Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net

MarkoK

Članovi
  • Content Count

    87
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral
  1. Ispričavam se - citirao sam te samo zato da se uključim u raspravu, ne sa željom da ti oponiram ili nešto slično!
  2. Idemo redom! Prvo, nije problem napraviti mikroprocesor (tj. je problem, i to ne mali), nego je upitna ekonomska isplativost toga. Može se upregnuti vojska inženjera, ali je mnogo jeftinije kupiti gotov mikroprocesor. Prema tome, od mikroprocesora (barem koliko ja znam) za sada ništa, što je i OK! Drugo, odnosi Gredelja i Končara su loši, da ne kažem katastrofalni. Da bi to objasnio, moram ući u OT. Problemi između Končara i Gredelja su počeli sa TMK2200 - Gredeljeva uprava nije bila spremna financijski ući u razvoj tramvaja (za razliku od redelja, čitav se Končar financijski angažirao oko tramvaja), a kad je počela proizvodnja počeli su kukati da im se njihov podizvođački rad premalo plaća. Da se razumijemo - Gredelj je u proizvodnju TMK2200 bio uključen ISKLJUĆIVO radi političke odluke - ono što su oni radili (sanduk) je bez problema moglo napraviti desetak drugih tvrtki u Hrvatskoj. Također - problem između dvije firme je nastao i nakon što je Gredelj uporno inzistirao da on bude nositelj projekta prigradskog/regionalnog/dizel vlaka. To je legitimna želja - problem je samo u tome da Gredelj nema ljudi koji te vlakove znaju izprojektirati. Opet je političkom odlukom definirano da Končar izprojektira dva vlaka (Gredelj je kod oba podizvođač koji proizvodi najmanje zatjevan dio - sanduk), dok Gredelj samostalno proizvodi DMV. Moje osobno mišljenje je (osobno, volio boh da me netko demantira) da je taj DMV još jako daleko od testiranja na pruzi... Još jedan detalj o elektromotornim vlakovima - 6112 001 je proizveo Končar, a sanduk je iz Čakovca. Isto je sa bosanskim vlakom! Jedino je sanduk za 6112 101 proizveden u Gredelju! Što se dizel lokomotiva tiće, mi u Končaru se nismo bavili njima, i koliko znam niti se ne mislimo baviti. Poštujem kolegu Drempu, ali iskreno sumnjam da on ima relevantne informacije vezane uz eventualnu suradnju Gredelja i Končara vezane uz projekte dizel lokomotiva. Na kraju - koliko ja znam - od projekta 2064 se odustalo! I - isprika na OT-u!
  3. Priča se da se od projekta odustalo... Zna li netko nešto više? Tj. - glasine su išle ovako: prvo se raspredalo da će lokomotiva biti vrlo jaka. To je nekome palo na pamet tko nema pojima o lokomotivama, jer je na 4 osovine teško postaviti diesel snage npr. 4MW, da sve zajedno ostane unutar recimo 22.5 tone po osovini. Onda se proširila pričica da će se lokomotiva ipak raditi, no da se ispoštuje maksimalni dozvoljeni osovinski pristisak, neće imati uređaj za grijanje. Zgodno - nova lokomotiva koja će za sobom na noćnom za Split vuči generatorska kola. Toga se stvarno samo Gredelj i Vuča mogu domisliti. A sad - priča da se od svega odustalo! Ima li tu netko iz Gredelja tko bi mogao napisati par rječi o svemu?
  4. Toga će biti sve manje, nažalost. Ima tu jedna zanimljiva stvar - u Europi si doduše natiskan ko' sardina, ali vlakom putuješ vrlo brzo, do udaljenost od nekih 600/700 kilometara brže nego avionom. I to je OK - koljena stradaju, ali stigneš brzo. U istočnoj Europi se tiskaš (jer smo tu karakteristiku pokupili od zapadnjaka), i još putuješ sporo! Juupiii! E, to mi stvarno ide na živce! U OT smo; zna li netko koje serije elektri će prve na račun ICx-a u DB-u otići u kasaciju?
  5. U firmi kruži neka poluinformacija da će primopredaja biti sutra, 12. svibnja.
