Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net

Nada

Članovi
  • Content Count

    37
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Location
    Australija
  1. Nada

    Nada

  2. Prije no što opet nastavite glorificirati jedne a nipodoštavati druge pročitajte članak i nakon toga posjetite web site. Svijet nije crno - bijeli. S moje strane; ja se više neću mješati jer ovo bi ipak trebao biti zadatak drugih.
  3. SBB-CFF-FFS, koliko god se trudila ponekad ne mogu uočiti razliku između tvog načinja pisanja i generaliziranih atributa koje daješ drugima.
  4. . Nekoliko slika o tome koliko je potrebna i važna željeznica u Kini. Izvor BBC
  5. . Komentar na djelomičan izvještaj o uzrocima nesreće u kojem je poginulo 40 ljudi. Žao mi je ali članci su na engleskom. http://online.wsj.com/article/SB10001424052970204632204577126121683353312.html http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/china/8980481/China-cabinet-criticises-railways-ministry-over-train-crash-that-killed-40-people.html
  6. Pratim što se zbiva u Kini i ta vijest o vlaku koji ide 500 km/h, bar kako je komponirana ima više veze s politčkom no sa praktičnom stvarnošču Kine jer je vlada tiho prije par mjeseci (konačno) otkazala do daljnjeg sve projekte koji nisu fizički započeti i reviziju postojećih koji su u gradnji i upotrebi. U toku je rekonstrukcija/pregled svih high speed izgrađenih linija i do sada je povučeno preko 50 high speed kompozicija. Neke od agencija koje se bave Kinom kažu da bi ta rekonstrukcija mogla potrajati 3 – 5 godina i ne vjeruju da će otkloniti sve potencijalne probleme dokle god postoji ovako raširena korupcija. Problemi s kojim se suočavaju željeznice u Kini su uglavnom političke i kriminalne prirode. Postojeći projekti su bili dobrim djelom bazirani na krađi tehnologija uz nedovoljno testiranje materijala od kojih su vlakovi i pruge napravljeni. Da bi izbjegli probleme s licenciranjem dio software je prerađen ali nedovoljno testiran i software je glavni uzrok dviju zadnjih nesreća. Zamor materijala je daleko veći no što bi trebao biti jer komponente (osim kupljenih origanala) pokazuju nedostatnu kvalitetu. Rezultati testiranje materijala nakon nesreća nije dostupno javnosti. Komponente izrađene pod nadzorom stranih kompanija zadovoljavaju standarde ali kad se uklapaju s lokalnim proizvodima onda njihova kvaliteta više nije presudna. S druge strane zapadne kompanije vrlo često rade „kompromise“ kako bi osigurale prisutnost na tom velikom tržištu. U zadnjih nekoliko mjeseci je dobar dio čelnih ljudi ministarstva željeznice umirovljen ili premješten, a samo četvorica smjenjena. Vrlo je teško tražiti sudsku odgovornost jer je suviše političara umješano, a u pitanju je i nacionalni ponos. Među stranim promatračima se vrlo često postavlja pitanje gdje je završilo milijarde dolara koji su bili namjenjeni za gradnju kvalitetnih vlakova i pruga obzirom na postojeće stanje. Jedan od potencijalnih krivaca je i Zhang Shuguang, bivši zamjenik glavnog inžinjera u ministarstvu željeznica Kine koji je još 2002 godine s mjesečnom plaćom od 2.200 yuana kupio vilu u Kaliforniji vrijednu 7 miliona yuana. Vjeruje se da postoje stotine takvih u lancu odgovornosti. Projektna dokumentacija se često krivotvori/prepravlja kako bi se dobio posao i koristili jeftiniji materijali i time ostvarila ušteda kojom se potplaćaju odgovorni jer kažu da je u Kini uobičajeno da oko 40% vrijednosti projekta završi u đepovima političara, policije i vojske. S druge strane rastući kineski nacionalizam treba projekte i dostignuća koji će biti proglašeni kao najbolja na svijetu i puniti novine ponosom. Politčka laž i nebriga za posljedice je nažalost svakodnevnica u Kini i dok je tako sve će više manje biti Potemkinova sela. Tokom novembra, bar koliko se zna, 12 cestovnih mostova se urušilo u Kini, a 2 su demolirana. Niti jedan od tih mostova nije stariji od 20 godina. Potres 2008 u Sichuan je odnio gotovo 100.000 života. Najveći dio zgrada koji se srušio su posljedica loše gradnje i upotrebe nekvalitetnog materijala bez obzira na građevinske standarde. Ljudi koji su pokušavali naći krivce su u zatvoru a krivci su i dalje na slobodi. Šteta je da Kina s ogromnim intelektualnim potencijalom u svojim ljudima i dugom listom izuma (iz prošlosti) nije u stanju prekinuti taj korupcioni krug.
