swen Posted July 4, 2011 Share Posted July 4, 2011 Današnji odlazak na photosesion vlakova na kolodvoru Karlovca pretvorio se u prolazak kroz kolodvor sa ciljem prikupljanja što više fotografija za kolodvoropis. Znam da je već puno kolodvoropisa napisano o ovom kolodvoru, ali vjerujem da će vam biti zanimljivo pogledati ga iz moje perspektive. Pa da počnem ... Ujutro me probudila loksa na vlaku ICN 521 koji je danas vozio kao klasika. Nakon kratkog razmišljanja pala je odluka da idem oko 11 sati na kolodvor fotografirati vlakove koji će onda biti tamo (to mi je jako dobra prilika za fotografiranje jer u vrlo kratkom vremenu kroz kolodvor prolaze tri vlaka). Međutim, kada sam došao na kolodvor odlučio sam naprviti što više fotografija za kolodvoropis. Konaćni rezultat fotografiranja je 163 ispucane fotografije u nešto malo više od sat vremena. Ovdje stavljam samo izabrane fotografije, a neke od njih će se naćći i u mojoj fotograleriji. Počeo sam od ulazne skretnice iz smijera Duge Rese. Ista ta skretnica (i još jedna) gledana iz drugog smijera Zabranjena vožnja u desno za vozila sa podignutim oduzimačem struje Pogled na neelektrificirane kolosijeke sa ove strane kolodvora Dvije iskliznice Pratim ovaj kolosijek ... ... ispred mene se nalazi ova hrpa tucanika ... ... te dolazim do ovih vagona "Identifikacijske slike" tih vagona (nastavak slijedi kada uredim fotografije za sljedeći post) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swen Posted July 5, 2011 Author Share Posted July 5, 2011 (edited) (nastavljam sa putopisom ...) Tu se nalazi i dio kolodvora za prijem i otpremu tereta Idem dalje i dolazim do skretnice sa drugog na prvi kolosijek. Oštro oko će uočiti crveni lopar. Zbog vagona koji su večinu vremena postavljeni na početku prvog kolosijeka (koje ćete vidjeti kasnije) ovo je prva skretnica kojom, u normalnim okolnostima za kolodvor, vlak iz smijera Mrzlog Polja može doći na prvi kolosijek. Šved 019 (čeka na polazak za Sloveniju) na prvom kolosijeku i kolodvorska zgrada Sa druge strane sve vrvi teretnim vagonima Krećem dalje do vicinalnih kolosijeka Kolosijek 14 sa kojeg je nekada davno kretao vlak za Glinu i njegovi betonski pargovi u blizini bika (ne tako daleko od ovog mjesta, na istom peronu, su postavljeni drveni pragovi) Skretničarski toranj ( :ne zna: ispravite me ako griješim) Tada sam vidio da u kolodvor ulazi vlak 4052 sa aseom 215 Zanimljivo je bilo slušati kako obavljaju isputivanje kotača sa onim čekićem. Kako sam stajao na samom početku perona (iz smijera Draganića), kada bi majstor koji je provjeravao kotače lupio čekićem o kotač, prvo bi se čuo zvuk od vibracija koje su došle po tračinici, a kratko nakon toga bi zvuk udarca došao zrakom. U to se vrijeme manevra muvala po kolodvoru pa evo i slike nje (nastavak slijedi nešto kasnije ...) Edited July 5, 2011 by swen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swen Posted July 5, 2011 Author Share Posted July 5, 2011 (edited) Vraćam se obilasku kolodvora ... Još jedan krnji kolodsijek Skretnica na drugom krnjem kolosijeku Inin vagon koji očito čeka povratak u domicil Dok sam fotografirao ovaj vagon, na izlaznom signalu se pojavilo zeleno svijetlo (ustvari bio je to signal "ograničena brzina", ali u nekoliko pokušaja nisam uspio fotografirati upaljeno i zeleno i žuto svijetlo) Ubrzo je krenuo šved kojemu je taj signal bio namijenjen Tada sam mogao nasstaviti sa fotografiranjem kolodvora Skretnica na žganjce i, nešto malo