Jump to content

Carpe diem: Konjščina 2. rujna 2023.


Stanley

Recommended Posts

Moj prvi putopis nakon odlaska u mirovinu bio je upravo iz KONJŠČINE, no otada je prošlo punih trinaest i pol godina. U međuvremenu se dosta toga promijenilo, a najvažnije promjene su elektrifikacija dionice Zaprešić - Zabok i posljedično prresjedanje između vlakova u Zaboku te nestanak klasičnih garnitura s Malim Karavelama sa zagorske pruge. Zbog ovog drugog su nestali i tradicionalni forumaški roštilji u široj zoni Budinščine. Jer tko bi uživao u Macosama - bez plemenite grmljavine lokomotiva to nije ''to''.

Odlučio sam iskoristiti lijep dan ''babljeg ljeta'' da se otisnem na neku željezničku destinaciju, a zbog ograničenog kućnog proračuna odustao sam od ambicioznijih ruta i za posjet ponovo odabrao Konjščinu. Kolodvor Konjščina nekada je imao puno veću važnost nego danas, kako u teretnom (ugljen) tako i u putničkom prometu. Za razliku od 22. veljače 2010. posvetio sam nešto više pažnje sâmom mjestu i okolici.

S obzirom na organizaciju željezničkog prometa morao samo presjedati u Zaprešiću i Zaboku. Za putovanje u odlasku koristio sam 8021+3054+3004, a u povratku 3011+3063+8032.

 

U voznom redu iz 1964. godine vidi se nekoliko pari vlakova koji su vozili na relacijama Zagreb - Konjščina, Zabok - Konjščina, Varaždin - Konjščina i dakako natrag:

 

656021589_1Red_voznje_1964_65-46(857x1024).jpg.255af84d88c6c516d5fa3d59860a1391.jpg

 

1634914301_2Red_voznje_1964_65-47(879x1024).jpg.c24b11020a65319dd8b89532985cd399.jpg

 

Prvo presjedanje imao sam u Zaprešiću, a u njemu nema čega nema:

 

1193455074_3P1010001(1024x768).jpg.846ed91d8edb0c0dae9f7a36e5e60b02.jpg

 

866545906_4P1010004(1024x768).jpg.c4f11cd95df2a31dd0876706e7cdde8b.jpg

 

576843825_5P1010005(1024x768).jpg.e2eda017de20be79acbb38777640e678.jpg

 

1821827688_6P1010006(1024x768).jpg.bd04644efca15ef8851b08dd55be3284.jpg

 

Tu su i vlakovi na kotačima:

 

27692756_7P1010009(1024x768).jpg.d0257cf7ab2fc02c189f64dbc68d6b4c.jpg

 

1589635835_8P1010008(1024x768).jpg.dbdbd0013d288af1745ab9e0e5105d4c.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Radovi na dionici Zagreb Glavni kolodvor - Kustošija toliko su ispremetali vozne redove i vozna sredstva da se ni Onaj visoko gore ne bi snašao. Moj Som za Zabok kasnio je u polasku 17 minuta jer se čekalo putnike iz prometala - nisam vidio kojeg - koje ih je dovezlo iz Zagreba.

 

Ja sam se u međuvremenu udobno smjestio u gotovo praznu garnituru:

 

1598096587_9P1010010(1024x768).jpg.66f179b4064f84e435bdd6a7c966644d.jpg

 

Na putu između Zaprešića i Zaboka imali smo zaustavljanje ispred oba ŽCPR u Zaprešiću, oba sa spuštenom polubrkljom, a zatim dionicu lagane vožnje prema Novim Dvorima. No ubrzo smo uhvatili ritam do 120 km/h. U Zabok smo stigli točno na vrijeme da uhvatim Macosu za Varaždin. Na kraju nije bilo nikakvog razloga za brigu oko presjedanja jer je i taj vlak kasnio u polasku desetak minuta - čekao je vlakobus iz Krapenhagena. Blažena HŽ Infrastruktura...

