Jump to content

U Zagorje pod strujom - Zabok i Hum-Lug 12. kolovoza 2022.


Stanley

Recommended Posts

On 18. 08. 2022. at 7:05, Stanley said:

 

Na riječkom forumu su me upozorili da nije prostorni nego štitni signal. Uglavnom jest signal, a kako se točno zove neka presude upućeniji forumaši.

U pitanju je zaštitni signal rasputnice Hum Lug. Ova opomenica kaže i da je taj zaštini signal predsignal ulaznog sugnala "B" kolodvora Zabok. Ove crveno bjeke uspravne crte znače da je to dvoznačni signal i da pokazuje kakav je naredni ustvari ulazni signal. 

Na slici iz kolodvora Zabok na signalu sa strelicom i predsignalnom opomenicom znači da je taj signal ujedno predsignal zaštitnog signala rasputnice HUm Lug. Obojen je po pola crno bjelo i crveno bjelo. Strelica kaže da ovja signal je dvoznačni samo za prugu koja ide desno dok za prugu prema Krapini je jednoznačni signal.

Isto tako nije početak i kraj lagane vožnje nego početak i kraj ograničene brzin. Ta brzina je ucrtana u vozni red vlaka.

Karbon itekako radi. Vlasnik je Austrijanac dok mu je žena naše gore list. Kazala mi je da je iz Slvonije ali po djevojačkom prezimenu roditelji su iz istočne Hercegovine. Konkretnije bi bilo oko bivšeg ukrižja Turkovići na bišoj uzanoj pruzi prema Dubrovniku. Najvjerovatnije su roditelji poslije '45 putovali vlakom bez voznog reda.

Za mlađe forumaše što je to vlak bez voznog reda? Poslije Drugog Svjetskog rata narod iz Hercegovine, Dalmatinske Zagore, Dalmacije i Like se vlakom naseljavao na prostor Slavonije i Vojvodine. Ti naseljenici su putovali u teretnim vagonima a vlakovi nisu imali svoj vozni red. Na kojem kolodvoru bi zapeli i dugo bi čekali. Sa tom temom je Veljko Bulajić snimio dobar cb film, "Vlak bez voznog reda". Od tu to ime za te naseljenike.

Nadam se da se ne ljutiš jer ću još 1 mali OT na tu temu? Tamo '48, '49 Jugoslavija je imala problema sa zapadnim saveznicima i na istoku Staljinom. Sa zapadom je bio nedefiniran položaj Istre i Trsta na na istoku Rezolucija Informbiroa. Dežurao sam sa telegrafistom koji je bio prije manevrista. Tako je radio i u Vrapče TK. Jedan dan su složili vojni vlak prema zapadu (tenkov, topovi i ljudstvo). Najprije naredba vlak ide preko Karlovca i Rijeke. Parnjaču stave na čelo prema Karlovcu. Poslije promjena vlak ide preko Zaprešića i Z.Mosta. Lokomotiva okolo i čekaj pa opet preko Karlovca. Rekao mi je da su par puta mjenjali relaciju prometovanja i non stop prebacivali lokomotivu sa jednog na drugi kraj. On je odradio smjenu i otišao doma u Veliko Trgovišće od kud je bio a da se vlak nije maknuo iz Vrapča. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Duh u močvari said:

 

To kaj se individualne diode ne vide, ne znači da nisu LED. Mogu imati reflektor i fresnelovu leću naprijed.

Ne znam, ali izgledali su mi kao oni sa standardnom žarnom niti jer nisu svjetlili onako intenzivno kao LED... ali moguće da jesu 😁

slika013jg2am4.jpg
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Lijepi putopis Stanley, stvarno se sad brzo dođe u Zabok!

Planira li se daljnja elektrifikacija i popravak pruge prema Krapini i Varaždinu?

Baš bi bilo super da ima pruga i dalje od Donje stubice (ili lakše od Konjščine) pa prema Zelini i Sesvetama tako da je cijeli prsten oko Zagreba, ali to sigurno nikad nije ni bilo planirano? To me uvijek zanimalo.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 01. 07. 2023. at 23:14, decec said:

Lijepi putopis Stanley, stvarno se sad brzo dođe u Zabok!

Planira li se daljnja elektrifikacija i popravak pruge prema Krapini i Varaždinu?

Baš bi bilo super da ima pruga i dalje od Donje stubice (ili lakše od Konjščine) pa prema Zelini i Sesvetama tako da je cijeli prsten oko Zagreba, ali to sigurno nikad nije ni bilo planirano? To me uvijek zanimalo.

Koliko me sjećanje služi bilo je nekih planova nekad davno za produžetak iz Stubice.

Link to comment
Share on other sites

Da, čitao sam da je bilo nekoliko tih planova, ali se od svega odustalo nažalost.

 

Našao sam podatak o idejama za taj produžetak pruge od Gornje Stubice do zagrebačkih Šestina te povezivanje na tramvajsku mrežu, ali i još neki pravci koji bi povezali Hrvatsko zagorje sa istočnim dijelom Zagreba. Tako su postojale namjere za pravce pruga od Konjščine do Dugog Sela i Zlatar Bistrice do Sesveta. Bilo je i planova na zapadnom dijelu Hrvatskog zagorja kao na primjer pravac od Zaboka do Krapinskih Toplica.

 

Baš šteta da nije ovaj prsten oko Zagreba napravljen, čak nije ni toliko zahtjevno, dok ovo preko Medvednice do Šestina mi uopće nije jasno kako su to zamislili. Do Krapinskih Toplica ne bi trebao biti problem.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...