Pfaff Posted June 27, 2010 Share Posted June 27, 2010 Već se godinu dana natežem s vlastitim planovima glede ostvarenja želje da nastavim započeto vozikanje Švedom po dalmatinskim prugama. Lani sam obavio relaciju Zadar – Benkovac te Šibenik - Perković, ali nikako da se dokopam Knina. Dva puta sam pokušao, ali mi je cilj bio previsok (ili ruke prekratke). Frustraciju je dodatno podgrijavao kronični strah od gašenja putničkog prometa na tim relacijama jer je putnika zbilja očajno malo. Kako nas je državni kalendar blagdana nadario lijepo raspoređenim nadnevcima u lipnju, iskoristio sam tri preostala dana GO od prošle godine i napravio si miniGO, usprkos konstantnom rogoborenju i insinuacijama kojima su nas glede toga stalno obasipali s državne dalekovidnice. Zbilja, što se koga tiče što ja činim sa svojim slobodnim danima tako dugo dok se moj gazda ne buni? Sorry na digresiji, ali zbilja su mi ove godine digli tlak. Poveo sam svoju osobnu najbolju penzićku na svijetu na mali oporavak od svakodnevice k prijatelju koji ima kuću u sj. Dalmaciji. E, kad si blizu Zadra, onda već možeš i planirati. Raniji pokušaji da stignem Pfaffmobilom do Benkovca ili čak Knina pokazali su se bezuspješnima pa sam odlučio da ću jednostavno otići u Zadar te se voziti cijelu relaciju i usput obnoviti sjećanja na Bibinje Za svaki slučaj, odlučio sam krenuti prvim jutarnjim koji iz Zadra kreće u 6:43 (na VR prikazani su samo podaci koji se odnose na svrhu mog izleta tj. relaciju Benkovac – Knin). Jutro je bilo poluoblačno, a puhala je i friška burica pa nije bilo vruće – idealno za moj naum Pfaffmobil sam lijepo parkirao u hladu baobaba (zanimljivo, ali na zadarskom se kolodvoru još uvijek može parkirati gratis) i otišao nabaviti putnu ispravu Nije bilo neke gužve Za razliku od prošlog puta, 23. lipanj je bio radni dan pa je blagajna radila. No, tu sam naletio na minu: na zadarskom kolodvoru HŽ ne prima kreditne kartice. Sreća te mi je najbolja itd., itd. posudila nešto para za svaki slučaj... Evo karte. 95 km koje ću prijeći vlakom za mrčuk više od dva sata i petnaest minuta. Tu se vidi kako je željeznica konstantna u svojoj tehnologiji. Tom je brzinom otprilike vozila Stephensonova "Raketa" na natjecanju kod Rainhilla. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted June 27, 2010 Author Share Posted June 27, 2010 Odlučih se, jer bilo je vremena napretek, počastiti kavom & ćenifom. Ovdje, kod "Cvite". Odlična kava, a i ostalo je čisto i nadasve uredno. Toplo preporučam putnicima namjernicima. (Istinabog, kada sam konobaru čestitao na urednim sanitarijama, otpovrnuo mi je da je to zato što ima malo putnika pa nema ko zasr... ) Izađem na peron i imam što vidjeti: klasika! Neee! Pa zar ću opet morati snimati vožnju kroz stražnji prozor? Vratim se na blagajnu i pitam zašto ne vozi Šved. Veli mi ljubazna teta da vozi i da ovaj ide tek navečer. "Pa zašto onda dizelka brunda sve u šesnajst?" "Je, i mi se pitamo zašto..." No, dobro. Kad je već tu, onda sličica za teksturoljubitelje... Na zadarskom kolodvoru nema nekih novosti, jedino bih rekao da je nešto pošaraniji Utom je stigao i moj Šved (kasnije su mi rekli da je najbolji u lokalnoj ergeli – čak se i ne pregrijava) 29-godišnjak! Stvarno, za pse se kaže da jedna njihova godina vrijedi kao sedam ljudskih. Ima li kakav sličan omjer i za željeznička vozila? Nabrzinu sam zgrabio majstora i dogovorio se za snimanje te da ću mu se pridružiti negdje kod Šopota, a onda sam se smjestio kraj prozora. Prometnik nam je nekako ovako ovlaš rekao da se gubimo s kolodvora... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted June 27, 2010 Author Share Posted June 27, 2010 Razočaranje: prozori su blokirani i ne daju se otvoriti. Stoga će slike u nastavku biti malo mutne. Osim toga, moj mali Sony nema stabilizaciju slike, a stativ mu je već pomalo vremešan BIBINJE, HERE I COME! Njih dvojica na mrtvoj straži U arhitektonskom smislu nema nekih značajnijih pomaka... Ovo bi moglo ivoga podsjetiti na njegovu voljenu Libiju (ili što je to već s palmama i pijeskom gdje on tako radosno misli na nas) Prošli smo Šopot. Kondor je pročitao novine i otputio se u kontrolu putnika, a ja sam se uvaljao u upravljačnicu. Ovo je Nikica, moj domaćin! U kasnijem sam razgovoru saznao da pohodi forume... Postavio sam opremu i počeo snimati. Čisto lijepo drapamo ŽCP-ova, k'o u priči, službenih & neslužbenih. Majstor uredno pišti i trubi kako bi pravodobno upozorio na naš dolazak. Prije kratkog vremena je na ovoj pruzi poginuo čiča kome su ovce odlutale na prugu, a on je, brižan, izletio na prugu mašući rukicama nebi li zaustavio teretnjak od 1500 tona. Nije... Stajalište Kožlovac Penjemo se po južnom obronku brda. Ispod nas su još uvijek Ravni kotari. Stajalište Lepuri. Koja imena, ljudi moji Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted June 27, 2010 Author Share Posted June 27, 2010 Stajalište Bulić. Još jedna od tipskih građevina poput onih u Đevrskama ili Kistanju. Također potpuno devastirana (počinitelj bi se vjerovatno branio tvrdeći da je kod sebe sačuvao inventar da ga netko ne odnese ) Sad se nalazimo otprilike na sredini ove slike koju sam onomad načinio s ceste negdje iza Đevrsaka... Pogled u suprotnom smjeru. Viiidi! Tunel. Kao da se penjem riječkom prugom prema Plasama... Kaže meni majstor da će ih biti još. Stajalište Dalmatinska Oštrovica. Bog zna da li postoji i Dalmatinska Kikovica ? Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted June 27, 2010 Author Share Posted June 27, 2010 Zanimljivo brdo s prirodno isklesanom kamenčinom na vrhu koja jako nalikuje na stećak. Netko od forumaša-planinara će vjerovatno znati i ime. Inače, Portos mi je jednom rekao da je ovo prekrasna pruga i vrlo interesantan krajolik. Zaključujem da je imao pravo! Stajalište Đevrske. Tu sam već bio, ali s vanjske strane vlaka. Čak ima i putnika. Majstor Nikica me upozorava na ostatke kule na vrhu brda. Ne znamo ništa detaljnije o porijeklu ni imenu. Po stilu gradnje pretpostavljam da je antenski stup nešto noviji Kolodvor Kistanje. Dosta putnika. Zaključujem da se tu radi o sličnoj pojavi kao na južnom dijelu istarske pruge iza Pazina – puno ljudi, pogotovo starijih, ide vlakom u veliki grad obaviti nešto, platiti račune ili posjetiti doktora. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted June 27, 2010 Author Share Posted June 27, 2010 Stajalište Ivoševci. Vlakočekajući putnici uglavnom pripadaju dobnoj skupini (ili bar tako izgledaju – ovdje život ne mazi ljude). Objekat je u nešto boljem stanju. Stajalište Vujasinovići. I ovdje ima putnika Ulazimo u ono što je donedavno bilo ukrižje Radučić. Tu se ekipa HŽ-ovih infrastrukturaca-donjestrojaša svojski trudi pretvoriti ga u stajalište. Skretnice su već odnijeli... Opet ista tipska zgrada kao u Kistanjama. Hoće li i nju zamijeniti nečim skromnijim kad skinu kolosjek? Demolition menovi se odmaraju u zavjetrini. Puše, naime, prilično jaka bura. Desni kolosijek su već davno odnijeli. Saće i ovog drugog. Samo malo strpljenja, molim. