Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net

Morpheus

Članovi
  • Content Count

    365
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

Profile Information

  • Location
    Varaždin

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Oprostite, ali ja tu vidim elementarnu nesposobnost na svim nivoima, od onih koji izdaju projektni zadatak do izvođača radova...jer kakav je to remont gdje propusti i mostovi ne zadovoljavaju i gdje se klizišta ne saniraju ?!
  2. Pikoc, nekoliko teza ti ne stoji. Kao prvo - nažalost, dionica Budinšćina - Turčin se ne može pokrpati, ispeglati, ispraviti, popraviti...jedino se može nanovo napraviti. To smo već mnogo puta konstatirali. Potrebna je uglavnom potpuno nova trasa = nova pruga. Jasno, pod uvjetom da želimo suvremenu prugu za makar 100 km/h. Nadalje - teren po kojem se ista mora izvesti teži je i lošiji od onog buduće Lepoglavske spojnice. Prepun klizišta i nestabilnog tla. Da ne velim da se i ovdje mora raditi tunel na relaciji Presečno - Turčin. Samo u bitno lošijem tlu (vidi pod Vrtlinovec na A4). Zatim - trasa kojom su onomad trasirali tu prugu (na ovoj dionici) veze nije imala s ama baš ni jednim naseljem...tad je to bio iznimno raštrkan heterogeni skup kućica po okolnim bregima. Tako i danas...položaj stanica iznimno je loš u odnosu prema naseljima. Naročito u Novom Marofu kao najvećem. U usporedbi s njim položaj stanica u Ivancu i Lepoglavi je solidan. Lepoglavska spojnica kilometarski bi bila kraća od dionice Turčin - Budinšćina. Vrlo vjerojatno ne previše skuplja od te nove dionice. Ako i uopće. No...otvorila bi nove mogućnosti, povezala napokon Krapinski kraj sa Međimurjem i Varaždinom, što je težnja već 100+ godina. Pa bi za iste novce imali i staru postojeću prugu i ovu novu. E sad...ceste. Ovdje je tema javni prijevoz. Fokusirajmo se na javni cestovni prijevoz na relaciji ČK/VŽ - Zagreb. Taj je jednom riječju - katastrofalan. Najskuplji u zemlji, prespor, s očajnim rasporedom. Tu auto cesta, očito, ne pomaže baš ništa. I nikad neće...nitko ozbiljan između dva grada ne može svakodnevno putovati njime. Desetljećima to traje i nema naznake da će se ikad promijeniti. Sprega politike i prevozničke mafije je prevelika. Time je sve rečeno. Na kraju...slažem se da je potrebno sve redefinirati. U toj redefiniciji jedan od osnovnih ciljeva trebao bi biti - povezivanje svih većih HR regionalnih centara kvalitetnom željezničkom vezom međusobno. To ne mora biti nikakav HSR, već samo solidno i logično trasirane i dimenzioniranje željezničke pruge. S brzinama ne ispod 120 km/h Već s nekoliko ovakvih i sličnih dionica cilj je moguće postići za ne prevelike novce...
  3. Vidi, umjesto obnove (ili izgradnje nove) postojeće pruge Bjelovar -Križevci, što bi iz prometnih razloga (umrežavanja linija, mogućnosti presjedanja, benefita ostalih smjerova ne samo onog prema ZG itd. ) bilo kudikamo bolje i pametnije radio se by pass da bi se prišparalo na niti 20 km razlike u duljini trase iliti nekih desetak do 15 minuta voznog vremena. Dobro. Ti sad impliciraš da eto samo jedan grad/ regija ima pravo na takvo što ili možda i neki drugi gradovi ako imaju trasu bez tunela...? Zaista? Znači tunel je problem? Čudo neviđeno, nikad nigdje izgrađeno? Presmiješan argument. Zapravo, žalostan. Cijelu stvar ionako nećemo financirati ni ti ni ja već fondovi EU. Nadalje, populacijski bazen Bjelovara neusporediv je s onim Čakovca i Varaždina. Pogledaj statističke podatke. Na kraju, veza ČK- VŽ preko KC sa ZG duga je cca 130 km. Lepoglavskom se spojnicom ta veza skraćuje za tridesetak posto. Nikako nije zanemarivo.
  4. Opet (po koji put?!) moram podsjetiti da se radi tih istih +/- 10 min (koje su u ovom Lepoglavskom slučaju barem 20 min) radila Bjelovarska spojnica. Čemu onda ona i koja je cost benefit analiza? U ovom pak se slučaju pruga radi za bitno veći populacijski bazen. Nadalje, jasno da je u perspektivi smisleno ispregovarati spajanje Murskog Središća, Lendave sa Redicsem na Kormend iz kojeg postoji pruga prema Szombathelyu , pa dalje za Beč. O tome pričam godinama...
  5. Teško. U najboljem slučaju sat i petnaest i to tek kad završe svi radovi od Dugog Sela do KC. Naravno, bez kemijanja s promjenama lokomotiva i sličnim bedastoćama gdje se gubi dodatnih 10 min.
  6. Na Facebooku...to ti je isto kao da napišeš vanzemaljcu iz druge galaksije da se u Mliječnoj stazi/Kumovoj slami nalazi planet Zemlja. Čijem facebooku? Jel tako teško kopirati link...?
  7. Morpheus

