Jump to content
zeljeznice.net

badrobie86

Članovi
  • Content Count

    193
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About badrobie86

  • Birthday 12/27/1990

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Zagreb
  1. badrobie86

    badrobie86

  2. Abrazija se može isključiti, dotakao sam se toga u prvostupničkom radu. Naime, zaljev je relativno plitak i dobro zaštićen od vjetra sa gotovo svih strana, pogotovo nakon izgradnje lukobrana, tako da su valovi vrlo mali i slabi. Također plima i oseka ne mogu imati nikakav utjecaj na potencijalno odnošenje i urušavanje. Upravo takva hidrografska obilježja zaljeva su jedan od primarnih razloga zašto je baš Pula odabrana kao luka i brodogradilište. Biljke mogu narušiti stabilnost, ali vidi se na primjerima da se sasvim dobro drže neki iako na sebi imaju pravo drveće. Ne znam da li mislimo na isto, prilikom zadnjeg rata sam izostavio "velikog". Pula srećom nije nimalo nastradala tijekom cijelog domovinskog rata i vojska se mirno povukla. Ciljao sam 2. svjetski rat. A tijekom njega zasigurno niti jedan mol nije bio "bezazlen"; ne moram podsjetiti da je grad bio pod njemačkom upravom te su ga zbog toga saveznici u više navrata bombardirali pri kraju rata. Pri tome je najznačajnije stradao centar grada (ako se približite Augostovom hramu, primjetit ćete da je sastavljen kao kolaž, jer ni on nije ostao imun). A kad sam se već dotakao te teme, jedan "fun fact" o parkovima u centru grada koji su poprilično netipični za takvu urbanu strukturu. Crvenom bojom su naznačeni dijelovi koji su stradali u bombardiranju, stari stambeni blokovi, koji nikada nisu više obnovljeni te je umjesto njih posađen park, a narančastom oni koji su naknadno obnovljeni ili su sagrađene novije zgrade koje iskaču arhitekturom od ostatka jezgre (nešto poput zgrade muzičke akademije u Zagrebu). Pošto je bombardiranje potrajalo, to je bila prva ideja koja mi je tako tijekom šetnje pala na pamet, pošto, kako sam istaknuo, nisam proučavao povjesne izvore. Ukoliko i jesu postojali neki bitniji ciljevi, vjerojatno su, zbog svoje važnosti, naknadno popravljeni. A pošto ovaj drugi dio baze odaje dojam da nije bio korišten za vrijeme JNA (pošto je garnizon bio značajno manji nego tijekom AU) da se pretpostaviti kako nitko nije htio trošiti resurse na popravljanje (isto kako je dosta drugih vojnih objekata po gradu nakon 2sv. rata prepušteno propadanju pošto su postali zastarjeli). Teorija o vježbama drži vodu, iako opet ne vjerujem da bi netko pri zdravoj svijesti odučio dizati stvari u zrak u neposrednoj blizini brodogradilišta i pred očima čitavog grada. Da ne odem sad previše u off topic pošto je otvorena tema, nadam se da sam vam malo pojasnio svoju tezu
  3. Hvala na pozitivnom osvrtu Na moju (ne)sreću nisam uočio tu tablu hehe. Ovako, gotovo cijelim putem ima šetača, što domaćih što stranih. Očekivano nema nikakvih zaštitara nigdje i nitko neće spriječavat fotografiranje ili kretanje po tom prostoru. Tabla zasigurno ne vrijedi pošto je na tom prostoru uređena i staza za bicikle, zbog toga je put dobro uređen na nekim dijelovima kroz šumarke. Inače, dobro da ste to spomenuli, to je ta ograda koju sam spominjao kad sam bio mali, kuća u kojoj sam živio se vidi i na screenshotu odmah u prvom nizu. Našao sam tu sliku koja mi se nije uploadala, to je pogled na tu ogradu samo s druge strane. Da li je ovaj talijan ušao kroz tu ili neku drugu ogradu, to ne bih znao Da, Austrougarska je izgradila cijeli ovaj prostor i gotovo sve što ste vidjeli na ovim slikama, barem 90% toga je njihovo djelo. Ne smijemo zaboraviti i Talijanski utjecaj između 2 rata, iako je tijekom njihove vladavine ovaj prostor značajno devastiran i sigurno se nije previše radilo. Što se JNA tiče, upitno je u kakvom je stanju zatekla te objekte nakon 30 godina. Ono što se može reći da se gradilo za njih, bar ovdje što je dokumentirano, je ono skladište s početka. Općenito pravilo koje vrijedu u Puli je da ukoliko je građevina od kamenih blokova i ima lukove iznad prozora, građena je prije 1916.
