narcis Posted December 22, 2011 Posted December 22, 2011 Učka-Lupoglav-Pula (malo drugačije) Nikakve posebne pripreme nismo imali, ja i denisRI smo na godišnjem a kiki je imao slobodan dan, uvečer prije pao je dogovor, da idemo do Lupoglava i onda vlakom do Pule (nismo dugo ), ali prije toga smo se našli na stanici Učka / Vranja kako hoćete, tragom prošlih napisa da je odovuda išao teretni vlak za Vodnjan prije nekoliko dana. Kako sam i napisao u temi pruga Lupoglav-Raša, drugi kolosijek je zatvoren i nema nikakvih naznaka, da je nešto prošlo po njemu, već davnoooo. No međutim, na prolaznom glavnom kolosijeku se ipak vide neki tragovi, skretnica se nije dirala, to je očito. Točno smo na 6. kilometru iz Lupoglava. Ovaj puta mapper ne laže :no_no2: . Sjeli smo u aute i idemo prema Lupoglavu, uz namjeru da se zaustavimo u Mikuličićima, da denisu pokažemo "Franjinu livadu" kako smo je od milja nazvali, odnosno mjesto gdje je pok. predsjednik Tuđman u rujnu 1993. otvorio radove na izgradnji želj. tunela kroz Ćićariju i novog kolodvora Lupoglav, naravno ništa od toga. Pošto lokalna cesta Vranja-Lupoglav dobrim dijelom ide uz samu prugu, na putu kod sela Mavrovija zastajemo, razlog..... :wow01: :wow01: :wow01: :wow01: Na km 4+600 smo zatekli ekipu HŽ-a na zamjeni pragova i uz klasičan pozdrav, dobar dan, zar je remont u tijeku, odgovaraju, a je je pomalo, radi se, pitamo hoćete li i do Raše ovako? :thinking: Za sada ne znamo ništa, kažu, ali do Vranja se moraju mijenjati svi dotrajali pragovi, a dalje vidjet će se, nitko nije rekao ni da, ni ne, jer je pruga službeno otvorena za promet od Lupoglava do Vranja, dalje nije, znamo i zašto, ali sjetit ćete se našeg pješačkog maratona prije 2 i pol godine da je onda sva dionica bila zatvorena za promet, danas je ipak situacija malo drugačija, a kako saznajemo tvornica kamene vune "Rockwool" iz Potpićna non-stop vrši pritisak na HŽ da obnovi prugu i izgradi industrijski kolosijek od kolodvora Kršan do tvornice (manje od 1km). Ovim prizorom, ne znam kako vi, ali mi smo se oduševili, jer izgleda da ipak nisu sve nade propale u vezi s ovom prugom. ----> Quote
narcis Posted December 22, 2011 Author Posted December 22, 2011 Nastavak Dolaskom u Lupoglav, najprije što, kupiti karte naravno, a u međuvremenu mi kiki šapće, da je štacionova naljepnica još uvijek na vratima ćenife. Na kolodvoru ništa posebno, 2062 036 sa službenim vagonom, čeka neki novi zadatak Naš 7122 008 za Pulu kao vlak 4707 (Lupoglav 11.39 - Pula 13.10), ali kad sam ga ugledao kako izgleda sa ove strane, išaran do zla boga, prošla me je volja za daljnjim slikanjem. Kolodvorska zgrada i njuška od 7122 008 : Bus Lupoglav-Rijeka spreman za polazak, mogu reći, solidno popunjen. I krećemo, pa je red da se i predstavimo, denis i kiki Ja i kiki Čim je vlak, krenuo, kiki nam je ogladnio. Dobar tek ! :jelo: ----> Quote
narcis Posted December 22, 2011 Author Posted December 22, 2011 Neću vas tlačiti sa slikama s ove pruge, pošto je prožvakana već mali milion puta, ali ipak, ajde malo da ponovimo gradimo : . Možda netko po prvi puta čita putopis sa istarske pruge. Iz Lupoglava prema Puli, prva stanica je tko zna, zna, a tko ne, saznat će. Hum u Istri Istarski ipsilon u pozadini, odnosno točnije Vijadukt Mrzlići. Selo Čuleti u pozadini, nalazi se kraj Boruta, nego tu mi je zapelo za oko ovo ogledalo, na žcp-u lokalne ceste koja povezuje Borut-Lesišćina-Lupoglav. Zašto vam to spominjem, zato jer je ovaj prijelaz označen kao opasan cestovni prijelaz, što je doduše i bio do pred malo, preglednost je bila jako slaba, pogotovo ako se vozilo u ovom smjeru, kako gleda slika, raslinje uz prugu visoko, pruga u zavoju sa jedne i sa druge strane, praktički autom je trebalo proviriti na prugu ako nailazi vlak, hvala bogu nije zabilježena nijedna nesreća, okoliš je sada očišćen, preglednost je dosta široka, montirano je ogledalo, i uvedena lagana vožnja vlaku na 15 km/h, prije svega toga je bila 70 