  6. Pogledao sam malo na netu i u Rail Gazetteu o kakvim se vlakovima radi, pa samo da dodam par, meni se čini važnih detalja. Glavna prednost ovih vlakova će biti visoka modularnost, karakteristika koja se sve više i više cijeni i vrednuje kod kupnje novih vozila. Na primjer, SNCF je kod narudžbe Regiolisa od Alstoma također u prvi plan stavio vrlo visoku modularnost, a i Stadler (koji na području broja prodanih vozila bilježi fenomenalne rezultate) ima fantastičnu modularnost. Što se tiće dužine vagona - malo mi je vrijednost od 27.9 metara čudna. Kinematički profil vozila se mora poštovati, pa se bojim činjenice da bi ICx kola mogla biti uža od europskog prosjeka. Ovo je naravno samo nagađanje, moguće da se uobičajena širina od 2900 mm može bez problema kombinirati sa dužinom od 27.9 m. Što se prostora među sjedalima tiće, nažalost očito je da se Europske željeznice sve više približavaju avionskom standardu, a sve više udaljavaju od vlakova kakvih se na primjer ja sjećam iz djetinjstva i mladosti (u tu kategoriju brojim i meni pojam komfora, dobrog starog 'Francuza'). Inaće, hvala na ovim vrlo informativnim linkovima!
  7. I dva odgovora: od gospodina Vedrana Dragičevića, predsjednika Sindikata metalaca hrvatske i gospodina Ivana Forgača, predsjednika Sindikata Hrvatskih željezničara. http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/marko_koncar_kev/metalci.jpg http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/marko_koncar_kev/Forgac1.jpg http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/marko_koncar_kev/Forgac2.jpg Stavio sam opet bez 'img' tagova, ako admini / modovi žele, molim da ih stave.
  8. Eto... http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/marko_koncar_kev/PismoSSH28311str1-2.jpg http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/marko_koncar_kev/PismoSSH28311str3-4.jpg Pismo je skenirano kao .jpg i formatom je dosta veliko, pa mislim da je bolje da bude na forumu bez 'img' tagova.
  9. Nije pitanje postavljeno meni, ali odgovaram! NREC ima svoje pogone i puno podizvođača u Americi - prema tome, oni imaju proizvodne kapacitete reparirati dijelove za lokomotive!
  10. Da se vratimo na konkretan problem - Skrad! Dečki, za svaku željezničku nesreću postoji stotinu uzroka - samo jedan nikada ne dovede po nesreće. I za ovu je tako: stara lokomotiva, upitan nalog i prolaz kroz crveno (brzina) itd. Ali - najjasniji i najdirektniji uzrok je rušenje dijela infrastrukture! A logičan slijed događaja nakon toga, u normalnom društvu i državi je ostavka šefa Infre! Nažalost, tog glupana (ovo kažem s pokrićem jer sam nekoliko puta sjedio na sastancima na kojima je bio i ON) je politika postavila i ista ona će ga i smijeniti. Do tada, taj đon-obraz ostaje na funkciji. NAŽALOST!
  11. Nije mi vlak lijep, ali bitnije od toga je kakav će biti u eksploataciji. Zna li netko tko je dizajnirao eksterijer?
  12. Izvrsna fotografija Mali.paja! Lijepo da si je podijelio s nama (mene doduše više veseli što se na fotografiji vide 441 lokomotive) !
  13. rasha - hvala na linku! To je to, da! radovedni - u teoriji bi to bilo ovo što si napisao. Nadam se da će naša uprava odraditi posao kako treba, i da ćemo barem u Crnu goru uspjeti prodati vlak.
  14. Teoretski da, praktično ne! Uprava ne želi stati niti iza 3000V DC vlaka, za kojeg ima interesa na tržištu. Postoji dosta konkretan interes iz Italije, i nešto manje konkretan (iako postojeći) iz Rusije. Dok nema volje uprave za dulje/kraće verzije, za druge širine kolosijeka, druga napajanja, neće biti NIŠTA od toga!
  15. Prejcednik dočo sutra... OK - da se ne zaje....m sa pravopisom - Josipović sutra (četvrtak) dolazi u Gredelj. @ Drempa - zašto pišeš toliko neprovjerenih informacija? Nije lakše pisati manje, a točno?
×
×
  • Create New...