Jump to content

Crtice sa pruge Živinice-Zvornik


Ćiro_bos

Recommended Posts

Pruga Živinice-Zvornik izgrađena pred sam rat, prilično nepoznata i neoslikana...pogotovo njezin dio od Kalesije do Zvornika koji pripada ŽRS. Do Kalesije sam slikao i pisao malo više, ali tamo dalje, nisam.

U nedelju sam pošao u Zvornik kod kćerke...Prošao Kalesiju i počela je unutrašnja borba. Prošli puta sam vidio dosta radnih mašina na pruzi kako nešto rade, pa me sada interesovalo što? Riješio sam uslikati barem nešto.

Odavde otprilike i počinje dio ŽRS koji je dug oko 20 km.Prvi nadvožnjak od Kalesije govori da se odavde 400 metara dalje nalazi znameniti tunel br. 5, Križevići.

 

036hak.jpg

 

Sam tunel nisam mogao sa ceste da slikam, ali sam pokušao ulazni portal. U završetku one prodolice je ulaz u tunel dug oko 5 km, koji nikada nije doveden u neko normalno stanje, vječito tone i saniraju ga.

 

img00231q.jpg

 

Krenuo sam dalje.

Za razliku od ŽFBH dijela, pruga ŽRS se sastoji od mnogo vijadukata i 5 tunela, raznih dužina. Putnih prelaza u nivou nema.

Nailazim na jedan veći nadvožnjak, vjerovatno oko 150-180 metara. Tu stajem.

 

p10202921.jpg

 

Penjem se na prugu. Pogled prema nadvožnjaku i Zvorniku. Desno je hrpa izbačenih betonskih pragova. Preko vijadukta su umjesto njih ugrađeni drveni

 

p10201801.jpg

 

Sve odaje velike radove na pruzi, neku vrstu remonta. O tome sam slušao izvještaje sa ŽRS. Kažu da se vare sastavi koji nisu bili naspramni, poboljšava stabilnost...Brzina koja je sada 50 km/h treba da se digne na projektovanu 100 km/h. Videći ovo vidio sam da se na tome radi vrlo ozbiljno.

Bliže nadvožnjaku...Prelaz sa betonskih na drvene pragove. Skoro su ugrađivane duple, sigurnosne šine

 

p10201811.jpg

 

Radovi su u toku

 

p10201841.jpg

 

Prešao sam vijadukt i tamo me čekao tunel br.4. Na njemu nema nikakvih natpisa, ni oznaka. Portal. Ne znam čemu tunel? Brda tu uopšte nema. Gore su obradive njive.

 

p10201901.jpg

Posavina exspres

Link to comment
Share on other sites

Ušao sam unutra. Dug je nekih 100 metara. Na izlazu u šinama sa suprotne strane tunela se nešto naziralo

 

p10201931.jpg

 

Prilazim bliže

 

p10201981.jpg

 

Koze! Sklonile su se u hladovinu tunela na ovoj nezapamćenoj žezi...Ali otkuda znaju da je zatvor pruge u toku

 

p10201991.jpg

 

Pobjegle su van

 

p10202081.jpg

 

...a ja slikah portal sa Zvorničke strane

 

p10202091.jpg

 

Vraćam se nazad kroz tunel. Izlazim prema Kalesiji. Bio sam oduševljen gornjim strojem pruge. Sve je rađeno detaljno.

 

p10202221.jpg

 

Ponovo na nadvožnjak....prelaz sa betonskih na drvene pragove

 

p10202241.jpg

 

p10201861.jpg

 

p10201881.jpg

 

Prelazim vijadukt koji je izgleda uzvišen, prelom nivelete....Pogled prema Kalesiji. Veliki pravac, poslije koga ide krivina na lijevo i dolazi tunel Križevići

 

p10201771.jpg

Posavina exspres

Link to comment
Share on other sites

Veza šina-prag. Pandrol veza. Kažu da na ŽFBH dijelu stalno kradu ove "klinove"...malo čekićem i razveže se 100 metara pruge!

 

p10202261.jpg

 

Prag bez "klina"

 

p10202271.jpg

 

Dvije sličice vijadukta iz raznih uglova

 

p10202281.jpg

 

p10202361.jpg

 

Sjedam u auto i krećem dalje. Nekih 5-6 km dalje manji vijadukt-propust. Opet se tu penjem na prugu.

 

p10202671.jpg

 

Na lijevoj strani u usjeku radi neka drumsko-željeznička mašina. Očito da je zatvor pruge u toku

 

p10202391.jpg

 

p10202651.jpg

Posavina exspres

Link to comment
Share on other sites

Na desnoj strani prema Zvorniku blaga krivina...Zastor kolosijeka je besprijekoran. Jedino je čistoća tucanika upitna...

