Jump to content
zeljeznice.net

esseker

Članovi
  • Content Count

    345
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About esseker

  • Birthday 01/01/1981

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.putovanjaslavonijom.hr

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Osijek
  1. esseker

    esseker

  2. Hvala na odgovorima. Ipak sutra ću kontaktirati marketing HŽ-a pa vam javiti što su rekli.
  3. Možda djelujem mlado (mlađe nego jesam) no to nije razlog za takvo kenjanje od strane konduktera, plus, zna me on dobro iz vlaka kojim sam redovno išao na posao. Stvar je u tome da sam čuo već ranije od ljudi da kao na HŽ treba dozvola za svaki drek, no to je suludo. Zovem idući tjedan konačno marketing HŽ-a da provjerim je li to točno. Tip me zaustavio nakon što sam već fotkao vlak izvana dok je stajao u kolodvoru i počeo mi iznositi sve gore navedeno. Ja sam s njim smireno razgovarao pokušavajući mu dokazati da je u krivu cijeli HŽ ako je to točno što mi govori. Otišao bih i ignorirao ga da mi nije cijela situacija zabrinjavajuća s obzirom da radim u turističkoj branši i brine me potencijalna situacija u kojoj takav kondukter strancu zbilja dovuče policiju i što sad da stranac radi s njima? Može samo dobiti dojam o Hrvatskoj kao policijskoj birokratskoj banana državi (hmmm...)
  4. Je li točno, kako me upozorio kondukter, da je u vlakovima HŽ-a, na kolodvorima i uz pruge zabranjeno fotografirati i snimati bez dozvole samog HŽ-a? Razumijem zašto bi bilo zabranjeno fotkati u vlaku ili na kolodvoru putnike bez pristanka, ali da ne smijem snimati vlakove, prugu, zgradu kolodvora i to za svoje osobne potrebe kao rail-fan (dakle ne za promotivne aktivnosti, reklame) mi nije jasno, posebno jer se radi o državnoj tvrtki i realno "društveno" vlasništvo nad HŽ-om svih nas. Po čemu je HŽ drukčiji od GPP-a recimo čije tramvaje ljudi fotkaju svakoga dana, pa čak i u njima fotkaju bez pitanja. Čisto sumnjam da je HŽ na meti terorista pa da s toga ne smijem fotkati vlak koji mi se svidio kao motiv. Hoće li HŽ tužiti sve koji su na internet na razne forume uploadali fotke vlakova, ili autore filmova na Youtubeu (što bi tek DB trebao raditi u tom slučaju?!) ili sam ja bio baksuz koji je naletio na prerevnog konduktera? Na kraju me nije tražio da obrišem fotku, no upozorio me da to čini samo jer me pozna da sam česti putnik te da bih u protivnom kad bih odbio obrisat ju morao zvati policiju. Tako banalna stvar, a ne smijem ni pomisliti kakvu bi nervozu i u najmanju ruku čuđenje izazvao kod nekog stranca koji ne razumije Hrvatski. Umjesto da se HŽ približi putnicima i pokaže svoje friendly lice te ih tako više privuče k sebi, oni se ovako zatvaraju i zamjeraju.
  5. Dok druge zemlje maštaju o uvođenju novih tramvajskih linija ili revitalizaciji, a isto rade s vlakovima, naši zaboravljaju koliko je vlak važan za razvoj države... Evo što je ministar izjavio vezano za sve lošije veze Osijeka i Zagreba, posebno vezano za već ukinutu liniju Budimpešta - Osijek (- Sarajevo) koja je postojala 140 godina... http://www.glas-slavonije.hr/247497/11/Buducnost-je-osjecke-zracne-luke-u-koncesiji-i-niskotarifnim--kompanijama Što očekivati od HŽ-a u situaciji kada nadležni ministar za sve slabiju željezničku povezanost Osijeka sa Zagrebom i to ravničarskom prugom izjavi: "U Osijek je danas puno jednostavnije i brže doći automobilom, autobusom i zrakoplovom nego vlakom." Kome je jednostavnije? Je li