    Morpheus

  8. Da nažalost, ta dionica nema neku blistavu budućnost. Lijepo da se održava,no suvremene standarde ne može zadovoljiti. Desetljećima apsolutno nikakav značajniji napredak nije napravljen, ni jedna krivina "ispravljena" ništa osuvremenjeno. Samo puko održavanje. Čak se nisu,suprotno najavama,ni potrudili svesti 3 pružna prijelaza ispod Krušljevca u jedan, prilikom zadnje obnove ceste do Presečnog. Teško da će ikad više ovdje proći neki brzi vlak. Samo lokalni za pokojeg putnika do Varaždina, manje do Zagreba. Bez obzira na obnovu pruge Zabok - Zaprešić...žalosno.
  9. Ovo o "zrelosti za momentalno zatvaranje" je na razini osobnog dojma ili iz nekih stručnih izvora? Pitam stoga jer je zadnjih dvadesetak godina svaki metar te dionice krpan, poneki i više puta, sanirano je nekoliko klizišta a nekoliko dionica u ukupnoj dužini od nekoliko kilometara potpuno remontirano. Potrošeno je na tisuće radnih sati. Pa sad,ako je i nakon tog silnog truda dionica zrela ,kako kažeš, za momentalno zatvaranje onda je to zastrašujuće porazno.
  10. Dečki...npr. u Pariškom metrou, na linijama kojima prometuju "normalne" garniture (s klasičnim čeličnim kotačima) škripi i cvili da ispadaju bubnjići. To je ionako podzemni tramvaj. Pa sve šljaka... malo preuveličavamo problem.
  11. Ja sam prestao na Grad Kaštela. Ako je to grad, onda je Dugo Selo Metropola. Ali...to je nama naša borba dala, da imamo načelnika za svako selo. Jasno, vrlo suvremenih te urbanih promišljanja.
  12. Tu kolosječnu rešetku zadnji put su mijenjali negdje 1988 ili 1989...a i tad je bila polovna, dovezena od nekud. Jel ona uopće sposobna za 80km/h?
  13. Prije će Pelješki most biti završen, neg što "majstori" promijene te kotače. Oprostite, al ovo je urnebesno smiješno.
  14. Dok recimo mene fascinira kako ljudi teško shvaćaju i prihvaćaju najjednostavniju misaonu operaciju o besmislenosti pucnja u vlastitu nogu, trčanja s zavezanom rukom i nogom, gradnje nečeg što ne razmišlja o mogućnostima u budućnosti i automatski stavlja ograničenja... Mogao bih sad nabrajati do sutra. Probajte shvatiti da jedno ne pobija drugo. Dakle, nitko ne spori da je 160 km/h najoptimalnije, najracionalnije, najpametnije...naj, naj... Međutim ako već radite nešto, onda čemu se ograničavati pa riskirati ogromne troškove u budućnosti ako se kojim slučajem dogodi upgrade tog pravca na neku veću brzinu. Mislite da će ovo LCC avionsko ludilo dovijeka trajati? Teško. Besmisleno je i neracionalno na dulji rok letjeti na udaljenostima do 800km. To će se najvjerojatnije prebaciti na željeznicu, jer je učinkovitija do tih udaljenosti. Europa se odavno priprema za to, gradovi grade nove prolazne kolodvore...ide se prema tome. Zagreb će teško ostati izvan te priče i trebati će HSR prema Budimpešti ,Beču i vjerojatno Italiji. Al ajmo prvo napraviti jedno pa onda za 30 godina (koje prođu u trenu) sve to ponovo ispočetka. Mudro, nema što.
  15. Jeli to pitanje, konstatacija ili odgovor?
×
×
  • Create New...