Jump to content
zeljeznice.net

skretničar

Članovi
  • Content Count

    257
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Location
    Ozalj
  1. skretničar

    skretničar

  2. Pozdrav i od vašeg vodiča kroz muzej! Miroslav
  3. Hvala Stanley na izvrsnom putopisu i lijepom opisu moga radnog mjesta Šteta što si bio u vremenskoj stisci, i što se tvoj dolazak poklopio sa uranjenim dolaskom grupe, inače bi ti pokazao puno zanimljivih detalja u i oko dvorca. Ali to znači da se očekuje da opet posjetiš Ozalj, po mogućnosti kad bude malo ljepše vrijeme. Kod crkve si propustio grob od Slave Raškaj, a također je i zanimljivo spustiti se ispod hidrocentrale kad je malo viši vodostaj pa kad se voda prelijeva preko sedrenih barijera nekadašnjeg ozaljskog buka. Na rubu Ozlja se nalazi i jedna manja špilja koju na proljeće namjeravam kopati (da, još uvijek kopam ) A za slijedeći put ti također preporučam i pješačenje od Ozlja preko sela Trg (jedno od rijetkih planski izgrađenih srednjovjekovnih sela), Polja, nekadašnje stanice Zorkovac - Polje i željezničkog mosta preko Kupe (i blokhausa pored istog) do stanice Zorkovac. Nisam mislio kvariti ovaj putopis svojim nadopunama (uostalom budeš opet nadam se došao do Ozlja), no budući da je ovo željeznički forum, neka mi ipak bude dopuštena jedna krača nadopuna: Radi se o željezničkoj nesreći koja se dogodila 17. ožujka 1940. Taj dan ujutro oko 4.45, vlak sa oko 150 putnika na liniji Karlovac Metlika je naletio na odron od 300 kubika zemlje i kamenja oko 500 metara poslije tunela ispod starog grada. Kako je bio još mrkli mrak, strojovođa nije na vrijeme primjetio odron, koji se dogodio neposredno prije prolaska vlaka, čak je prometnik u Zaluci čuo odron i potrčao ususret vlaku da ga zaustavi, no bilo je prekasno. Dva vagona su odmah završila u Kupi, dok su lokomotiva i službeni vagon iskočili iz tračnica no ostali ležali na rubu nasipa. Ljude hvata panika, te u Kupu skaču čak i oni koji ne znaju plivati. Malo poslije dogodio se još jedan manji odron koji je samo pridonijelo kaosu. U vlaku se nalazilo i puno vojnika, te su oni odmah prionuli spašavanju unesrečenih, a iz Karlovca je upučen ambulantni vlak. Nakon toga je iz Ljubljane stigla dizalica koja je izvlačila vagone, dok su lokomotivu morali razrezati budući da je bila preteška. Isti dan su stigli na mjesto nesreće i ronioci koji su pretraživali dno Kupe, te ban Ivan Šubašić. Konačna bilanca je bila 18 poginulih, dok jedno tijelo nikada nije pronađeno. Pretpostavlja se da je uzrok odrona bilo miniranje u obližnjem kamenolomu Zaluka. Ironija sudbine je bila da je taj vlak kasnio 15 minuta, inače bi vjerojatno izbjegao odron.
  4. 034 vozi po ozaljskoj pruzi. Zanimljivo je vidjet SJ oznake na vratima odjeljka i kartu Karlstada i okolice...
  5. Oko 23.10 niskopodni 2280 potrgao vod na Ilici kod Gundulićeve i zaustavio se nasred skretanja u Frankopansku. Kažu da je uzrok puknuće pantografa.
  6. Točno, nekako sam previdio da je zgrada današnjeg Tehničkog muzeja zagrađena poslije ostatka velesajma. Da, upravna zgrada remize.
  7. Tri slike na kojima je uhvačena stara remiza, prve dvije slikane između 1930. i 1936 (zbog postojanja željezničkog nadvožnjaka preko Savske) a treća vjerojatno 1936. Ova slika nije nužno vezana uz tramvaj, no vidi se željeznička pruga pa nek se nađe. Tvornica Bothe i Ehrmann, na mjestu današnjeg SC-a, tj. nekadašnjeg velesajma. Slikano oko 1920.
  8. S obzirom na godinu nastanka, vjerojatno savezničko bombardiranje. Pretpostavljam da je meta bila neka od tvornica na Trešnjevci, pa je ova kuča postala kolateralna žrtva. No gledajući ovu sliku, pada mi na pamet pitanje dali je igdje u Zagrebu to bombardiranje oštetilo tramvajsku infrastrukturu i/ili vozni park?
  9. Mislim da ova slika još nije bila. Uslikano na tratinskoj 1944. ili 1945.
  10. Slika bi mogla biti iz 1968. budući da je Tošo Dabac te godine imao retrospektivu u MUO-u.
