Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net

Forumas

Članovi
  • Content Count

    752
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Zagreb

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Donekle se slažem s tobom, jer ovakva cijena doista mora biti kriminalna, to ne može biti normalno! Ali opet s druge strane teško je uspoređivati dvije žičare. Naime, Pohorje je puno strmije i primjerenije za granju žičare, te je trasa kraća. A Sljeme je što ja stalno govorim brdo posve nepogodno za žičaru - dugačka blaga trasa kroz gustu šumu i na takvim lokacijama nitko pametan ne bi išao graditi žičaru, već se na takva mjesta organizira cestovni prijevoz!
  2. Baš sam i ja mislio ovo postaviti, ali eto DB me preduhitrio! Ovdje stavljam link na jučerašnju epizodu emisije Potraga na RTL-u: https://play.rtl.hr/potraga-p_7460/potraga-03-12-2019-c_12556057 Pogledajte navedenu emisiju, doista je sjajno sve rečeno o žičari, a što me najviše zapanjilo - izgleda da će cijena biti veća i od enormnih 700 milijuna - već se priča i o milijardi kuna! Doista mogu reći da je zločin nad zločinima bio podržavati ovaj projekt - svatko tko se zalagao za izgradnju žičare je po meni su-krivac za ovo! Što se cijene karte tiče izgleda da je sad definitivno da će za Zagrepčane biti 50 kn (izgleda ipak povratna), a za strance 100 kn - ne znam kako će ovo uspjeti izvesti s obzirom na EU-regulativu o zabrani dvostrukih cijena za domaće i strance?! Ova cijena je doista ogromna za ljude koji žele gore za izlet, ali je istovremeno više nego pre mala za povrat ove investicije - računajte: ako bude žičara koštala milijardu kn, tada će tek prodanih 20 milijuna karata po 50 kn otplatiti investiciju, a ako bude ipak "samo" 700 milijuna, tada će to biti 14 milijuna karata! A toliko putnika ova žičara neće prevesti nikad! A da ne ponavljam ponovo kako će stotine tisuća kuna mjesečno odlaziti samo na plaće, ta tekuće održavanje itd. Ovo je stvarno strašno što su napravili - i Bandić i svi oni koji su ga godinama tjerali da to napravi!
  3. Forumas

    Forumas

  4. Jučer sam pročitao ovdje na forumu, ali u drugoj temi (onoj o rekonstrukciji Zaprešić-Zabok) da kreću radovi na obnovi Kumrovečke pruge! To me baš razveselilo, ali i iznenadilo, pa bih molio nekoga tko više zna o tome da napiše ovdje. U prvom redu me zanima da li je to doista istina i kad kreću radovi, te koji dio pruge je u pitanju! Da li samo do Klanjca, jer pretpostavljam da dalje Slovenci neće dozvoliti - kad sam zadnji puta prolazio kroz Zelenjak oni tuneli na Slovenskoj strani su bili zatvoreni žicom, kao i most kojim pruga prelazi preko Sutle u Sloveniju iza Zelenjaka?! Ujedno ako se radi i taj dio do Klanjca - jako me zanima da li to znači da je sa Slovenijjom riješen onaj katastarski komadićak nedaleko Vukovog Sela, ili će možda naši sada to raditi bez obzira na mišljenje Slovenaca, možda čak koristeći situaciju da su oni uzduž Sutle povukli žicu, pa im je onda taj navodni komadićak teritorija ostao izvan kontrole! U svakom slučaju više informacija bi dobro došlo, pišite tko zna i hvala unaprijed!
