ivog Posted December 18, 2007 Share Posted December 18, 2007 Ovo putovanje je bio razlog mojeg nedolska na svečanu sjednicu Hrvatskog sab.., ups htio sam reči na prvi sastanak udruge... Ali priča počinje već nekoliko dana prije početka putovanja. Saznalo se da se ide na putovanje na Bol u vlastitom aranžmanu, odmah sam si izračunao u glavi vlak do Splita i nema druge alternative. Nakon kraće rasprave, odlučeno je s čim će se putovati. Putovalo se naravno vlakom i to ne bilo kojim, već najvišim rangom u domaćem prometu, s ICN-om. Rekao da i ja probam to čudo tehnologije. (Naravno da sam i ja kumovao toj odluci, moglo bi se priznati jako puno, ak čita netko iz HŽ-a, slobodno me mogu nagraditi ) U petak 7.12 smo došli kupit karte za 521, naravno s popustom "index vrijedi manje" i s tim da dobimo besplatni sendvič rezervirajući kartu prije, ali kad sam rekao tipu na blagajni da bi ja kartu do Splita za nedjelju, dobio sam odgovor, popust vrijedi samo do subote (8.12). Rekao sam mu da sam pitao na informacijama i rekli su mi da popust vrijedi i dalje. Onda je počeo prekapat po papirima, pa je nazivao nekog u centrali, pa je čekao poziv da mu jave, to čekanje je trajalo kojih 10-15 minuta i onda smo dobili odgovor da se karte mogu kupiti tek u nedjelju ujutro, hmmm, u bananu rekoh. Oni skeptici prema vlaku sad su imali još jedan argument protiv putovanja ICN-om i lobirali za bus, ali ipak je dogovoreno da se ide vlakom. U nedjelju ujutro, čak su blagajnici bili susretljivi i dali nam vagon br. 4, tak da budemo svi skupa i da je tam vagon prazan. Cijena karte je 91 kunu, što je stvarno fenomenalno, bus je duplo skuplji. Najveća smjehura je bila kad su nas pitali zašto nismo došli dan prije rezervirat kartu pa bi dobili besplatni sendvič, samo se prolomio lagani smijeh. Moram priznat da mi je bilo malo čudno prije polaska, ono sve loše što sam načitao tu na forumu o tom čudu tehnologije, malo sam se pribojavao tog ljuljanja. Zatim, opet je moje znanje o željeznicama došlo do izražaja (ne da se hvalim ), nekolicima je došla do 4.2 i vidli da piše na displeju na peronu ODLAZ IC RIJEKA, odmah je nastala panika i morao sam im objasnit da je tu i nagibnjak za Split, samo kaj se odvajaju u Oštarijama. Moram priznat da nagibnjak se malo trese u leru, ajde dobro. Bili smo sami u većem dijelu vagona, ustvari bio je i još jedan putnik s nama unutra, dok je u prvom vagonu bilo dosta putnika, po mojoj procjeni 30-tak. Polazak, lagano kreće, izolacija je relativno dobra, čuje se motor, ali zato kotrljanje kotača ni malo. Moram priznat da dobro ubrzava i da se uopće ne osjeti velika brzina na ravnim dionicama. Do Karlovca naravno ravnica, a nakon toga počele su zavojite dionice, moram priznat da mi je na kraju bilo zabavno to naginjanje, nije mi bila mučnina, sjedio sam u smjeru vožnje. Čak sam i imao dosta mjesta za sjediti, a sjedala mi opet nisu tako pretvrda, da se izdržati. I išao sam provjeriti kak je u prvom razredu, moram vam reći da ima razlike, sjedala su mekša i u udobnija. E, sad nekoliko primjedbi, ona pruga oko Gospića, vidi se da su ju maksimalno izravnali, ali još uvijek se po njoj vozi "sporo", nemam pojma kad će se tu moć pičit 160, a sad su stvoreni uvjeti za to... I razglas je stvarno pretih, uopće se ne čuje kaj priča stjuardesa na razglas, to bi trebalo malo poglasnit. U Split se došlo s par minuta zakašnjenja... Pila.. ... U Gračacu smo se križali s drugim nagibnjakom... Moram priznat da je teško slikat iz nagibnjaka, odsjaj u staklu, metalizirani prozori i