Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net

Simplon Express

Članovi
  • Content Count

    813
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Location
    Schärding

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Simplon Express

    Simplon Express

  2. Ova svjetla me podsjećaju na najružniju modernizaciju ikad...sreća, pa do isporuke nikada nije došlo... http://www.panoramio.com/photo/31033475 Niti Nijemci nisu cijepljeni protiv ovakvih akrobacija...sreća da se projekt nije nastavio,nego se prionulo nabavi novih vozila... https://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_420#/media/File:Et420plus_420400.jpg
  3. Ovo svjetlo u okviru predviđenom za dva je takva šaka u oko,da ne znam kako bih to opisao...to je upravo estetska razina bivše 1141-051 (tko ne zna o čemu pričam,neka pronađe sliku dotične lok na internetu)...čak mi je i 051 bila prihvatljiva...da se mene pita,obavezno dva svjetla u okvir,izbaciti gornju crtu,skupa sa malim vertikalnim crtama PP logoa (ostaviti samo deblju donju sa kružićima), plug obojati u jednobojnu žutu boju (ne znam zašto se uporno inzistira na šarenilu...pa nije to bager ili neko cestovno vozilo za prijevoz specijalnog tereta, pobogu...po meni čisti seljakluk i kičeraj)...i još da je rešetkaste usisnike za zrak obojiti u crno, lokomotiva bi od mene dobila debelu peticu da dizajn...ovako, ne mogu oprostiti ova svjetla...kakva je u eksploataciji, ocijenit ću tek kada je budem vozio...
  4. Ok, neće u normalnom načinu rada dopustiti da zrakoplov ode u "stall", ali da se baš ne mogu raditi čuda s avionom kada bi htio... ...ovo nije redovita eksploatacija, ali....http://www.youtube.com/watch?v=MvGBS8XPNwc ...i jedan Boeing 737 MAX...http://www.youtube.com/watch?v=RyeqeqSNSgQ Boeing i Airbus gaje dvije različite filozofije letenja, no nisam baš primjetio da je Airbus nešto uspješniji...čak i statistički u broju nesreća...bez obzira na viši stupanj automatizacije upravljanja...mislim da još nije prošlo dovoljno vremena za suvislije zaključke, u kojem se pravcu treba kretati cijela filozofija... ...ne, ja ne mislim da računalo u budučnosti neće moći hendlati teška i vjetrovita slijetanja....možda čak i preciznije od pilota...no mislim da računalo nikada neće zamijeniti pilota u nekim teškim odlukama...mislim hoće, ali više volim pričati o nekom periodu narednih 50 godina...jednog dana će računalo vršiti složene operacije nad pacijentima umjesto doktora a do New Yorka ćete stizati za sat vremena nekim alternativnim načinom prijevoza... ...koliko su i tehnika i čovjek kvarljiva roba, pokazuje slučaj pada AF447 u Atlanski ocean 2009 godine...tamo je zakazalo sve što je moglo..krenulo sa olujnom ciklonom i pitot cijevima, nastavilo s elektronikom a kulminiralo totalnim nesnalaženjem pilotskog osoblja u vremenu i prostoru...odličan zrakoplov...fly by wire...obučena posada...i ipak
  5. ...je li ovo djelo pilota ili kompjutera ??? http://www.youtube.com/watch?v=sV48saHgmLg
  6. ...opet vrlo površno, da ne kažem djetinjasto protuargumentiranje...opet si fulao cijeli fudbal a ofrlja statistika ti nema ali baš nikakvo uporište u stvarnosti... ...da, ti češ me učiti da zrakoplovi danas praktički automatizirano voze...nemoj biti siguran da Airbus ili Boeing neće dopustiti pilotu napraviti čuda na granici aerodinamičkih mogučnosti....oni će ga samo intenzivno upozoravati, a što se tiče dopuštanja...nemoj biti toliko naivan...uzeti ću u obzir da su Boeing zrakoplovi ipak malo "izravniji" s obzirom na hidrauličko upravljnje...Airbus koristi "Fly by Wire, gdje se upravljanje vrši pomoću računalnih signala koji se sa joysticka prenose u bazu... ...a što se tiče autolanda...sigurno misliš na ILS instrumentalno slijetanje CAT1,CAT2 i CAT3...i opet si fulao cijeli fudbal u namjeni istoga... ...hočeš mi reći da odluku o bočnom slijetanju, upravljanje bočnim slijetanjem ili na kraju krajeva "Go-around" donosi računalo....e pa ako misliš, onda si u velikoj zabludi...ajmo uzeti statistiku, koliko je aviona uspješno sletilo po jakim udarima bočnog vjetra zahvaljujuči sposobnostima pilota a ne sirovo tvrditi koliko je aviona skršeno zahvaljujući greškama pilota...greška pilota koja uzrokuje rušenje aviona odjekuje danima u cijelom svijetu...a dnevno spuštanje na desetke zrakoplova po jakom vjetru zahvaljujući sposobnostima pilota ne zabilježi nitko (osim pokoje kamere nekog zrakoplovnog entuzijasta)...