 

p10202631.jpg

 

i opet tunel. Tunel broj 3, lokalitet Gušteri-Oraovac. Dužina po mojoj procjeni oko 150-180 metara

 

p10202431.jpg

 

p10202521.jpg

 

Nisam ulazio nego se vraćam nazad, prema radnoj mašini

 

p10202551.jpg

 

Mahnuo sam radnicima...valjda su mislili da sam neki nadglednik radova. I bolje. Tamo ispod onoga prvoga vijadukta su me pitali zašto snimam, a ja odgovorio da radim diplomski rad :D

 

p10202421.jpg

 

p10202611.jpg

Posavina exspres

Link to comment
Share on other sites

Polazim opet dalje, ne daleko...samo sam obišao onaj isti tunel i opet naišao na vijadukt

Slike sa dvije strane

 

p10202891.jpg

 

p10202821.jpg

 

Sa pruge prema vijaduktu i tunelu, prema Živinicama. Vijadukt je dug oko 150 metara

 

p10202691.jpg

 

p10202701.jpg

 

Vijadukt iz još nekih perspektiva

 

p10202791.jpg

 

p10202881.jpg

 

Pogled prema Zvorniku

 

p10202801.jpg

 

Iza se nalaze još dva tunela sličnih dužina, te nešto vijadukata...Nisam imao više vremena ni snage.

To je sve.

pozdrav...

Posavina exspres

Link to comment
Share on other sites

Ova pruga izgleda savršeno. Ako bi se počelo sa radom na izgradnji pruge Valjevo - Loznica (koja je projektovana za 120km/h), kako se najavljuje, za godinu dana (novac je već obezbeđen izkredita Ruske federacije) i uz remont ostatka ove pruge do Doboja i po mogućstvu, elektrifikaciju, imali bi smo za par godina jednu vrlo kvalitetnu železničku vezu između BiH i SRB.

Link to comment
Share on other sites

Ovo se zove "zali Boze para", makar za sada. :wink:

 

Ima tu dosta bruta što saobraća ka Srbiji iz Bosne,tako da nije baš toliko "žali Bože para".Da je pruga sa srpske strane od Zvornika do Šapca u pristojnom stanju,onda bi moglo da se propušta i veći broj vozova.Čak je u jednom Redu vožnje pre desetak godina,doduše fiktivno,bio uveden brzi voz "Krajina" Beograd-Banja Luka.Nažalost,nikad nije prošao ovom trasom...

 

Po konačnom završetku "Skadra na šinama",tj.pruge Valjevo-Loznica i,nadam se,remontom pruge Loznica-Drž.granica i ova pruga će se više i bolje eksploatisati.

 

Drago mi je da vidim da je ista rađena po svim UIC standardima.Davno sam tud prošao i video most preko Drine i te silne vijadukte,ali nisam imao fotoaparat...

 

BTW.Hvala Ćiro na lepoj reportaži ove slabo prikazane pruge.

Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Link to comment
Share on other sites

Ovo se zove "zali Boze para", makar za sada. :)

Ne znam tačno, ali mislim da je dnevni promet na ovoj pruzi oko 5 pari teretnih vozova...Koliko sam ja upoznat sa količinama vozova na prugama koje nisu tranzitne i magistralne-koridorske, po mojim parametrima ovo bi bio zavidan promet?

pozdrav...

Posavina exspres

Link to comment
Share on other sites

Ima tu dosta bruta što saobraća ka Srbiji iz Bosne,tako da nije baš toliko "žali Bože para".Da je pruga sa srpske strane od Zvornika do Šapca u pristojnom stanju,onda bi moglo da se propušta i veći broj vozova.Čak je u jednom Redu vožnje pre desetak godina,doduše fiktivno,bio uveden brzi voz "Krajina" Beograd-Banja Luka.Nažalost,nikad nije prošao ovom trasom...

 

Po konačnom završetku "Skadra na šinama",tj.pruge Valjevo-Loznica i,nadam se,remontom pruge Loznica-Drž.granica i ova pruga će se više i bolje eksploatisati.

 

Drago mi je da vidim da je ista rađena po svim UIC standardima.Davno sam tud prošao i video most preko Drine i te silne vijadukte,ali nisam imao fotoaparat...

 

BTW.Hvala Ćiro na lepoj reportaži ove slabo prikazane pruge.

Nemam neke tacne podatke kod sebe pa pricam "napamet"

ali bio bih prijatno iznenadjen da ova pruga i dan danas moze finansirati samu sebe.

Potencijal jeste tu, to apsolutno nije sporno ali ........... kao sto kazes, ne zavisi sve od pruge Zivinice - Zvornik, sta dalje?

Problem je naravno sto je pruga zamisljena i napravljena u neko drugo vrijeme.

Ja se nadam da ce vremenom ipak sve doci na svoje, pogotovo sa priblizavanjem EU, tada bi za ovu prugu mogli doci bolji dani.

