2044 Posted November 19, 2017 Share Posted November 19, 2017 O samoj Londžici ne treba puno govoriti jer je već dosta puta pričano o njoj i postoji tema na forumu o pruzi na kojoj se nalazi, ali ću napisati neke bitnije stvari za one koji nisu upoznati s ovom postajom i prugom. Londžica je nekadašnji kolodvor, a danas je prema statusu službenih mjesta stajalište na pruzi Nova Kapela-Batrina - Pleternica - Čaglin - Našice. Pruga na kojoj se nalazi Londžica je uvijek bila od lokalnog značaja, ali za vrijeme rata je bila od velikog značaja za jugoistočni dio Slavonije kada je promet prugom bio u prekidu tamo negdje oko Okučana i još na pojedinim spojnim prugama između pruge Koprivnica-Osijek i Zagreb - Vinkovci pa je iz tog razloga sav promet išao ovom lokalnom prugom. Sama Londžica ima ukupno 4 kolosijeka od kojih je jedan prolazni, jedan utovarni koji završava bikom te dva manipulativna. Namjena kolodvora je bila utovar kamena iz obližnjeg kamenolom Gradac te za utovar drveta iz obližnjih šuma, ali utovara nažalost nema već dugi niz godina. Od 17. svibnja 2010.-te godine ova je pruga zatvorena zbog lošeg uporabnog stanja. Prije četiri godine započeto je s remontom dionice Pleternica - Čaglin koja je obnovljena i puštena u promet u listopadu 2015.-te godine U listopadu 2016.-te godine započeto je s krčenjem pružne dionice na kojoj se nalazi Londžica te je nakon toga započela obnova pruge od Čaglina prema Našicama, ali se u međuvremenu stalo s obnovom zbog nedostatka materijala i financijskih sredstava. Tako da će se još pričekati na to da opet počnu prolaziti vlakovi kroz Londžicu... Danas sam posjetio Londžicu jer je dio Slavonskog planinarskog puta kojeg sam danas obilazio te je ujedno KT-17 tog puta, pa sam odlučio napraviti kratak izvještaj s ovog stajališta. Ulaz u nekadašnji kolodvor iz smjera Našica Kolosijek u drugom smjeru prema Našicama Naravno, svi su kolosijeci zarasli u travu Izlazne skretnice prema Našicama Vidi se bivša kolodvorska zgrada 4. kolosijek je nekada služio za utovar kamena te je ovdje i utovarna rampa Nekadašnja kolodvorska zgrada iz blizine Nekad je bila kolodvorska zgrada, a danas ima novu namjenu. Prije nekoliko godina je predana na korištenje Planinarskom društvu "Krndija" iz Našice te je obnovljena i prenamjenjena u Planinarsku kuću "Krndija". U nastavku zgrade je stan u kojem živi bivši prometnik i šef kolodvora Londžica sa suprugom te ujedno i brine u planinarskoj kući. Pogled prema Našicama Pogled prema Čaglinu Nastavlja se... Quote Pozdrav iz Valpova! Link to comment Share on other sites More sharing options...
2044 Posted November 19, 2017 Author Share Posted November 19, 2017 Zanimljivo je da se na nekadašnoj kolodvorskoj zgradi nalazi poštanski sandučić, ali je upitno kada je zadnji put poslano pismo s ovog mjesta... Unutrašnjost planinarske kuće... Lijepo je uređena i održavana Nekada je za ovim stolom sjedio prometnik vlakova... Život kao da je stao nestankom vlakova... Nastavak prema Čaglinu... Pogled unazad Još jedan pogled na kolodvorsku zgradu... S lijeve strane je spremište sekcije ZOP-a Slavonski Brod Nema ničega... Skretnica br. 2 Ulaz iz smjera Čaglina Nastavlja se... Quote Pozdrav iz Valpova! Link to comment Share on other sites More sharing options...
