Pataky Posted August 11, 2009 Share Posted August 11, 2009 Uvod Grupa prijatelja i članova planinarskog društva iz Zagreba pozvala me na pješački trodnevni izlet po Parenzani od Savudrije do Motovuna, a ja sam ga produžio (autom) do Vižinade. Bazu smo imali u Oprtlju. Logistika je djelovala besprijekorno, pa smo svaki dan jedan auto pustili na planiranoj zadnjoj dnevnoj točki, a s dva automobila smo produžili do početne točke. Na koncu su se šoferi vratili po automobile. Prvi dan smo prohodali dionicu od Savudrije do Buja (12 km), visinska razlika 72 m (uspon), od 10:00 do 14:00 Drugi dan smo hodali od Buja do Završja (16 km), visinska razlika +117 m (uspon), - 114 m (pad), od 8:00 do 14:00 Treći dan smo prošli put od Završja do Livada (13 km), visinska razlika -163 m (pad), + 20 m (uspon), od 8:00 do 12:00 Četvrti dan sam se provezao autom po trasi od rijeke Mirne do Vižinade (17 km), visinska razlika + 256 m (uspon), za 1 sat Prosječna brzina hodanja s odmorima je bila 3,5 km/h. Reportažu sam podijelio u četiri dijela (po danima). Sada objavljujem prva dva dijela, a većeras slijede još dva. 1. dan 09:41 Pronašli smo stanicu Savudrija (Salvore) u selu Valica, par kilometara od "prave" Savudrije. Ovo je slika s stražnje strane... 09:44 .... a ovo piše sakriveno među granama. Ne znam, da li je zgrada zaštićena. 9:50 Najprije trasa vodi 4 km uz cestu Buje - Savudrija. Automobili stalno "zuje" mimo, a sjene ni za lijek! 10:26 Na nekoliko mjesta grmlje pokušava izboriti što više prostora. 10:42 Nako sat hoda stižemo u Markovac. Popeli smo se tek 15 metara, sunce neusmiljeno prži. Na sreću, prekoputa nekadašnje stanice toče hladno pivo! 11:20 Odmor je trajao 40 minuta. 11:28 Stotinjak metara dalje je trasa Parenzane naprasno prekinuta nedovršenim dijelom istarskog ipsilona. 11:32 Iza tog raskršća se konačno odvajamo od ceste, jer trasa prema Kaldaniji vodi kroz šumu 11:44 Prolazimo pokraj vikendice... 11:49 ...ali se u Kaldaniji ponovno vraćamo na cestu. Ovaj puta doslovno, jer je trasa Parenzane iskorištena za cestu Buje-Plovanija. 11:57 U Kaldaniji su označili položaj bivše stanice. 12:03 Nastavljamo po magistralnoj cesti, uz sam rub, jer je promet ogroman! 12:31 Tako smo hodali pola sata, dok nismo naišli na novu tablu Parenzane. Trasa vodi kroz polja do naselja Volpija. 12:38 Evo i prvog biciklista, kojemu je ova trasa i namijenjena. 12:45 Kamenje uz trasu ima posebni oblik. 13:02 Sunce u zenitu! 13:06 Trasa vodi preko ceste Buje - Kaštel... 13:14 ... te dolazi i prestaje pri industrijskom objektu pred Bujama 13:20 Odlazimo do postaje Buje po cesti, po kojoj su nekad vozili vlakovi 13:21 Postaja Buje je dobro oćuvana, ali na nju osim natpisa i tipične gradnje ništa više ne veže na željeznicu. Quote There is no business like show business Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pataky Posted August 11, 2009 Author Share Posted August 11, 2009 2. dan 8:17 Do početka javnog dijela Parenzane iza Buja hodamo po cesti za Grožnjan do ove oznake 8:18 Trasa prema Bujama završava u privatnom dvorištu! 8:24 Solidno izgrađeni potporni zid 8:40 Pred naseljem Triban se trasa približava lokalnoj cesti... 8:44 ... da bi ga zatim u obišla u luku s desna. 9:02 Na postaji Triban umorni i žedni putnici uzaludno čekaju vlak. 9:37 Ove simpatične životinjice nisu dopustile da im priđemo bliže. 9:47 Most na trasi 10:04 U tunelu pri Grožnjanu navodno uzgajaju gljive. Došli smo do njega, ali je ulaz zabijen daskama. Zato smo krenuli obilaznicom uzbrdo. 10:09 A na vrhu je, naravno, selo Vrh Roman 10:21 Bilo je pravo vrijeme za odmor, pivo i malo kulture, pa smo svratili u ovaj lijepi grad umjetnika. 