  4. Više niti nemam neke kreativne komentare, više se pitam gdje je smisao u tako nasumičnom uklanjanju... Jer zatrpati ipak ima smisla Ali zašto ovo... Pogled iz drugog kuta. Nema logike :/ I evo ga napokon! Našao sam ga u blizini kapije... Dolazim natrag u civilizaciju. Skretničarska kućica koju je Danchibald spomenuo. Kad sam dolazio pred njom je bilo više ljudi ugodno časkalo u hladovini Pogled u pravcu cestovnog vijadukta koji je iza Roberta Planta, mostić sa početka je krajnje lijevo I za kraj, staro skladište, od ljeta pretvoreno u noćni klub, treći u Puli. Zove se prikladno Cargo. Ne želim podjeliti što se pak pušta u njemu, ali svakako vam preporučujem da ga zaobiđete u širokom luku. Ovime dolazim do kraja ovog dijela prugohoda, nadam se da ste uživali u slikama i da sam vam barem malo mogao prenijeti ugođaj koji ovdje vlada. Pošto me Pula ne vidi često, tako da ne mogu dati okviran datum dovršetka ranije započetog drugog dijela prema aerodromu i onog konačnog, četvrtog, sa Lukom Pula!
  5. Malo se našetavam okolo i slikam zatečeno stanje, koje na satelitskoj slici izgleda kao da je nekad bilo veće naselje koje je sravnjeno sa zemljom. Još jedan mol, za sad u najgorem stanju od svih viđenih Penjem se na tornjić i malo proučavam konfiguraciju terena. Zaista ne vjerujem da je ovuda pruga ikad išla...ne postoji nikakav vidljiv trag. Pogled dalje niz obalu prema otočiću sv. Katerine. Tamo će se ići neki drugi put. Mir prekida buka ECA hidroaviona. Odlučujem iskoristiti priliku i snimati ga... https://www.youtube.com/watch?v=i8R2YsmXBv4 Vrijeme je za povratak. Proveo sam taman 2 sata na istraživanje. Sad slijedi ugodno pješačenje od 6km po suncu do doma, dok je prva trgovina na jedno 3km udaljenosti. Po putu još slikam neke detalje...kao ovaj u blizini točke 11... A i još nisam zabilježio kako izgleda pruga uz obalu od točke 11 do 7. A ne izgleda obećavajuće, trebalo se poprilično potruditi tražiti neke tragove, poput ovog... ili ovog... Ovdje je nešto bolje
  6. Nastavljamo dalje uz puteljak od točke 12 do 13. Pruga ide uz obalu..ili bar ono što je ostalo od nje. Ovo kao da me netko namjerno zezao da mi oteža posao za kategoriziranje "zatrpano, normalno, izvađeno" Uz put značajno devastirani objekti Evo napokon da je u komadu i sa lijepim pogledom Sad smo kod točke 13. Stanje mola mi počinje podupirati onu teoriju o bombardiranju. Pruga prelazi tu desno gde započinje onaj žuti iscrtkani dio za koji pretpostavljam da je trasa...nisam išao tamo da se uvjerim da je zaista tamo, ali nema kamo drugdje ići. Ja ipak nastavljam dalje uz obalu misleći da se još proteže uz obalu... Ne vjerujem da ovo ima neke veze sa željeznicom... Pogled na taj razrušeni mol kod broja 13. Očekivao sam i na njemu neke tračnice ali ovaj ih očito nije imao Put uz obalu prema točki 14 izgleda ovako. Sve mi se čini da ovdje nikad nije bilo ničeg, ali odlučujem se ići do kraja... Po putu nailazim na ovo...ne mogu razaznati što je ovdje bilo, možda neki top...nema nekih objekata u blizini. samo šuma Došli smo do kraja puta! Točka 14.