Putovanje ili tandrkanje od Zaboka do Konjščine potvrdilo je dojam lošeg stanja pruga. Na potpuno ravnom terenu bilo je nekoliko puzanja, između ostalog preko mostića na nekom potočiću, a tek negdje od Poznanovca činilo se da brzina iznosi relativno pristojih 80 km/h.

 

Evo me konačno u Konjščini, a Macosa će dalje prema Varaždinu:

 

813026692_10P1010011(1024x768).jpg.605b505d8ab6a495a8e9e11362289f3a.jpg

 

Kolodvor, prvi put

 

1324275725_11P1010015(1024x768).jpg.a6fa49b8e60810a413c7ba7f5980a503.jpg

 

Konjščina je međukolodvor na pruzi R201 Zaprešić - Čakovec, na kilometarskom položaju 47+140. Od susjednog kolodvora Zlatar Bistrica u smjeru Zaprešića udaljen je 8 km, a od kolodvora Budinšćina u smjeru Čakovca 10 km. Prema Izvješću o mreži za 2024. godinu najveća dopuštena duljina vlakova na 2. i 3. kolosijeku je 270 m, a najveća dopuštena brzina kroz kolodvor je 80 km/h.

 

Zgrada kolodvora Konjščina u prošlosti, točna godina nepoznata:

 

1128875691_12Kolodvorstara.jpg.46574de5c8e4dc8b089494133375a3b3.jpg

 

Odmah sam uspostavio diplomatske odnose s prometnikom u službi. Imam dojam da je gospodinu bilko drago što netko ''izvanjski'' uopće pokazuje interes za ovu lokaciju.

 

Civilna strana:

 

1769841480_13P1010016(1024x768).jpg.1e597cdd6b8af174a34dd8232c4054e3.jpg

 

Tri sličice iz Prometnog ureda:

 

1881173857_14P1010013(1024x768).jpg.566d9cf512348ae36628db2683a1f00f.jpg

 

370883047_15P1010012(1024x768).jpg.ac8f9ed202398a762e351de2ad674621.jpg

 

1796076327_16P1010014(1024x768).jpg.b70637a4ce01a553b7890dce7b15ce86.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Dok zgrada izvana izgleda uredno i lijepo to se ne bi moglo reći za putnički prostor:

 

167945727_17P1010107(1024x768).jpg.df71f00862569ad5d7aa235078350c0f.jpg

 

262205621_18P1010108(1024x768).jpg.40d0e51dcd786be6e269b5bf54114a55.jpg

 

18672069_19P1010110(1024x768).jpg.e4c4b4c54b35f2184a591e36dfaf217c.jpg

 

1095573665_20P1010111(1024x768).jpg.f8761ec16f65bb4c68cefb15d6d20ce9.jpg

 

1620412577_21P1010113(1024x768).jpg.1cd432e71c3a841710a547430171de0c.jpg

 

52030005_22P1010115(1024x768).jpg.db2dc3b972494e6ad7da2bb5ada22583.jpg

 

1628477110_23P1010116(1024x768).jpg.5469deee7d81b04e748651e527b11e7b.jpg

 

A ništa bolji dojam ne odaje ni nekadašnje robno skladište:

 

2027582065_24P1010126(1024x768).jpg.95943781a7eedc4f352510d45b10aec5.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

1072060272_1P1010127(768x1024).jpg.ece5032adbd0fef33f531fb153efca48.jpg

 

791634373_2P1010128(1024x768).jpg.57aafad89a511fe310352d1136bcc1c2.jpg

 

1827039441_3P1010130(1024x768).jpg.e9f8627a04cc2369326ee93cf5388629.jpg

 

737346496_4P1010132(1024x768).jpg.d720e2bb37eb1b8f18128c98c437ae98.jpg

 

Oglasna ploča na kolodvorskoj zgradi pokazuje da ovdje ima vrlo aktivnih planinara. Uostalom blizu je Ivanšćica, najviša hrvatska planina između Save i Drave:

