, gdje je u vrijeme intenzivnijeg prometa jako nedostajao 5. kolosijek za pretjecanje u smjeru Vinkovaca. Navodno je problem bio u slabo nosivom (močvarnom) zemljištu uz prugu. A onaj mostić pred Novom Gradiškom ne ide preko kanala, već potoka Šumetlica. Samo ti nastavi pohode prugama, a vidim da ti i gospodin otac ima razumijevanja za tvoje railfanovske sklonosti. Quote Serija 05 je zakon!
inflameswetrust Posted April 7, 2010 Author Posted April 7, 2010 Hvala na komentaru Stanley! Nisam znao za potok Šumetlicu, hvala na ispravci! Inače ako postoji neki kolodvor relativno blizu Požege da te zanima, sljedeći put bih mogao otići tamo! Samo ti nastavi pohode prugama, a vidim da ti i gospodin otac ima razumijevanja za tvoje railfanovske sklonosti. Tata me je odmalena vodio po kojekakvim kolodvorima i aerodromima (po zanimanju je pilot jednomotornih aviona), pa se to i danas nastavlja. On je u nekim stvarima veći frik od mene, tako da ću i nadalje moći računati na njegovu logističku podršku Quote Moje fotografije.
Matey41094 Posted April 10, 2010 Posted April 10, 2010 Hvala na posveti! Lijep putopis a još je ljepše da si u ovaj putopis uklopio predivan krajolik, a još bolje odredišta (kolodvore)! Sada opet nemogu dočekati Kapelu, no morati ćemo se dogovoriti za jedan zajednički odlazak jel si propustio maleni detalj Quote 2044 007 - Karavela, mala karavela!
inflameswetrust Posted July 19, 2010 Author Posted July 19, 2010 Blacko - Jakšić (Posvećeno zemljaku Victoru koji je ovdje nebrojeno puta prošao,ali nikada se zaustavio ) Uhvatio sam nešto vremena jučer, u nedjelju 18. 7. 2010. da skočim do kolodvora Blacko - Jakšić. Taj kolodvor se nalazi na granici mjesta Kuzmica i Jakšića, doslovno ih pruga razdvaja. Kakve veze s kolodvorom ima mjesto Blacko, ne znam. Blacko je kod kolodvora Novoselci, no dobro, pustimo formalizme na stranu malo Ovo će biti putopis u par dijelova, relativno kratak, ali nadam se čitljiv. Krenimo dakle! Po dolasku na taj kolodvor po običaju javljam se osoblju. Tata je odlučio pričekati u blizini i slušati radio u autu. Nije bilo problema, upozorili su me na vlak za Pleternicu i to je više manje to. Jedan formalizam je riješen! Za početak evo kako izgleda dolazak autom iz smjera Kuzmice Poslije dolaska na kolodvor idem slikati samu zgradu ovdje je za Pletex (Pleternica!! op.aut. ) a ovdje za Požegu iza je napola rastureni robni magazin koji je vidio bolje dane. postoji kolosijek do njega, no pitanje je kada je zadnji put bio u upotrebi krećem prema požeškoj strani, prvo što sam slikao je nešto za Riječane...jel su kod vas WC-i čisti i rastu li ljubičice, jer meni već muka dođe čim priđem na 3 metra???!!! s druge strane spremište nastavljam, ovaj put s tatom, u smjeru pretovara i nekadašnjeg separatora tu se nekada i pijesak prodavao.. visoka skretnica za sljedeći kolosijek i ovo nekada bješe respektabilna zgrada...danas skuplja smeće i prašinu zanimljiva građevina...očito dio separatora tračnica koja djeluje USKOTRAČNO, ipak je odavdje išla pruga za Vetovo davnih dana...Skretničar, ako ikad uhvatiš vremena da skeniraš kartu s trasom, bit ću ti duboko zahvalan (Nastavlja se, molim ne pisati još) Quote Moje fotografije.
inflameswetrust Posted July 19, 2010 Author Posted July 19, 2010 Spuštamo se dolje, jer je separator nešto višlji, a ja ne bih htio pasti u OVU rupu!!! kolosijeci i nešto pragova zanimljiva kućica uz separator...nekakva kontrolna soba? ajme na ovim lutanjima toliko je puno pitanja a tako malo odgovora... separator sada služi za bacanje smeća... ovo je svakako, barem po infrastrukturi, nekada bio vrlo respektabilan kolodvor Idemo prema potoku, ni ne znam kojemu jednom možda bude i elektrifikacije požeškog bazena, tračnica je u izobilju ima i odbojnik, s kupinama a nesavjesni ljudi pale...po ovim vrućinama može biti opasno (ima još malo) Quote Moje fotografije.
inflameswetrust Posted July 19, 2010 Author Posted July 19, 2010 Došli smo do mostića popeli smo se na njega da bi vidjeli o kojem je potoku riječ (da, sigurno smo zaključili na temelju pogleda na potok ) u daljini prema Požegi je signal, kaže mi tata da su nekada svi bili takvi. isto tako ispričao mi je neku foru kako su zaj**ali signal u pljački vlaka, stavili su običnu bateriju gore? opa, nešto će proći! i evoga! na pozdrav svaki pristojan strojovođa mahne rukom nazad idemo s druge strane separatora staro malo novije na trenutak sam pomislio da je riječ o ostatku uskotračne pruge, a onda sam pojmio da je to vjerojatno od prevlačenja nekakvih kablova ili cijevi... ja sam idem prema pleterničkoj strani. ovo je kolodvor s civilne strane okućnica je prekrasna! a ovdje se djeca često znaju igrati. lijepo žcpr naprijed je Pleternica idemo nazad na kolodvor pozdravit ekipu za kraj, iskliznica, zašto, ne znam to je više manje to. osim ovoga postoji industrijski kolosijek koji se prvi odvaja iz smjera Požege, vidi se na jednoj slici. Zbog guste trave nisam ga išao detaljnije slikati. Lijep pozdrav!!! Quote Moje fotografije.
josip Posted July 19, 2010 Posted July 19, 2010 Jako lijepo, pregršt slika i informacija Quote Flickr account
dnovakovic Posted July 19, 2010 Posted July 19, 2010 Hvala Plameni na još jednom odličnom kolodvoropisu. Zaista je zanimljiv naziv ovoga kolodvora. Najbliže selo se zove Kuzmica a kolodvor nosi ime dva udaljenija sele Blacko i Jakšić. Inače potok koji si slikao zove se Vetovka (ako je vjerovati topografskim kartama) i odmah blizu mjesta gdje si slikao se uljeva u Orljavu. Quote Pozdrav iz Osijeka !
Pfaff Posted July 19, 2010 Posted July 19, 2010 Odličan kolodvoropis. Opširno i detaljno. Jednog će dana iz ovakvih podataka biti moguće rekonstruirati mnoge izgubljene kolodvore. Ako Ti se ikad pruži prilika ili Te uhvati želja, u riječku ekipu si uvijek jaaaako dobro došao!!! Hvala Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
inflameswetrust Posted July 19, 2010 Author Posted July 19, 2010 Hvala lijepa na komentarima!! Pfaff, istinski sam počašćen, ovako nešto rijetko tko ima priliku čuti ako mi se pruži prilika rado bih vam se pridružio! u pravilu uvijek se još više trudim kada je riječ o prostorima koji imaju neko veće značenje za mene...tako da uskoro dolazi novi putopis iz Pleternice, za taj ću dati maksimum kako na licu mjesta, tako i kasnije kada budem radio tekst. Pozdrav! Quote Moje fotografije.
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.