Jump to content

Schneider

Članovi
  • Posts

    33
  • Joined

  • Last visited

About Me

  • Sex
    Not Telling
  • Location
    Orahovica

Schneider's Achievements

0

Reputation

  1. Nazalost sve je manje tragova nekadašnje pruge... Meni osobno nije poznato. U selu Duzluk kraj jezera je donedavno bio vagon slican onom sto je ekipa slikala u Cacincima, sjecam se da sam ga viđao jos kao klinac. Sada sam obisao da ga uslikam, ali nista, nema ga... pretpostavljam da se raspao pod utjecajem vremena. Hodajući prema jezeru moglo se doslovno potepsti na šliper iako je većina šlipera i šinja završilo kao stup za ogradu. Danas je kiša nanela sloj pjeska i pruzi više nema traga... prošlo ljeto sam slučajno našao i iščeprkao jedan stari klinčić.
  2. U nastavku pruga vodi kraj jezera i prema kamenolomu Radlovac. Do kamenoloma nisam išao, ali evo imam dvije stare fotke…
  3. Nastavljamo prema Orahovačkom jezeru… I dolazimo do jos jednog mostića …
  4. Nadalje vidimo još nekoliko zgrada koje su služile za razne potrebe željeznice, a danas su to stambeni objekti …
  5. U nastavku prelazimo most gdje je željeznica isla preko rijeke Vučice …
  6. Na temi „Gutmanova željeznica“, SDZ 362 je objavio slijedecu fotku … U nastavku je SDZ 361 pojasno o čemu se radi… citiram: „Lokomotiva čiju je sliku stavio moj skoro im imenjak nije stvarno pripadala Gutmanovim železnicama ali je vrlo interesantna i predstavlja pravi primer kako smo na ovim prostorima imali interesantnu istoriju železnica. Naime ovde se radi o petoosovinskoj lokomotivi koju je fabrika Orenstein & Kopel proizvela 1918. godine za potrebe nemačkih (tačnije pruskih) vojnih železnica u I svetskom ratu. Ove lokomotive su trebale da budu jača verzija čuvenih brigade lokomotiva (JŽ 99.4) ali su počele da se proizvode pred sam kraj rata i nisu mnogo učestvovale u njemu. Konstrukcija im je zanimljiva jer zbog sposobnosti prolaska kroz krivine malog prečnika imaju Luetermollerove osovine tj. prva i zadnja osovina nisu spojene motkama (štanglama) već zupčanicima preko osovina. Lokomotiva je naravno napravljena za kolosek 0,60 m. Posle prvog svetskog rata ju je sa stokova nemačke vojske kupilo neko šumsko preduzeće iz Hrvatske. Zna se da je radila na pruzi Vočin - Trešnjevica. Negde 60-tih godina kad je ta pruga najverovatnije ukinuta ova lokomotiva je prepravljena za kolosek 1,00 m!!! Tada je prebačena u Orahovac gde je radila na industriskoj pruzi tamošnjeg kamenoloma.“ Sve se poklapa da je to slikano u Orahovici baš na ovom mjestu.
  7. Ako stojimo gledajući prema vratima „Ložione“, sa desne strane je prema pričama starijih generacija bila okretaljka za lokomotivu. Gledajući udesno sa istog mjesta bila je smještena zgrada koja je navodno služila kao spremište za ugljen. Srušena je prije nekih 5 godina… Nažalost imam samo ovu, ne tako kvalitetnu fotku… I sliku prozora na desnoj strani iste zgrade
  8. U nastavku nas nekadašnja pruga vodi do zgrade koju ovdje zovu „Ložiona“. Koliko mi je poznato služila je za razne popravke lokomotiva … Ovdje vidimo beton koji je, pretpostavljem, služio kao graničnik za vagone i lokomotive …
  9. Prolazimo kolodvor … još jedna usporedba sa fotkom iz 1961. godine
  10. U nastavku pogled na autobusni, nekad željeznički kolodvor … Ovako je to nekada davno bilo … Pogled na kolodvor sa druge strane… Isto mjesto 1910. godine …
  11. Ovo je slikala vaša ekipa … ja sam s istog mjesta slikao nekidan… vidljivo je da je sve manje podsjetnika na nekadašnju prugu. Ovdje je potpuno promjenjen smjer staze, odnosno pruge nekada.
  12. U nastavku most koji je srušen prije nekoliko godina … Danas to izgleda ovako
  13. Kako sam i rekao evo nabacit cu neke fotke vezane uz Gutmanovu željeznicu u Orahovici. Krenimo od doma zdravlja i idemo prema kolodvoru, gdje je bila i vaša ekipa. Dakle vidimo stazu koja je nekada bila pruga.
  14. Zadnjih par vikenda sam obišao i po Orahovici uslikao jos neke detalje vezane uz gutmanovu prugu, krenuvši od kolodvora gdje je stala vaša ekipa, pa prema kamenolomu Radlovac. Danas ili sutra cu staviti na forum, pa se nadam da ce vam nesto biti zanimljivo.
×
×
  • Create New...