Jump to content

Teta Sofe, kada j čoviku za bit planine?


Zeljezni

Recommended Posts

Jučer - u nedjelju 4. rujna - pokrenuli se ćaća i ja uzbrdo, u - meni najljepše i najtužnije - gorske krajeve naše sve tužnije županije. Gorski kotar, izmišljen za puno više toga nego samo za motiv razglednica i statistiku županijskih i državnih službi, poziva svakog prosječno mislećeg pojedinca da pocrveni od stida, pozeleni od bijesa, pobijeli od straha i pocrni od žalosti što je ovako lijep i pametnima svestran kraj uza sve svoje zemljopisne, klimatske, prometne i ostale mane, zapravo pravi dragulj Hrvatske. Dragulj koji ni sami Gorani, a ni svi ostali ne umiju izbrusit u ono što bi bilo koji stranac već odavno učinio: Malu Švicarsku ...

 

No, sad bi se o tome moglo lamentirati do jutra, ipak, ovo je nedeljni neobavezni putopis, pa krenimo samo slikama, u početku nevezanim za željeznicu, ali ne i pri kraju ...

 

 

EU_02.JPG

 

Od Gornjeg Jelenja pa prema Mrzlim Vodicama - na prvom zavoju - nekad je u periodu u kojem nije bilo snijega u malu potleušicu dolazila "topliji" dio godine preživjeti hreljanka Sofija Vicić, (uobičajno u tim krajevima) zvana nadimkom Sofica. Bil aje majušna, sitna, nažalost s oba stopala potpuno zakrenutih jedno prema drugom. Gegajući se, tu je u samoći skromno živjela, a i ja pamtim da me otac tu jednom godišnje znao dovesti obići je, jer je ona bil arod od tatinog boljeg prijatelja. Sama, neudata, i od prirode fizički zakinuta obrađivala je mali komad zemlje, preživljavala. No, kako mi jučer stari priča, bil aj esvejedno vesela, znal aje ići u krčmu na Gornjem Jelenju, plesati n astolu i svima plaćati piće. Danas, većin nas kojima ništa ne fali po većini pitanja, nije ni do plesa, ni do pjesme, možda tek sve više i više do samoće i povratka u prirodu, koja - ako je poštuješ - poštuje i tebe. Pa barem nešto ... Ovaj spomen navodno je podigao neki njezin dalji nećak, kojeg je u svoj svojoj sirotinji i nevolji pomogla podići ... Tko razumije dijalekt ne treba mu govorit što na kamenoj ploči piše, tko ne razumije, neće mu pomoći ni prijevod. Počivaj u miru teta Sofice ...

 

 

EU_05.JPG

 

Razmišljajući što je - osim nesretnih nogu - Soficu svake godine "od Vazma do Sisvetih tiralo bit planine" nastavljamo preko Mrzlih Vodica, Crnog Luga, Tršća, Parga, Čabra, pa uz granicu do Plešca. Tradicionalno, uvijek podjednako tužno, posjetom našem i mojem mučki (iz drske zasjede, tolerancijom i nemarom češkog UNPROFORa) prvog dana Bljeska ubijenom ratnom drugu Jošku Janešu Puhu - izvidniku-diverzantu, jedva 22 godine starom u trenutku pogibije. Zašto je Joško meni važan? Ne samo zato što smo od prvog trena prepoznali posebno prijateljstvo, već, prije svega, što je taj mladi, vrijedni i pošteni Goranin, najprije kao ročnik, pa ubrzo - temeljem svojeg izvanserijskog i čak u onakvoj često nepravednoj vojsci zapaženog zalaganja - i stožerni vodnik (stariji vodnik, nekad) Izvidničko-diverzantske satnije V.ZP bio prototip vojnika, dočasnika i već onda zapovjednika koji bi vjerojatno daleko dogurao. I to svojom zaslugom, trudom i zalaganjem, ne popreko, kemijanjem i podmetanjem ...