km/h, logike li... Borut Vrlo "suvremen" uređaj za osiguranje obližnjeg žcp-a Cerovlje, promaknuo mi je neki radni stroj... U Pazinu mi je promaknuo Plasser.... Ma šta je ovo danas, brate mili, iznenađenje na iznenađenje, radovi na pruzi za Rašu, ovdje skoro u svakom kolodvoru neki radni stroj,e od sada na dalje na sprem dočekujem svaki kolodvor i stajalište. :foto: Heki Tovarište Bivše tvornica boksita Kolosijek i skretnica koje nije u funkciji barem 30 godina, ali vožnja je i dalje lagana (20 km/h) Heki i bivše stajalište Grubiši sam preskočio, tamo se ni ne mogu naći radni strojevi. Sveti Petar u Šumi Krajcar Brijeg i Žminj, ništa Kanfanar (prazan kolodvor) Ćenifa u Kanfanaru, opisana već bezbroj puta, kao uredna i čista. Prema suncu i desno nekadašnja pruga Kanfanar-Rovinj, odnosno ono što je ostalo od nje, zaraslo u duboku travu. -----> Quote
narcis Posted December 22, 2011 Author Posted December 22, 2011 Slijede stajališta Smoljanci, Savičenta, Čabrunići, Čabrunići Selo, Juršići i malo prije Vodnjana, kondukter prolazi kroz vlak i obavještava putnike da zbog izmjene skretnica u Vodnjanu, presjedamo na autobus koji čeka ispred kolodvorske zgrade....Molimmmmm !!! , autobus umjesto vlaka u Istri, pa ajde, da i to doživimo. :yes: U Vodnjanu nema vremena za slikavanje, jedino skuplani švedi čekaju vezu kao vlak 4706 (Pula 13.20 - Buzet 15.28) Jedna daljinska, što se to radi Ovim ćemo dalje za Pulu Probao sam okinuti par slika kroz staklo autobusa, što se sve vidi od radova na pruzi, ali nažalost nisu uspjele. :no_no: Vozimo se trasom vlaka, najprije Vodnjan stajalište, odmah nakon 500 m, pa slijedi Galižana, kroz uske uličice se provlačimo do jednog križanja, gdje kondukter trči prema stajalištu vlaka, vidjeti ima li putnika. I iz Galižane nastavljamo dalje prema Puli, direktno cestom prema Velom Vrhu i dolaskom u Pulu, kondukter pita putnike gdje da nas iskrca da li na kolodvoru ili na Rivi, na Rivi, na Rivi....super-nikad bolje.. :happy: Pa neka netko kaže, da stajalište Pula Obala ne postoji, makar privremeno. : Otuda smo se malo prošetali do autobusnog kolodvora, pa smo se malo i vozili Pulaprometovim busom do Verude i natrag, ovakvim Citelisima Na povratku smo sišli s busa na Giardinima pa pomalo pješke uz Arenu Uz jedan kratki osvrt na parkiralište Karolina, nekadašnji prigradski terminal Pulaprometovih linija Je li se netko sjeća ovakvih oznaka autobusnih stajališta po Puli? I korak po korak idemo do želj. kolodvora, uz prugu i u daljini zamjećujemo jednu rozetu pulskog tramvaja na obližnjoj zgradi Pa na kolodvoru još i stupove nekadašnje kontaktne mreže pulskog tramvaja Vjerojatno ima još tragova tramvaja po pulskim ulicama, jednom prilikom treba i to istražiti. :eksn: Na kolodvorskoj zgradi smo tražili ako ima kakva rozeta, nema ništa, a znamo da je tu bilo okretište. -----> Quote
narcis Posted December 22, 2011 Author Posted December 22, 2011 Planirali smo povratak u Lupoglav vlakom 4710 (Pula 15.30 - Lupoglav 17.17), kako imamo još skoro pola sata vremena, idemo malo bauljati po kolodvoru, što sve ima, odnosno što bismo mogli vidjeti, pošto smo danas puni iznenađenja, tko zna... 7122 002 danas odmara Ne zna se, koja je strana više išarana, gotovo se ni ne vidi novo bojanje. Manevra 2132 055 isto odmara pred garažom, a iza nje se skriva 2062 049 Čisto jedan infrastrukturni detalj Zgrada sa službene strane htjeli smo još se prošetati do Silosa Brionke, da malo snimimo industrijske kolosijeke i mjesto gdje je nekada se parkirao "Plavi vlak" prilikom službovanja po Istri, ali nas prekida najava spikera, da zbog zatvora pruge do Vodnjana vozi autobus umjesto vlaka , koji se nalazi ispred kolodvorske zgrade. Veza vlaka 4712 Solidno popunjen -----> Quote