  7. Ovdje je ambijent nešto sablasniji i devastiraniji "dah smrti vreba na svakom koraku u ovim krajevima" Razočaran što ništa zanimljivo nisam našao, vraćam se nazad preko točke 9 do točke 11. Ovaj dio je zaista u lošem stanju...Mol kod točke 11 Pomalo neočekivano, nailazim na ono što tražim! Krećem prema idućoj skretnici...Došao sam ovim puteljkom na lijevo...kasnije ću se vraćati kud ide pruga. Inače, ovaj dio je općenito u lošem stanju, molovi devastirani, pruga u još gorem stanju... Ponovno ulazi u gustiš... Sad se nalazimo na točki poslijednje skretnice, one krajnje lijevo. Pruga je povađena, jedino se vide sve širi pragovi... Ovaj dio je išao preko ceste na mol kod točke 12. Nema ni pragova... A ovo je ostalo od dijela koji je nastavljao dalje uz obalu Prelazim puteljak i nalazim se u šumarku kod točke 12 Počinje me intrigirati zbog čega na ovom djelu pruge malo ima, malo nema...zvuk aviona koji iz Britanije dovode turiste me tjera na razmišljanje da ovaj dio nije nastradao tijekom bombardiranja za nekog od velikih ratova. Trebalo bi baciti oko u povjesne knjige... Evo nas na molu... Na molu je počelo rasti i jedno drvce...Ako želiti mir, dašak povijesti i sunčati se uz more u hladu, dajem vam savršenu lokaciju! Još jedno drvce! Pogled prema Uljaniku, netko je napravio improviziranu klupicu
  8. Kako na kraju puta ipak ima jedan uži prolaz, kidam nalijevo Krećem se prema mjestu na karti označenim brojem 9. Put ovako izgleda Točno na mjestu gdje je unešena brojka 9 nailazim na kružnu strukturu u tlu. Nalazi se na sredini križanja koje nije moguće vidjeti na satelitskim snimkama pošto ga sakrivaju krošnje drveća. Na vama ostavljam da pogađate da li bi to bila okretaljka neke uskotračne pruge kojom su vagonetima prevazali municiju po tom dijelu. Probao sam pronaći nekakve tragove, ali bezuspješno. I na ovom dijelu je dosta toga nasuto, pa ako je bilo nešto ili je skinuto ili zatrpano. Usput uočavam neke bazenčiće...začudo iz njih ništa ne zaudara Pažnju mi privlači i još neki hangar niz put, samo ga slikam, tu ću se kasnije vratiti (hangar se nalazi ispod brojke 9) Tu sam neodlučan kamo se dalje uputiti, odlučujem se ići dalje zapadno prema točki 10 gdje ću naići na još 2 skladišta, identična onima ranije viđenima. Opa, mostić! Nije u najboljem stanju. Stepenice do njega su obrasle i ne usuđujem se popesti Nakon šetanja dolazim do štrog zavoja i lijevo, gotovo pod 90 stupnjeva i otvara mi se pogled na novu, ovaj put nešto širu aleju, samo sa 2 skladišta. Ne nailazim na nikakve tragove pruge, a i ne vjerujem da bi mogla svladati onaj zavoj prije ulaza u ovu slijepu ulicu
  9. Što se tiče ove uskotračne, ovo mi je prvi glas. Taj dio još nisam posjetio, to je u planu isto u skorije vrijeme proći. Iako me pomalo strah da ako je i postojalo nešto da su sakupljači sekundarnih sirovina to uklonili, razina devastacije i čerupanja po većini tih objekata je zastrašujuća, doslovno ostave gole zidove. Inače, evo jedan zgodan članak koji vam mogu preporučiti, o željeznici ima jako malo riječi, ali ima o raspodjeli jedinica i razvoju obrambenog sustava - http://blog.vecernji.hr/danijel-tatic/austro-ugarsko-blago-u-puli-stalno-nam-je-pred-nosom-a-ne-vidimo-ga-7341