dalje, jedna moderna na struju Idem dalje i dolazim do balise koja je vezana za ovaj signal Tada se na ulazu u kolodvor pojavila asea 305 kako bi došla po teret koji je čeko da ga neka loksa povuče do odredišta (to be continued ...) Edited July 5, 2011 by swen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swen Posted July 5, 2011 Author Share Posted July 5, 2011 (edited) Krećem se dalje kroz kolodvor Međnik pred spajanjem prvog i nekog pomočnog kolosijeka Pogled na taj pomočni kolosijek koji vodi prema nekakvom parkiralištu pružnih vozila Kontaktna mreža i duuuuugački red teretnih vagona Pogled prema središtu kolodvora Okrećem se prema izlasku iz kolodvora da napravim još nekoliko fotografija (lijevo su Ozalj, Kamanje, Metlika, a desno ide trasa nekadašnje pruge prema Sisku) Dalje nisam išao, nego sam se odlučio vratiti na drugu stranu kolodvora. Putem sam uočio ovaj zanimljivi vagončić Nešto dalje od mene, u putničkom dijelu kolodvora, vlak 4059 iz Moravica za Zagreb je upravo stigao na peron. To je za mene bio znak da trebam zauzeti pozu da ga fotografiram. Svi su putnici ušli u vlak i prometnik je dao signal vlaku da krene, a ja sam pogled uperio u ekran fotoaparata i pripremio se da fokusiram sliku, kad ono prometnik počne zviždati znak za zaustavljanje vlaka. Pomislio sam što bi to moglo biti (da me nije slučajno spazio prometnik pa da zbog mene zaustavlja vlak????) Sva sreća pa nisam bio ja. Ispalo je da ipak nisu svi koji su planirali putovati ovim vlakom ušli u njega pa ga je prometnik zaustavio kako bi još jedan jedan putnik mogao ući u vlak. Par sekundi i vlak je ponovo dobio znak za polazak. Evo ga u prolasku pored mene (vukla ga je asea 025) Vraćam se u putnički dio kolodvora i radim dvije klasične fotografije. Pogled prema Mrzlom Polju, Duga Resi, Ogulinu, itd. Pogled prema Draganiću, Jastrebarskom i Zagrebu Sad sam odlučio vratiti se do mosta na Kupi i pored okretaljke proći na Drežnik pa preko Drežnika doći na drugu stranu kolodvora. Usput sam napravio nekoliko fotki. asea 305 sa prikvačenim teretom zbog kojeg je došla čeka na znak za polazak (nastavlja se ...) Edited July 5, 2011 by swen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swen Posted July 5, 2011 Author Share Posted July 5, 2011 (edited) Iza mene se nalazio likovni predsignal koji je tu bio postavljen kao eksponat Nastavljam put prema okretaljki. Evo onih vagona na prvom kolosijeku o kojima sam pisao ASEA 381 i vagon 42789400008-7 (U-tz vagon) Idem dalje i dolazim do okretaljke Nažalost, tu su i dva šinobusa koji tu stoje posve napušteni Redovi za ulaz na okretaljku (Danas mi je jedan prijatelj koji je prije radio kao strojovođa pričao da je Karlovac nekada imao depo. To onda znači (bar po mojoj predpostavci) da su lokse iz depoa Karlovac stajale u ovim redovima) Sad molim znalce da me upute što je ovo Nastavljam dalje u namjeri da dođem na kolodvor sa Drežničke strane. Kako bih ispunio svoju želju doloazim do kolodvora vatrogasnim putem i nailazim na ovo i na jednu staru skretnicu koja već duuuuugo nije u upotrebi U blizini se nalazi i ova kućica (čiju svrhu :ne zna: ) (završetak putopisa u sljedećem postu) Edited July 5, 2011 by swen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swen Posted July 5, 2011 Author Share Posted July 5, 2011 Stari pragovi Šved u daljini (uskoro slijedi i slika izbliza) Pogled na kolosijeke, teretne vagone i kolodvorsku zgradu sa ove strane kolodvora Strani teretni vagoni I na ovoj strani