 

563618245_5P1010133(1024x768).jpg.5c2f18c7a6f14014197ceafda14cf6a5.jpg

 

Odlučio sam nastaviti bavljenje u Konjščini obilaskom naselja, a na kolodvor ćemo se još vratiti. Ovdje planinari ne mogu zalutati:

 

211855052_6P1010118.JPG.648e870e257f6bb7bbd76fad42ffd927.JPG

 

O i po Konjščini

 

.Konjščina je naselje i sjedište istoimene općine u sastavu Krapinsko-zagorske županije. Općina obuhvaća 16 naselja u kojima prema popisu stanovništva iz 2021.godine živi 3.308 stanovnika, od kojih u samoj Konjščini 910.

 

Zastava s grbom općine Konjščina:

 

111593340_7bZastava(2).jpg.99470a29f1efb405a29a4bff92a91b3a.jpg

 

Konjščina je staro naselje, koje se prvi put spominje 1334. godine u popisu župa zagrebačke biskupije arhiđakona Ivana Goričkog kao župa Selnica sa župnom crkvom posvećenoj svetom Nikoli (ecclesia sancti Nicolai de Zelnichia). O porijeklu imena Konjščina postoje dva tumačenja - po jednom je ime dobila po grofovskoj obitelji Konjski, a prema drugom po polju za ispašu konja prema čemu su i grofovi dobili prezime. Kaštel Selnica prvi se put spominje u ispravi kojom kralj Matija Korvin 1477. godine dopušta Kristoforu i Ivanu Konjskom da podignu utvrdu u Selnici, današnjoj Konjščini. U ovom razdoblju razvilo se i trgovište uz utvrdu (oppidum Zelnicza Zenth Domankus). Sjedištem općine Konjščina je postala 1993. godine.

 

Grb grofovske obitelji Konjski:

 

993992300_8dKonjskigrb.jpg.55a779f251dca76976cbffcf916aa98e.jpg

  • Thanks 1

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Matija Korvin:

 

348397021_1eMatijaKorvin.jpg.ee86c84e7b50da45236f194f76d38c6d.jpg

 

U početku su me posebno zanimale one dvije građevine:

 

1212951489_2P1010027.JPG.e146647e8130cf3fc65388f7603c9fe5.JPG

 

Najprije ću do starog kaštela:

 

1365429603_3P1010028.JPG.36a8819f2a0b52c29ad06ba4cc901cd1.JPG

 

Kaštel Konjščina bio je važan strateški objekt u nizinskom zagorskom prostoru i jedna od rijetkih utvrda Hrvatskog Zagorja koja je izgrađena u ravnici. Po nekim izvorima ranije je na istom mjestu bila drvena utvrda, ali od nje nisu pronađeni nikakvi ostaci. Nedaleko utvrde odigrala se 4. svibnja 1545. godine bitka s Turcima, jedina bitka protiv Osmanlija na otvorenom polju u Hrvatskom Zagorju. U travnju iste godine Slavonskom krajinom je harala turska vojska od nekih 7.000 do 10.000 vojnika pod vodstvom bosanskog paše Ulama, hercegovačkog sandžak-bega Malkoča i požeškog sandžak-bega Murata. Turci su se u pohodu na Štajersku preko Varaždina približili Konjščini, a kako bi odgovorio na prijetnju zapovjednik štajerske vojske Josef Wildenstein je zajedno s kapetanima Pavlom Rattkayem, Franjom Tahijem i Stjepanom Držićem došao sa 600 konjanika, a hrvatski ban Nikola Zrinski doveo je banske čete. U pomoć su sa svojim vojnicima došli i velikaši Juraj Frankopan Slunjski, Petar Erdödy i Stjepan Blagajski. Obje strane su dogovorile primirje, no Turci su ga pogazili i iznenada napali iz šume. Habsburške trupe nisu bile spremne odgovoriti na iznenadni napad pa su se mnogi vojnici, najprije pješaci a zatim i konjanici, počeli povlačiti i bježati u obližnje šume. Ban Zrinski se također povukao prema utvrdi Konjščina nakon što mu je stradao konj i jedva je spasio živu glavu bježeći pješice u utvrdu. Wieldenstein je pak morao skočiti u jarak kako bi pobjegao pred turskom navalom, a od utapanja ga je spasio vojnik Stjepan Baletić uhvativši ga za dugačku bradu. U bici su obje strane imale tek male gubitke, a Wiedelstein je u izvještaju naveo da su ''Hrvati i on izgubili većinu konja, ali vojske nije mnogo izginulo, a ni ropstva dopanulo''. Najgora po habsburšku vojsku bila je sramota zbog bježanja i skrivanja u utvrdu i šume. Kada se habsburška vojska regrupirala turska već bila povukla. Začudo Turci nisu iskoristili pobjedu i opljačkali i popalili okolni kraj te su nakon bitke krenuli natrag prema Banja Luci.