jeftinije? Kome to? Dok se u svijetu kojem težimo, zapadnoj EU, ulaže u željeznicu jer je ona osnova razvoja mnogih krajeva i ekološki najprihvatljiviji oblik prijevoza, kod nas se radi suprotno. Uvijek i u svemu. A tek ovu izjavu da netko iz Njemačke pročita...: "Samo bih napomenuo da prije 140 godina nisu postojale zrakoplovne linije, kao ni autoceste. Dakle, vremena se mijenjaju. Nešto što je bilo jučer, danas više ne vrijedi." ... Tamo se unatoč besplatnim autocestama odavno ogroman broj ljudi vozi super modernim ICE vlakovima koji čak imaju višu cijenu karte od autobusa na istim linijama. Željeznica je osnovna infrastruktura. Dobro je netko izjavio jednom: "Bogata je zemlja ona u kojoj si ljudi mogu priuštiti automobil ali biraju voziti se vlakom". Vozni redovi su ne prilagođeni potrebama ljudi, primjerice presjedanju na druge oblike prijevoza ili radnom vremenu. To je glavni razlog navodnoj nerentabilnosti, posebno u lokalnom prometu... Sramota je da Osijek nema željezničku vezu s većim prekograničnim mjestima, a s glavnim gradom je apsolutno nedopustivo. Jednako vrijedi i za Split.
  6. Super fotke! ...bravo kolege! Samo još da su nacionalne TV kuće popratile događaj no danas ni u jednim vijestima HTV-a, Nove i RTL-a ni riječi. Osijek čak i sa 130 godina zadnja rupa na svirali. Ipak, ponosan na svoj grad, danas posebno
  7. Bilo je zanimljivo vidjeti sve modele tramvaja na jednom mjestu uz pratnju svečane Sokolske garde. Velika pohvala i limenoj glazbi, lijepo je bilo opet čuti svečane Hrvatske budnice i koračnice ...Što se tiče stare crveno-krem Tatre, načuo sam što će biti s njim, no kako sam samo načuo, nisam siguran ide li u rezanje ?!?!?!?! ili u remont tj. remodeliranje kao i svi dosadašnji modeli. Nadam se da ide samo u remont te da će ostati u tim bojama kao povijesni tramvaj što već i jest. Ujedno, svi koji su voljni opet se uključiti u cijelu staru akciju povratka TMK101 u Osijek, molio bih vas za pomoć. Smatram da čak i ako je nemoguće doći do originalnih osječkih vozila, ako postoje "zagrebački" modeli koji su u voznom stanju, i njih se može preraditi u Osječki model, pa makar za prvu ruku samo prebojati u crveno-krem.
  8. Nakon duuuuugo vremena evo me opet na forumu. Pa zato pozdrav svima koji me se sjećaju od prije i novima u međuvremenu! Otkad se izjalovila cijela priča oko povratka 101ice u Osijek, povukao sam se. Ali sad se vraćam. Sutra sam naravno u defileu tramvaja, tj na ulici, na korzu! Mogu s ponosom reći i da ću uskoro biti "domaćin" u Kulturnom tramvaju, novi proijekt GPP-a i TZOsijek koji će do kraja mjeseca zaživjeti na ulicama i prugama. I ova nova suradnja s GPP-om mi je poticaj da opet pokrenemo inicijativu za povratak jednog barem tramvaja 101 u Osijek. Ima li tko iz Zagreba kakvih saznanja ima li ZET više tih tramvaja uopće ili su svi srezani. Nije bitno jesu li to oni originalno Osječki, samo da je taj model.
  9. Ovo je tramvaj u kojem su se vozili posjetitelji Pivarske šetnje Osijekom, u sklopu Dana prvog hrvatskog piva 2011 koji traju od 21. do 25.9.2011. Inače šetnje počinju svaki dan (još danas), u 17:30 h kod Hotela Osijek (rupa, stara Šeperova Pivovara u Zimskoj luci), a kreću se do glavnog trga, zatim starim tramvajem do Tvrđe i pješice do Krunske utvrde i pivarskog šatora kod katakombi. U šetnji koja traje do 19 sati upoznaje se Osijek kao grad piva, pivarstvo, poznati pivopije i druge slične priče, a jedan od vrhunaca šetnje je i vožnja tramvajem iz 1926. godine! Tko stigne, neka dođe još danas dakle u 17:30 h, ili neka čeka iduće Dane piva u Osijeku