ostalo daju relativno loše fotke, a i teško je uhvatit dvije 2062 u paketu... Povratak je opet bio s ICN-om, pod brojem 524.. Išli kupit karte i veli teta blagajnica da su prodano dosta kati da budemo se morali malo raštrkati, a rekli kaj sad i kupili karte.. Jedna stvar mi je malo glupa, na ulazu teta kondukterka tražila je index, onak sa 3 tone stvari vadi index, da poludiš i onda još ga hoće vidjet prilikom pregleda karti, majmunizam moram se tak izrazit, jednom ga je dovoljno pogledat.. Prilikom ulaska sam se iznenadio vrlo ugodno i tek sam onda skužio da je ICN pun ko šipak, svako mjesto u nagibnjaku je bilo zauzeto, dobro, par mjesta je bilo prazno, ali su se popunila na usputnim stanicama. Ona priča o praznim nagibnjacima ne stoji, ima putnika. Što je najbolje nisu samo studenti u pitanju, čak su studenti u manjini, više je bilo "običnih" putnika.. Jedna malo zbunjujuća stvar je broj sjedala i broj vagona, dođem na svoje mjesto, tam sjedi neka gospođa i velim joj, da je tu moje mjesto, ona se pomakne do prozora i malo se čudi, jer veli da je rezervirala sjedalo do prolaza, a ja sam gledao po karti meni je pisalo da sam do prolaza, dobro, dogovorili smo se i sjeli, kda nato dođe jedan dečko i veli da je tu njegovo mjesto, ona veli da nije moguće, ode provjerit do kondukterke. Vrati se i veli da je tu njegovo mjesto, ona pogleda kartu i skužili smo da je ona u vagonu br. 1, popi... je, psovala sve živo HŽ-u jer ima tolko stvari. Mislila je da je prvi vagon koji gleda prema Zagrebu br. 1, a ne br. 2.. Još jedna zamjerka je kaj da bi se onaj tko sjedi do prozora, mora dići onoga koji sjedi do prozora, to je malo nezgodno, jer samo vidiš kak se ljudi moraju dizat svaki čas.. I stjuardesa je imala toliko posla s pićem i sendvičima da je jedva stigla sve namirit, nije si sjela niti trenutka, valjda je 10 km propješačila do Zagreba... U povratku sam sjedio u smjeru suprotnom od vožnje i opet mi nije bilo zlo.. Kroz Liku se vidlo kako sastrane leti snijeg, bili mali zapusi, ustvari nisam vidio bio je mrak.. U Zagreb smo stigli sa čak 8 minuta zakašnjenja, dok je Rječan kasnio 40 minuta... Sve u svemu, ocijenio bi putovanje s vrlo dobrim... Nadam se da ste se umorili čitajući to sve... Drugi dio putopisa će stić naknadno.. E da, jedino nisam vidio kakav im je WC.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alen Posted December 18, 2007 Share Posted December 18, 2007 Zanimljiv izvjestaj. Ali jedna mala ispravka. Izmedju prvog i drugog razreda nema nikakve razlike!!! Sjedala su ista, razmak je isti, samo sto je prvi razred obicno poluprazan, tako da se stvara dojam da ima vise mjesta. Ali sjedala su jednako tvrda i neudobna kao u 2. razredu. A kaj se tice, imas srece. Meni u zivoru nije bilo zlo u lvaku, ali u nagibnom u Gorskom kotaru jest!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIB Posted December 18, 2007 Share Posted December 18, 2007 Pročitao sve u jednom dahu i, prema onom što se ovdje pisalo o ICN-u, sve čekam kad će se pojaviti neki "ali,..." a kad tamo ništa. Ja još uvijek nisam imao priliku otići do Splita i natrag iako se spremam još od prošlog ljeta (bio sam samo jednom do Osijeka) i nadam se da ću tu vožnju ipak isprobati i osobno. Hvala! Quote _______________________ Pozdrav iz Zagreba Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivog Posted December 18, 2007 Author Share Posted December 18, 2007 Zanimljiv izvjestaj. Hvala, hvala.. Ali jedna mala ispravka. Izmedju prvog i drugog razreda nema nikakve razlike!!! Sjedala su ista, razmak je isti, samo sto je prvi razred obicno poluprazan, tako da se stvara dojam da ima vise mjesta. Ali sjedala su jednako tvrda i neudobna kao u 2. razredu. O, ne, možda je razmak isti, ali sjedla jesu malo mekša, u to sam 103% siguran, jer sam prvo sjedio u 2. razredu, onda sam sjeu u 1. om i male razlike su se osjetile.. A kaj se tice, imas srece. Meni u zivoru nije bilo zlo u lvaku, ali u nagibnom u Gorskom kotaru jest!!! Joj, kaj bi tek onda bilo da si išao do Splita.