Godine 1772. utvrda s okolnim objektima prešla je u vlasništvo zagrebačkih biskupa (od 1853. nadbiskupa) i ostati će u rukama nadbiskupije sve do kraja Prvog svjetskog rata. Novoosnovana Kraljevina SHS 1919. je godine započela provođenje agrarne reforme te je posjed oduzet nadbiskupu, a utvrda je nakon toga prepuštena propadanju. Danas se utvrda nalazi pod jurisdikcijom Općine Konjščina te je 1997. godine započela obnova utvrde koja traje sve do danas. U konačnici bi utvrda trebala biti uređena djelomično kao muzejski prostor, a djelomično kao prostor za predstavljanje proizvoda lokalnih gospodarstava.

 

Utvrda u katastru Habsburške monarhije iz 1868. godine:

 

12512191_3aKatastarHabsburkemonarhije1868..jpg.435836f0cd9ca70dcf713f8b91634263.jpg

 

Utvrda 1912. godine, snimio povjesničar Gjuro Szabo:

 

582687103_3bUtvrda1912.GjuroSzabo.jpg.7f1ad36c4ee034dc5ba100d5fa59bcad.jpg

 

Utvrda neposredno nakon Drugog svjetskog rata:

 

610418705_3cUtvrdaposlijeII_SR.jpg.e4c6a0f7aebe92fa2344b1593f412f9f.jpg

 

Danas utvrda ima sasvim drugačiji izgled:

 

348113307_7P1010035.JPG.9382afce000c468c249e7c266ebb29db.JPG

 

Odlučio sam je razgledati izbliza, a kako oko utvrde nema nikakve staze uhvatio sam što je bilo moguće:

 

776113933_8P1010037.JPG.c9560827e9b2add16a8e394e95bb8fc8.JPG

  • Thanks 1

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Župna crkva svetog Dominika, građena od 1729. do 1732. godine u baroknom slogu, a graditelj crkve bio je Ivan Baisz iz Maribora. Od baroknog inventara sačuvana je bogato ukrašena propovjedaonica iz 1758. godine. Crkva je zavedena kao zaštićeno nepokretno kulturno dobro, klasificirano kao sakralna graditeljska baština:

 

Crkva svetog Dominika, snimka sa službene web stranice Općine Konjščina:

 

1108740103_1CrkvasvetogDominika.jpg.dccf9b7416715353c9bb071876280512.jpg

 

Unutrašnjost crkve, snimka iz istog izvora::

 

218603202_2Unutranjostcrkve.jpg.56c794aab2a57f9837e2953eb43db398.jpg

 

Slijedi nekoliko fotografija iz šetnje Konjščinom, a na prvoj je ''okolokolodvorska mehana''. Zatvorena je i nudi se na prodaju:

 

445112405_3P1010020.JPG.5a534723e036096c6501bde1598688ca.JPG

 

Još slika bez potrebe za posebnim komentarom:

 