 

 

EU_06.JPG

 

Zato svake godine - barem jednom - obilazim njegov grob, njegov prelijepi kraj, i odlazim s njega neraspoložen pitajući se koliko je ovakvih po mnogočemu krasnih momaka izgubilo živote (ili u bojem ili gorem slučaju "samo" zdravlje) da bi najčešće Veliki Hrvati (dakako, koji rata većinom nisu vidjeli) od ove naše Hrvatske napravili Bantustan i koloniju. Počivao i ti Joža u Miru, netko je kazao da Bog najolje od nas poziva sebi, pa valjda zato ti i jesi tamo gore ...

 

 

EU_08.JPG

 

A mi smo tu gdje jesmo, sin Božji se valjda od nas više umorio, nekako nas ne želi - po zalsuzi - ni pogledati (pa ni onako kao u onom vrhunskom vicu "Isus te gleda ..."

 

 

EU_09.JPG

 

No, kako je ovo ipak "tračni" Forum, u produžetku dolazimo do Zamosta i posjećujemo (radi fotografiranja za Forum) par metara tračnica, nekadašnje nmale pilane, pogonjene snagom vode ...

 

 

EU_10.JPG

 

No, sve je samo "OPREZ RUŠEVNO" ...

 

 

EU_11.JPG

 

U produžetku jedna malo manje ruševna pilana, danas vjerojatno pogonjena stagom struje a ne vode.

 

 

EU_12.JPG

 

EU_13.JPG

 

EU_14.JPG

 

No, tračnice su očito uporabne, pa neka ih ...

Moraš znati nešto o vlakovima. Nije važno kamo idu. Važno je odlučiti da se na njih ukrcamo.

Link to comment
Share on other sites

EU_03.JPG

 

Mala, vesela tabla obavještava nas da riječica Čabranka - nekih 15 km duga - nije samo rječica (za kupanje i ribolov) već i državna granica. Slijedimo je, kao da i imamo drugog izbora ...

 

 

EU_01.JPG

 

Svako malo nas presjeku za granicu s EU neprimjereni prijelazi, no oni su i tako za nas zabranjeno voće, rezervirano samo lokalnim korisnicima kojima je državotvorno razgraničenje devedesetih i tako samo otežalo i onako teške prometne komunikacije ... Zaobilazimo, produžujemo niz tok rječice ... i granice ...

 

 

EU_04.JPG

 

U međuvremenu prezimo granicu na malograničnom prijelazu, radimo posebnu dokumentaciju gdje se upisujemo i obvezujemo vratiti unutar sedam dana. Očito, ovim s eputem ne ulazi u EU, ako i da, rade se drugačiji papiri. Policajac i carinik iznimno ljubazni i susretljivi, na pitanje što je s unosom bicikla, laptopa, fotopreme i kamere, smiju se, sve OK, samo vi krenite, šteta bi bilo ne proći taj kraj. Pozdravljamo, ista priča sa slovenskim policajcem,ista ljubaznost, ista jednostavnost ulaska. U EU smo, ćaća pozdravlja na slovenskom, pravi se važan ... (EU, evo nas, samo ti to još ne znaš)

 

 

EU_16.JPG

 

Naravno, na ovom mjestu netko brine za (nas) bicikliste, makar bicikla bila iza u bunkeru ...

 

 

EU_19.JPG

 

Ulazimo u Deželu Petra Klepca - kojem je Bog, prema legendi, uslišio želju i podario snagu - i prolazimo seoskim turističkim gospodarstvima poznatu Osilnicu, a uskoro i famozno odnedavno "slijepocestovno" Hrvatsko, u koje se do nedavno moglo ući samo kroz dobrosusjedsku Sloveniju. Koja igra sudbine, "Hrvatsko", ali samo kroz slovensko, netko je gore bio jako duhovit ... A kod smo kod Njega - istog Onoga koji je podario snagu Petru Klepcu, i prema već spomenutoj legendi sačuvao ovaj kraj od Turaka - eto mu i Sina uz cestu. Istina, nije kao Onaj ranije, ne zatvara oči pred nama, ali nije ni da nam se nešto veseli ... što ne umanjuje našu vjeru u njega, barem dok smo na cesti ... Ipak, nadajući se da nas neće kakav Klepac zamijeniti Turcima, veselo vozimo dalje ...

