Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 12.03.2024 in all areas
-
10 points
-
Vrijeme je da se ubaci zadnji dio slagalice. U Banjaluci nas je dočekalo opako iznenađenje. Vagone na čišćenje vuče.... O da, ona, 661 276😍🤩 Prvi put da je vidim uživo, kako sam sretan bio🙈 A ovo je najbolje: nakon samo nekoliko izmijenjenih rečenica sam pozvan na lokomotivu. U Hrvatskoj moram boga i nebo izmišljati da uđem u upravljačnicu, na ŽRS to ide lakše. Ovdje nisu naučeni na ljubitelje željeznice i obraduje ih kad netko ne želi uništavati. Općenito mogu reći da su sve priče o tome kako je za Hrvate opasno u Republici Srpskoj i da su Srbi ostali na nekom starom mentalitetu mržnje bla bla...sve gluposti. Toliko su prisni ovdje, POGOTOVO kad im kažeš da si turist, da je to šokantno otkriće bilo. Kultura je druga stvar, ali međuljudska komunikacija i spremnost pomoći i slično je ovdje čak i bolje nego u Zagrebu. Slavonci se mogu usporediti s njima. Imao sam samo pozitivna iskustva. Ovdje ljudi otvoreno i vrlo brzo pitaju otkud si. Nikad nisam slagao i reakcije su uvijek bile prijateljske. Kad sam sišao s lokomotive je na prvi peron došao neki radnik i pitao tko me pustio na lokomotivu. "Mašinovođe". Aha dobro, samo nemojte paliti i uništavati okolo i sve može. "Mi smo ljubitelji željeznice". Lijepo, šef samo želi znati što se događa. Prijatno!7 points
-
Igralište NK Sloga, nekada Elektrostroja gdje je karijeru započeo legendarni Dinamov vratar Zlatko Škorić: Fallerovo šetalište, pogled prema sjeveru: Dok sam šetao putevima svojih uspomena u mislima mi se vrtjela legendarna pjesma: Siđete na jednoj od šest tramvajskih stanica obavite posao i vratite se i nećete saznati ništa Jer život se ipak ne živi iz publike on živi u srcu te čudne republike od krpenih pajaca, streljane iza placa do tresnjevačkog kina i njegovih fakina Od sindikata ZET-a i gigantskih turbina do besposlenih suza od rakije i vina od uličnih pjevača do krovopokrivača u hiljadama priča je hiljade sudbina Ali treba doći u proljeće kada ožive mali vrtovi i kad se okite dvorišta a potok pojuri prema jutarnjoj smjeni Treba doći u proljeće kad Pongračevo zazeleni kad sve to ne košta ništa u ovom kvartu bez groblja i bez rodilišta I treba biti ispod podvožnjaka kad prođu svjetla jutarnjeg vlaka sa jednom željom ostavljenom za nas da bude bolje, nego što je danas I treba biti sa cvijetom na reveru u neku zoru pred trešnjevačkom NAM-om i reći zdravo prvom što se budi kad već nikog nema nazdraviti sebi samom I treba poći, bez planova i para s nekim starim drugom samoborskom prugom ili otići u prvu gostionu na gospon doktor namignuti lampionu Treba biti blizu kada prvi tramvaji napuštaju remizu na početku dana kada periferija izgleda kao ikebana od dimnjaka i cvijeca (Zvonko Špišić & Drago Britvić, ''Trešnjevačka balada'') Zvonko Špišić (1937.-2017.): Drago Britvić (1935.-2005.): Vrijeme je da se vratim na stajalište Kustošija. Onaj Đuran stoji na istom mjestu već mjesecima i nije mi jasno što tu uopće radi ni kome pripada. Žute linije na rubovima odgovaraju bojanju lokomotive na SNCF, a proizvođač bi mogla biti kompanija Brissonneau et Lotz. U svakom slučaju zagonetno, možda netko zna nešto više?: Pardoniška zbog loše kvalitete, bila je točno ispod sunca: Nekadašnji Črnomerec T.K. (teretni kolodvor), danas dio Zapadnog:6 points