1147649202_4P1010026.JPG.fc08b49e2f348baf169e45d8b92e37f0.JPG

 

1168801892_5P1010024.JPG.050750e906f9592bb8994875557ce43d.JPG

 

761456005_6P1010047.JPG.b8d81c9e2d9443800d421e42442336e2.JPG

 

1269090559_7P1010048.JPG.720bc1c3abe22c32e8aa8d089651d64b.JPG

 

511743127_8P1010050.JPG.b588a8fb2babb438844106af88271856.JPG

 

 

 

 

 

 

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

P1010053.JPG.ce0326208862f33ad5305b6bc274e7d5.JPG

 

P1010054.JPG.7f10435b4d5a7c620e40b842a07e26c2.JPG

 

803264327_P1010056(1024x768).jpg.7591da56cfd924059587e516bc6a5425.jpg

 

306764843_P1010057(1024x768).jpg.4299a9c8edc32a9e1858f34c0b5a96f6.jpg

 

1478580072_P1010059(1024x768).jpg.99210af5af44a5785ae8aa65e0851e57.jpg

 

406649794_P1010060(1024x768).jpg.cf18d540590e5813802d54aba1f4ed32.jpg

 

Jedan oldimer. Kada je počela njegova proizvodnja i mi stariji smo još piškili u gaće:

 

1373780565_P1010062(1024x768).jpg.08a4bd604c58c43d6e16be6f5de90a87.jpg

 

Svi putevi vode u Rim, a mene su doveli do istočnog ŽCPR-a u smjeru Budinšćine::

 

139914425_P1010062a(1024x768).jpg.6aefe384507dc371fdee89597870ae69.jpg

  • Like 1

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Ponovo na pruzi

 

Pogled sa ŽCPR na otvorenu prugu u smjeru Budinšćine:

 

1815141390_1P1010063(1024x768).jpg.629af9a9834c642b8b72dd004e94d107.jpg

 

Istočni ulaz u kolodvor Konjščina:

 

1920750774_2P1010064(1024x768).jpg.f850c625cce46ddac676bd635b662a66.jpg

 

1921742286_3P1010065(1024x768).jpg.2fea145f924c7298dd51988dd951e120.jpg

 

442906762_4P1010066.JPG.afdeab713ff3446e26723852fed06134.JPG

 

Zahrđali jadničak, tko zna kada je zadnji put otvaran:

 

1228968809_5P10100685(1024x768).jpg.857966639a69bdff9aaa1340babb1a53.jpg

 

Snimka sa cestovnog mosta. Ovdje možda izgleda slabašno, ali Krapina je najveća rijeka u Hrvatskome Zagorju i cijelim tokom protječe kroz ovu regiju. Izvore na jugoistočnim padinama planine Ivanščice, a utječe u savu kod Zaprešića. Duga je 75 km.

 

1357449792_6P1010069(1024x768).jpg.ad561f1454bf174315bc5553015b6f03.jpg

 

Izokrenuti prometni znak kao da potvrđuje da je u Zagorju u zraku 1 promil C2H5OH:

 

1393073309_7P1010071(768x1024).jpg.4416a868a431599c94de106c406e0a5f.jpg

 

Ovaj industrijski kolosijek odolijeva vremenu:

 

1433470098_8P1010072(1024x768).jpg.09b21f4bdd75921ab1b897685f59d731.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Tim kolosijekom je svojedobno dopreman lignit iz konjščinskih ugljenokopa u Termoelektranu Jertovec. Elektrana je otvorena 1954. godine i u početku je koristila ugljen, a od početka 1970-ih mazut. Zbog naglog skoka cijene nafte 1980. godine je počela koristiti prirodni plin. Termoelektrana Jertovec raspoložive  snage 2x28 MW (plinskoturbinski  agregati) i 2x10 MW (parnoturbinski agregati) danas se koristi kao rezerva u elektroenergetskom sustavu HEP-a.