  10. Hvala ti Tram4! Nadam se da ću-ćemo ovaj put s nastavkom akcije spašavanja "osječana" imati više sreće.
  11. Dragi forumaši, nisam zbilja dugo bio na forumu, iskreno već sam lagano i ruke bio digao od pokušaja spašavanja i dovlačenja 101ice natrag u Osijek, no tvrdoglavost i ljubav prema tim vozilima je ipak jača pa nastavljam. Koliko znam, svi "osječki" originali su uslijed čekanja i otezanja izrezani, je li tako? No, ok, znate li me možda uputiti na to koliko je 101ica još na životu i u kojem su stanju? Hvala
  12. Bok Inflame! Imaš dosta o izgradnji pruge za PŽ u knjizi Julija Kempfa Požeški ljetopisi, ima reprint od prije nekoliko godina, imaš da u gradskoj knjižnici u PŽ sigurno. A ima dosta o toj pruzi od Osijeka do Pleternice-Požege i u knjizi Zlate Živaković Kerže "Urbanizacija i promet grada Osijeka"
  13. Hvala D. na uvodu Bilo mi je drago vidjeti vas opet kao i upoznati druge kolege forumaše te se nadam da će biti još ovakvih prilika! Na otvorenju izložbe bilo je zbilja puno ljudi što mi je iznimno drago, posebno jer je kolega Pest izložbu praktički potpuno sam financirao te mu se i ovim putem zahvaljujem na trudu i inicijativi. Za sve koji nisu mogli doći na otvorenje evo par redaka koje su propustili kao uvod u izložbu koju svakako preporučujem da posjete. ... Izložba povodom 140 godina od izgradnje prve željezničke pruge u Slavoniji Na početku: Znate li? Prva pruga u svijetu izgrađena je 1825. u Engleskoj. Prva pruga u našem susjedstvu izgrađena je 1846. u Mađarskoj, a Hrvatsku je prva pruga „presjekla“ 1860. i to u Međimurju. Osijek i Slavonija svoju su prvu prugu dobili 20. prosinca 1870., prije 140 godina! Osječani se često vole pohvaliti činjenicom da su bili prvi u Hrvatskoj koji su dobili tramvaj, no iako je ova pruga bila tek četvrta u Hrvatskoj, i dalje imamo razloga biti iznimno ponosni. Naime, kad je pruga izgrađena, gotovo sve prometne veze nekadašnje carevine Austro-Ugarske protezale su se zvjezdasto od glavnog grada Budimpešte prema drugim krajevima, a Osijek se našao na jednom od krakova. Izgradnjom željeznice, Osijek je u 19. st. postao iznimno poželjno mjesto za život i gospodarska ulaganja te je tako čvrsto utvrdio svoje mjesto kao drugi grad po veličini u Hrvatskoj. No, raspadom A-U, prometni pravci su se izmijenili te se Osijek našao po strani od nove glavne željezničke veze Zagreb-Beograd. Grad je između ostalog i zbog toga počeo nazadovati te sada držimo četvrto mjesto u Hrvatskoj. Ali ipak ima razloga za optimizam, ako odigramo dobre (vozne) karte. Veza sjever-jug, od Jadrana preko Osijeka do Budimpešte danas je ponovo aktualna kao prometni koridor 5C. Uz to željeznica u svjetskim razmjerima ponovo postaje najpoželjniji prijevoznik, gledano ekonomski i ekološki. Zato taj novi vlak moramo po svaku cijenu uloviti! Izgradnja pruga: Kakva je to tajna veza mjeseca prosinca i željeznice u Slavoniji? Prosinac je mjesec darivanja pa je valjda zato većina pruga u Slavoniji u promet puštena upravo u prosincu. Nakon pruge Villany-Osijek-Subotica koje se danas prisjećamo, u prosincu su u promet puštene još dvije iznimno važne slavonske pruge: Osijek-Našice-Požega (1.12.1894.) i Osijek-Vinkovci (10.12.1910.). No na žalost prosinac je i mjesec nestajanja nekih slavonskih pruga. Tako je od ovog mjeseca ukinuta putnička željeznička veza Osijek-Belišće. Nešto ranije