-
U Banjaluci je teško naći parking. A tamo gdje ga ima ljudi parkiraju svakako. Nakon stresa oko parkinga i razgleda grada kreće prava željeznička akcija. Nažalost Google me više od 10 puta zeznuo pa je bilo odustajanja od planova. Već smo svi bili pomalo umorni, iako je tek podne bilo. Ja sam na dan početka putovanja prije odlaska zaspao na 2-3h i dulje sam spavao ujutro pa je mene najmanje mučio umor. Osim toga ja sam imao plan, ja sam bio navigacija i morao sam se brinuti da sve ide kako treba da dan bude što produktivniji. Tako oko 12:15 dolazimo u jugoistočno-banjalučki Incel. Stajalište podijeljeno cestom na 2 dijela. I da, čini mi se da je bilo nekih koji su mislili da je to izlet samo u Bosanski Novi ili samo do BL, no ovo je bilo puno više od toga. Trenutno se nalazimo na kilometru 2 pruge Banja Luka - Doboj. U pohod slikanja Zagorac nije izašao jer je zaspao. To je bitna informacija. Pogled prema Doboju. Pogled prema BL. Vidim svijetli signal žuto i imam neki osjećaj kao da bi moglo nešto doći, no vlaka sigurno nema. To je ŽRS...šanse su male. Ime stajališta se ne vidi potpuno ni na latinici niti na ćirilici🙈 I tako se vozač i ja vraćamo ka autu i čujemo zvučni signal na prijelazu. Pogledali smo se i trk natrag i traži lokaciju. Pa što sad ide ovuda?! Od Dobrljina do Banjaluke nismo vidjeli niti jedan teretni vlak da je bio sastavljen ili spreman za vožnju. A svejedno iz smjera BL dolazi 441 808 sa teretnim vlakom. Zagorac ga je propustio, točnije prespavao, što je šteta jer radi odlične slike. U svakom slučaju zadovoljni idemo dalje. Slijedeće lokacije su trebala biti 2 žcp-a do kojih je bilo teže doći nego očekivano pa je to propalo.5 points
-
Nekadašnja trasa pruge Samoborčeka danas služi pješacima i biciklistima: Ovdje je bio prijelaz pruge preko Zagorske ulice, a kod prolaska vlaka cestovni promet je zaustavljao službenik GŽZ zastavicom: Nije uvijek bilo sigurno: Krajnji cilj današnjeg posjeta Zagrebu: Zanimljivo, trebao sam zagaziti već u stare dane da bi me zaintrigiralo po kome je šetalište dobilo ime. Riječ je o skladatelju i dirigentu Nikoli Falleru. Nikola Faller (1862.-1938.): Potok Črnomerec razdvaja dva područja sjeverne Trešnjevka, Pongračevo na zapadu i Ciglenicu na istoku. Pongračevo je dobilo je ime po veleposjedniku Pongracu, vlasniku velikog imanja koje se nalazilo na dijelu današnjeg Pongračeva. Na imanju je bila velika plantaža trešanja koje se zbog toga zvalo Črešnjevka, a po čemu je kasnije i cijela Trešnjevka dobila ime. Ciglenica je pak dobila ime po malim ciglanama koje su se na tom području nekada nalazile. Ovuda sam se našetao nebrojeno puta dok sam živio u nedalekoj Zorkovačkoj ulici... ... a i često sam vozio u kolicima svoju, tada malenu, kćerkicu. Ovdje smo u nešto drugačijem položaju i lokaciji 1982. godine:5 points
-