 

TE Jertovec bila mi je malo predaleko za obilazak pa koristim fotografije sa web stranice HEP-a, a prva je iz 1954. godine:

 

920757565_101954_Jertovec.jpg.6cd1e467f8a44cd3584e8188ad38033c.jpg

 

TE Jertovec danas:

 

651537958_11KTE_Jertovec_2.jpg.ffd4bf6fdb8eed4ef18984d14f99e1a8.jpg

 

Dobro mi dođe kao udobna staza do kolodvora:

 

126187899_11aP10100731024x768).jpg.b0dc7ae4c60d4e59526e85129d9f6e13.jpg

 

Pružna opomenica nepoznate prijašnje boje i svrhe:

 

1741680119_12P1010074(768x1024).jpg.1f180ff21ed14263c246a8d040088b88.jpg

 

Rijeka Krapina sa željezničkog mostića:

 

924159961_13P1010075(1024x768).jpg.c96e6dd4614726feb5910bf2fb8d6aef.jpg

 

1382594584_14P1010076(1024x768).jpg.0419a67d218cb99256389e498598ff83.jpg

 

Ovdje se dugo vremena nije ništa kotrljalo:

 

1527352404_15P1010077(1024x768).jpg.14e7d98bb33d861f7e6c6f16ed9e516f.jpg

 

Zavoj pruge prema kolodvoru:

 

1956808621_16P1010078(1024x768).jpg.c595be0432d392423e3d5794524587ac.jpg

  • Like 2
  • Thanks 1

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Gospođa opomenica u mirovini je, izgleda, previše popila:

 

1333232298_P1010079(1024x768).jpg.6e082f9746757199e41a0cdaeebf613b.jpg

 

Najsmješniji ŽCPR kojeg sam vidio:

 

1599611822_P1010080(1024x768).jpg.5a4832a9e5a8b9b1c12c986e5ca36344.jpg

 

Preko njega prelazi ova džunglostaza do rijeke Krapine:

 

193796825_P1010081(1024x768).jpg.0ac5a05d5f15e4dcd555e0655fe791b2.jpg

 

Još malo i stigli smo:

 

243192179_P1010082(1024x768).jpg.ff22b965555b217b12c262a535ee4b55.jpg

 

Evo nas u kolodvoru:

 

936078741_P1010084(1024x768).jpg.c005864ab21d5be3e419a854fd655ef6.jpg

 

P1010084a.JPG.d34a11417b6a8d30221851ba973746f0.JPG

 

Na dijelu kolodvora koji se danas koristi sve skretnice su automatizirane:

 

420085594_P1010086(1024x768).jpg.4564b9200c40ff3f708e41898b2ce211.jpg

 

Izlazni signal u smjeru Budinšćine:

 

21193613_P1010087(768x1024).jpg.289029650e6fd8d52e453dc229f10053.jpg

  • Like 2
  • Thanks 1

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Kolodvor Konjščina zapravo se sastoji od dva dijela, uvjetno rečeno nekadašnjeg teretnog i današnjeg aktivnog. Oba imaju po četiri kolosijeka:

 

P1010090.JPG.b028729ac63186dee71eee5262b0a85a.JPG

 

Ovo nisam našao u signalnom pravilniku:

 

466158942_P1010094(768x1024).jpg.7c074d7e50acd21cebd472733b7846f7.jpg

 

Teretni dio kolodvora je žalosno prazan. Prilikom mog posjeta 2010. bili su parkirani vagoni Fals-z. Nema ga ni u Izvješću o mreži HŽ Infrastrukture, a duplo je dulji od danas aktivnog dijela:

 

879896876_P1010095(1024x768).jpg.316b8f1a745014080cf3bd6297d04283.jpg

 

Ovo mora da je neki vic:

 

482152112_P1010096(1024x768).jpg.9d2f0f2bd044ac64cac09f26c7d92a32.jpg

 

Pogled na perone:

 

1744698297_P1010098(1024x768).jpg.da5d69bdafc052af813f7507cccae955.jpg

 