2044 Posted November 19, 2017 Author Share Posted November 19, 2017 Skrenica br. 1 Nastavak pruge prema Čaglinu... Kraj. Quote Pozdrav iz Valpova! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plavac7121 Posted November 20, 2017 Share Posted November 20, 2017 Jako se dobro sjećam tog kolodvora i pruge s kojom sam nekad kao klinac putovao... I mogu reći da je to za mene bila čista fantazija. Uglavnom u Kolodvoru Londžica je koliko se ja sjećam ulazilo u vlak čak više ljudi nego u Čaglinu,bio je to dosta rentabilan kolodvor. Kad god sam išao prema Našicama vlakom uvijek je u londžici bilo i vagona i radnih strojeva... A tamo kod utovarne rampe di je 4. kolosijek je nekada išla uskotračna pruga koja je dovozila trupce iz okolnih brda te su se kod utovarne rampe prebacivalo sa uskotračnih vagona na vagone standardne širine... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted November 21, 2017 Share Posted November 21, 2017 Kratak ali lijep putopis sa jedne od atraktivnih pruga. Imao sam zadovoljstvo proći kroz Londžicu u upravljačkoj kabini Macose i želja mi je još jednom proći tom trasom. Da parafraziram moju pokojni baku: ''Ako Bog da zdravlja i Majka Božja penez'' (ne meni nego HŽ-u). Putopis je objavljen OVDJE. Fotke su nažalost nestale. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brunoh Posted November 21, 2017 Share Posted November 21, 2017 Odlično i zanimljivo! Ako imaš još kakvih motiva da se vratiš u Londžicu, svakako odcipelarugaj do Zoljana. Baš me zanima kakvo je stanje na tom dijelu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dominik42 Posted November 22, 2017 Share Posted November 22, 2017 Odlično i zanimljivo! Ako imaš još kakvih motiva da se vratiš u Londžicu, svakako odcipelarugaj do Zoljana. Baš me zanima kakvo je stanje na tom dijelu. Potez od Londžice do Zoljana je totalno neprohodan. Ljetos sam naišao na šumski žcp na tom dijelu i pruga se uopće ne vidi od raslinja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2044 Posted November 23, 2017 Author Share Posted November 23, 2017 Jako se dobro sjećam tog kolodvora i pruge s kojom sam nekad kao klinac putovao... I mogu reći da je to za mene bila čista fantazija. Uglavnom u Kolodvoru Londžica je koliko se ja sjećam ulazilo u vlak čak više ljudi nego u Čaglinu,bio je to dosta rentabilan kolodvor. Kad god sam išao prema Našicama vlakom uvijek je u londžici bilo i vagona i radnih strojeva... A tamo kod utovarne rampe di je 4. kolosijek je nekada išla uskotračna pruga koja je dovozila trupce iz okolnih brda te su se kod utovarne rampe prebacivalo sa uskotračnih vagona na vagone standardne širine... Hvala na ti nadopuni, nisam znao da je postojala uskotračna pruga u Londžici. Kratak ali lijep putopis sa jedne od atraktivnih pruga. Imao sam zadovoljstvo proći kroz Londžicu u upravljačkoj kabini Macose i želja mi je još jednom proći tom trasom. Da parafraziram moju pokojni baku: ''Ako Bog da zdravlja i Majka Božja penez'' (ne meni nego HŽ-u). Putopis je objavljen OVDJE. Fotke su nažalost nestale. Hvala! Nadamo se da će uspjeti riješiti financiranje da dovrše obnovu ove dionice. Odlično i zanimljivo! Ako imaš još kakvih motiva da se vratiš u Londžicu, svakako odcipelarugaj do Zoljana. Baš me zanima kakvo je stanje na tom dijelu. Hvala! Nažalost dionica je neprohodna kao što je rekao dominik42, tako da ne bih mogao proći. Quote Pozdrav iz Valpova! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dominik42 Posted November 24, 2017 Share Posted November 24, 2017 Evo samo bih se htio nadovezati sa nekoliko fotografija prethodno spomenutog žcp-a koji se nalazi oko kilometar sjeverno od samoga sela. Inače taj put spaja bivše selo Crna Klada sa zaselkom Mala Londžica i markiran je kao planinarska staza. znakovi datiraju iz 1998. i 1992. ako se dobro sjećam pogled prema Londžici pogled prema Zoljanu opće stanje 800 metara dalje žcp kod Male Londžice, pogled prema stajalištu i nazad Toliko od mene Pozdrav Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ICN Aquae Balissae Posted December 30, 2017 Share Posted December 30, 2017 Hvala na kratkom, ali slikovitom putopisu. Negdje sam već na forumu čitao priču o Slavonskom žitu koje je u jesen 91 išlo tuda od Vinkovaca u Zagreb. Inače nije li pruga preko Dakova kraća? Ili je bilo preko Osijeka preopasno? Zanimljivo bi bilo otvoriti temu o dešavanjima na željeznici u doba Domovinskog rata. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.