  10. Sad smo kod točke 8 i predamnom se otvara jako dugačak ukop, 3 skladišta sa desne strane, lijevo impoznatno visok zid. Netko je dobro koristio prirodnu konfiguraciju terena da zaštiti skladišta od potencijalnog napada i bombardiranja sa strane mora. Tu uviđam grešku koju sam napravio na karti i ovaj dio označio sa "zarastao" umjesto "zatrpano". Nemojte mi zamjeriti. Još jedna slika prema ogradi prije nego sam zašao u onaj gustiš gdje sam našao tračnicu Ovo je pogled koji se otvara predamnom Zid s moje lijeve strane Odlučujem vidjeti čega ima tu po skladištu. Od tamo sam došao... Druga strana skladišta Pogled s platforme Iza prve fasade je ovaj mali prolaz, iz njega se ulazi u prostorije Koje su zapravo vrlo mračne, tako da bljeskalica mora priskočit u pomoć Sva 3 skladišta su identična, copy - paste. Ovo je prolaz iza njih, nisu ukopani u stijenu Dolazim do zadnjeg, nakon njega zid...To je kraj ove linije. Sad samo preostaje pronaći barem neki dokaz postojanja pruge...jer očito je da ju nisu izvadili već samo zatrpali. Dolazim pod sam zid, malo zavirujem kroz gustiš, kopam po šljunku...šteta što nema nekog bika, on bi uvelike olakšao stvari. Ali...potraga se isplatila. Nailazim na ovaj prag podno samog zida I tračnicu...to je definitivan kraj. Dobro su zatrpali oni to...Da imam lopatu došao bih tamo malo se igrati arheološkog istraživanja i otkopavati da vidimo u kakvom je stanju ostala ispod tog šljunka... Osjećam se jako zadovoljno, krenulo me, osjećam se kao Pizzaro...ili žena koja uspješno nalazi pomno sakrivene tragove muža koji ju vara. Ok, sunce me stvarno ulovilo.
  11. Prolazimo brojku 7 i dolazimo do još jedne skretnice i veće čistine. Tu je zid, dve kapije i netko bi pomislio da je to kraj puta. Odlučujem ipak ići dalje da se uvjerim da nije...Nisam pogriješio, bila je to dobra odluka (doduše, moj organizam mora da me mrzio u tom trenutku) Prema moru jedana od stražarnica, na njoj se naslikavaju mladi turisti. Neću im kvariti photo session, imam većih problema. Dvostruka kapija lijevo i jedna kapija desno. Ova lijevo implicira da je jedna za cestovna a druga za pružna vozila...no što je ona desno? Odlučujem se ipak na onu desno, lako se onda vratim uz obalu. Tu kroz travuljinu vidim da zaista postoje dva kolosjeka koji su postali poprilično odvojeni Inače, kolosjeke su odali komadi drveta na nečemu što je nekad bio prijelaz...stojim na jednom, drugi je uz cestu Ovo je moj izbor...kidam nadesno kroz kroz zlatno more žita...ili travuljine, bit će da kreću halucinacije od sunca Vrata kroz ka san pasa (svira mi na mobitelu od Gustafa - Nebo je žuto) Ovaj put se otvara predamnom... Ne djeluje baš uvjerljivo...koristim jako sunčevo svjetlo da nađem bar neki trag koji će mi reći da sam na dobrom tragu...istodobno izbjegavajući potencijalno opasne zamke... Kad...evo ga! S obje strane su zapravo kanali i ovo po čemu hodam je naknadno nasuto. Pretpostavljam da je kasnije postalo daleko lakše do spremišta dovlačiti što god je bilo potrebno kamionom nego vlakom. Doduše, tragove nekog puta ne pronalazim, trebao bi biti dosta ravan, ali biljke onemogućuju da to bolje istražim Od ovuda je Indiana Jones došao. Pruga je zatrpana ispod nekih barem 30ak cm šljunka, pošto nema nikakvog traga tračnica dalje, osim na ovom dijelu koji ste vidjeli gore
  12. U ovom djelu malo više slika mola, ne znam zašto mi je toliko bilo zanimljivo. Pogled odakle sam došao Sad sam na molu I imam jako lijep pogled na grad iz neuobičajene perspektive. Nije daleko, i dalje se čuje prigušena buka u daljini Malo detalja... Kraj... Shvaćam da sam možda malo i pretjerao sa naslikavanjem te se vraćam natrag na istraživački posao. Pritom priželjkujem neki hlad i počinjem se pitati dokle to stvarno ide pošto lagano kreće i glad..a bome i žeđ.