kolodvora ima kolosijeka sa betonskim pragovima Pogled na kolosijek koji prolazi pored radione i na njegovu drugu stranu Šved 029 izbliza I za kraj slika ovog tornja Ovime završava ovaj kolodvoropis. Iako je bila otvorena, u radionu nisam zavirio jer vani nije bilo niti jednog radnika kojega bi mogao pitati da me provede kroz radionu, a nisam htio vući za nos radnike koji su slučajno mogli proći onuda. Uglavnom, danas sam saznao kome se trebam obratiti za ulazak u radionu pa ću to jednog lijepog dana i napraviti. Vaši komentari su dobrodošli. Nadam se da ste uživali u ovom kolodvoropisu. Do neke sljedeće prilike srdačan pozdrav Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted July 5, 2011 Share Posted July 5, 2011 Svaka čast na trudu i uratku. Iako je kolodvor Karlovac već prikazan na forumu u više navrata, slikovnog materijala nikad dosta. Danas mi je jedan prijatelj koji je prije radio kao strojovođa pričao da je Karlovac nekada imao depo. To onda znači (bar po mojoj predpostavci) da su lokse iz depoa Karlovac stajale u ovim redovima Pretpostavka ti je na mjestu, a na slikama si lijepo prikazao nekadašnji depo za parne lokomotive + dizel depo za šinobuse. Karlovac je nekada imao VV (to se onda zvalo Sekcija za vuču). Ložiona Karlovac je nekada bila domicil za vučna sredstva namijenjena pruzi Karlovac - Sisak (parne lokomotive serije 51 i šinobusi). A kraće vrijeme sredinom šezdesetih u Karlovcu se mijenjala vuča od električne na parnu (dionica Karlovac - Zagreb), pa su se u ložioni našle i lokomotive 11 i 33. Također je depo Karlovac opsluživao lokomotive Sekcije za vleko Novo Mesto (parne 17 i 25) koje su vukle vlakove na pruzi Karlovac - Ljubljana. O tome smo već pisali na forumu, ali nikada nije loše ponoviti gradivo. slika ovog tornja ''Ovaj toranj'' je uređaj za ukrcavanje ugljena u tender parne lokomotive. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
swen Posted July 5, 2011 Author Share Posted July 5, 2011 Stanley hvala na ovim poučnim informacijama Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
železocestnik Posted May 29, 2012 Share Posted May 29, 2012 Znam da je već puno kolodvoropisa napisano o ovom kolodvoru, ali vjerujem da će vam biti zanimljivo pogledati ga iz moje perspektive. Pa da počnem ... Ako napišeš u pretragu foruma Karlovac, dobiješ 343 pogodaka... Jes da nije to i moj domicilni kolodvor ali nekako sam pronašao ovu temu, pa da stavim u nju par fotki.Da stavim moje fotke pored onih profesionalnih Pfaffopisa nemam smjelosti Mislim da mi swen neće zamjerit, kad ću progurat njegovu temu opet na prvo mesto... Dakle imao sam svog šofera...ko si od forumaša može to još priuštiti/poželjeti :grin: Pogled prema kolodvoru... ...bez avtića... Ako bude dozvole od swena, bude i nastavka... Quote "Problem sa činjenicama je u tome što ih ima tako mnogo." Samuel McChord Crothers Link to comment Share on other sites More sharing options...
swen Posted July 26, 2012 Author Share Posted July 26, 2012 @železocestnik tek sam danas vidio predhodni post (sa skoro 2 mj. kašnjenja), ali ako potražnja još vrijedi slobodno stavi i svoje slike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted July 26, 2012 Share Posted July 26, 2012 Dakle imao sam svog šofera...ko si od forumaša može to još priuštiti/poželjeti :grin: Slovenski tajni agenti u istraživanju stanja HŽ-infrastrukture u svezi i glede primjene istih zamisli u Sloveniji Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.