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted June 27, 2010 Author Share Posted June 27, 2010 Brdusine lijevo od pruge. Sad smo u kanjonu Krke. Kad ga prođemo, trebali bi se naći u kninskoj kotlini. Jope tunel. Ima ih nekih 20-tak i, što je zanimljivo, nemaju imena nego brojeve. Stajalište Oćestovo. Posljednje prije Knina. Pruga je usječena u obronak, a s desne strane je napravljena ograda od tračnica neke dekoviljske pruge. Čovjek sagradio objekat pa pomalo pčelari... Sve se više približavamo Krki. Majstor mi se uozbiljio... ... blizu smo Knina pa je oko pruge živahno. Evo nas. Lijevo su kolosijeci koji vode prema Gračacu i Martinbrodu. I eto nas. Putovanje završeno. Koristim prigodu još jednom zahvaliti mom domaćinu Nikici što me uopće pripustio u upravljačnicu, a nadasve što mi je ispričao puno zanimljivosti i detalja. HVALA! Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted June 27, 2010 Author Share Posted June 27, 2010 Sad možemo pogledati što je Pfaff snimio 23. lipnja 2010. iz upravljačnice Šveda br. 023 (Benkovac - Kožlovac) (Kožlovac - Bulić) (Bulić – Dalmatinska Oštrovica) (Dalmatinska Oštrovica - Đevrske) (Đevrske - Kistanje) (Kistanje - Vujasinovići) (Vujasinovići - Radučić) (Radučić - Oćestovo) (Oćestovo - Knin) Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted June 27, 2010 Author Share Posted June 27, 2010 Nakon što sam se malo promuvao po kninskom kolodvoru i bacio pogled na barjak koji se vijorio na tvrđavi (ipak je dan ranije bio Dan antifašističke borbe), pripremio sam se za povratak. Moj majstor Nikica je otišao doma, njemu je za taj dan bilo dosta pa sam morao zaskočiti njegovog nasljednika... Jope zabijotka! (Balada o psu, ljubavi i majci). Kako mi je lijepo pojasnio prometnik, nemaju dovoljno motora pa ćemo u Zadar busom. Isti polazi s autobusnog kolodvora koji je tik do željezničkog. Lavanda tours iz Jelse. Kako li je taj zabucao do Knina? Opraštam se od kninskog kolodvora... ... i grada Knina koji se sunča u udolini. Moram priznati da i zamjenski bus ima svojih prednosti. Ovako nešto se neda učiniti u Švedu Bus je bio sasvim pristojno popunjen... Cesta do Benkovca ide manje-više sličnim smjerom kao pruga, bar što se tiče stajanja u Kistanjama i Đevrskama. Oni gore na brdu mogli su se slikati Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted June 27, 2010 Author Share Posted June 27, 2010 Poslije Benkovca počeo je urnebes. Negdje kod Raštevića zavrnuo je bus s glavne ceste Benkovac – Smilčić prema Rašteviću i dalje. Negdje u Škabrnjama krajcali smo se sa Švedom koji je vozio za Knin. Nisam pojma imao da u Ravnim kotarima ima toliko asfaltiranih puteljaka... Prošli smo i kroz Bibinje, a onda kroz teretnu luku do zadarskog kolodvora (ušuljali smo se na stražnja vrata) Ova smrdljiva brundavka sa svojim vagonom još uvijek čuči na drugom peronu Putem prema izlazu sam u jednom prozoru ugledao dragi prizor iz nekih prošlih vremena... Evo me vani. Putovanje završeno... Pfaffmobil je čekao... I, prema tradiciji (i preporuci g. Moderatora), mali zemljovid na kojem je moguće naći prugu po kojoj sam se vozio. Pa, do neke slijedeće prigode, bilježim se Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 28, 2010 Share Posted June 28, 2010 Svaka čast, dobra ideja i još bolja realizacija. Dionica pruge Knin - Benkovac je jedna od najljepših na hrvatskim prugama. Stajalište Bulić. Još jedna od tipskih građevina poput onih u Đevrskama ili Kistanju Kako izgleda, Bulić ipak nije pretvoren u kolodvor (što je bilo planirano negdje osamdesetih). Zgrade su tipske na mjestima gdje je kolodvor, ili je ostavljen prostor za eventualno pretvaranje stajališta u kolodvor ako to promet bude zahtijevao. Danas se kolodvori na ovoj pruzi ne grade, već se demontiraju (Radučić). Jesi li saznao štogod o teretnom prometu? Zadar bi trebao imati popriličan rad (luka Gaženica itd.). Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted June 28, 2010 Author Share Posted June 28, 2010 Jesi li saznao štogod o teretnom prometu? Zadar bi trebao imati popriličan rad (luka Gaženica itd.). Za reć pravo, nisam. Dosta sam razgovarao s pomoćnikom šefa stanice u Kninu, g. Sinišom, ali o nekim drugim stvarima pa se teretnog prometa nismo baš doticali. Tijekom mog boravka na kninskom kolodvoru vidio sam samo jedan ozbiljan teretni vlak. Dopuštam da mi je koji utekao. Mislim da Gaženica ima sporadični promet ovisno o tome kad dođe brod. Soja se redovno vozi što se daje zaključiti po grlicama koje uredno lepršaju duž pruge skupljajući ostatke koji padaju s vagona. Drugi teret za Zadar su ugljikohidrati koje INA prevozi do tamošnjeg distributivnog središta. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
keko Posted June 28, 2010 Share Posted June 28, 2010 Super reportaža! Svaka čast! Nego, hoću pitati... Vidim da Knin ima postavljene stupove za kontaktnu mrežu..., a vidim da KM nema. Je li je bilo prije rata i iz kojeg razloga je to? Znam da lička pruga nema KM, jel možda zbog unske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted June 28, 2010 Share Posted June 28, 2010 Nego, hoću pitati... Vidim da Knin ima postavljene stupove za kontaktnu mrežu..., a vidim da KM nema. Je li je bilo prije rata i iz kojeg razloga je to? Znam da lička pruga nema KM, jel možda zbog unske? Slabo pratiš forum. Unska pruga je bila elektrificirana do Knina još osamdesetih godina. I prugu i KM je razj.bo rat. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
keko Posted June 28, 2010 Share Posted June 28, 2010 To sam si i mislio.... Hvala na odgovoru! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ćiro_bos Posted June 28, 2010 Share Posted June 28, 2010 Dugo te nije bilo, ali si nadoknadio... Svidjela mi se reportaža i krajolici pored pruge. Prelijepo. pozdrav... Quote Posavina exspres Link to comment Share on other sites More sharing options...
hadzibane Posted June 28, 2010 Share Posted June 28, 2010 Nego, hoću pitati... Vidim da Knin ima postavljene stupove za kontaktnu mrežu..., a vidim da KM nema. Je li je bilo prije rata i iz kojeg razloga je to? Znam da lička pruga nema KM, jel možda zbog unske? Slabo pratiš forum. Unska pruga je bila elektrificirana do Knina još osamdesetih godina. I prugu i KM je razj.bo rat. Rekonstrukcija i modernizacija pruge Bihać-Knin je vršena od 1984. do 1987. godine.Do Bihaća KM je bila montirana negde 1980. godine(ili malo ranije). A da je rat to sve sjeb'o...To je žalosna činjenica.Dobro je da nisu digli celu prugu kao što su učinili sa prugom Osijek-Vinkovci... Damn the torpedoes. No,druže Marko,svaka Ti čast na ovom lepom prikazu "Zadarske"pruge.Kao i uvek,sve realizovano i planirano kako Bog zapoveda.Filmići super,fotografije super...Ma,sve super!Bravissimo! Quote Druže Stari,skrenuo sam s' puta... Sad me jaše i Kurta i Murta....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 4, 2013 Author Share Posted October 4, 2013 Kad sam prije neke tri godine radio ovaj putopis, morao sam zbog tadašnjih Jubituovih restrikcija bio prisiljen cijeli snimak rasjeckati na devet dijelova. U međuvremenu je Jubito malo promijenio politiku pa se sad mogu uploadati i veći filmovi pa sam iz zabave skrpio sve filmiće u integralnu verziju. Komu se da, može pogledati: Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
dfranc Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Sad sam tek pročital ovu finu reportažu i samo bi napisao da je ono brdo iznad Ostrovice, Ostrovička gradina, a tunel ispod je Tunel broj 18 bio sam u svibnju tam Quote http://sites.google.com/site/hpdprpa2/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.