  13. Dolazimo sad do dijela označenog sa 6. Predamnom se otvara široka ulica, more sa lijeve strane, vojni objekti sa desne. Vidim da nisam sam. Nisam baš fasciniran onim što nalazim, ali bar je pogled fantastičan (inače, primjetim da mi neke slike nisu uploadane, među njima i taj pogled prema gore, ali ništa ne propuštate). Došao sam kroz ovaj gustiš. Ovaj auto gleda na ogradu spomenutu na početku teksta! Pogled prema rampi Sad dolazimo do jednog zanimljivog dijela... Za očekivati je da je pruga postavljena prije 1. svjetskog rata i da su željeznicom voženi resursi unutar baze, i to ovim pravcem prema skladištima koja će te kasnije vidjeti. Iako imamo članove koji se sjećaju povlačenja vojske i vlaka koji izlazi iz ovog prostora, pitanje je do kad se koji dio pruge koristio. Moja pretpostavka je da ako se korisila pruga za vrijeme Jugoslavije, da nije išla dalje od ove točke. Ovo mi je prvi od indikatora, neki će još doći kasnije. Pa, evo prve antropogene prepreke Ista iz nešto drugačijeg ugla Odmah iza prepreke Zavirujem uz prostore po putu, neki su bolje, neki lošije očuvani Približavam se idućoj skretnici, ako se gleda karta, središnja. Tu je jedan od rijetkih dijelova gdje se tračnice vide na satelitskoj snimci.
  14. Dolazim na čistinu i nastavljam dalje...u ovom trenutku nisam više siguran da li sam došao do kraj puta, ali detaljnim ranijim pregledom satelitskih snimaka sam dalje uočio nešto što naliči tračnicama na jednom molu te me to ograbruje da idem dalje Cesta iznad broja 5 koja gleda prema istoku I prema zapadu... Uočio sam jedan od prolaza i uputio sam se njime u nepoznato Indiana Jones otkriva tragove davno nestale civilizacije (i dalje šumarak ijevo od broja 5) Po putu opet nešto uočavam... Dao se iščupati... Prugu daje nastavlja uz cestu gore, sa desne strane, samo možete vidjeti zbog čega sam imao poteškoće da ju nađem, čak sam neko vrijeme i neznajući hodao uz nju
  15. Istražujem malo okolo... Mol iz druge perspektive Iznutra je relativno čisto... Detalj... Nastavljamo dalje prema točki 5 ali putem...tu se nadam da neću izgubiti tragove pruge jer opet nastupa prava džungla. Srećom ovakvi prijelazi ukazuju da sa na dobrom putu Od tamo sam došao... Pruga je ispod ovog šipražja Ipak bi se dalo raščistiti to grmlje na ovaj ili onaj način...ovo je dio biciklističke staze koja je uređena na tom dijelu
×
×
  • Create New...