  5. Nisi baš jako duhovit, a i nisi shvatio poantu mog posta! Nisam ja generalno protiv izgradnje zahoda i ne zagovaram obavljanje nužde u grmlju, haha! Ali, smatram da nije normalno na toj postaji Brestovac praviti tako ogromne WC-e za ne znam koliko ljudi! Ovdje baš nikad neće biti velika fluktuacija putnika - pa tko bi htio ići dolje na tako ružnom mjestu među ruševinama starog sanatorija?! A nećeš valjda reći da putnici bez WC-a ne mogu izdržati tih predviđenih 16 minuta vožnje, pa da će zato morati praviti pauzu na Brestovcu i ići dolje zbog obavljanja nužde?! Gradnja ovolikih zahoda na ovoj besmislenoj međupostaji je čisto pranje novca, ja nemam druge riječi za to! Uopće gradnja ovoliko goleme postaje je isto obično pranje novca! Pa, taj objekt je velik poput neke kolodvorske zgrade! A čemu to??? Broj putnika sigurno to ne opravdava!!!!
  6. Arno hvala na lijepoj reportaži s čitave trase, doista je bilo zanimljivo za pogledati! Da, sad kad sam vidio sliku međupostaje uvjerio sam se da je doista to ono što ja vidim sa svog balkona! Točno mogu razabrati taj oblik ogromne zgrade postaje i tu dizalicu pored nje, savršeno se nazire dolje iz grada svakome tko dobro vidi! To je strašno koliko je to velik i nepotreban objekt, a čitao sam u planovima izgradnje da će između ostaloga imati i ne znam koliko WC-a! Ni ne sumnjam da će biti "zlatni" u najboljoj Bandićevoj izvedbi! Sve to skupa je doista apsurdno, jer Brestovac je ruglo i sigurno se nikada neće revitalizirati, koliko znam niti ne postoje planovi za tako nešto! A što se biciklista tiče - većina njih vozi uzbrdo gore i to ima nekog smisla što se tiče sporta i rekreacije. Jer besmisleno bi bilo da se dovedu gore žičarom (ili busom, autom bilo čim) pa onda da silom gravitacije idu dolje nizbrdo bez i trunke uloženog truda. To onda nije nikakav sport, to bi bilo isto kao da se voze motornim vozilom! Slažem se Ivane s velikom većinom ononga što si napisao! A ja bih još samo dodao neke stvari. Bilo koji od navedenih ili drugih mogućih objekata neće imati apsolutno nikakve veze sa žičarom, tj. žičara njima ne može biti nikakav plus. Jer svatko tko bi došao na smještaj u neki od domova/hotela mora sa sobom nositi stvari. A sigurno ne može i neće netko sa svim stvarima hodati od vrha Sljemena do mjesta smještaja. Dakle, sadašnji bus koji dotiče sve te objekte je neusporedivo bolje rješenje! A ako se želi gore razvijati turizam sa smještajem - onda se mora omogućiti i dolazak autom. Jer zamislimo da netko od stranaca ili ljudi iz Hrvatske koji nisu iz Zagreba, a dolazi autom, poželi ići u Tomislavac ili Snježnu kraljicu na smještaj, a da je Sljemenska cesta zatvorena: tada bi morao ostaviti auto u garaži ili parkingu u Gračanskom Dolju. Prvo je pitanje da li bi našao mjesto, a ako bi ga našao - možete misliti kolika bi cijena parkinga bila, pa onda recimo parkirati po njoj tjedan dana! Zatim bi morao svoje kofere vući do žičare, pa se voziti do vrha, a što tada? Tada bi morao pješačiti do svog smještajnog objekta. Ili plaćati taksi ako grad njima bude dozvolio prometovanje! Ili bi možda hotel organizirao transfer. U svakom slučaju kako god bilo - stvari oko dolaska se maksimalno kompliciraju i poskupljuju. Dovoljno da nekoga može odvratiti od dolaska! A zamislite recimo scenarij da netko tko dolazi nekim poslom