Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 05.06.2021 in Posts
-
5 points
-
Vrijeme je za ukrcaj u drugi vlak: Napominjem da sam u ovoj vožnji doživio osobni rekord u brzini putničkog vlaka u kojem se vozim: Velika Gorica - Mraclin 142 km/h (ako display točno pokazuje). Kolodvor Turopolje Turopolje je međukolodvor na pruzi M502 Zagreb Glavni kolodvor - Sisak - Novska, na kilometarskom položaju 400+467. Od susjednog kolodvora Velika Gorica u smjeru Zagreba udaljen je 9,4 km, a od kolodvora Lekenik u smjeru Siska 9,8 km. Najveća dopuštena duljina vlakova na 3. i 4. kolosijeku ovisno o smjeru vožnje je 570-573 m, a najveća dopuštena brzina kroz kolodvor je 140 km/h. Diplomatski odnosi s prometnikom uspostavljeni su odmah po dolasku. Dapače, gospodin je udovoljio mojoj znatiželji i obavijestio me da je u kolodvoru Sisak Caprag upravo spreman jedan teretni vlak za Zagreb. Nisam ga vidio jer sam u vrijeme njegovog prolaska bio podalje od kolodvora. Nije neka šteta jer moj džepni Oly ionako nije baždaren za snimanje vlaka koji prolazi brzinom od 90-100 km/h. Dvije sličice iz prometnog ureda... ... i jedna iz čekaonice za putnike: Mačke iz nekog razloga vole željeznicu, a ovdje se nastanila čitava obitelj - mama maca i četiri mačića:3 points
-
2 points
-
2 points
-
Idem prošetati naseljem Turopolje: Nekadašnji DIP Turopolje danas je u stranom vlasništvu, ali bitno je da radi: Igrom slučaja vatrogasno vozilo iz prethodnog posta prozujalo je kraj mene. Nadam se da ne idu na intervenciju nego na vatrogasnu zabavu: Detalj iz naselja Turopolje: Za razliku od mnogih mještani Turopolja znaju čuvati svoju industrijsku baštinu i njom se ponose:2 points
-
Naselje Turopolje je naselje administrativno u sastavu grada Velika Gorica, županija Zagrebačka, s 953 stanovnika (2011.). Staro je tek nešto više od stotinu godina, a utemeljeno je 1911. godine nakon što je zagrebački plemić i industrijalac Filip Deutsch Maceljski (1828.-1919.) kupio dio zemljišta od Plemenite općine turopoljske i izgradio drvnu industriju pod imenom ''Filipa Deutscha sinovi''. Uz nju je izgradio i radničko naselje zvano ''Kolonija'' u koje je nastanio stručnjake i radnike dovedene iz Zagreba i drugih krajeva Hrvatske. Pilana je imala vlastitu električnu centralu i osvjetljavala je osim pogona i naselje. Obitelj Deutsch Maceljski bila je ugledna židovska obitelj veletrgovaca i industrijalaca iz Zagreba. Car Franjo Josip I. dodijelio im je potkraj 1910 godine ugarsko-hrvatsko plemstvo s pridjevom Maceljski, prema maceljskoj šumi. Njihova trvtka je između ostalog eksploatirala mnoga šumska zemljišta, među kojima šumu plemićke obitelji Sermage u Hrvatskom zagorju, šumu Česma kraj Bjelovara te državnu šumu Žutica kod Ivanić Grada. U lovačkoj kući Deutsch Maceljskog nedaleko Brežica održan je 1937. godine neuspjeli sastanak između predsjednika HSS Vladka Mačeka i predsjednika jugoslavenske vlade Milana Stojadinovića vezano uz rješavanje takozvanog ''hrvatskog pitanja''. Mnogi članovi obitelji stradali su za vrijeme Drugog svjetskog rata i Holokausta - između ostalih mala glumica Lea Deutsch, ''hrvatska Shirley Temple''. Filip Deutsch Maceljski, utemeljitelj drvne industrije u Turopolju (na slici drugi zdesna): Uskotračna željeznica drvne industrije u Turopolju: Radničko naselje ''Kolonija'': Turopolje je nekada imalo školu, kino, knjižnicu, radio postaju, poštu, restoran, kuglanu, streljanu, mesnicu i brijačnicu, a u mjestu je