Sljedeća lokacija je trebala biti ispod mosta preko Vrbanje iza kojeg odmah počinje tunel. Ja bih se probao popeti na most i prijeći preko njega u tunel ali je makadam bio no-go pa smo ostali na žcp-u "Bjelopotočkih žrtava", odmah pored Vrbanje. Zaželio sam se vratolomije ali neće me🙊 Pogled prema BL I prema Doboju. Odlična lokacija, samo kada bi neki vlak naletio... Ali od vlaka ni v. Srpski STRAIL HAHAHA Teče teče u Vrbanji mali slap, Što u njem znači moja mala kap? Tu sam pojeo sendvič i navalio da krenemo dalje, jer se još nismo maknuli s mjesta skoro. Tek smo u km 8. Dečki su htjeli ostati još 5 minuta ali su popustili. Zašto čekati bezveze na praznoj pruzi? Drezina prošla, 2 teretna prošla...nema ničeg više. Osim toga već je 13h. I taman kad smo otišli, prešli preko Vrbanje i vozili se uz prugu s druge strane rijeke, vidimo teretni vlak. A kako sam ljut bio...2 minute strpljenja bi bilo dovoljno da ga ulovimo.4 points
-
4 points
-
Slažem se da lijepa riječ mnoga vrata otvara ali ne znam jesi li pomislio da i ja govorim iz iskustva? Ne moraju iskustva nužno biti ista. Poznajem ponešto strojovođa u Hrvatskoj i kod njih se povremeno može ući ali ovako da negdje dođem prvi put i da me za 5 minuta već pusti je gotovo nemoguće ovdje. Jednom samo na Švedu za Golubovec sam uspio. No kako bilo da bilo, treba završiti Banja Luku. Kratko prvo povratak na dolazak: stižemo na parkirang i čujemo dizel mašinu kako ubrzava. Stigao sam samo do ograde nažalost... Iza nje Asea koja je dovukla vlak Onda se događa sve iz prošlih postova pa dolazimo do momenta kad se spuštam sa lokomotive i ona kreće. Kolodvor ostaje prazan Budući da se nalazimo u Republici Srpskoj i BiH, neka prva misao je bila da će sada do 15h biti prazno uz malu mogućnost da baš u Banja Luku dođe teret. Odlazimo na WC i taman dogovorimo mjesto sastanka nakon razgleda grada kad čujemo škripanje odozgo. Izlazimo van i vidimo ovo Teretni vlak s rivalicom, ČD vagoni. Vjerojatno na putu iz smjera Doboja prema Volinji, pošto nema druge pruge. Otkud je vlak ću spomenuti kasnije. Baš sam bio ljut pošto bi to bio super-ulov a od njega me dijelilo možda 2 minute... izašli bismo van i pogledali još malo kolodvor. Strojovođa je vidio da slikamo pa je mahao i trubio. Netom poslije dolazi i ovo čudo Naravno isto maše i trubi. Dojam ŽRS-a zasad je slijedeći: - lijepe stare lokomotive (da su čiste bi bilo super) - Vrlo razumni i uljudni radnici (prije svega ovaj kolodvorski) - Strojovođe rijetko vide kameru pa si daju oduška trubiti, blicati i mahati čak i kad ih nekoliko puta snimaš i koji te vrlo brzo puste na mašinu ako vide da si normalan i da voliš željeznicu - prilično brzo vlakovi, pošto smo imali poteškoća loviti ih. Nije bilo baš opušteno kako sam očekivao 😅 Banja Luka je vrlo ugodan grad. Bio je dan žena i gotovo sve žene, a pogotovo mlađe djevojke su nosile cvijeće koje su dobile od muških. Bilo je puno zaljubljenih, zagrljenih a organiziran je i mali festival na glavnom trgu. Na radiju su nekoliko puta čestitali a Milorad Dodik je održao i govor o važnosti žena u društvu i daljnjim koracima da budu posve jednake muškarcima. Uglavnom vrlo ugodna atmosfera! S ove dvije slike pozdravljam Banja Luku i iz Banja luke. Ovaj hram iznutra je jako jako lijep🤩4 points
-
Pogled prema KT Vrapče: Jedan usputni Somulj-aga: Stajalište Kustošija sa guzne strane: Mali odmak od pruge 1.435 mm. Ovdje je nekada bilo Samoborčekovo stajalište koje se zvalo Kustošija: Posljednji ostaci industrijskog kolosijeka za Končar i vojarnu Prečko: Vjerovali ili ne, ovdje je (bio) nastavak kolosijeka prema jugu: A ovdje je bila ložiona Črnomerec: Nekadašnji most pruge Samoborčeka preko potoka Črnomerec:4 points