u Zagreb poželi odsjesti na Sljemenu. Kako bi tada mogao odlaziti u grad? Pješke do daleke žičare, a zatim ju plaćati 50 kn u jednom smjeru itd. Kao što Ivan reče - očito će morati biti neka uzdužna linija koja bi prevozila putnike od gornje postaje do svih objekata. A to onda znači još dodatni trošak pored skupe karte za žičaru! A ako bi transfer bio slučajno besplatan za one koji dođu gore žičarom, onda bi pak to stvaralo dodatne troškove ZET-u! I što smo onda dobili? Ništa! Maksimalno zakompliciranu prometnu situaciju, a autobus opet neće biti maknut sa Sljemena, opet će i dalje prometovati! I da li onda ne bi bilo jednostavnije da je lijepo i dalje išao dolje do Mihaljevca i natrag do vrha, pa onda žičara uopće nije potrebna! Nego napraviti ovu situaciju s toliko presjedanja i dodatnih troškova?! Eto, netko tko bi išao do Hunjke, ako uopće bude razuma pa da bude neka bus-linija, sada umjesto da fino sjedne na Mihaljevcu i vozi se izravno do svoga cilja - sada će prvo morati presjesti s 14 ili 8 na 15-sticu, pa se voziti do Dolja. Pa tamo kupovati skupu kartu za žičaru, čekati, ukrcavati se, zatim se voziti do vrha Sljemena, pa tamo opet izaći i hvatati bus, vjerojatno ga i platiti, pa se onda s njim dalje voziti do Hunjke. Kad se sve to zbroji - vrehmenski će trajati znatno dulje od sadašnjeg rješenja, te biti doslovce bar 10 puta skuplje za putnika! Pa, ima li to smisla?!?! A u varijanti da bus uopće neće postojati (kao što se priča), tada preostaje samo pješačenje sat i pol od vrha do Hunjke, naravno za one koji to mogu, a oni koji ne mogu (stari, bolesni, invalidi itd.) - ti nikad više Hunjke neće vidjeti! Sve skupa ovo je strašno i tragično, a naših preko 700 milijuna kuna je zauvijek otišlo u vjetar, a također svakim mjesecom svoga rada žičara će samo generirati nove i nove gubitke!
  7. Jedna zanimljivost: danas sam iz grada sa svog balkona primijetio obrise međupostaje Brestovac! To je toliko velik objekt da je eto vidljiv odozdo s nekoliko km udaljenosti! Uz objekt je vidljiva i velika dizalica koja služi za njegovu izgradnju! Da li je možda netko nedavno bio gore pa da nam iz prve ruke prenese što se gore zbiva i kako to izgleda iz blizine?!
  8. Nisam to znao da je tada bio takav plan, ali i meni se to čini puno smislenije nego ovo! Ta promjena kuta do 6 stupnjeva ne bi zahtjevala ni približno tako kompliciranu i veliku kutnu postaju, a bila bi i gore daleko u šumi, čime ne bi ovako narušili ambijent Gračanskog Dolja kako su sa sadašnjim rješenjem! I bilo bi daleko jeftinije i jednostavnije, a što je glavno i uže i pogon bi manje stradavali nego što će ovako. Budite sigurni da će zbog ovolike promjene kuta habanje užeta biti veliko, a također siguran sam da će i potrošnja energije biti znatno veća nego da je kut manji, ili još bolje da ga nema! A što se tiče sječenja šume zbog koridora: već po ne znam koji puta ponavljam činjenicu da ovakvi tereni nisu primjereni za žičare, da se žičare nigdje ne grade kroz šume, jer to je besmisleno! Žičare se grade na strme planinske vrleti, gdje se ne treba sjeći šuma, ili pak u zadnje vrijeme i u gradovima onakve turističke panoramske žičare, ili negdje čak kao zamjena za metro. A na blage šumovite gore poput Medvednice žičare nemaju nikakvog smisla ni opravdanja, te donose samo ekološku i ekonomsku štetu!
