Jump to content
zeljeznice.net

tanka vatra

Članovi
  • Content Count

    27
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Location
    Belgrade
  1. Upravo tako.Generalnom direktoru SŽ je važnije da sa lovom za popravku parnih lokomotiva,sponzoriše hokejaški klub "Olimpiju".
  2. Na raspisani tender ŽS za popravku troje motornih kola iz Švedske ser.710,javila se RŽV iz Čakovca i dobila posao. Na popravku pored motornih kola 710-004,idu još -008 i -010.
  3. Da li je još uvek okretnica u stanici Zvornik čitava?
  4. Tačno tako i hvala na ispravkama! Radna verzija prevoda mi je "pobegla" pa je ispalo ono što nije trebalo.Izvinjavam se svim forumašima za propust!
  5. Objašnjnje uz sliku je izostalo iz "tehničkih" razloga,a evo kratkog prevoda sa nemačkg DSO-foruma : "Izgleda prema kineskom modelu HXD1,koji je sada za makedoniju urađen kao jednostavna lokomotiva sa 2 upravljačnice na krajevima. Opet,HXD1 je Simensov Eurosprinter koji se od 2006 god. proizvodi u Zhuzhou. Ovaj kineski Siemens - Eurosprinter nije potpuno simpatična jednosistemska lokomotiva za 25 kV, težine 90 tona,snage 4800 kW i Vmax. 120 km/h,koje niko više ne koristi za prevlačenje teretnih vozova.Makedonci su plaćali 2 miliona € po komadu.Sa ovim je kineska kopija Siemensa još uvek jeftinija ako uporedimo u jednom delu od aktuelne Siemensove lokomotive,kao što je Smarton koji košta 2,5 miliona €.Pogotovu što trenutni Siemens Smartron/Vectron u mnogim aspektima u cilju smanjenja troškova kvalitativno predstavlja jedan korak unazad u poređenju sa starijim generacijama Eurosprintera...." Više na sledećim linkovima : http://railfaneurope.net/pix/mk/electric/443/pix.html https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?030,8902972 Slika je inače snimljena u Plovdivu,09.04.2019.
  6. Putnički vagoni još i u u depou Plavog voza.
  7. Na ovom linku je opisana konačna sudbina vagona CIWL 2419 D : https://www.lok-report.de/news/deutschland/museum/item/7994-erinnerung-an-den-waffenstillstandswagen-von-compiegne-in-crawinkel-thueringen.html
  8. Sa HE "Đerdap I",naročito sa njihovim Sektorom građevinskog održavanja imam poslovnu saradnju još od 1999.god. i upućen sam u ceo storijat potopljenih lokomotiva 30-029 i 30-031. Priče o navodnom vađenju tih lokomotiva su ipak bile samo priče,bez ikakvih konkretnih poduhvata,ma šta ko tvrdio.Jednostavno,to bi bio veoma složeni zahvat,koji bi zahtevao značajna finansijska i tehnička sredstva,za koje nije bilo zainteresovanih strana. To iz razloga što su obe lokomotive ostale na koti 26 m, pri čemu je kota jezera 69,5 m,dok je kota Dunava bila 20 m. Obe lokomotive su od brane udaljene ca. 300 - 400 m,polulevo,posmatrajući u pravcu dotoka Dunava. Lokacija na kojoj se one nalaze je veoma komplikovana - izložena je snažnim strujama sa veoma velikim nanosima različitog materijala,naročito mulja,različitog drvenog otpada i ko zna čega još.Sigurno je da su obe lokomotive prekrivene vrlo debelim slojem mulja i da ih je moguće pronaći jedino pomoću sonara ili sličnog uređaja. Ali ipak,obzirom na sadašnju tehnologiju,znanja i iskustva,ipak bi bilo moguće da se izvuku sa dna Đerdapskog jezera.Samo ostaje najvažniji i glavni problem visine koštanja i izvora finansiranja. A status parnih lokomotiva Romantike nije neka nepoznanica,već posledica neoliberalnog pristupa direktora Železnica Srbije,za koji su imali očiglednu podršku.
  9. Znam da su u Lapovu,a verovatno i šire te radnike koji su radili na održavanju vatre u lokomotivama zvali "VATROPAZITELJ".
  10. To je dobra vest,jer vozovi više neće ulaziti u stanicu brzinom od 5 km/sat i ručno opsluživanim skretnicama kako je bilo zadnjih 25 godina.
  11. Talijani su proletos usvojili jedan veoma sveobuhvatan Zakon o turističkim i muzejskim železnicama,gde je precizno definisana problematika tih pruga,infrastrukture,istorijskih i muzejskih vozila itd.Ono što je još posebnost ovog Zakona je to,da je u nekoliko članova precizno objašnjeno ko je i kome odgovoran i obavezan za sprovođenje tih odredbi.Ni trunke politike! Za nas iz Jugoistočne Evrope nerešiva jednačina!
  12. Računajte samo na one iz Hrvatske.Potrudite se da izškolujete još par ljudi da imate uvek minimum 2 ekipe na raspolaganju. Mašinovože iz Banović i Kreke nisu mašinovođe otvorene pruge, i uvek voze sa pilotima! Imao sam slučaj da su na prvoj,pa i na potonjim vožnjama za i iz Doboja,prilikom ulaska u stanicu patuljasti signali izazvali popriličnu zabunu kod osoblja parnjače.Hvala dragom Bogu,da zahvaljujući pilotu, sve je dobro obavljeno.
  13. Da dopunim prethodni post sa objašnjenjem po pitanju birokratije. Dakle sa moje strane navedena "rupa" u zakonu,omogućava birokratiji da taj zakon tumači na svoj način! Vi u svom zahtevu - obrazloženju za uvođenje parnih lokomotiva u saobraćaj morate imati jake argumente kako bi ste oborili tvrdnje,odnosno objašnjenja birokratije. Zato sam i napisao da su vam za takve stvari potrebni "maheri".
×
×
  • Create New...