vlak je napustio Daruvar, a istu sudbinu samo je čudom, i to za dlaku, izbjegla veza Osijek-Požega. Valjda se, ovaj put, nije zaboravilo da je upravo ta pruga u Domovinskom ratu poslužila kao jedina željeznička veza sjevera i juga Slavonije. Putovanja Slavonijom: Je li vam se ikada dogodila kakva zanimljivost prilikom putovanja vlakom? Vjerojatno se znalo dogoditi da vam pobjegne vlak ili da slučajno prespavate svoju stanicu ili čak da sjednete u krivi vlak, no svi mi imamo sreće što se događaj od 23.rujna 1884., upravo na ovoj pruzi čijih 140 godina slavimo, nikada nije ponovio. Tada je, zbog visokog vodostaja, željeznički most u Osijeku popustio, a vlak pun vojnika koji su se vraćali svojim domovima propao u Dravu. Na taj događaj i danas podsjeća spomenik kod stanice Dravski most. Nakon urušavanja mosta, promet je preusmjeren na Dalj, no ondje je trebalo prijeći moćni Dunav kojeg se sve do 1913.godine prelazilo željezničkom skelom! No ne događaju se na putovanjima željeznicom samo tužni događaji, nekad se zna dogoditi i nešto fenomenalno – recimo da vlak u kolodvor uđe točno na minutu! (uz dužno poštovanje HŽ-u gdje lokalni vlakovi ne kasne, iz osobnog primjera potvrda) U tom slučaju strojovođa svakako zaslužuje nagradu. A upravo se to, kažu, dogodilo strojovođi koji je 1901.godine vozio cara Franju Josipa iz Belišća u Osijek. Car je bio toliko zadovoljan vožnjom da je vozača nagradio cjelogodišnjom plaćom! Doduše, tu se radilo o uskotračnoj željeznici, popularnom Guttmannovom vlaku koji je vozio od Osijeka do Valpova i dalje sve do Orahovice i Voćina u guste šume Papuka, odakle je ponajprije vozio drvo za tvornicu papira u Belišću. To su bile uskotračne Slavonsko-Podravske željeznice koje su na žalost ukinute 60-ih godina 20.stoljeća, a kojih se mnogi sjećaju po tome što su tim vlakovima išli na izlet na Dravu ili na Jankovac. Budućnost željeznice u Slavoniji: Prepoznajete li i vi prednosti željeznice? Izložba koju je kolega Vlado Pest priredio podsjeća nas na prošlost željeznice u Slavoniji koja je, iako obilježena više teškim nego sretnim vremenima za Hrvatsku, bila nekako sigurnija. Do prije dvadesetak godina više se vozilo vlakom, a danas se eto pruge u zatvaraju, iako je u Europi pa čak i dalekoj Kini i Južnoj Africi trend potpuno drugačiji. Zato bismo htjeli da rezultat ove izložbe ne bude samo sjećanje na zlatno doba željeznice u Slavoniji, već da pridonese popularnosti željeznice, da se napokon ostvari projekt osječke prigradske željeznice koji postoji od prije Domovinskog rata, da se modernizira podravska pruga, da se elektrificira pruga Osijek-Vrpolje, da još više poraste promet na pruzi Osijek-Vinkovci i naravno da više ne bude zatvaranja pruga!
  14. esseker

    Turistički vlak

    A dobro, teretni vlakovi, njih par, no strašno je da se kod nas putnički promet vlakom smanjuje dok se u Njemačkoj nekad i zatvorene prige sad otvaraju kao regionalne i prigradske željeznice s velikim porastom prometa. I nema to veze što je Njemačka razvijenija od nas. A te pruge preko Daruvara i ova preko Krndije, radi li se na njima zbilja da se poprave ili je to status quo koji će potrajati?
  15. esseker

    Turistički vlak

    Znam da je pruga sada "autobus" ali za razliku od veze Belišće - Bizovac - Osijek, ona nije ukinuta pa mi to barem neku nadu daje da će se pruga i obnoviti. Zanimljivo je da je ta pruga preko Čaglina (otvorena 1894.) 1913. prevezla 460.000 putnika!
×
×
  • Create New...