  9. A jako je zanimljivo kako se nitko od vas ne želi osvrnuti na moj jučerašnji post u kojemu sam argumentirao totalnu promašenost ove žičare i dokazao da je to "obrovac nad obrovcima"! Da još jednom ponovim: ukoliko cijena karte doista bude prilično visokih 50 kn, to će još uvijek biti puno pre jeftino da bi se ikada ta investicija vratila! Ne znam da li ste shvatili - po ovoj cijeni bi se moralo prodati 14 milijuna karata, dakle prevesti se toliko putnika, da bi se uložen novac u izgradnju žičare povratio! I to bez da se uračuna tekuće troškove koje će žičara proizvoditi svaki mjesec! Također, podsjećam na egzaktne podatke ZET-a (bilo je to objavljeno i ovdje na Forumu pred neko vrijeme!) da je stara žičara u čitavom svom životnom vijeku od čak 43 godine imala ukupno 8 milijuna putnika! Prema tome, čak da se desi čudo i da se broj putnika znatno poveća - čak i tada je vrlo teško za očekivati da će ikad tijekom životnog vijeka nove žičare biti ostvaren broj od 14 milijuna putnika! A tek nakon toga bi se došlo na nulu! A možete misliti do tada koliko će narasti novi dugovi! Idemo izračunati bar nešto: ako se ne varam, ZET-ova neto plaća je negdje između 7 i 8 tisuća kuna, jel?! Možda i više! Ali ako je toliko - to znači mjesečnu bruto plaću bar 11.000 kn, uzmimo eto da je toliko. Ako bude "samo" 50 zaposlenih na žičari (a po onoj studiji će biti i znatno više!), to znači 550.000 kn mjesečno samo za plaće! I to sam još malo proračunao, budući da će među njima sigurno biti i šefova i slično, koji imaju još veće plaće! Ali eto, nek bude i procjena na manje. Pomnožimo to s 12 mjeseci u godini i dobijemo čak 6.600.000 kn godišnje trošak samo za plaće! Kada to podijelimo s mogućih 50 kn cijene karte dobijemo 132.000 putnika, koji godišnje moraju biti prevezeni i platiti kartu samo kako bi se izdržavali zaposleni na žičari! Sjetimo se podataka o broju putnika stare žičare - bio je negdje oko 160.000 godišnje! Dakle, ako broj ostane takav - "zarada" žičare će biti takva da pokrije zaposlene i možda mrvu više povrh toga. To će sigurno biti nedovoljno za platiti struju za pogon. Također, ne znam koliko koštaju godišnji redovni pregledi i remonti žičare, ali zasigurno je riječ o pozamašnom iznosu. A također, sjetite se da se svake godine mora održavati trasa, tj. kositi drač koji naraste ispod trase tokom te godine. S obzirom na duljinu trase i težinu terena - ni to baš nije mali trošak platiti svake godine tolike radnike da to pokose! Uglavnom, da rezimiram - kako sada stvari stoje čak ni uz cijenu karte od 50 kn žičara ne može biti ni blizu toga da može podmirivati svoje tekuće troškove i tako poslovati makar na "pozitivnoj nuli", a očito je da povrata investicije nikada neće biti! Eto, upravo je to razlog zašto nije ni pokušano s EU-fondovima, jer bilo je jasno da oni ne bi financirali ovako promašen projekt. A isto tako, nije ni dana koncesija ni javno-privatno partnerstvo, jer ni jedan privatnik nikada ne bi uložio svoj kapital u ovako promašenu i štetnu investiciju! Ovim su građani Zagreba i ZET odvedeni u dužničko ropstvo i u vrlo nezahvalnu situaciju i netko bi trebao odgovarati zbog toga! I to ne samo Bandić, već isto tako i najveći dio opozicijskih stranaka koje su ga pritiskale i mučile da on mora graditi žičaru i da je to najveći problem Zagreba! Eto, svi koji su se tako postavljali morali bi završiti u Remetincu, jer ovo je stravično što se dogodilo!