Idemo prema zapadnom kraju kolodvora:

 

101285359_P1010099(1024x768).jpg.6bc683f4d35f14ff8dd456e33c7e96b2.jpg

 

Druga blok kućica, naravno napuštena. Ima i treća dalje niz prugu gdje se odvajaju kolosijeci nekadašnjeg teretnog kolodvora, ali do nje nisam išao:

 

977075028_P1010100(1024x768).jpg.59b1d19977aeef2453b7c9bb56e950e5.jpg

 

ŽCPR na zapadnom kraju kolodvora:

 

435105308_P1010101(1024x768).jpg.e94999ec3f3252263824ecd30c3afe21.jpg

  • Like 2
  • Thanks 1

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Zapravo je dvostruk. A ovdje su baš mogli staviti dupli Andrijin križ:

 

316034988_1P1010103(1024x768).jpg.337e42abe309e046bc0d8d0e64ddf048.jpg

 

685952572_P1010102(1024x768).jpg.ccaf07419b9fcadad1b3e031464fcd46.jpg

 

Tko zna koliko je milijuna tona ugljena prošlo ovuda. Samo 1957. godine konjščinski bazen iskopao je 467.000 t:

 

469992856_P1010104(1024x768).jpg.22c834901b9c9e3b2bdc40046e943cfc.jpg

 

Otvorena pruga u smjeru Zlatar Bistrice:

 

196810802_P1010105(1024x768).jpg.59c08aa9a844db83339ee39c4664aceb.jpg

 

U daljini se vidi priključak iz teretnog kolodvora, gdje je i treća (bivša) blok kućica. Iza nje se odvaja i kolosijek prema nekadašnjem rudniku ugljena Batina Donja. Kolosijek još postoji i vidi se sa glavne pruge, a kako je sav zarastao u vegetaciju njegovo istraživanje prepuštam ekspertima za džunglopise. U međuvremenu preporučam prikaz kojeg je forumaški kolega zeljko256 objavio OVDJE.

 

Ja se okrećem zapadnom ulazu u aktivni dio kolodvora Konjščina:

 

1756538289_P1010106(1024x768).jpg.87b4b442277c71cf009dcb4fd79227ef.jpg

 

Do zgrade kolodvora stigao sam na vrijeme da uhvatim Macosu na vlaku za Varaždin:

 

1399920656_P1010121(1024x768).jpg.56e076d5c177f38e80ed3b8cb9f007b0.jpg

 

1452801680_P1010122(1024x768).jpg.42188dd9ffc674e8330d9231954c86c7.jpg

 

Stiže mi vlak za povratak. Ugodno iznenađenje, klimatizirani Gredeljevac:

 

860459513_P1010136(1024x768).jpg.742a7ef295ef3b1a308a84765187861f.jpg

  • Like 2
  • Thanks 1

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Vlak je puno udobniji i tiši od Macose, ali me iznenadio prilično intenzivan vonj nafte:

 

503445303_P1010138(1024x768).jpg.febf9c5946b914e51f19db976d9ec342.jpg

 

Slijedi mala anegdota iz vožnje. Sjeo sam na slobodno mjesto uz prozor na desnoj strani, zahvalan slučaju što sam našao poziciju koju ne tuče sunce. Na suprotnoj (lijevoj) strani sjedio je neki mladić, odokativno srednjih dvadesetih godina. I kaže on meni: - Pazite, tu vam je stršljen.

- Stvarno?

- Da, ja sam tu sjeo prije vas i vidio stršljena pa sam se premjestio na ovu stranu. Čuvajte se.

Gledam ja oko prozora i ne vidim nikakvog stršljena. Odjednom sa gume oko prozora siđe na staklo ovo malo stvorenje, ubogi kukac koji je slučajno postao korisnik usluge HŽ-a.