  7. Pridružujem se čestitkama!
  8. Nisam imala namjere nastavljati ovu temu ali jutrošnja vijest na ABC radiju me natjerela da pogledam ostale izvore vezane za kineske high speed vlakove. Kina je suspendirala do daljnjeg 80% projekata vezanih za high speed train. To se odnosi na započete kao i na one koji su bili na redu. Banke su jednostavno prestale fininacirati projekte. Obzirom da banke nisu samostalne odluka je vladina. Ako je vjerovati izvorima iz Hong Kong jedino se nastavlja projekti u kojem je kompletno strana tehnologija i nadzor. Sve linije koje su upotrebi prolaze testiranja ali vlakovi i dalje voze doduše smanjenom brzinom. Vjerojatno je to velika utjeha kad se nesreća dogodi pri brzini od 250 km na sat, a ne 300 km na sat. Sigurnost putnika prije svega. Osim suspendiranja projekata, suspendiran je moguć izvoz proizvoda vezanih za high speed vlakove. Državni mediji su jedino objavili kako je ministarstvo prometa u minusu za 310 milijardi američkih dolara i da će doći do smanjivanja investicija.
  9. Obzirom da sam živjela uz tu liniju odgovorit ću na pitanje. Belair linija je bila dvokolosječna za putnički promet sve do 1995 kad je jedna strana prebačena na standardnu širinu kako bi teretni vlakovi za Melbourne mogli koristiti standardni kolosjek. Dnevno prugom prođe do 5 - 7 teretnih vlakova za Melbourne. Prugom također prolazi tjedno tri puta putnički za Melbourne i iz njega. Pruga je vrlo teška s jakim usponima i oštrim zavojima. Kad su gradili prugu nisu baš razmišljali o brzini nastojeći uštediti što više novaca kojeg nije bilo puno. 1883 kad je pruga otvorena cijela država nije imala više od 120.000 stanovnika. Prije dvije godine kolosjek koji se koristi za putnički promet je obnovljen i pripremljen za prijelaz na standardni kolosjek. Bez obzira na budući standardni kolosjek zbog vlasništava teretne pruge koja je na standardnom kolosjeku, putnički vlakovi će koristiti samo lijevi kolosjek. Slika je iz wikimedia Dio Belair nacionalnog parka je nekad bila ljetna rezidencija guvernera jer razlike u temperaturi su bile i do 10 stupnjeva. Guvernerova kuća je danas muzej. Stanovnici koji žive u gornjem djelu pruge više koriste autobuse kojima treba 10 minuta manje do grada jer prolaze kroz novo napravljeni cestovni tunel. Prije tunela vlakom je bilo brže jer je glavna cesta bila izuzetno zavojita. Nedjeljom vlakovi voze svaki sat. Oni koji idu do parka obično dolaze osobnim automobilom, iznimka su biciklisti koji koriste vlak do zadnje stanice a onda rade krug i vraćaju se preko parka u grad. Prije tridesetak godina nedjeljom su vozili specijalni vlakovi i obično su bili krcati. Budućnost ove pruge ovisi o planovima za izgradnju željezničke obilaznice kojom bi išli vlakovi za Melbourne. Cilj je da se obilaznica uključi na prugu za Darwin i Perth obilazeći grad. Kad se to desi pruga će biti renovirana i ponovo dvokolosječna, a neki od zavoja će biti ublaženi. Vjerojatno će proći 15 -20 godina prije no što se to desi. Što se tiče brojeva na linijama oni u Adelide postoje samo na autobusima. Slična je situcija i u ostalim gradovima osim u Melbourne gdje tramvaji imaju brojeve. Vlakovi imaju na display-u pravac kojim idu. Ovdje je bila kratka rasprava oko tih brojeva ali se odustalo od uvođenja brojeva. Ako se u gradu napravi još jedna tramvajska linija možda i uvedu brojeve na tramvajima. Koliko znam nigdje u Australiji prigradski vlakovi nemaju brojeve.
  10. Problem s Kinom nije u sposobnosti kineza već u političkom okruženju koji politčki uslovljava kreativnost, kvantitet i kvalitet bez obzira na realnost, a samim time i posljedice koje su u ovom slučaju nevine ljudske žrtve.