10:33 Pogled prema moru je nezaboravan. 12:14 Odmarali smo sat i pol, a onda pošli u potragu za Parenzanom. 12:16 Slika mosta s prethodne slike odozgo. Očito da je trasa zaraštena. 12:23 Mi hrabro nastavljamo i tražimo sjenu... 12:54 ...što je često "misija nemoguće". 13:17 Iznad Kostanjice je ovaj most... 13:33 .... i ovaj tunel 13:44 Pruge se okreće prema jugu. 13:51 Ispod nas je selo Kostanjica 14:08 Završje i završetak etape na vidiku. 14:10 Ostaci željezničke postaje Završje, gdje nas čeka prijevoz. Quote There is no business like show business Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pataky Posted August 11, 2009 Author Share Posted August 11, 2009 3. dan prijepodne 8:10 Započinjemo, tamo gdje smo završili jučer: na postaji Završje. 8:13 I odmah iza zavoja tuneli: Završj1 1 i.... 8:16 Završje 2 te... 8:18 ...vijadukt Završje 8:23 Vidi se da se na ovoj dionici nešto radi: obnovljeni most! 8:32 Još uvijek se uvlačimo u brda prema sjeveru 8:34 8:38 Vijadukt Antonci 8:57 Da bi se spustila do rijeke Mirne, pruga je morala ući u najdulju, Oprtaljsku dolinu 9:10 Viadukt Freski pod naseljem Vižintini 9:19 Tunel Freski ne troši električnu energiju iz mreže. Rasvjeta se pali senzorima a izvor su svjetlosne ćelije. 9:27 Evo nas i na postaji Oprtalj. Tu smo očekivali pivo, ali se snabdjevački Polo nije mogao spustit po cesti, koja vodi iz Oprtlja. 9:51 Žedni nastavljamo kroz šumu 9:57 Iza vijadukta OPrtalj, konačno okrećemo prema jugu 10:17 U blagim zavojima, zapravo skoro ravno, prolazimo kroz prašumu. Neki su pokušali glumiti Tarzana i Jane. 10:18 Do doline Mirne još 1 km. Cijeli ovaj dio bio je u sjeni, pa nismo patili od vručine. 10:30 I konačno, ponovno na suncu! Još smo oko 80 metara nadmorske visine. 10:35 Uglavnom hodamo prema istoku, iako i ovdje trasa slijedi konture zemljišta. 10:38 Trasa je sve šira. U pozadini se vidi Motovun. 10:58 Civilizacija! Traktor! Dječak na prikolici je označavao trasu sutrašnje konjske utrke. 11:09 Konačno! KOd sela Pirelići nam dolazi u susret hodajuće pivo! 11:44 Nakon kratkog predaha nailazimo na ovaj most, koji treba popraviti. 11:50 I evo nas pred krajem trase u Livadi 11:51 Trasa završava na lokalnoj cesti. 11:52 A prekoputa je zatvoreni muzej Parenzane. Quote There is no business like show business Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pataky Posted August 11, 2009 Author Share Posted August 11, 2009 3. dan poslijepodne Ovu sam dionicu provozao autom - sam. U desnoj sam ruci cijeli put držao kameru! Mogu reći, da se je nakon sat vremena jako umorila! Vozio sam uglavnom u drugoj brzini. 16:20 Tabla Parenzane na lijevoj obali Mirne. 16:21 U drugu i tjeraj! 16:30 Zaobilazimo Motovun i polako se penjemo. 16:30 Ručno izrađeni smjerokaz 16:31 Prije velikog zavoja - vinogradi. 16:32 Nazad, direktno na Motovun 16:34 Postaja Motovun u privatnom vlasništvu. 16:35 Ulaz u tunel Motovun 16:36 Farovi su dobro osvjetlili tunel 16:38 Iza tunela, zec pretrčava cestu. 16:47 Jedan jedini asfaltirani kilometar trase kod sela Brkač 16:48 A susreo sam i ove dvije hodačice. 16:50 U kanjonu 16:51 Odvojak za Karojbu i moguće mjesto istoimene postaje. 16:52 16:54 Dva pogleda na vijadukt Krvar 16:57 POstaje sve neprohodnije! 16:58 Hoću li proći? 17:02 i dalje šikara ... 17:07 .... i prašuma! 17:08 Proširenje postaje Rakotule 17:09 Prema Vižinadi... 17:11 ....ispod granja. 17:16 Vijadukt Sv. Vidal 17:17 Fantastična panorama Istre. 17:18 Novi usjek 17:21 Trasa se širi i stiže... 17:24 ... u predgrađe Vižinade... 17:25 ... gdje završava označeni dio Parenzane i moj trodnevni izlet! Quote There is no business like show business Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.