djelovalo nekoliko sekcija poput glumačke, kuglačke i streljačke. Danas toga više nema, ali postoje ambulanta, društveni dom, trgovina, dobrovoljno vatrogasno društvo i nogometni klub Turopolje. U mjestu djeluje i nekoliko civilnih udruga. Nisam ih, srećom, vidio u intervenciji pa od turopoljskih vatrogasaca danas samo njihovo novo vozilo (foto sa Instagrama): NK Turopolje je jedan od najstarijih nogometnih klubova u Hrvatskoj (utemeljen 1924.), a natječe se u 2. županijskoj ligi Istok: Igralište NK Turopolje nalazi se neposredno uz kolodvor: Turopolje na Google Earthu:2 points
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
Krećem u obilazak kolodvora, a ovo su peroni: Nekadašnje robno skladište: Zaboravljeni bager: Kolodvor je sav u žutom i vrvi od vagona tvrtke Remont i održavanje pruga. Obilazeći ih imao sam bliski susret s društvom koje očito spada u tu firmu. Dečki su sjedili za stolom i cugali, a kada su primijetili da se motam oko ''njihovih'' vagona dozvali su me pomalo prijetećom kakofonijom glasova. Što ja tu imam slikati? Tutnuo sam pod nos najstarijem po rangu i najglasnijem po gunđanju, valjda poslovođi, dozvolu HŽ Infre, a onda je nastalo malo nadmudrivanje. Kao, mi nismo HŽ Infra nego druga firma. Okay, moja dozvola vrijedi za kolodvor i sve što je u njemu i na njemu, a ako vam nije pravo premjestite vagone na neki drugi kolodvor. Nakon mojeg podsjećanja da nismo u Sjevernoj Koreji vrlo brzo smo uspostavili normalan ljudski odnos i razišli se u miru. Nekoliko fotografija vagona firme Remont i održavanje pruga:2 points
-
Kolodvor Turopolje je reklo bi se ''bogu iza nogu'' i teško je da bi nekome moglo pasti na pamet otići tamo, osim ako nije u sklopu nekog posla. Inače sam kroz taj kolodvor protutnjao puno puta brzinom od 80 do 120 km/h, ovisno o godini i stanju pruge, ali nisam nikada imao potrebu izaći iz vlaka na tom mjestu. Jest da su brdsko-planinski predjeli nekako uzbudljiviji i raznolikiji, ali i ravnica ima svojih čari. Turopolje je mikroregija u Središnjoj Hrvatskoj između Zagreba i Siska, omeđena rijekom Savom na sjeveroistoku i Vukomeričkim goricama na jugozapadu. Riječ je o aluvijalnoj ravnici dugoj oko 45 i širokoj do 23 km površine oko 600 km2, kroz koju protječe rijeka Odra s pritokom Lomnicom. Ime Turopolje nastalo je po izumrlom govedu Tur (Bos primigenius), vrsti Europskog bizona, koje je obitavalo u Turopoljskim šumama hraneći se visokom travom i raznim drugim biljem. Tur je bilo nešto većih dimenzija nego današnje domaće govedo, a posljednji primjerak te životinje zabilježen je oko 1800. godine. Turopolje je i ime jednog naselja, a o njemu nešto kasnije. Mikroregija Turopolja: Crtež Tura u knjizi Sigismunda von Herbersteina iz 1556. s latinskim tekstom Urus sum, polonis Tur, germanis Aurox: ignari Bisontis nomen dederant: Prijevoz je bio udoban - četiri Soma - i kod svih vlakova točan u minutu. Nešto (us)putnih slika Jutro na stajalištu Sutla i jedan mic railfan: Na prigradsku liniju zalutao je međugradski Som: Vozni red je pošteđen šaranja: Ja ću na 8023: Zaprešić:1 point
-
Prekrasno! Konačno je i taj salon doživio biti snimljen nema sumnje prema kratkoj dužini i postoljima Wegmann to je to još se vide poluspojke parnog grijanja priključne kutije i kablovi el. grijanja. Dva puta za Beograd i jedan put za ljubljanu sam ga uspio dobiti u sastav posebnog vlaka. Naravno uz pomoć politike.1 point
-
1 point
This leaderboard is set to Zagreb/GMT+02:00