  10. Kublach moguće da si to u pravu. Međutim, ja sam upravo napravio jedan izračun! Podijelite iznos od 700 milijuna kn koliko je koštala žičara s predloženom cijenom karte od 50 kn! Što dobijemo? Dobijemo broj putnika tj. prodanih karata koji bi se morao ostvariti da bi se investicija vratila! I to iznosi točno 14 milijuna! Sjetimo se da je stara žičara tijekom svoje 43 godine rada ukupno prevezla 8 milijuna putnika! Dakle, ni uz tako visoku cijenu karte ova žičara za svog vijeka neće biti ni blizu povrata investicije! A sjetimo se tu i novih troškova koji će rasti svakog mjeseca - plaće nekoliko desetaka zaposlenih, struja, održavanje, remonti, čišćenje trase od raslinja svake godine itd.! Ovo je doista bio zločin prema građanima i prema ZET-u i općenito našem gradu i iz toga svega više nema pravog izlaza!
  11. Eto, napokon znamo i cijenu koliko će koštati vožnja žičarom: https://vijesti.hrt.hr/548290/cijena-voznje-sljemenskom-zicarom-50-kuna Pogledajte filmić na ovom linku! Kao što možete vidjeti - cijena bi za domaće (valjda Zagrepčane) bila 50 kn! Ne piše da li povratna ili u jednom smjeru. I nije mi jasno kako će budući da EU to ne dozvoljava izvesti popust za domaće?! Kao što kaže autor reportaže - četveročlanu obitelj će takav izlet koštati 200 kn bez hrane, dakle samo za prijevoz! Plus još tramvajska karta kroz grad ako idu ZET-om, odnosno skupi parking u garaži ako parkiraju na donjoj postaji! Meni je jako drago zbog toga, jako! Naime, jedva čekam čuti one koji su plakali kako im je autobus (za 4 kn ili tko ima pokaz za 0 kn!) grozan i neudoban i kako žele "prekrasnu žičaru"! Eto - tražili ste - izvolite! Pa, plaćajte ovaj reket za odlazak gore, ili hodajte i gore i dolje, a ako budete hodali - za to vam ionako žičara nije trebala! Inače je tih 50 kn još jako jeftino, kad se usporedi s Dubrovnikom, ili čak i sa Sofijom (žičara na Vitošu)! Tako da je nerealno očekivati da bi bilo jeftinije. To jest OK cijena za otići koji put tamo, ali za one koji vole svaki vikend na Sljeme će biti puno pre skupo, eto već se i ugostitelji bune jer shvaćaju da će im propasti posao! Neka, neka, samo nek bude što gore, jer dobili ste ono što ste tražili!
  12. diogen151, mogu reći da se s bar 98% (ako ne i više) tvojih postova ne slažem, ali unatoč tomu naravno zašto ti se ne bih zahvalio na slici?! Eto, doista ti mnogo hvala da si nam slikovno dočarao i kako izgledaju stupišta na trasi, to me baš zanimalo, a nisam još otkako ih rade stigao do tamo da sam pogledam! Naravno da je šteta, to se nije smjelo maknuti! Ivane, odlično si ovo konstatirao - da, doista sadašnja donja postaja neće imati ni trećinu parkinga koliko je imala nekadašnja, a kapacitet nove žičare je jedno 4 puta veći! Također, ako se ne varam - tamo kod nove donje postaje nema parking mjesta niti za jedan autobus, a kamoli za više njih! U svim normalnim gradovima koji imaju žičare se donje postaje prave na prostranim mjestima, gdje ima hrpa parking mjesta. A eto, Bandić se sjetio to sve nabiti na onako tijesnom prostoru gdje se nikad neće ni moći napraviti dovoljno parking mjesta. Da, ja sam u prvom redu i mislio o koridoru do tunela prema Zagorju, a usput sam spomenuo Markuševac, jer iako za sada naseljenost u tom smjeru nije tolika da bi to opravdavala, ali doista jednoga dana će možda postati isplativ i mogući tračnički koridor prema tamo, ili eventualno kroz Jazbinu dolje prema Maksimiru. Baš sve da tako nešto nikad i ne ustreba bolje da se koridor svejedno ostavio, nego da se desi da se poželi nešto od navedenoga