 

 

EU_17.JPG

 

Naravno, kako to uvijek biva, kad dođete u strani svijet - jednako kao i kad krenet na put vlakom - ogladnite. Naša je - ćaćina i moja - navada da obavezno pripremim (svakom!) nekoliko bogatijih manjih sendvića (koji redovito krše neke principe fizike i statike) koje - uz voće i bezalkoholno piće (limunpive se ne računaju alkoholom, a u EU se valjda pišu i hranom) - likvidiramo u neko kasno jutarnje doba, da izdržimo do ručka kojeg ili najčešće ponesem (taj pak krši pravila količine) da ne gubimo vrijeme čekanjem, ili ga obavimo negdje usput, u prolazu, u kakvom pristojnom mjestu ... Najčešće od sveg puta ne stignemo ni započeti ručak, često ga i vratimo nazad otkud smo krenuli, a što je za naše zdravlje u konačnici dobro. Sad smo ipak zastali i mezimo sad već uz Kupu (u ovom kraju Kolpu) u koju se uljeva dotad praćena Čabranka. Mir, tišina i razmišljanje o vjerojatno ljepšem dijelu EU ... Naravno, uz odmorište i tri estetske i funkcionalne košare za raznu vrstu smeća, no mi svoje nosimo sa sobom, red je, i gosti trebaju čuvati ovu ljepotu ...

 

 

EU_18.JPG

 

Priroda prekrasna, pratimo rijeku, a zapravo ona prati nas ...

 

 

EU_15.JPG

 

A što - otprilike - izgleda ovako ...

 

 

EU_25.JPG

 

Vozeći dalje dolazimo u Grintovec pri Osilnici, gdje doninira Loška stena (875 m),podsjećajući nas (mene, bar) otprve na Minas Tirith iz serijala The Lord of the Rings:

The Return of the King ...

 

 

EU_27.JPG

 

I ono što otpočetka fascinira u Sloveniji, red, sređenost, idila (barem naizgled) ... No, vrijedi s veseljem spomenuti, i u Gorkom Kotaru ovakva su pročelja i vidici sve više pravilo a ne iznimka. Bravo i za jedne i za druge ...

Moraš znati nešto o vlakovima. Nije važno kamo idu. Važno je odlučiti da se na njih ukrcamo.

Link to comment
Share on other sites

EU_26.JPG

 

Grintovec pri Osilnici, picerija i grupa biciklista oba spola. A na drugoj - "hrvatskoj" strani gdje počinje drvena ograda slijedi ...

 

 

EU_20.JPG

 

POZOR! DRŽAVNA MEJA ...

 

 

EU_22.JPG

 

... i cestovno-pješačka betonsko-žičana prepreka, za svaki slučaj ...

 

 

EU_21.JPG

 

... te most u nastavku,kakvog s ene bi postidio ni Indiana Jones. Derutan, vjerojatno opasan za svaku vrstu prelaska.

 

 

EU_23.JPG

 

Druga, hrvatska obala i nekakvo obilaženje tunela koji prolazi stijenom na slici desno. Zelene rječne dubine koje - barem mene - oduvijek pozivaju na skok u njih. Nažalost, nije ni vrijeme, a još manje i mjesto. Ipak je to do pola meja, a od pola granica. No, jednom kad uđemo u Uniju ...

 

 

EU_24.JPG

 

Pravo stanje tog visećeg mostića vidimo iz priloženog, a doznajemo i da je Jožica kurba i to "tehcno" (?) .... Tko god da je projektirao ovaj mostić, mašte mu nije nedostajalo. Ja bi svejedno zakoračio, pa što bude. Nit je visina, nit je dubina.

