Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net

SAW

Članovi
  • Content Count

    139
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Location
    EU
  1. SAW

    SAW

  2. Kad smo mi uzimali diodne lokomotive (JŽ 441 krajem 60-ih) Nijemci i Austrijanci također nisu imali pojma što su tiristorske lokomotive, a nisu niti Švicarci (svi nabrojeni su kupovali diodne lokomotive još u 70-ima pa čak i 80-ima; Nijemci BR111 do 1984, Austrijanci Rh1042 do 1977. a Švicarci Re4/4 do 1985, baš kao i mi 441 do 1987.).
  3. Došle su zelene iz tvornice '46/47. a zelene su bile i sve ostale 11-ice iz reparacija. Kod nekog popravka u prvoj polovici 50-ih su ofarbane u plavo, dodana su im 'uha', automobilski farovi, državni grb itd. Nakon dolaska lokomotiva 761 izgledom i 'opremom' su manje-više prilagođene ostalim 11-icama u redovnom prometu.
  4. To je poslovni samo je vagon 'ofarban' u zeleno umjesto u plavo. Vagon na slici je inače Allm 50 72 19-70 225-4 građen '85. Između 23.12.'85. i 1.4.'86. za ŽTP Zg je iz Goše isporučeno 35 ovakvih vagona.
  5. Plavi InterCity može i ne mora biti restoran. Može biti običan prvi razred Aa iz '77. (10 komada) ili veliki bife SRllm iz '80. (4 komada ali ne svi plavi) ili restoran WRllm iz '85. (3 komada) ali ovo zadnje sigurno nije uz toliko srebrnih vagona u sastavu. Tek '83. je došla prva serija druge generacije InterCity vagona; Allm sa širokom prekinutom bijelom crtom (20 komada).
  6. Prema sastavu ovo je Marjan Express; samo vagoni 1. razreda (svi srebrni i jedan plavi) i vagoni za prevoz automobila (3-os.) ali to onda nije slikano predvečer nego ranije popodne.
  7. SAW

    Putnički vagoni

    To se nebi zvalo kupeima. Baat vagoni su postojali u varijanti sa jednodjelnim, dvodjelnim i trodjelnim putničkim prostorom (odnosno bez ili sa 1 ili 2 pregrade) ovisno o duljini i godini (pre)gradnje a sjedala su bila u varijanti 2+3. Aaa vagoni su bili isključivo sa kupeima od po 8 sjedala a bilo ih je raznih duljina (kasnije su deklasirani u Baa i ubrzo nakon toga su otpisani). ABaa vagoni su imali kupee i u 1. i u 2. razredu (to su ujedno i jedini naši metalizirani 2-osovinci koji su imali kupee 2. razreda) i taj tip je prvi nestao iz prometa. Uz njih smo imali i Daa vagone (službene) u više varijanti uključujući i novograđene iz 1978.
  8. Bilo je kod nas i serije 07 ali su slike toga jako rijetke...
  9. Ako se stvar dobro predvidi i projektira sve je moguće; evo primjera sa donje slike gdje lokomotiva ima samo parno grijanje a vagoni su klimatizirani i klima radi (a radila bi i da ih vuče parna lokomotiva). 221 109 mit TEE 34 am 31.03.78 in Lübeck Genin. http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,3355731,page=all
  10. Ovo napisano samo znači da proizvođač nije dimenzionirao hlađenje/grijanje sukladno uvijetima eksploatacije. Ili toplinska izolacija nije dovoljno dobra. Ili nešto treće ali u svakom slučaju greška kod projektiranja. Da je takav proizvod prodan negdje van sad bi ga se moralo rekonstruirati o trošku proizvođača. I još bi proizvođač kupcu plaćao penale zbog nemogućnosti eksploatacije tokom rekonstrukcije.
  11. U cijeloj priči osnovno problem su automatski polubranici kao takvi. Riječ je o mehaničkom uređaju koji je sam po sebi osjetljiv i kojeg nitko ne nadzire a izložen je i vandalizmu pa je često u kvaru što opet dovodi do ovakvih nesreća. Polubranik je automatizirana varijanta branika koji su barem imali u blizini nekoga tko njima rukuje i drži ih pod nadzorom. Braniku je, zajedno sa uobičajenom ogradom lijevo i desno od njega, osnovna namjena bila da spriječi uplašenoj stoci prelazak pruge kada nailazi vlak a kako danas u principu više nema zaprežnih vozila a polubranici ih ionako ne mogu zaustaviti uopće više ne postoji razlog za upotrebu branika ili polubranika. Dovoljna je svjetlosna signalizacija ili još bolje obični semafor kod kojeg je neupitno jasno da li radi ili je u kvaru a kako semafori nemaju mehaničke dijelove daleko su manje podložni kvarovima pa su samim tim i nesreće zbog kvara gotovo nemoguće. Da ne spominjem činjenicu kako je svjetlosna signalizacija i u nabavi i u eksploataiji daleko jeftinija od polubranika.
  12. SAW

    Strani teretni vagoni

    Moj komentar se odnosio na usporedbu ova druga dva vagona prije nego se pojavila slika Ermewe. Naravno da su kočnice/osovine/opruge kod vagona prilagođeni manjoj/većoj nosivosti ali to su nebitni detalji ako se gleda osnova konstrukcije vagona.
  13. SAW

    Strani teretni vagoni

    A što je čudno sa HŽ vagonima u sastavu? Teret treba prevesti a čiji je vagon u igri manje je bitno. Da već više od 40 godina ovakvi JŽ/SŽ/HŽ vagoni ne voze rudu iz Kopra i Rijeke u Linz tamošnja industrija čelika ne bi imala što raditi.
  14. SAW

    Strani teretni vagoni

    Pa vagoni su u osnovi isti. Imaju ista postolja i mogu tovareni voziti samo u režimu S. Veći volumen novijih vagona je isključivo rezultat povećananja osovinskog opterećenja na današnjim prugama. BTW ovi HŽ vagonu su konstrukcija od prije više od 40 godina.
×
×
  • Create New...