 

200361718_P1010139(1024x768).jpg.ac2a013891d395b0e6925a709b6f8e01.jpg

 

Za zagorske prilike pristojno:

 

2101523534_P1010140(1024x768).jpg.f2332cd65692d679ee525d79d334a58e.jpg

 

Stigli smo u Zabok:

 

682076992_P1010142(1024x768).jpg.f79b9ae1bb1e9358e05887e2fccaf7a9.jpg

 

Za razliku od pustinje u Konjščini ovdje sve vrvi od željezničkih vozila, nažalost samo motornih garnitura:

 

740132326_P1010144(1024x768).jpg.8528d9c9efbfbaf12a07709f2788d3ca.jpg

 

94999930_P1010146(1024x768).jpg.218f25f0328af3c21d4ac0d7b190f56c.jpg

 

1643588017_P1010147(1024x768).jpg.697cd01c91788cacdccb9befa0af1b1a.jpg

 

Display radi. Vidio sam ga u aktivnom stanju još jedino u Novim Dvorima:

 

116471708_P1010147a(1024x768).jpg.06770e7d34085b528817d73d3c18d8b2.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Natpisna ploča u krivom gardu:

 

1591761659_P1010149(1024x768).jpg.4b23a870e39bc6de2114f32b4a3bd770.jpg

 

Stigla i Macosa iz Gornje Stubice:

 

2100038580_P1010151(1024x768).jpg.018744e212a9fce8bbc1e206bdc8797d.jpg

 

Nakon kratke i udobne vožnje stižem na zadnje presjedanje u kolodvoru Zaprešić:

 

240103998_P1010154(1024x768).jpg.ba6188e52c5e1712f56fb352ed22ca21.jpg

 

Ovaj s košarama za žito će se načekati:

 

869965084_P1010156(1024x768).jpg.1a300fc94fd66ee06506b518802c4731.jpg

 

Putnici iz Zaboka za Zagreb prekrcali su se u vlak iz Savskog Marofa, koji je iznimno došao na prvi kolosijek:

 

1384255490_P1010160(1024x768).jpg.084edb44ef7ddbf17f9615316bb736fe.jpg

 

Ja sve čekam da stigne moj Som za Harmicu, ali umjesto njega stiže belaj iz daljine. Valja mu se odmaknuti jer taj ide 100 km/h:

 

1525384883_P1010162(1024x768).jpg.60b4b51cd904eeb5ff1f78b1af63cde7.jpg

 

Ipak nije bilo potrebe za bijegom jer se zaustavio:

 

720355438_P1010164(1024x768).jpg.b29e6663cd7a78cfe0be605d3b269e3c.jpg

 

Konačno stiže i moj vlak za Sutlu. Kasni ravno pola sata, ipak previše za jednu subotu unatoč radovima na pruzi. No ja sam po prirodi optimist pa se tješim da je moglo biti i gore:

 

499824169_P1010167(1024x768).jpg.e38cfdc758a2bd6378c553d9562a5a02.jpg

  • Like 4
  • Thanks 1

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

On 02. 09. 2023. at 16:11, Stanley said:

Putovanje ili tandrkanje od Zaboka do Konjščine potvrdilo je dojam lošeg stanja pruga. Na potpuno ravnom terenu bilo je nekoliko puzanja, između ostalog preko mostića na nekom potočiću, a tek negdje od Poznanovca činilo se da brzina iznosi relativno pristojih 80 km/h.

Brzina na dionici Zabok-Varazdin je 80 km/h od Zaboka do Hum Luga, onda je manji dio 40 km/h, pa tocno od bolnice Bracak u smjeru Varazdina pocinje 80 do Budinscine. U stvarnosti je trenutno implementirana lagana voznja od 20 km/h tamo na onom zavoju u Hum Lugu, te tamo oko Bedekovcine isto, koliko sam zadnji put vidio, radi se o izmjeni pragova. Inace je dio od Hum Luga do Bedekovcine dugo bio 40 km/h ogranicena brzina, od ranih 2000-tih pa sve sad do korone, kad su vratili na 80. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...