Ali za sada, nemojmo biti naivni, kada se sve sabere i podvuce ......... pruga je vise nego promasena investicija.

 

Naravno opet podvlacim, mislim i nadam se da ce se vremenom ipak potvrditi opravdanost postojanja ove pruge.

 

Ćiro ocekujemo nastavak reportaze prilikom tvoje iduce posjete Zvorniku. :mrgreen:

 

 

 

Sada jedna molba.

Nekada prilicno davno sam na jednom od foruma vidio sliku iz Zvornika koja je bila u najmanju ruku tragikomicna.

Neko je valjda u nadi da vozovi vise nikada nece proci ovom pruga napravio kucu tik uz samu prugu.

Ovde ne govorim 2 ili 3 metra od pruge, voz mu bukvalno prolazi 10 cm od zida kuce.

Ima li neko slucajno tu sliku ili zna li gdje sam je mogao vidjeti?

Link to comment
Share on other sites

Nemam neke tacne podatke kod sebe pa pricam "napamet"

ali bio bih prijatno iznenadjen da ova pruga i dan danas moze finansirati samu sebe.

Potencijal jeste tu, to apsolutno nije sporno ali ........... kao sto kazes, ne zavisi sve od pruge Zivinice - Zvornik, sta dalje?

Problem je naravno sto je pruga zamisljena i napravljena u neko drugo vrijeme.

Ja se nadam da ce vremenom ipak sve doci na svoje, pogotovo sa priblizavanjem EU, tada bi za ovu prugu mogli doci bolji dani.

Ali za sada, nemojmo biti naivni, kada se sve sabere i podvuce ......... pruga je vise nego promasena investicija.

 

Naravno opet podvlacim, mislim i nadam se da ce se vremenom ipak potvrditi opravdanost postojanja ove pruge.

 

 

Čak i u ovim uslovima pruga je apsolutno opravdana!

GC to je jedini direktni željeznički granični prelaz-veza ove države sa Srbijom. To je jedna dimenzija, a druga je mogućnost dotoka roba i sa druge strane, a ne samo iz Luke Ploče (mogućnost dotoka iz Solina je eliminisana) kod koje su cijene pretovara enormno, ucjenjivački visoke...

Doizgradnjom pruge Loznica-Valjevo bi dobar dio roba mogao da ide iz Luke Bar, što je već nuđeno, za Tuzlansku privredu, koja iz Ploča dobija gotovo polovicu njenog pretovara(?), a po potrebi i šire...Pa ko vozi i pretovara jeftinije...

Sada jedna molba.

Nekada prilicno davno sam na jednom od foruma vidio sliku iz Zvornika koja je bila u najmanju ruku tragikomicna.

Neko je valjda u nadi da vozovi vise nikada nece proci ovom pruga napravio kucu tik uz samu prugu.

Ovde ne govorim 2 ili 3 metra od pruge, voz mu bukvalno prolazi 10 cm od zida kuce.

Ima li neko slucajno tu sliku ili zna li gdje sam je mogao vidjeti?

Mislim da si vidio sliku iz Malog Zvornika, Srbija, tada je saobraćao šinobus do te, krajnje stanice...Izdvojeni kolosijek na kojem je šinobus čekao obrt je bio baš 10 cm od neke kuće, čak mislim kafane. Sada šinobus ne vozi tamo, a ne znam gdje je ta slika objavljena...možda na raileuropa.net?

pozdrav...

Posavina exspres

Link to comment
Share on other sites

zar ima neki drugi?

 

Ima.

Ovaj 812-017,poznat je po tome što JEDINI ima originalnu pločicu Uerdingen(onu,u obliku romba,na čelu kôla),dakle,ORIGINALNOG proizvođača šinobusa,pre nego što je "Goša" dobila licencu.Originali su od 812-000-812-039.

Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Link to comment
Share on other sites

812-017 je istrčao i čeka reviziju.Godinama je radio u Somboru,pa je onda bio na ispomoći u Rumi,pa vraćen u Sombor,da bi na posletku završio u Subotici.

No,pitanje je da li će časna starina ponovo biti remontovana...

 

Za Mađarsku sad vozi 812-199,koji je nedavno našminkan i vraćen na brze pruge Srbije.

 

Inače,od originalnih drndobusa rade: 015(Ruma),020(Subotica,istrčao,čeka REV)174(Subotica,istrčao),175(Sombor,istrčao,čeka REV),211(Kikinda)

Od modernizovanih drndobusa(7 komada uludo bačenih para,za koje se moglo kupiti cca.15 Šveda),rade tri-četiri komada(2 u Banatu i 2 u Nišu).

Druže Stari,skrenuo sam s' puta...

Sad me jaše i Kurta i Murta.......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...