up4014 Posted October 8, 2023 Posted October 8, 2023 Buduci je navedena izlozba zatvorena veceras u 20 sati, jucer prije podne bilo je krajnje vrijeme za posjet izložbi, koja je inace otvorena svakog dana od 12 sati. Prelijepi jesenski dan i pogled na Kvarner sa pozicije iznad "Bakarskih vrata". Istocni kraj Svetog Kuzma i most Sveti Kuzam II na prugi Škrljevo-Bakar duljine 8,05 metara. Iznad mene želj. pruga ispod mene tuneli na A7 i Bakarski zaljev u pozadini Bakarac. S ove pozicije je "Audi" snimio pred desetak godina spot za jedan svoj model. Na drugoj strani niti 100 metara zapadno pruga se spusta "Draškim brigom" do ulaza u usjek Sveta Ana. Sada sam u Matuljima i ovom cestom, kojom je do 1933. godine prometovao el. tramvaj iz Lovrana..... nastavljam ispod želj. pruge Šapjane-Rijeka tunelom prema kolodvoru Opatija-Matulji. nastavlja se... 2 1 Quote
up4014 Posted October 9, 2023 Author Posted October 9, 2023 Kao i obično jedva stigoh u sjenu na juznoj strani kolodvora. Vlak 482 Rijeka-Ljubljana već je ulazio na drugi kolosijek. Slijedi nekoliko fotografija vlaka 482. Nakon kratkog zaustavljanje i ukrcavanja jedno 10-ak putnika vlak 482 odlazi u desni zavoj inastavlja svoj put prema Ljubljani. slijedi spustanje prema Opatiji i posjet izlozbi. 2 1 Quote
up4014 Posted October 9, 2023 Author Posted October 9, 2023 Spuštanjem nekadašnjom trasom "Opatijskog tramvaja", koji je ukinut 1933. godine u okviru modernizacije cestovnog i želj. prometa, kada je osim asfaltiranja ceste Trst - Matulji - Rijeka/Opatija-Moščenićka Draga, elektrificirana želkeznička pruga Trst-Postojna i Pivka-Rijeka, čime se htjelo pokazati kako se Italija brine o svojim novo stečenim provincijama, dolazimo do lokacije lokalno poznate kao "Kuk" gdje se od ceste za Rijeku odvajala Opatijska zaobilaznica poznata poslije 1945. godine kao "Nova cesta". Dobro ste pročitali Opatija je dobila zaobilaznicu pred oko 90 godina. Pogled sa lokacije "Kuk" na Opatijsku rivijeru. Dole lijevo u uvali Preluk vidimo start/cilj nekadašnje dugogodišnje motociklističke utrke za "Veliku nagradu Jadrana". Nekoliko stotina metara dalje u pravcu Rijeke, nekad Opatijski tramvaj, a sada cesta nakon okreta od skoro 180 stupnjeva spustaju se zapadnom padinom uvale Preluk. Na pola puta do spoja sa cestom Rijeka-Opatija vidimo sadašnji izgled tramvajske remize. Parkirao sam na Slatini i krenuo ovim obalnim putom prema izložbenom paviljonu. Par metara prije ove ploče evo i spomenika nadražjem piscu suprugine nećakinje. Obalni put Franje Josipa I. vodi dalje i nakon pedesetak metara evo još jedno povijesno sječanje. Mariju iz Nazareta jedne noći 50-ih godina, uz jako Jugo i pomoć određenih struktura odvuklo je more, a kasnije ju je zamijenila ova djevojka sa galebom. Konacno "portić" i izložbeni paviljon. nastavit će se... 1 2 Quote
up4014 Posted October 10, 2023 Author Posted October 10, 2023 Evo me pred vratima glavnog cilja subotnjeg lutanja. Izložbeni prostor snimljen sa ulaznih vrata. Ispred fotografija obješenih na zidu nas stolu su prikazani izvorni presjeci tunela pruge Karlovac-Rijeka, MAV vozni red Budimpešta-Rijeka, vozni red KKStb i FS pruge Pivka-Rijeka te ostali nacrti iz vrijeme gradnje. Materijala je bilo tocno koliko stane na izlozbeni stol te veličine, koji je aranziran na način gledanja izloženog materijala okrenut samo prema dvijema fotografijama Slatine i tramvaja iz 19. stoljeća. Znači nije bio dvostruke širine. Lijeva fotografija na zidu prikazuje dio Opatije nazvan Slatina. 19. stoljeće. Na desnoj fotografiji tramvaj u vožnji od tržnice prema Slatini. Lijeva strana gledano od ulaza, izložbenog paviljona fotografije. Desna strana paviljona fotografije. Osim navedenih na dva nosiva stupa blizu ulaza nalaze se još dvije fotografije iste tematike. I to bi bilo sve. Na kraju sam kupio prospekt za 3 Eura i pozdravio se sa mladom osobom, koja je sjedila kod ulaznih vrata i malo prošetao okolicom paviljona Juraj Špore. Ove fotografije, koje sam snimio nakon izlozbe bit će ujedno i kraj ovog izleta na drugu stranu Kvarnera... 1 1 Quote
up4014 Posted October 10, 2023 Author Posted October 10, 2023 Do prostora Umjetničkog paviljona "Juraj Šporer" vidimo crkvu Svetog Jakova na zemljištu nekadašnje Benediktinske opatije iz 12. stoljeća po kojoj je grad dobio ime. Crkva je izgrađena 1506. godine, a opatiju su 1565. godine preuzeli Augustinci te godine 1723. godine Isusovci. Slijedeći u nizu nalazi se hotel Kvarner izgrađen je godine 1884. u samo 10 mjeseci. Željezničko društvo "Južna željeznica" pod vodstvom svog predsjednika Julius Schuelera izgradilo je time najstariji hotel na Hrvatskoj obali Jadrana. Velika dvorana hotela izgrađena je 1913. godine nakon što je požar uništio prostor za tople morske kupke. Pogled na "Lido" iza kojega se smjestila i ljetna pozornica. Druga strana Kvarnera sa Rijekom u daljini. Kip "djevojke s galebom" podignut je 1956. godine. Kupalište Slatina. Obalni put popularni "lungo mare dobio je ime Cara Franje Josipa I. a glavna ulica u gradu. Jedna ispravka za kraj:prospekt izložbe Stoljeće i pol Riječkih pruga platio sam 2 Eura, a ne 3 kako sam prije pogrešno napisao 2 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.