 

 

EU_29.JPG

 

U nastavku do Petrine ima nekoliko malih zaselaka, jedno ljepše od drugog. Najdomljivija je ova kuća (hiža), al' ne znam točno u kojemje od njih. Nemam riječi kako je posebna ...

 

 

EU_31.JPG

 

Prelazimo u Hrvatsku kroz Brod na Kupi. nastavljamo za Zeleni vir i Vražji prolaz. A kad tamo tunel ...

 

 

EU_33.JPG

 

... i vlakić: lokomotiva i četiri vagona.

 

 

EU_35.JPG

I putnici nestrpljivi krenuti ...

Moraš znati nešto o vlakovima. Nije važno kamo idu. Važno je odlučiti da se na njih ukrcamo.

Link to comment
Share on other sites

Zgodan putopis s prekrasnim fotografijama i lijepim, na trenutke dirljivim, tekstom. :palac:

Hoće li biti još?

Naravno, štovani kolega. Uz isprike za - silom-prilika - kuknjavni početak, molim Forum za strpljenje, uskoro slijedi i neočekivani željeznički dio priče ...

Moraš znati nešto o vlakovima. Nije važno kamo idu. Važno je odlučiti da se na njih ukrcamo.

Link to comment
Share on other sites

EU_44.JPG

 

Zeleni vir, zaštićeni krajolik i biser Gorskog Kotara ...

 

 

EU_45.JPG

 

S desne strane ulaz prema Vražjem prolazu ...

 

 

EU_46.JPG

 

... i početak puta prema njemu

 

 

EU_36.JPG

 

Ili - na lijevo strani - početak puta i stepeništa prema vodopadu i Željezničkoj stanici Skrad

 

 

EU_43.JPG

 

A između simpatični objekat - dom - gdje možete i jesti, i piti i prenoćiti. Ćaća pije svoju (Karlovačko) i čuva moju (Union) limunpivu, a ja mu priopćavam sretnu vijest da je na terasi trenutno faca s najvećim ... No, te fore kod njega ne pale, on i po tom i po svim drugim pitanjim aima malo previše utakmica u nogama, pa odgovor prešućujem ...

 

 

EU_39.JPG

 

NO, ako niste zaposlenik, i ako fotografirate ...

 

 

EU_32.JPG

 

... i posebice, ako ste naoružani kratkom cijevi, nema ulaza u objekat koji dominira ovom prekrasnom divljinom ...

 

 

EU_30.JPG

 

... Munjarom Zeleni Vir, ili ti ga (hidro)elektranom, jednom od najstarijih na području Hrvatske. Izgrađena 1921. godine, puštena u pogon godinu kasnije, kad je u pogon pušten i moj otac, 1922. Oba rade ko urica - uvjerio se i u jedno i u drugo,

 

 

EU_41.JPG

 

Rad ove hidroelektranice pokrenuo je i rad dvaju trafostanica, u Skradu i u Kupjaku, gdje se - glede industrijske uporabe - koristila za pogon prve goranske pilane pokretane električnom energijom. Unutar strojarnice su dvije turbine i dva generatora, koji će uskoro - jedan po jedan - biti zamijenjeni najmodernijima, znatno učinkovitijima kad Zelenim virom jure proljetne bujice, koje sadašnja prastara (ali i prekrasna) tehnologija ne može iskoristiti.

 

 

EU_42.JPG

 

Vrijedi spomenuti da je 1944. godine ova hidroelektrana napajala strujom i naš rodni Hreljin, odnosno područje sve do Crikvenice i Novog Vinodolskog. Danas - veli susretljivi strojar - ne može ni Skrad ... (hebi ga, onda su kuće - i to ne sve - imali jednu do dvije slabije žarulje)

Moraš znati nešto o vlakovima. Nije važno kamo idu. Važno je odlučiti da se na njih ukrcamo.