narcis Posted December 22, 2011 Author Posted December 22, 2011 Pošto vlak 4712 ima i stajanje u Šijani, baš me zanimalo, kojim putem ćemo se sada voziti, a možda i preskoči Šijanu.... , a ne, ne kruženjem pulskim ulicama, zaobilaznicom, Labinskom ulicom kroz industrijsku zonu, evo nas na stajalištu Šijana. Kondukter nešto lijepi, vjerojatno obavijest o zamjenskom prijevozu Napuštamo Šijanu, a sad kuda dalje, pitam se, pošto znam da odmah iza žcp-a prestaje asfaltirana cesta, dalje je samo makadam i u blizini neka betonara, ja osobno svojim autom nisam išao nikad dalje, očekujem da ćemo se okrenuti kod betonare pa natrag na glavnu cestu prema Velom vrhu i Galižani, kuda smo i došli, ali...... :no_no2: , vozimo se mi dalje :vozac: , kroz šumu i prašumu, denis i kiki me pitaju, kuda to idemo, jesi kad bio ovuda... :no_no: , nemam pojma, znam samo da moramo doći do Galižane i Vodnjana, a valjda se može i šumom. )): Evo i skice "šumske" vožnje. I nakon 2-3 km stižemo na asfalt, onda sam skužio da smo došli do ceste Galižana-Pula i dalje normalnom trasom, pa u Galižani ponovo kondukterov trk do stajališta po eventualne putnike, iza nas je linija 22 Pulaprometa. Pa Vodnjan stajalište, jedna putnica čeka Ulazni signal u Vodnjan iz pravca Pule je naravno zatvoren U Vodnjanu se prekrcavamo u vlak, ponovo jedna daljinska prema radovima u tijeku. Htio sam slikati i vlak, ali prometnik već maše loparićem polazak i krećemo, smještamo se najprije kraj zadnjih vrata, gdje imamo nesmetan pogled na upravljačnicu i brzinomjer : ovo je između Vodnjana i Juršića. I to bi bila moja zadnja slika, ostatak puta smo proveli u prednjoj upravljačnici, malo ispred nje i tumačeći denisu osnove signalog pravilnika i koje su oznake na pruzi i što znače, žcp-i, uključne točke, kontrolno svjetlo...... U razgvoru sa strojovođom, doznali smo i neke detalje iz povijesti ove pruge, npr. stajalište Hum u Istri je za vrijeme Italije bilo malo južnije u odnosu na sadašnje, da su usjeku iznad Lesišćine za vrijeme IIsv. rata partizani često puta minirali prugu, bilo je čak i izlijetanja i pogobije talijanskih strojovođa i tako dalje.... Evo i slike, gdje je bi to bilo otprilike, 1-sadašnje stajalište, 2-bivše stajalište. Toliko od mene, veliko hvala kikiu i denisu na ugodno provedenom danu, do idućeg ekšna-a : KRAJ Quote
mali.paja Posted December 22, 2011 Posted December 22, 2011 Mislio sam da su ovi u Puli malo pametniji ili bolje reći bolji po tim škrabotinama. Izgleda da sam se prevario.Ovdje nisu još lokomotive išarane, dok u Puli koliko vidim jesu. Quote
seabral Posted December 22, 2011 Posted December 22, 2011 Toliko od mene, veliko hvala kikiu i denisu na ugodno provedenom danu, do idućeg ekšna-a : Ovu prugu je uvijek interesantno vidjeti, pogotovo nama kontinentalcima. A kad se tome doda zanimljiva priča, onda možemo samo reći hvala i tebi na lijepom i interesantnom putopisu. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
zagi988 Posted December 22, 2011 Posted December 22, 2011 Ak bude sreće idem ja u Pulu za Novu godinu, 60% da idem vlakom. Inaće super putopis, sad bar znam di se tam kaj događa Quote Moji željeznički filmići
narcis Posted December 22, 2011 Author Posted December 22, 2011 Mislio sam da su ovi u Puli malo pametniji ili bolje reći bolji po tim škrabotinama. Izgleda da sam se prevario.Ovdje nisu još lokomotive išarane, dok u Puli koliko vidim jesu. I ne samo u Puli, nego sam načuo da i u Lupoglavu u noćnim satima operiraju ekipe grafitera. Ma zar je moguće da su kolodvori tijekom noći bez ikakvog nadzora? Quote
ivog Posted December 22, 2011 Posted December 22, 2011 Ma od svega me ipak najviše impresionirala vožnja po makadamu s busom, to nisam doživio već sto godina, a možda i više.. Quote
Pfaff Posted December 22, 2011 Posted December 22, 2011 Ma od svega me ipak najviše impresionirala vožnja po makadamu s busom, to nisam doživio već sto godina, a možda i više.. Taj Ti je makadam jedan od razloga zašto je željeznica toliko popularna kod žitelja Istre južno od Pazina - tamo je lokalna cestovna infrastruktura blago rečeno nepovoljna, a bome i loša. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.