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivog Posted December 18, 2007 Author Share Posted December 18, 2007 Pročitao sve u jednom dahu i, prema onom što se ovdje pisalo o ICN-u, sve čekam kad će se pojaviti neki "ali,..." a kad tamo ništa. Ja još uvijek nisam imao priliku otići do Splita i natrag iako se spremam još od prošlog ljeta (bio sam samo jednom do Osijeka) i nadam se da ću tu vožnju ipak isprobati i osobno. Hvala! Evo, stvarno, moram reći da meni nije put ostao u lošem sjećanju... Preporučam, pa ćemo nestrpljivo očekivati putopis.. I još preporučam uzeti sjedalo uz stol, malo je veća komocija.. (ili sam se ja toliko naviknuo na Bt-jca i neobnovljenu macosu, da mi je ta vožnja bila ugodna ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted December 18, 2007 Share Posted December 18, 2007 ili sam se ja toliko naviknuo na Bt-jca i neobnovljenu macosu, da mi je ta vožnja bila ugodna Eto, pustiš Zagorca u malo bolji vlak i odmah misli da je to bogzna kaj. Šalim se, no hard feelings. Zanimljiva reportaža, ivog. Nisam se nikada vozio ICN-om za Split, što ne znaći da neću. Vjerojatno idem već na proljeće, a s mučninom nemam problema. Jedino bi mi nedostajalo ono što sam uvijek činio vozeći se Ličkom prugom, a to je da visim na prozoru (otvorenom) na relaciji Plaški - Vrhovine i Gračac - Knin. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vice Posted December 18, 2007 Share Posted December 18, 2007 Dobar i iscrpan putopis Sam da se osvrnem ne par sitnica. Prvo, pruga iza Gospića, malo je ispeglana, ali i dalj je na njoj ograničenje 50, i to je neka čudna logika Hž-a,navodno da mora proč određeni broj tona preko pruge da se kompledan donji ustroj slegne kako treba, a navaodno i i tračnice na par mjesta krivudave, Karavela je o tome već bio pisao nešto. Druga stvar, sjedala, tj razlika između 1. i 2. razreda, neznatna je, 2. razred obična sjedala, mogal bi bit udobnija, ali svakako su udobnija od novoobnovjenih Bl-ova. Pod je pokriven linoleunom ili neči sličnim, nema pomoćnih malih svjetala za čitanje. 1. razred ima male bijele navlake preko naslona za glavu s logom Hž-a, imaju tapecirani pod, bolju izolaciju, buka motora se manje čuje. Imaju izmežu sjedal naslonjače za ruke, što sjedala 2. razreda nemaju, i imaju mala svjetlaa čitanje. Šta se tiče vlakopratnog osoblja, treba indek uvjek imat spreman, nažalost ta glupa i nelogična odluka uprave Hž-a. Zna biti i neugdnosti ako se nema indeks, a karta je izdana s popustom,pogotovo ako kontrolor se nađe u vlaku. Popust, naravno virjedi cijelu ak. godinu,a to što je osoblje ponekad neinformirano, nemojmo im zamjerit, nisu oni krivi, žuta zgrada je za sve kriva A gužva, e tek ljeti da vidiš A usput se zna i ljepih primjeraka ljepšeg spola vidjeti u vlaku, onako oskudnije odjevenih Brojevi vagona ljudima često stvaraju problem, ljudi neznaju pitat, ne gledaju, čak i sjedaju na sasvim kriva mjseta, pa se svako malo dižu...koma.... a jasno je skužit, vagon 1 ili 3 to je vanon do strojovođe u smjeru vpžnje, a 2 ili 4 je drugi dio. sjedala su isto malo čudno raspoređena ide kombinacija primjer 45-47 i s kontra strane 46-48, i tol jude zna zbunit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