Link to comment
Share on other sites

EU_47.JPG

 

A poslije Zelenog vira, Skrad, a kad smo već kod Skrada, šteta je ne pogledati njegovu željezničku stanicu.

 

 

EU_48.JPG

 

Očito, obnovljena zgrada - tradicionalno goranski cvjetno održavana - te obnovljen pružnipostroj i naponska mreža.

 

 

EU_49.JPG

 

Stanica prazna, tek jedna pudlica luta oko zgrade ...

 

 

EU_50.JPG

 

Još jedna slika, sad sa zgradom uokvirenom s dvije jele, a ispod uredna živica. Pruga malo masna, malo posuta nekim agregatom ... Idila, kako god okrenemo ...

 

 

EU_51.JPG

 

A onda čuh neku zvonjavu karakterističnu za otvoreni pružni prijelaz kojim će uskoro projuriti kakav vlak. Čekam(o) ... I nakon malo čekanja čuje se ni pet, ni šest, a ni sedam, već očito koji drugi nego osmi položaj ...

 

 

EU_53.JPG

 

... a čega nego plavog Bonda, Jamesa Bonda ...

 

 

EU_54.JPG

 

Vrijedi spomenuti da je Bond, James Bond, u stanicu uletio tutta forca. Svirnuvši usput Šefu pod crvenom kapom, a možda zadnjim krajem svirke dijelom i meni, ne obazireći se na išta osim svoje misije i prilik eda zbog ravnine povuče do kraja svojih granica ...

 

 

EU_55.JPG

 

Granica koje su - kako vidimo, dostignute lijevom rukom, rutinski, usputno - u mene izazvale popriličan doživljaj, jer ma koja brzina bila, blizina se učinila još veća, a meni je samo ostalo razmišljati koliko bi mu trebalo i vremena i prostora zaustaviti se ... No, tek sad slijedi šok, ugodan ipak ...

 

 

EU_56.JPG

 

Ova je lokomotiva SAMA pozamašnom brzinom bez neke muke povukla nekih 40+ vagona, što EAS/EAOSa ...

 

 

EU_57.JPG

 

... a što ovih za prijevoz praška za pecivo ... Inače, vagone sam prebrojio kasnije na slikama, snimao sam - meni po treći put u životu - na "motorno" okidanje, 7-8 (teoretski) u sekundi ...

Moraš znati nešto o vlakovima. Nije važno kamo idu. Važno je odlučiti da se na njih ukrcamo.

Link to comment
Share on other sites

EU_58.JPG

 

Sad vidjeh da je bilo i šest Eanoss vagona (valjda se tako piše). Što će reć - ako koji teoretičar voljan i željan računa nema pametnijeg posla - matematika je (uz nezaobilaznu fiziku) slijedeća:

 

Lokomotiva - komuda 1 x cca 17 m

Eaos - komuda 14 x 14.04 m

Eanoss - komuda 6 x 15.74 m

Meni nepoznate oznake vagoni za rasuti teret - komuda 20 ili 21 x ??.?? m

 

Sveukupna dužina kompozicije: cca ??.?? metara

 

Sveukupno vrijeme prolaza: ravno 30 sekundi (koristio EXIF fotografija)

 

Okvirna brzina prolaza: AJDE TEORETIČARI ...

 

 

EU_59.JPG

 

U svakom slučaju, vlak je projurio poprilično efektno, naoko nezaustavljivo ...

 

 

EU_60.JPG

 

... pa me i ćaća pitao - kad sam se vratio u automobil kako bi krenuli dalje: "Ča je bilo ovom (valjda strojovođi), prošal je ko furija ... a vagoni nikad stat, bil' je fanj dugačak (vlak) ...". Eto, i Babu je ovaj prolaz dojmio kao i mene ... (baš me zanima oće' li tko izračunati kojom je brzinom mogao proć')

 

 

EU_61.JPG

 

Još jedan pogled na lijepo uređeno i održavano pročelje, uistinu prava ni mala ni velika željeznička stanica. Rijeka bi mogla štogod naučiti, razmišljajući o tome prisjetih se našeg riječkog kolodvora i odmah izgubih volju ...