  7. ...sve sam nešto skeptičan, kako bi i najfinija ruka uz maksimalan žar i zalaganje, daljinskim sa zemlje spustila A320 u rijeku Hudson, kao što je učinio kapetan Sullenberger...
  8. ...jedan primjer o potrebitosti postojanja koordinacije čovjeka i stroja u budučnosti željezničkog prometa, kao takvog... ...vozim jučer brzi Vinkovci - Zagreb i nakon prolaska sekcionara Prečec, ispada AS prekidač...primjetim da je AS prekidač glavnog kompresora, pošto isti ne radi a istovremeno svijetli i zaštita "pregrijan motor glavnog kompresora"...e sada približavam se ukrižju Prečec kroz koji imam prolaz, te moram u minut ili dva odlučiti... ....1 ) da li stati u kolodvoru i otići u strojarnicu podignuti AS prekidač (što ne znači da ću uspjeti a i ako uspijem, postoji šansa da će isti ponovo izbaciti odmah nakon pokretanja kompresora, što u prijevodu znači 99 % da je defekt) ....2) s ovo zraka što imam u glavnom rezervoaru, probati doći do kolodvora Dugo Selo, pa ako tamo ostanem defekt, putnici imaju prigradske vlakove do zagreba,te neće puno izgubiti na vremenu....a promet osim toga neće pretrpjeti skoro nikakvu štetu... ...e sad druga solucija je daleko bolja ali i rizičnija...što ako bez zraka ostanem na pola puta, pa sam onda nigdje a usput blokirao cijelu prugu...budući da sam primjetio da vlak i lokomotiva izvanredno dobro brtve (što je stvarno teško doživjeti)...u trenutku odlučujem za 2 soluciju...do Dugog Sela nemam pravo niti na jedno zračno kočenje, osim stajanje u kolodvoru Dugo Selo, jer će mi svako otkočivanje nakon kočenja, posisati ostatak zraka iz glavnog rezervoara, te neću više moći otkočiti vlak...e sada je tu još jedan problem...ulazni signal kolodvora Dugo Selo koji je u večini slučajeva crven i može me primorati na kočenje i otkočivanje...zato sam puno prije njega koristio električnu kočnicu te postepeno smanjivao brzinu...s električnom kočnicom ne možeš stati, ali pravovremenim zavođenjem možeš smanjiti brzinu dovoljno da jedan mali špric indirektnom zračnom kočnicom može zaustaviti vlak...a što je manji špric za kočenje,to je manja potreba za nadopunjavanjem glavnog voda i veća ušteda zraka, koji je meni nasušno potreban...i tako ja redovito došao u Dugo Selo i podigao AS prekidač...poslije sve 5 (no moglo je biti i drukčije, kompresor je toliko bitna stvar, da bez njega nema ničega)...nema zraka, nema pantografa, nema grijanja vlaka, nema punjača baterija, nema ničega...(informacije radi, izgubio sam samo 0,2 do 0,3 bara zraka u glavnom rezervoaru od Prečeca do Dugog Sela ) ...e sad neko misli, da sam ga izdramatizirao....ne nisam, tu nije bilo niti trunke drame...to je svakodnevni dio posla strojovođe koji uvijek mora razmišljati unaprijed i postupiti najracionalnije u svakom trenutku...u jako puno slučajeva improvizirati...raditi kompromise između lošega i lošijega, a da pri tome ne ugrozi sigurnost prometa...sigurnost je uvijek na prvom mjestu, a ako ima mjesta, tek onda dolaze kompromisi i improvizacija...nisam siguran da je kompjuter spreman na improvizaciju...ovi mladi dečki kada dođu vježbati, uvijek im kažem...nije dovoljno nabiti sunčane naočale, curice gledaju a ti si sad kao strojovođa...treba razmišljati unaprijed, predvidjeti situaciju, ispravljati svoje greške a ne ih ponavljati...i tek si onda pravi, kada stekneš neko iskustvo...s ovakvim školovanjem, gdje dečki koji znaju i vole željeznicu sjede kod kuće, a nemotivirane bitange koji završavaju za strojovođe (jer eto rođo ih nije imao gdje drugdje ubaciti ) dobivaju poslove niti krivi niti dužni...sistem školovanja, stažiranje..totalna katastrofa...spremite se, bit će sranja na lopate... ...da,rezimiram...automatizacija u prometu, uskakanje automatskog upravljanja tamo gdje je tehnologija superiornija od ljudske ruke...uz obaveznu prisutnost ljudskog uma i oka, koje će nadoknaditi određene tehnološke slabosti i postupiti racionalno u određenim situacijama... ...a pravi vlakovi bez ikakvog osoblja je kao da zbog batka zakoljete pile...cijena rada strojovođe putničkog vlaka na relaciji Vinkovci - Zagreb je u visini jedne do jedne i pol vozne karte putnika u vlaku...kod teretnog prijevoza je taj omjer puno drastičniji...pa sada gledajte koji je to zanemarivi dio u ukupnom lancu transporta...
  9. ...vozio sam se pariškim metroom i londonskim DLR-om na Canary Wharf dosta puta...mogu ti reći da sam u te vlakove prvi puta ušao bez trunke skepse...način vožnje i način kočenja me nisu niti malo impresionirali...sve mi je to djelovalo poprilično grubo i bezosjećajno...no,iskreno ima jako puno strojovođa koji voze puno grublje i bezosjećajnije od toga...u DLR-u je jednom za komandama koje su bile otklopljene,sjedio službeni crnjo i non stop komunicirao preko motorole (vjerovatno sa dispečerom ili servisnom službom)...e da si mu vidio izraz lica kada je pored njega na ono prvo sjedalo sjela neka cura...kada ju je ošamario pogledom,odmah se premjestila... ...a sada, što se tiče aviona, kako bi rekli, zemlja je zemlja a zrak je zrak...nije isto imati kvar na 11000 metara i na zemlji...inače,više se bojim ući u zagrebački tramvaj nego u avion, ali u bespilotni...nema te sile koja bi me natjerala....barem, kako sada stvari stoje a vjerojatno i idućih 50 godina... Pozdrav !! Kapetan na bela ladja (bar zasad, dok ne ukinu)
  10. ...jedno osobno pitanje za iskusnog avijatičara, kad si već tu...da li bi ušao u avion bez pilota, odnosno potpuno automatizirani let ??
  11. ...stara anomalija ljudskog roda...nekada je bolje šutjeti, nego se razmetati neiskrenim parolama i glumiti lažnu humanost... Pozdrav !! Kapetan na bela ladja (bar zasad, dok ne ukinu)
  12. Prije vožnje uneseš u kompjuter broj putnika, sveukupni zbroj maloljetne djece putnika, tromjesečni bruto plaće svakog zaposlenog putnika, preostalu glavnicu neotplaćenih kredita i obavezno navesti ako ima koji član HDZ-a...pa kompjuter sam odluči na osnovu raznih parametara, kako postupati.... Pozdrav !! Kapetan na bela ladja (bar zasad, dok ne ukinu)
  13. ...a gledaj, tu se po meni javlja jedan psihološki problem za automatizirana vozila, vezano uz širu svakodnevnu upotrebu....to bih usporedio s automobilom i zrakoplovom...većina ljudi se osjeća nesigurnije u zrakoplovu, pošto nemaju nikakvog utjecaja na tijek događaja i osjećaju da o njihovoj sudbini odlučuje netko, ili nešto drugo.....automobil je daleko nesigurniji, svaka pijana budaletina te možeu ubiti na licu mjesta da ne trepneš, ali ljudi se nekako sigurnije osjećaju kada je volan u njihovim rukama a kočnica pod nogom....ti strahovi nisu povezani s realnošću, ali tako je... ...tako da mislim, da automatiziranom sustavu nije dovoljno da bude samo više siguran...da bi ušao u širu uporabu, vjerujem da se postotak sigurnosti treba kretati oko 99,99 %... Pozdrav !! Kapetan na bela ladja (bar zasad, dok ne ukinu)
  14. prirodno stanje za vlakove koji voze brzinom do 160 km/h je oduvijek bio jednoposjed...čak i kod nas...a to što je tamo negdje oko 2000-te uveden dvoposjed za brzine iznad 140 km/h te se kao takav zadržao 2-3 godine, spada u domenu sindikalnih domišljatosti i borbe za radna mjesta...(opravdano ili neopravdano, nije na meni da sudim)...u tom periodu,maksimalna brzina je bila ograničena na 155 km/h, te ispada da je dvoposjed uveden zbog cijelih 15 km/h...čista trgovina sindikata i uprave... Pozdrav !! Kapetan na bela ladja (bar zasad, dok ne ukinu)
×
×
  • Create New...