Pfaff Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 Posao me danas opet poslao u Istru (što mi nikad nije teško padalo). Ruta je bila Pazin – Vodnjan – Buje – Rijeka. Za ne dat novce mrskom okupatoru, otišao sam do Pazina obalnom cestom preko Vozilića. Kad sam se digao na Gračišće, ugledao sam stražnju stranu Učke pod snijegom... Vodnjan. Palazzo communale ili ča bi domaći jednostavno rekli: Komun. Ovo me podsjetilo na jednu tipičnu istarsku štoriju: Šal je Franina na komun za storit neki harti ma je bila subota i je bilo zaprto. Trefil je jenega ki je pasival i ga pita: "Čujte, ča ovi ne delaju?" A veli domaći: "Aj, ne. Subotu nanka ne dojdu!" Imao sam nešto viška vremena pa sam odlučio obaviti vizitaciju vodnjanskog kolodvora kojeg sam dosad uvijek prošao u vožnji (za razliku od Galižane koju sam detaljno obradio). Adresa kolodvora je primjerena iako je tabla malo nakjivo... Kolodvorska zgrada s civilne strane. Moglo bi poslužiti i za teksture Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted January 14, 2010 Author Posted January 14, 2010 Nekadašnje skladište komadne robe. Sad tu skladište opremu i pribor za gledanje prvenstava u nogometu. Natstrešnica za putnike. Prolaz prema peronu Još da je pinel i malo crne boje, bilo bi ljepše Objekat u kojem su ćenife je dosta visok (pretpostavljam zbog estetike cijelog sklopa) pa su i prozori tamo negdje gore Komande signala su na peronu Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted January 14, 2010 Author Posted January 14, 2010 Putnička čekaonica & blagajna Oprema prostora je, pretpostavljam, izvorna (osim peći) Blagajna, za razliku od one na stanici Lokve, čak i radi... Na zidu nešto dječjih uradaka urešenih slikama nagibnjaka A na zidu dvije lijepe slike starih loksi očigledno iz nekog kalendara (kojeg? / čijeg?) Prometni ured je odmah do, ali šefa stanice nisam zatekao iako sam bio spreman važno mahati isteklom dozvolom za fotkanje Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted January 14, 2010 Author Posted January 14, 2010 Kolodvorska zgrada. Arhitektonski lijep sklop čiji dojam strahovito kvari zarđali lim kojim je pokrivena nadstrešnica. Ćenifa. Ima već neko vrijeme kako sam odustao od prikupljanja olfaktornih dojmova Skladište komadne robe - strana prema kolosijecima Pogled niz kolosijeke u pravcu Galižane I pogled u pravcu Pazina s onim čuvenim toboganom. Ima toga još i lijepo se vidi vertikalna valovitost pruge s Y-nadvožnjaka "Vodnjan HŽ", ali nemaš gdje stati za fotkanje... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted January 14, 2010 Author Posted January 14, 2010 Po tipu gradnje i ova zgrada je željeznička, ali joj ne mogu odrediti (nekadašnju) namjenu Sad smo došli do dijela koji me posebno interesira. Tu lijevo se odvaja novi industrijski kolosijek za "Uljanikovu" montažu Trebalo mi je dve minute da se ispravim poslije ovoga Još jedno skladište novije konstrukcije. Prije najnovijih dorada, ovo je vjerovatno bio skladišni kolosijek koji je završavao bikom. Mislim da po ovim tračnicama još nije nikad ništa prošlo? Odakle Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted January 14, 2010 Author Posted January 14, 2010 Sudeći po usponu ovog novog odvojka, misle spuštati vagone gravitacijom. Ali kako natrag? Prijelaz sa otvorenog kolosijeka na manipulativno-prometnu površinu Zasad je kolosijek jedina stvarno tvrda površina pa je zgodna za privremeno skladištenje težeg materijala. Ovdje industrijski kolosijek siječe dva kolosijeka portalnih dizalica. I malo dalje završava bikom. Amen! Ajmo natrag. Lijepo se vidi uzbrdica. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted January 14, 2010 Author Posted January 14, 2010 Malo infrastrukture Željeznička kapelica? Mudri likovnjak To je ona uzbrdica prema "Toboganu". Nije duga, al' čovjeka nekako veseli... Pogled prema kolodvoru Malo ravno – malo ispod Provjereno – nema Tu je nekoć išao put preko pruge pa su ostale cijevi za prolaz žica Po boji sudeći, žice su nedavno mijenjane. Tko je rekao da se infrastruktura ne održava? Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted January 14, 2010 Author Posted January 14, 2010 Iskliznica za "Uljanikov" kolosjek Wow! Ne da mi se gacati po pragovima pa sam se spustio na cestu koja od kolodvora vodi prema "Uljaniku". Opet hrpe pragova. Opet proučavam onu zgradu nepoznate namjene. U nekoj fazi su probili prozor i providjeli ga rešetkom, a onda su sve skupa zazidali. Malo dalje ima otvor koji liči na puškarnicu. Svašta Još jedan pogled na sjeverni zabat kolodvorske zgrade. Klupica za dokone... (nema takvih u Istri!) Pfaffmobil kraj ograde hortikulturnog dijela staničnog prostora Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted January 14, 2010 Author Posted January 14, 2010 Za kraj priče mali bonus: Par slika kolodvorske zgrade u Bujama. Ovo je civilna strana Na strani tračnica su ružnom dogradnjom zatvorili nadstrešnicu za putnike. Šteta. I natrag kroz dolinu Mirne. Motovun obasjan suncem... I to bi bilo to... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
68847 Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 Odakle Otale Quote Sub sole aut pluvia ducemus ea.
seabral Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 Jako lijepi kolodvor .... a mogu si misliti kako je blistao u zlatno doba željeznice. Dojam jedino kvari osjećaj da si čitavo vrijeme obilaska kolodvora po njemu hodao sâm kao duh Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
Portos Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 Lijepo je vidjeti novosagrađeni industrijski kolosijek. Daje nadu da još netko želi voziti robu željeznicom. Još kad bi ta Istarska pruga bila povezana sa prugom sa ostatkom Hrvatske kroz tunelčić ispod Učke... Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d.
Pfaff Posted January 14, 2010 Author Posted January 14, 2010 Još kad bi ta Istarska pruga bila povezana sa prugom sa ostatkom Hrvatske kroz tunelčić ispod Učke... Uzevši u obzir ritam razvoja HŽ-a, mislim da se u projektima ide izravno na teleportaciju... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
68847 Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 Još kad bi ta Istarska pruga bila povezana sa prugom sa ostatkom Hrvatske kroz tunelčić ispod Učke... Uzevši u obzir ritam razvoja HŽ-a, mislim da se u projektima ide izravno na teleportaciju... Ukoliko ne prevagne varijanta - zakrivljenost prostora. PS. Kod nas se davno opredjelili za - relativnost vremena. Quote Sub sole aut pluvia ducemus ea.
narcis Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 http://i583.photobucket.com/albums/ss277/jkrema2/StanicaVodnjan/StanicaVodnjan019.jpg Mislio sam da su stavili crijep u tih godinu dana, otkad sam ja posljednje prošao onuda, a kad ono... Quote
Danchibald Posted January 15, 2010 Posted January 15, 2010 lijep putopis i odlično da se gradi novi ind. kolosijek... inače nekad prije je kolodvor imao još dva kolosijeka - demontirana za vrijeme hrvatske države sredinom 90-ih (ako gledamo smjer prema Buzetu s desne strane prolaznog kolosijeka - desno od žica uz prugu). Još se vide udubine gdje su bili pragovi. Stara moja teta mi je pričala da su na taj krajnji desni sklanjali vlakove sa putnicima kad je prolazio Titov vlak, vojska bi čuvala trasu pruge i bilo je zabranjeno otvarati prozore na vlaku koji je stajao zguran skroz sa strane... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.