-
Komadić moje Trešnjevke, 13. ožujka 2024. Da moju penzićku iskaznicu s privilegijom besplatne vožnje ne bi zahvatila hrđa iskoristio sam jučerašnji lijep proljetni dan da se zakotrljam prugom i protegnem noge. Nisam išao daleko, samo do stajališta Kustošija kako bi malo prošetao starim trešnjevačkim stazama. Vectron na teretnom vlaku s košarama za žito u kolodvoru Savski Marof: Zanimmljiva parafraza Descartesa - Cogito ergo moveo znači ''Mislim dakle pomičem'': Tvrtka (vlasnik, korisnik?): Prvi put na obnovljenom stajalištu Kustošija: Dugo je trebalo da se unakazi: Kustošak se napunio vodom od nedavnih kiša: Betonski upornjaci, ostatak legendarnog Samoborčeka: Pruga za Kontejnerski terminal Vrapče, pogled prema Zapadnom kolodvoru::4 points
-
Kroz Banjaluku teče rijeka Vrbas. Iz smjera Doboja se spaja riječica Vrbanja. Prateći Vrbanju i prugu stižemo u prvo službeno mjesto na pruzi iz Doboja, kolodvor Vrbanja u km 4. Teretni vlak je odavno prošao a putnički još odavnije. Dakle opušteno poslikati i idemo dalje. Ime naravno samo na ćirilici Pogled na BL Pogled na Doboj (oh boy) Prema svemu što sam čuo, signali u BiH uglavnom ne rade, tj nisu ispravni. Na putu s granice ih nismo baš puno vidjeli pa sam zaključio da ne rade ni tu i unio u Google karte (sve sam downloadao) sljedeću označenu lokaciju. Svaki put sam sada provjeravao kako i kuda nas vodi, jer je dosad bilo problema. Ovog puta se čini obećavajuće pa krećemo dalje. Prije polaska najčišća mašina ЖРС-a (inače tečno čitam i pišem sve ćirilice, jer sam naučio sve slavenske jezike najmanje na razinu B1). Sjedamo u auto i krećemo dalje. No nismo daleko stigli. Tek što prijeđosmo preko žcp-a naglo kočimo, rikverc, okret i jurnjava natrag - signal na prolaznom kolosijeku prema Banji je zelen. Nisam očekivao da ona doći, ali kroz kolodvor sa 70tak km/je praši drezina s 5 radnika. I oni su se obradovali da ima nekog tko slika a ne pali i uništava i mahali i trubili. U pozadini je lijepa planina Čemernica koja će nas još neko vrijeme pratiti. I odoše oni... E sada stvarno možemo krenuti.3 points
-
APDEJT!: Evo, danas oko 4 (16:00 cet est +- vragzna) se smuca tamo oko kolosjeka Lika, ako se ne varam da se tako zove. Oni desniji, hrvaCkiji, južniji. Livi gledajući od Beograda i stupića sa kilometrima (ajoj evo jugonostalgije za Tudurudića i Plenkija). Imam i 2 slike, ali dok mi barba to razvije sa filma... sutra foto-dokaz.1 point
-
Koliko sam ja ubra, je slovenski je (ima neke natpise na slovenskom ako se ne varam), kako sam u zadnje vrijeme često tamo, vidim da se zna provozati (ne znam di) i vidia sam neke ljude kako nešto kopaju po motoru ili štolijeveć tamo (nuklearni reaktor valjda nije). Meni se čini da je kroz zimu redovito navlačio amo - tamo ove vagone i strojeve koje ovaj stranac čudnog imena Sviet.... ne da mi se guglati kako se piše ) koristi pri remontu Glavni - Zapadni.1 point
-
Ne, ne mogu se složiti. Lijepa riječ svaka vrata otvara (u ovom slučaju na željeznici) i to govorim iz osobnog iskustva.1 point
-
1 point
-