graditi, a da to bude zauvijek onemogućeno natrpanom donjom postajom! Jako si dobro ovo napisao, Ivane! Nego, ovdje bih nešto dodao u prilog neodrživosti ove žičare. Dati ću primjer iz Sofije, gdje sam bio nekoliko dana prošlo ljeto, pa sam iz prve ruke to vidio. Kao što mi imamo naše Sljeme, Sofija tako ima brdo Vitošu, koje je neusporedivo više od Sljemena (preko 2.300 m visine!) i gore ima među ostalim i skijališta, koja su i veća i sigurno su više u funkciji nego naše. I tamo se netko sjetio kako bi bilo zgodno graditi žičaru, iako do Aleko hiže na 1.830 m, ima odlična široka cesta, daleko bolja od naše Sljemenske - vozio sam gore po njoj pa znam što pričam! I tako je eto iz Sofije do tog Aleka napravljena kabinska žičara slična ovoj našoj, ne znam točno koje godine je to izgrađeno ali nema dugo. Uzmimo pri tome u obzir da je ipak Sofija nešto veća od Zagreba, a drugo da je Vitoša više nego duplo viša od Sljemena i ipak neusporedivo atraktivnija! I eto unatoč tome - njihova žičara je doživjela potpun fijasko! Posve je nerentabilna i praktički propada! Ja sam radnim danom išao gore na Vitošu, a iako je to bilo u ljetno doba žičara nije radila, a također gore nije bilo praktički nikoga! Pitao sam u pl. domu o žičari i koliko sam se uspio sporazumjeti s domarom on mi je pojasnio da žičaru pale samo vikendom od kraja 6. do početka 9. mjeseca, te samo vikendom u zimskoj skijaškoj sezoni! A rekao mi je čak da ukoliko je za vikend loše vrijeme i malo putnika - da tada gore šalju autobus! Što se tiče regulacije njihove ceste na Vitošu, vrlo zanimljivo to imaju riješeno: radnim danom je otvorena neograničeno, a vikendima kad radi žičara ima zabranu prometovanja od 11 do 15 sati! Dakle, tko prije 11 ide gore, a iza 15 dolje i vikendom smije otići vlastitim autom. I naravno - ništa se ne naplaćuje ni cesta ni parking gore, iako je riječ o nacionalnom parku! Vidjeti ćete da će naša žičara tako raditi - ili će biti u funkciji praktički par vikenda godišnje, ili će doista na njoj raditi uhljebi, koji će imati dobru plaću da tamo sjede i ništa ne rade - radnim danom će par desetaka zaposlenih prevesti možda maksimalno 10 ljudi, ako i toliko i to će biti enorman gubitak novca! I još bih se dotakao cijene karte - na Vitošu povratna karta košta oko 15 leva, što je oko 60 kuna. To je vrlo skupo za bugarske pojmove - kad bi se to korigiralo prema kupovnoj moći i cijenama u Hrvatskoj - bilo bi recimo kao 100-tinjak kn. Dakle, ako Bandić stavi cijenu otprilike negdje kao Bugari - to će značiti da bi povratna karta za Sljeme koštala oko 100 kn, što je stvarno puno za vikend izlet. Da recimo idu roditelji i dvoje djece - to je 400 kn za obitelj samo za prijevoz! A k tome jako puno ljudi će odbiti i nemogućnost parkiranja u blizini žičare, a tko bude i sretnik da ulovi mjesto u garaži zasigurno će ga to jako puno koštati!
  13. Hvala puno tram4 na lijepom slikovnom izvještaju iz Gračanskog Dolja! Da kratko prokomentiram: Katastrofaaa!!!! Strašno kako je zauvijek ovo nagrđeno područje, a osobito će u oči udarati ona ružna i golema kutna građevina, za koju nisam mislio da će tako izgledati i biti toliko velik betonski objekt i to da će biti tako blizu okretišta tj. donje postaje! Također, zadnja slika izvrsno pokazuje kako je ovakvim pozicioniranjem donje postaje zauvijek posve onemogućen prolazak tramvaja ili metroa, odnosno bilo kakve pruge prema tunelu, ili možda prema Markuševcu. Taj koridor je sada trajno uništen! Sve skupa vrlo ružno i tužno i ne mogu shvatiti da se tako nešto zbiva! Užas!