 

 

EU_62.JPG

 

I jedna vjerojatno nebitna stvar, meni zapela za oko. Čemu ova devijacija?

 

 

 

EU_63.JPG

 

Nakon nekog vremena, na putu za Hreljin, iznenađenje u Plasima ...

 

 

EU_66.JPG

 

Malobrojni putnici putničkog vlaka za Rijeku kolektivno (i rezignirano) hvataju ariju, umjesto da se kotrljaju za Rijeku ...

 

 

EU_68.JPG

 

I to s četiri, a ne uobičajna tri vagona ...

 

 

EU_70.JPG

 

Srećom, peron je taman visine za sjediti, dok oni nestrpljiviji stoje, a nepovjerljivi i ne izlaze iz vlaka ...

 

 

EU_69.JPG

 

Jer, kako stvari stoje, negdje nizbrdo iskrivila se ili oslobodila tračnica, dok se signali lijepo i sigurno crvene. Noć pada, a ja se nešto mislim, da se nije onoj junačini (svaka mu čast, rekli bi naši istočni susjedi) s onim za HŽ standarde čudovišno dugačkim vlakom malo zaglavila ručica u osmom+ položaju, pa pruga nenavikla na takva veselja malo ciknula ... Svejedno, ne ide mi iz glave kako je lijepo bilo vidjeti tako dugačak, tako silovit i tako nezaustavljiv vlak. Pa još - barem teoretski - uzbrdo ...

 

Nema više za ovaj put.

Moraš znati nešto o vlakovima. Nije važno kamo idu. Važno je odlučiti da se na njih ukrcamo.

Link to comment
Share on other sites

Lijepo Ti to ide. Hvala.

A u munjari nisi ništa prikliknuo? Navodno se u omahi ispod vodeničnog kole može vidjeti budućnost. Jaca bi Ti sigurno bila zahvalna...

Nisam, nema smisla dobrog čovjeka uvaliti u g. Glede viđenja budućnosti, nema uopće potrebe gurati glavu pod vodeničko kolo. I bez toga znamo njezinu budućnost. No ona me nit' brine, nit' zanima, jer kako je sijala, tako će i žnjeti. Nekako me više brine naša budućnost (a i sadašnjost). Kao i ona Gorskog kotara, a i željeznice u Hrvata ... Iako, nigdar ni tak bilo da ni nekak bilo, pak ni vezda nebu da nam nekak nebu ...

Moraš znati nešto o vlakovima. Nije važno kamo idu. Važno je odlučiti da se na njih ukrcamo.

Link to comment
Share on other sites

Jako lijepo ... fotke i tekst daju štofa za razmišljanje. I za sjetu i za gušt ....

A onaj dio Slovenije mi je (još) potpuno nepoznat. Sad si mi dao ideju, ali i dobre argumente .... ;-)

 

Ovo je tunel za prihvat vode iz Munjare u Zelenom Viru, zar ne ?

 

Što se računice tiče, ako pretpostavimo da vagoni za rasuti teret imaju duljinu od cca 15 metara, ukupna duljina kompozicije je 608 m. Ako to prođe za 30 sekundi, onda mu je brzina 20,27 m/s iliti otprilike 73 km/h. Naravno, moguća su odstupanja radi pretpostavljene duljine vagona za rasuti teret, a i razmaka između vagona koji nisu uzeti u obzir, ali i ovako djeluje vrlo impresivno :palac:

Link to comment
Share on other sites

Jako lijepo ... fotke i tekst daju štofa za razmišljanje. I za sjetu i za gušt ....