x-type Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 vrijedi li popust na indeks samo za redovne studente ili i za izvanredne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vice Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 ''KOMERCIJALNE POVLASTICE INDEKS VRIJEDI VIŠE I GODINE VRIJEDE VIŠE Od stupanja na snagu novog voznog reda 9. prosinca 2007. nastavlja se primjena posebnih komercijalnih povlastica Indeks vrijedi više i Godine vrijede više koje vrijede tijekom godine osim u razdoblju od 1. srpnja do 31. kolovoza. Povlastica Indeks vrijedi više vrijedi za redovite studente hrvatskih visokih učilišta, a povlasticu Godine vrijede više mogu koristiti osobe starije od 60 godina koje su hrvatski državljani i imaju stalno prebivalište u Hrvatskoj. Povlasticom se ostvaruje 50 posto popusta za neograničeni broj jednosmjernih i dvosmjernih putovanja u 2. razredu navedenih ICN-vlakova na relaciji Zagreb – Split i obrnuto i IC-vlakova Rijeka na relaciji Zagreb – Rijeka i obrnuto, uključujući i međurelacije. Osnovu povlastice za starije osobe čini osobna iskaznica kojom se dokazuje da osoba ima navršenih 60 godina, i koja se mora pokazati prilikom kupnje karte, kao i u vlaku prilikom pregleda prijevozne karte, a za studente osnovu povlastice čini studentski indeks potvrđen za tekući semestar, e.indeks ili pismena potvrda fakulteta o upisanom semestru čime se dokazuje status redovitog studenta. Za obje povlastice uz kupljenu kartu, ispostavlja se rezervacijska karta, a karte koje su kupljene u navedenoj ponudi ne mogu se vraćati kao neiskorištene i ne može se zahtijevati povrat novca. Ako osobe prijevoznu kartu za ICN-vlakove kupe najkasnije do 22.00 sata dana koji prethodi danu putovanja, imaju pravo na besplatnu ugostiteljsku uslugu. Isto tako, ostvaruju i popuste vezane uz ICN-partnere o čemu se detaljnije obavijesti mogu pronaći u pretincu vlakovi InterCity/ ICN-vlakovi HŽ-Putničkog prijevoza, kao i na letcima u vlaku.'' Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivog Posted December 20, 2007 Author Share Posted December 20, 2007 Ostale fotke, upozoravam ima nekih loših.. U Karlovcu stoje šinobusi.. Kak je dugi ovaj nagibnjak.. U Oštarijama nedostaje jedan kolosijek, radi se na njemu naveliko... Bio je i teretnjak u Oštarijama.. Za Rijeku... Od svih mogućih prizora ja uhvatim smeće.. Mini vozilo.. Turner i to 2 kom, ali nisam ih uspio obuhvatit.. Spoj u Gospiću.. Nagibnjak u Gračacu.. Crvendać u Kninu.. I još jedan.. Komadić šveda... I dalje Knin.. KAS??? Zaboravih kolodvor.. Most iza Unešića (ak me pamćenje služi..) Perković.. Šved u Perkoviću.. Za Šibenik i djelomično za Split... Kaštel stari.. Turner bočno.. Skup crvenih.. Usamljen crvendać.. Bl-ovi, moram priznat da me iznenadilo kolko ih ima tam parkirano, možda 15-20 i da baš svi voze.. 824/5 Par "umjetničkih"... I toga još ima tamo.. Kuća u kući, zanimljiv nastanak ove građevine... Neki tip s nadimkom sila je naslijedio ovu kuću (na slici unutar), a postojao je i jedan lokalni tajkun koji je htio kupit ovu kuću, ali vlasnik nije htio. Vlasnika je lokalna vlast zbog nečega protjerala (viši interes novca) u dubrovačku republiku na koju godinu i tajkun pošto nije mogao kupiti kuću, htio je iskoristit zakon koji kaže "da je sve njegovo ak se nalazi unutar kuće", te je kupio okolna zemljišta i htio sagraditi kuću veću od ove Siline. S tim da ova nova se sagradi oko ove stari i stavi ju se pod taj novi krov, a tim aktom bi postao vlasnik Siline kuće ili bi mu morao isplatiti mizeriju, ali Sila se vratio na vrijeme i spriječio da se to dogodi, dalje neznam.. Par geodetskih.. Na Zlatnom ratu postoji GPS-točka... I par pitanja.. Kaj je ovo pod 1.????? Kaj je ovo pod 2.? Kaj je ovo uz prugu pod 3.?? Ufff, kraj, valjda... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted December 20, 2007 Share Posted December 20, 2007 Most iza Unešića (ak me pamćenje služi..) Drniš - Žitnić, most preko Čikole (ak me pamćenje služi ). Bravo, ivog, super reportaža. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vice Posted December 20, 2007 Share Posted December 20, 2007 AAA. ovo je blažena životinja, šteta što ih ima malo u Dalmaciji http://i152.photobucket.com/albums/s165/ivog/IMG_2998.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radovedni taček Posted December 20, 2007 Share Posted December 20, 2007 Zanimljiv izvjestaj. Ali jedna mala ispravka. Izmedju prvog i drugog razreda nema nikakve razlike!!! Sjedala su ista, razmak je isti, samo sto je prvi razred obicno poluprazan, tako da se stvara dojam da ima vise mjesta. Ali sjedala su jednako tvrda i neudobna kao u 2. razredu I postoji još jedna razlika koju Vice nije spomenul. Nagib naslona za leđa se u 1. r. može mijenjati. U 1. r je mala buka ne radi izolacije nego radi činjenice da je motor u drugom dijelu vlaka, tj, ispod 2. razreda. 2. razred za pušače je jednako tih (nalazi se iza druge upravljačnice) o.t. dobra reportaža ivože Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivog Posted December 21, 2007 Author Share Posted December 21, 2007 I postoji još jedna razlika koju Vice nije spomenul. Nagib naslona za leđa se u 1. r. može mijenjati. U 1. r je mala buka ne radi izolacije nego radi činjenice da je motor u drugom dijelu vlaka, tj, ispod 2. razreda. 2. razred za pušače je jednako tih (nalazi se iza druge upravljačnice) o.t. dobra reportaža ivože Hehe, sad će se na kraju ispostavit da su prvi i drug razred u nagibnjaku nebo i zemlja, a svi pričaju suprotno... o.t. hvala, hvala.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vice Posted December 21, 2007 Share Posted December 21, 2007 Hehe, sad će se na kraju ispostavit da su prvi i drug razred u nagibnjaku nebo i zemlja, a svi pričaju suprotno... o.t. hvala, hvala.. Ma nije baš nebo i zemlja. ali razlika ipak ima, i onaj ko tvrdi da je to sve ista stvar laže Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radovedni taček Posted December 21, 2007 Share Posted December 21, 2007 Hehe, sad će se na kraju ispostavit da su prvi i drug razred u nagibnjaku nebo i zemlja, a svi pričaju suprotno... o.t. hvala, hvala.. Ma nije baš nebo i zemlja. ali razlika ipak ima, i onaj ko tvrdi da je to sve ista stvar laže istina... bilo bi skroz ok da je raspored 2 + 1. I, nemojmo tako grubo. Da laže. Realnije/lepše je napisati da mu je percepcija u k.... Uglavnom, nije nebo i zemlja, razlika ima, razlike (što konstukcijske što u razini usluge) ne opravdavaju 50% skuplje karte. (isplatilo se samo na 590 jer si bil sam u cijelom odjeljku...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radovedni taček Posted December 21, 2007 Share Posted December 21, 2007 i kad smo kod razlika.. business / economy class u Croatiinim zrakoplovima? jok, nema... al, ima razlike u usluzi (opet, da se isplati platiti...da,da,sto...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.