Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10.01.2024 in all areas

  1. Ide to njima: Od zgrade nekadašnjeg kolodvora nije ostalo ni traga: Dok Turska Sila radi izvođačima radova na dionici Dugo Selo - Vrbovec ni traga. Jedino što je vrijedilo zabilježiti je uboga zgrada davno ukinutog ukrižja Prikraj, koja je do guše zatrpana zemljom: I ovo, već spomenuto, putovanje s pogledom na vandalizam: Na Glavnom kolodvoru vlak za Harmicu mi je pobjegao pred nosom, samo sam ga ispratio pogledom. Do idućeg vlaka valjalo je čekati oko sat vremena, što mi nije išlo u račun pa sam se odlučio na varijantu s presjedanjem u Savskom Marofu. A tamo vlakova nikada ne manjka: I za kraj jedan neočekivani susret u kolodvoru Savski Marof. Među grupom mlađih ljudi našao se i stari znanac Zoran Crnko, danas instruktor strojovođa u HŽ Putničkom prometu, a oni oko njega su bili ''pacijenti'' koji polažu ispit na EMV 6112:
    2 points
  2. Dočekali smo i to da godine zaista vrijede više. Vlada je dodatno smotala penziće, taj izdašni rudnik glasova na izborima, ponudom za besplatni prijevoz vlakovima HŽ PP tokom pokusne 2024. godine. Naravno da sam objeručke i s obje noge prihvatio tu blagovijest jer mi značajno povećava mogućnost kretanja prugama Lijepe naše (moj glas Plenki ipak neće dobiti, ali to nemojte nikome reći). Za prvi ovogodišnji besplatni railfanovski izlet odabrao sam Koprivnicu, ufajući se u točnost vremenske prognoze, a za putovanje sam koristio vlakove 8009+781 u odlasku i 2208+8034+2174 u povratku. Vlak 781 Zagreb - Osijek spreman za polazak sa Glavnog kolodvora. Bilo bi kranje vrijeme da HŽPP naruči Inter-City verziju ovih ili nekih drugih motornih garnitura. Končarev 7023 je po meni dobar i udoban vlak, ali nije za relaciju od 272 km: Putem me posebno zanimalo kako napreduju radovi na izgradnji drugog kolosijeka pruge Dugo Selo - Botovo. Bilo je prema očekivanju - na dionici Dugo Selo - Vrbovec vidio sam tri građevinska stroja i ni jednog čovjeka, a od Križevaca do Koprivnice Turci rade punom parom na nekoliko lokacija. Ono što mi nikako ne sjeda na želudac su bukobrani uz prugu. Koga vraga će im to? Samo zaklanjaju vidik i ništa drugo. Ne više mjesta nalaze se čak kilometar-dva od najbližih kuća. Izgleda da od buke (a kakva vražja buka na elektrificiranoj pruzi) štite zečeve i krtice u poljima. Uz to su ih već dohvatile bitange sorte HBID pa će užitak u putovanju s pogledom biti kompletan. U Koprivnicu smo stigli s 16 minuta zakašnjenja. Zanimljivo, putnički vlak u povratku stigao je u Zagreb točno u minutu. Dva dalja rođaka u kolodvoru Koprivnica. Lijevi će u Varaždin, desni u Osijek: Kolodvor Koprivnica je kolodvor na pruzi M201 državna granica - Botovo - Dugo Selo, na kilometarskom položaju 510+878. Ujedno je križišni kolodvor s prugom R202 Varaždin - Dalj, kao i rasporedni kolodvor za formiranje vlakova. Od susjednog kolodvora Drnje u smjeru Botova udaljen je 8 km, od kolodvora Mučna Reka u smjeru Dugog Sela 6,5 km, od kolodvora Rasinja u smjeru Varaždina 9,5 km i od kolodvora Bregi u smjeru Dalja 8,5 km. Prema Izvješću o mreži za 2024. godinu najveća dopuštena duljina vlakova na 3. i 4. kolosijeku je 888 m, a najveća dopuštena brzina kroz kolodvor je 100 km/h. Koprivnica je među prvim gradovima u Hrvatskoj dobila željezničku prugu i vezu sa susjednim zemljama. Pruga Zagreb - Koprivnica - Zákány - Dombovár - Budimpešta puštena je u promet 1870. godine. Koprivnica je povezana s Osijekom Podravskom prugom 1912., a s Varaždinom 1937. godine. Značenje velikog željezničkog čvora zadržala je do danas Jedna fotografija iz prošlosti - DMV 611-001 u kolodvoru Koprivnica, snimljen oko 1965. godine: Civilna strana: Dopuštenje za fotografiranje za ovu godinu još mi nije stiglo, ali je šef kolodvora milostivo odobrio da se motam po kolosijecima uz uvjet da pazim na vlastitu sigurnost. Naravno, nisam od jučer na pruzi. Iz prometnog ureda samo kolosiječna situacija: Nekoliko detalja iz unutrašnjosti kolodvorske zgrade:
    1 point
  3. Vatrogasni vagon, malo izubijan: Blok kućica - sjever: Lijevo za Varaždin, ravno za Botovo - Gyékényes: Na kolodvoru konačno malo akcije: I došlo je vrijeme da se izađe iz željezničkog okruženja: Vrijeme me nažalost ograničavalo u temeljitijem razgledavanju kolodvora, a svakako sam htio malo prošetati gradom. U kolodvoru Koprivnica i oko njega ima puno toga zanimljivog, pa i arheoloških artefakata poput ostataka spojne pruge iz smjera Mučne Reke prema kolodvoru Bregi. Možda se jednom ekipira kakva zainteresirana ekspedicija...
    1 point
  4. Nešto miruje... ... a nešto se kotrlja po tračnicama: Prema južnom kraju kolodvora: Ovo bi bio teritorij ZOP-a: Zgodno su se poslagali: Blok kućica - jug: Lijevo za Osijek - Dalj, ravno za Dugo Selo - Zagreb:
    1 point
  5. Umjetnički doprinos kolodvorskom pothodniku: Da vidimo što ima na pruzi. Ima jedan Vectron HŽ Cargo: Ima i jedna teretna garnitura s kontejnerima: Vuče je 1141-388 iz voznog parka HŽPP: Krećem najprije prema južnom kraju kolodvora i nalazim dva Šveda u stanju mirovanja: Ovdje:
    1 point
This leaderboard is set to Zagreb/GMT+02:00
×
×
  • Create New...