  11. No evo da se i glavni krivac za tvoj smjestaj kod Anjasa javi... Razumijem tvoje neoduševljenje smjestajem (ja isto ne volim stakore), ali.. Po cemu sam ja mogao znati kakvi su higjenski uvjeti kod Anjasa? U njegovom stanu u Izmiru nije bilo stakora, dapace, stan mu je cak bio prilicno uredan. I kako sam ja trebao to izvidjeti kakav je smjestaj kod njega? Pitati ga, e sori, imas li stakora u dnevnoj? Imas li vodu u kupaoni? Dali se posteljina redovito pere? Uostalom, ti si do tada vec bio proveo odredjeno vrijeme u Indoneziji, za razliku od mene koji nikada nisam bio tamo, pa si bolje od mene mogao pretpostaviti kakvi bi mogli biti uvijeti kod nekog prosjecnog Indonezanina doma. Stoga bi bilo logicnije da si ti to isao pitati Anjasa. Ja sam tebi odlucio pomoc nac smjestaj buduci da sam pratio tvoj putopis na facebooku i tamo si na par mjesta spomenuo kako nisi bas u dodiru sa lokalcima, stoga sam mislio da bi ti bilo drago i korisno za tvoj putopis da budes kod nekog domaceg. I ne tražim od tebe da mi budes zahvalan, ali isto tako nije u redu od tebe da mene krivis za neke stvari koje su bili iskljucivo tvoja odluka. Ako ti predlozim smjestaj kod nekog svog prijatelja, to ne znaci da si i obavezan otici kod njega..
  12. Zanimljive su ove brojke na kraju koje prilično precizno datiraju pragove. Na ovom drugom pragu na kojem na kraju piše: VII * 931 * ANNO IX, označava da je prag proizveden u 7. mjesecu 1931. Posebno je zanimljiva ova zadnja oznaka. Radi se naime o označavanju godine prema fašističkoj eri (E.F.). Po tom se kalendaru godine računaju od marša na Rim 1922, te se takvo datiranje koristilo skupa sa konvencionalnim kalendarom.
  13. Budući da je ovdje u Turskoj pola toga na internetu blokirano, jako često koristim neki programcic za mijenjanje lokacije, inače nebih mogao vidjeti ni slike na forumu. Zenmate je dobar, makar cesto zna usporiti internet, no hola je po meni još bolji budući da na zenmate-u ima svega nekoliko lokacija na izbor, dok na holi mozes izabrati ip adresu iz bilo koje drzave na svijetu. To je posebno korisno ako je sadržaj na nekoj internet tv kodiran za posjetitelje koji nisu iz te određene zemlje.
  14. U Slavonskom Brodu će se na mjestu bivšeg skladišta INA-e graditi novi tranzitni kamp, između ostalog se navodi: Kao prednosti kampa u Slavonskom Brodu naveo je čvrste objekte i željeznički kolosjek u samom kampu, koji će, kaže, olakšati transport izbjeglica i osigurati da zbog njihove nazočnosti ne trpi lokalna zajednica. »Znači, direktno s granice u kamp, registracija, smještaj, pomoć u svemu što je potrebno, eventualno medicinska pomoć i nakon toga tranzitiranje prema Schengenu«, dodao je Ostojić. http://www.novilist.hr/Vijesti/Hrvatska/Ostojic-Gradi-se-tranzitni-kamp-u-Slavonskom-Brodu-nema-ilegalnih-prijelaza No ubrzo je naravno došlo i do prijepora: "Postojanje pružnog kolosijeka do mjesta predviđenog za kamp istaknuto je kao jedna od prednosti, a taj kolosijek trebao bi biti zatvoren zbog građevinskih radova na podvožnjaku ispod pruge Zagreb-Vinkovci. Nije riješeno pitanje zdravstvene sigurnosti ljudi koji će raditi u kampu, oni trebaju cjepivo, a nije riješeno ima li tih cjepiva. Nema odgovora na pitanje tko će podmiriti troškove", rekao je župan. http://www.index.hr/vijesti/clanak/u-slavonskom-brodu-bit-ce-novi-centar-za-prihvat-izbjeglica-a-gradske-vlasti-to-saznale-iz-medija/847908.aspx
  15. Dobro se dobrim vrača: izbjeglice svakih pola sata skupljaju otpad i čiste Kolodvor u Tovarniku U ZNAK zahvalnosti za prihvat, izbjeglice u Tovarniku svakih pola sata čiste kolodvor i skupljaju otpad u vreće za smeće, javlja RTL, uz ocjenu da se dobro dobrim vraća. Fotografije izbjeglica koje se trude da iza sebe ostave što manje nereda objavljene su na Facebook profilu reporterke Nataše Božić. http://www.index.hr/vijesti/clanak/dobro-se-dobrim-vraca-izbjeglice-svakih-pola-sata-skupljaju-otpad-i-ciste-kolodvor-u-tovarniku/842571.aspx
×
×
  • Create New...