  11. Kina povlači 54 high speed vlaka koji se koriste i na liniji Beijing-Shanghai. Nisam to htjela napisati prije jer je to bila još jedan od nepotvrđenih glasina zadnjih dana pa da ne ispadne kako imam nešto osobno protiv kineske željeznice. Vijest je na BBC-u a kako nemam vremena postavit ću link - http://www.bbc.co.uk/news/business-14501078. Vijesti nisu samo na BBC. Meni je samo žao nevinih ljudi koji su nastradali kao posljedica komunističke i nacionalističke euforije kineske vlade. Broj poginulih je prema onom što se ovdje neslužbeno čuje je veći no što se priznaje kao i problemi sa high speed vlakovima.
  12. Da pokušam završti ono što sam započela nekoliko tjedana prije. Jučer je kineska vlada “privremeno suspendirala“ sve nove projekte brzih željeznica i naredila reviziju projekata u realizaciji kao i onih koji su završeni. Brzina vlakova je jučer smanjena službeno na svim (high speed) linijama do daljnjeg iako vlakovi voze tako već dva tjedna. Vozni red koji je na snazi i dalje je isti kao i prije iako vlakovi kasne i više od sat vremena. Nema naznaka o promjeni voznog reda u bližoj budućnosti. O uzrocima nesreće koja se desila 23/7 nema ni riječi. Neslužbeno je i dalje fokus na signalni i komunikacioni sistem, a zadnji tjedan se pojavljuju teorije o nekvalitetnoj gradnji samih pruga kao glavni faktor smanjenja brzina. Obzorim da je Kina i dalje zatvoren i korumpiran sistem teško je za očekivati da će službeni nalaz nesreće biti prihvaćen bez rezerve pogotovo nakon kontraverzinih direktiva centralne vlade kineskim novinarima da ne istražuju uzroke nesreće i da ne pišu kritično o željezničkom sistemu.
  13. Tužno je gledati ove slike pogotovo kad su ljudi žrtva političke i kriminalne manipulacije koja su izgleda svi svijesni ali malo toga mogu učiniti. Mada još uvijek nema službenog izvještaja o uzroku nesreće sve više se sumnja u neispravnost opreme, pogotovo signalnog dijela. Šef propagande je zabranio kineskim novinarima bilo koji interview vezan za ovu nesreću ili nedaj bože vezivanje ove nesreće sa svime što se zbiva oko High Speed vlakova. Izvještaji stranih dopisnika govore o najmanje 7 slučajeva u zadnjih mjesec dana u kojima su teške nesreće na High speed train izbjegnute samo sretnim sticajem okolnosti. U svim slučajevima radilo se o tehničkim problemima. Brzine vlakova na svim High speed linijama su smanjene na ispod 300 km do daljnjeg, a broj vlakova je prepolovljen. Vezano za ovu nesreću neoficijelno je suspendirano nekoliko ljudi. Japanci se i dalje tuže s kineskim kompanijama oko prava na proizvodnju i održavanje High speed vlakova kao oko izgradnje pruga i popratnih objekata privatno izjavljujući da stanje na tim prugama je daleko od tehničkih normi koje su u početku prihvaćene ali ne u potpunosti provedene.
  14. Kao i većinu vijesti koja dalazi iz Kine i ovu je vrlo teško verificirati. Većina medija u Australiji uključivši BBC govori o najmanje 33 mrtva dok se o uzrocima naravno nagađa. Ovdje se radi o prvoj generaciji High speed train – Bullet train koji vozi prosječnom brzinom od oko 160 km/h. Vlak je vozio na relaciji Hangzhou-Wenzhou a nesreća se dogodila u blizini grada Wenzhou. Slike preuzete sa BBC Konfliktni izvještaji govore uglavnom o iskakanju vlaka iz tračnica nakon što je udaren odstraga drugim vlakom. Uzrok stajanja prvog vlaka ili je neispravnost vlaka kao posljedica udara groma ili neispravnost signalnih uređaja ili neispravnost samog vlaka. Lokalni (Ozi) forumi govore o učestalim problemima sa svim vlakovima te kategorije u koju je uključen i zadnji na liniji Shanghai – Beijing koji je pušten u promet godinu dana prije planiranog roka kako bi bio uključen u proslavu 90 godina komunističke partije Kine. Ministar željeznica je u zatvoru jer je uspio ukrasti skoro 100 miliona dolara uglavnom od zadnjeg projekta i to nije prvi takav slučaj pri izgradnji željeznica. Od nečega je taj novac morao biti oduzet.
×
×
  • Create New...