  14. Upravo je u Jutarnjem izašao zanimljiv članak: https://www.jutarnji.hr/vijesti/zagreb/video-foto-jutarnji-na-gradilistu-jednog-od-najvecih-zagrebackih-projekata-radi-se-danonocno-polovica-sljemenske-zicare-vec-sagradena/9365222/ Najkompleksniji dio posla je obavljen, postavljena su 34 temelja duž cijele trase. U postavljanju ankera moramo biti precizni u pet milimetara, kaže Radić i dodaje da je teren spreman za postavljanje elektromotornog postrojenja - Zasad sve ide po planu, realizacija građevinskih radova je na 40 posto, a do 31. svibnja, Dana Grada Zagreba, sve bi trebalo biti gotovo - kaže nam Goran Radić, voditelj projekta izgradnje nove sljemenske žičare na koju se čekalo punih 12 godina, otkako je 2007. godine zatvorena stara. S voditeljem Radićem, inženjerom građevine koji je kao predstavnik Grada Zagreba zadužen za koordinaciju izvođača i projektanata velikog projekta teškog 600 milijuna kuna, susreli smo se u naselju Gračani, u podnožju Medvednice, gdje se, udaljena samo 800 metara od starog polazišta, gradi nova polazna stanica žičare. Gradilište je okruženo kranovima, teškim strojevima i kamionima koji iza sebe ostavljaju oblak prašine, a kompleks koji je iznikao na prvoj etapi, u samom podnožju Medvednice, više podsjeća na šoping-centar, nego na početnu stanicu nove žičare. Bitna je preciznostPotvrđuje to i voditelj Radić govoreći da se zdanje proteže na 13 tisuća kvadrata s dvije podzemne i tri nadzemne etaže, a uz to što će služiti kao spremište žičarske opreme, ondje će biti i uredi ZET-a, restorani i kafići te parking za više od 210 automobila. Plan je, kaže Radić, postaviti krov i zgradu dovršiti izvana prije zime, kada bi trebali početi radovi na interijeru polazne stanice, instalacijama, pločicama, parketima. - Najkompleksniji dio posla je obavljen, a to je postavljanje 34 temelja duž cijele trase. U postavljanju ankera moramo biti precizni u pet milimetara - objašnjava Radić i dodaje da je teren sada spreman za dolazak austrijske tvrtke Doppelmayr Seilbahnen koja je zadužena za postavljanje elektromotornog postrojenja žičare. Austrijanci bi trebali početi s radovima za tjedan dana, a Radić napominje da su jedna od vodećih kompanija u svijetu za gradnju žičara te će za njezino održavanje educirati i ZET-ove radnike. Od polazne stanice, naime, žičara će se uspinjati pet kilometara prema vrhu. Pratit će trasu stare žičare iako će u svom usponu prevaliti gotovo 1000 metra više. Točnije, u donjem dijelu 850 metara više, a u gornjem 130. Gornja postaja nove žičare tako će završavati neposredno uz sljemenski TV toranj. Isto tako, za razliku od stare, imat će i međupostaju koja se gradi uz sanatorij Brestovac koji nije u funkciji od 1969. godine. Na cijeloj trasi trenutno radi oko stotinu radnika, a radovi se odvijaju svaki dan od pola sedam ujutro do navečer. Potvrdili su nam to supružnici Bilislav i Karmen Banić kojima će gondola nove žičare, jednom kada se dovrši, prolaziti gotovo ispred prozora, na udaljenosti od oko 60 metara. Bilislav Banić (73) rođen je i odrastao u istoj kući u Gračanima, a odmah nam se pohvalio da je sudjelovao na otvaranju stare žičare davne 1962., dok je još bio srednjoškolac. Gužva