U Egiptu sam. Fotografiranje vlakova je, blago rečeno, otežano. Kolodvori su strateški objekti i po pravilu se ne smiju fotografirati. Unatoč tome na Google Mapsu ima stotina fotki o većim kolodvorima, bilo od lokalaca ili od turista. Doživio na vlastitoj koži što sve ovisi o policajcu u službi (svaki kolodvor ima policijsku stanicu i policajac prati svaki vlak). Ovaj put sam imao sreću i mogao slikati vlak Aleksandrija (Moharram Bek) - Marsa Matruh. (U drugim slučajevima sam morao isključiti kameru i plan obilaska je pao u vodu.) Rano jutro na početnom kolodvoru Moharram Bek (ti vlakovi ne polaze sa glavnog kolodvora Aleksandrija, ovo je predgrađe): Likovni signali su izgrađeni od Britanaca a sistem je još uvijek a funkciji: Uz prugu je veliko gradilište, gradi se nova brza pruga, došao sam upravo radi obilaska stare pruge: Pruga vodi kroz pustinju i nedaleko Sredozemnog mora: Križanje u kolodvoru Grawlla: Obožavam staru britansku tehniku i nevjerojatno je kako sve ovo još uvijek fukcionira unatoč skandaloznom stanju infre i održavanja. Tračnice su u toliko očajnom stanju da sam više puta bio siguran da ćemo iskočiti. Trenutno toliko vremena sam imao da vam pokažem ponešto iz Egipta. Ako ste zainteresirani, vjerojatno u 5. mjesecu ću imati dosta vremena da napravim putopis.1 point
-
Nema veze sa željeznicom, ali spada u moju kuruzu pa nek' se nađe. Nadam se da moderator STIB neće dobiti ospice ako opet skrenemo sa pruge. Dakle, danas sam u kasliću našao ''Godišnjak općine Brdovec''. Zove se ''Cajt'' i tiskan je na kunstdrucku pa djeluje luksuzno. Ima se, može se jer Brdovec spada među najrazvijenije općine u Hrvatskoj. Unatoč diskretnom predizbornom vonju moram napomenuti da je sadržaj (48 stranica) zanimljiv, informativan i profesionalno uređen. Izdvajam tek nekoliko stranica za ilustraciju. Naslovnica: Predstavljanje: Kako se živi, što se radi: Brinemo i o podmlatku: Dio izvještaja o trošenju sredstava iz općinskog proračuna:1 point
-
@Stanley je li prometnik možda spominjao koliko tereta tu prolazi? P.S. gordana357 i mali.paja počinju prepucavanje za 3, 2, 1...🤣1 point
-
Kolodvor Majur Slijedi nekoliko uobičajenih podataka i o ovom službenom mjestu prema Izvješću o mreži za 2024. godinu. Majur je međukolodvor na pruzi R102 Sunja - Volinja - državna granica, na kilometarskom položaju 11,043 km. Od kolodvora Sunja udaljen je 11,5 km, a od kolodvora Volinja 8 km. Največa dopuštena dužina vlakova na 2. i 3. kolosijeku je 538 m, a dopuštena brzina vlakova je 40 km/h. Kolodvor Majur inače pamtim iz mladosti, točnije iz ondašnjih prijevoznih karata. Tako je na karti pisalo ''Zagreb - Split via Majur''. Ne via Sunja, via Bosanski Novi ni via Bihać, nego baš Majur. A na karti za vlak Beograd - Prizren pisalo je ''via Knić'' (malo mjesto između Kragujevca i Kraljeva). Nikada mi nije bila jasna genijalnost takve prakse. Čekaonica je zatvorena zbog oštećenja u potresu, ali su putnicima na raspolaganju ove klupe: Put do perona je udoban: Ne nedostaju ni informacije: Vodonapojnik je suh: Dašak starih dobrih željezničkih vremena: U kolodvoru sam zatekao prometnika i skretničara. Srećom je prometnik mlad čovjek i znao je iščitati moju dozvolu sa mobitela. Kasnije smo jedan drugome pravili društvo i do sita se napričali, a saznao sam i dosta zanimljivosti o prometu na pruzi Sisak - Novska i ovoj pruzi. Mladom gospodinu poslao sam nekoliko fotografija za uspomenu, a ovo su dvije od njih:1 point
This leaderboard is set to Zagreb/GMT+01:00