A onaj dio Slovenije mi je (još) potpuno nepoznat. Sad si mi dao ideju, ali i dobre argumente .... ;-)

 

 

Ovo je tunel za prihvat vode iz Munjare u Zelenom Viru, zar ne ?

 

Što se računice tiče, ako pretpostavimo da vagoni za rasuti teret imaju duljinu od cca 15 metara, ukupna duljina kompozicije je 608 m. Ako to prođe za 30 sekundi, onda mu je brzina 20,27 m/s iliti otprilike 73 km/h. Naravno, moguća su odstupanja radi pretpostavljene duljine vagona za rasuti teret, a i razmaka između vagona koji nisu uzeti u obzir, ali i ovako djeluje vrlo impresivno :palac:

Glede razmišljanja, od njega - ma kako razmišljali - i nema neke vajde, a umjesto sjete i gušta (ma koliko normalni bili) prije izaziva mučninu nego što drugo.

Slovenija, a što nego prekrasna, mogli bi i mi da hoćemo, znamo (generaliziram u množini, a ni sam ne volim kad s eto čini u toj istoj množini). Ipak, i naš GK je sve ljepši, no sve to n emože živjeti od rijetkog turizma, već prije svega od neke proizvodnje, prodaje proizvedenog. Neki dan, idući od jednog željezničkog tunela (kojem još nije vrijeme za ovaj Forum) ćaća čuvši iz prve ruke kako je u Vrbovskom, hreljinski tradicionalno kune i psuje sam za sebe (I Tuđmana s kojim se poznavao još od 1933. i s kojim je surađivao. Povijesno, ne politički ...) i sve naše genijalce koji su sve to lijepo i temeljito upropastili za poduže vrijeme. Ali na tome je i ostalo, od psovanja nema ništa, ostaje samo vjera i nada da će svima njima - ili, barem većini - sudbina i bez proricanja na Zelenom viru bitineupitna ...

 

Jes', to je taj tunelčić.

 

Dakle, u svakom slučaju brže od 70 km/h. Još kad gledaš kroz ekstremnije širokokutni, a stojiš dovoljno blizu da te zamah - ako ne ponese - barem rastrese (+ zvuk), doživljaj je fajn ...

Moraš znati nešto o vlakovima. Nije važno kamo idu. Važno je odlučiti da se na njih ukrcamo.

Link to comment
Share on other sites

Jako lijepo, Gorski kotar je stvarno prekrasan :palac:

I jedna vjerojatno nebitna stvar, meni zapela za oko. Čemu ova devijacija?

Čini mi se da je to radi novih stupova KM između prvog i drugog kolosijeka, jer kad pogledaš na drugu stranu tamo su stupovi skroz drukčije postavljeni, pa su prije prvog i između drugog i trečeg kolosijeka, dok je na sredini kolodvora KM na poratalima i taman gdje završavaju ti portali počinje ta devijacija. Nije mi jasno zbog čega su išli raditi izmjenu starih nosača koji su bili estetski odlični i ima ih na svakom kolodvoru od Moravica do Zagreba, trbalo ih je samo obnoviti, a ne imati ovakve gluposti na svakom kolodvoru.

Link to comment
Share on other sites

I jedna vjerojatno nebitna stvar, meni zapela za oko. Čemu ova devijacija?

Čini mi se da je to radi novih stupova KM između prvog i drugog kolosijeka, jer kad pogledaš na drugu stranu tamo su stupovi skroz drukčije postavljeni, pa su prije prvog i između drugog i trečeg kolosijeka, dok je na sredini kolodvora KM na poratalima i taman gdje završavaju ti portali počinje ta devijacija. Nije mi jasno zbog čega su išli raditi izmjenu starih nosača koji su bili estetski odlični i ima ih na svakom kolodvoru od Moravica do Zagreba, trbalo ih je samo obnoviti, a ne imati ovakve gluposti na svakom kolodvoru.

A ja sam pomislio da se tračnica ugnula da se ukloni natpisu "Patriot" nasred slike :cekic:

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...