i prašina- Bila je to velika atrakcija, veliko uzbuđenje, redovi su bili ogromni, ljudi su čekali kao ispred stadiona - prisjeća se Banić. Supružnici Banić jedva čekaju dovršetak nove žičare. Dijelom zbog nostalgije, a dijelom i zbog neugodnosti koje sada imaju s obzirom na to da im je gradilište ispred kuće. - U početku stvarno jesu čistili prašinu i blato po cesti koje ostavljaju kamioni. Prolazili su cijelom našom ulicom s četkama, ali sada to više ne rade - žali se Banićeva supruga Karmen. Kako kaže, nekoliko su puta razgovarali s voditeljima gradilišta i tražili da se cesta češće čisti jer je prašina koju podižu vozila i teški strojevi, a koji prolaze ispred njihove kuće, ponekad zagušujuća, no oni su se opravdali, kaže Bilislav, obrazloženjem da je “kefa u kvaru”. - Ma znamo da moramo pretrpjeti još malo gužve, buke i prašine. Nije nam problem iako moramo automobil i prozore na kući prati svakih nekoliko dana - priznaje na kraju Karmen. Sljedeća etapa koju smo htjeli provjeriti je međupostaja. Platforma smještena na 37. ugibalištu i uz bivši sanatorij Brestovac je novitet jer stara žičara nije imala međupostaju između donje stanice i vrha. Stoga se otvara pitanje koji je razlog gradnje. Dolaskom na lokaciju zatekli smo radnike koji su gradeći platformu upravo zalijevali željeznu konstrukciju betonom. Na lokaciji nismo uspjeli dobiti točnu informaciju što bi se tu trebalo nalaziti kada se međustanica dovrši iako nekolicina građevinskih radnika koje smo pitali pretpostavlja da će na platou, usječenom u brdo i veličine oko 800 četvornih metara, biti turistički objekt, restorani i kafići. Nekoliko Gračanaca, pak, spekulira da je razlog gradnje međupostaje blizina bivšeg sanatorija, sada napuštenog kompleksa za koji koncesiju ima tvrtka Paintball Sljeme i gdje se organizirano igra paintball. Stanovnici podsljemenskog kvarta pretpostavljaju da će nedugo nakon izgradnje žičare privatni kapital ući u derutnu građevinu u gradskom vlasništvu. 16 minuta vožnjeNa samom vrhu, odnosno zadnjoj stanici žičare, također se gradi platforma, ali puno manja. Smještena uz TV toranj, žičara će svakako ići na ruku bračnom paru ugostitelja Fatimi i Goranu Kratofilu, vlasniku restorana Zlatni medvjed, odmah ispod TV tornja na Sljemenu. - Ja sam ovdje već 35 godina i mislim da je nakon 12 godina obećanja i vrijeme da se izgradi - kaže Kratofil i priča nam staru zagrebačku priču. Naime, prije su staroj gondoli žičare koja je primala jedva četiri osobe od dna do vrha trebale 23 minute. Kako kaže Kratofil, bilo je to dosta da spretniji momak zavede djevojku uz romantičnu vizuru cijeloga grada. Nove će gondole primati desetak ljudi, putovanje će trajati 16 minuta, a u sat vremena žičara će do vrha prevesti 1500 ljudi. Ne zna kako će se to odraziti na stari žičarski šarm, ali se nada da će se pozitivno odraziti na njegovo poslovanje.
  15. tram4 hvala na zanimljivoj informaciji! Da li znaš možda koliko je osoba točno određeno za rad na žičari? Prema onoj studiji o žičari radi se o desecima zaposlenika, negdje do 70-tak ljudi! Jel je broj doista takav? Također, da li im Doppelmayr daje besplatnu edukaciju, ili to ZET mora plaćati?
×
×
  • Create New...