Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net

risp73

Članovi
  • Content Count

    1150
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Location
    Trebinje
  1. risp73

    risp73

  2. Janko hvala, tvoja poruka je stigla dok sam pisao odgovor MalomPaji. Potražiću.
  3. Hvala na interesovanju. Nisam ni pokušao da postavim sliku na photobucket.com koji redovno koristim, posljednjih dana ne vidim nijednu njihovu sliku pa ni ovu koju si ti postavio. Umjesto slika vidim ovo: https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fassets.pcmag.com%2Fmedia%2Fimages%2F546259-photobucket-3rd-party-hosting-broken-image.jpg%3Fthumb%3Dy&imgrefurl=http%3A%2F%2Fuk.pcmag.com%2Fwebcom%2F90124%2Fnews%2Fphotobucket-breaks-image-links-across-the-internet&docid=gyYEJwCmt4cxIM&tbnid=y9Y8Llm97wtATM%3A&vet=10ahUKEwiS2IH-kYfVAhWkBcAKHfPPAbsQMwgmKAEwAQ..i&w=300&h=299&itg=1&hl=en&bih=614&biw=1366&q=%22PLEASE%20UPDATE%20YOUR%20ACCOUNT%20TO%20ENABLE%203RD%20PARTY%20HOSTING%22&ved=0ahUKEwiS2IH-kYfVAhWkBcAKHfPPAbsQMwgmKAEwAQ&iact=mrc&uact=8 Ta moja parna mašina (nije lokomotiva) izgleda ovako: http://www.fleischmann-toys.de/F-Dampfmaschinen/Ubersicht/Page10540/120-1-07.jpg Dok sam tražio link na sliku mašine našao sam i ovu https://www.picclickimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/UNcAAOSw3ydVqQRx/$/Fleischmann-Dampfmaschine-120-1-komplett-Dampfspielzeug-TOP-grauer-_57.jpg na kojoj vidim originalnu lopaticu, pretpostavljam da se koristi neko čvrsto gorivo, pokušaću s komadićima onoga, ne znam kako se zove, čime se potpaljuje roštilj.
  4. Dobio sam parnu mašinu Fleischmann Dampfmaschine Typ 120/1, malo je sredio i danas je prvi put proradila. Nažalost kratko, problem je gorivo. Ispod kotla sam stavio komad stearinske svijeće, upalio je i kroz nekoliko minuta mašina se pokrenula. Dok sam otišao po aparat da ovo "ovjekovječim" prestala je s radom - svijeća se potrošila, a zbog niskog ložišta ne mogu da stavim veću. Zna li neko kakvo (nabavljivo) gorivo se koristi kod ovakvih ,odela?
  5. Tu sam, tu sam samo se ne javljam jer, kao što je neko nedavno napisao, nemam ništa pametno da kažem.
  6. U Dubrovniku je pedesetih godina za mimoilaznicu bio uobičajen izraz "križanje". Mimoilaznica "Kosovka" je bila neposredno ispred ulaza u krug preduzeća "Sakupljač" pa je i križenje u praksi nazivano "kod Sakupljača", ne znam da li je to bio i službeni naziv.
  7. Ne znam odakle je ovaj podatak, malo mi je čudan odnos potrošnje uglja i vode. Ako je vjerovati sajtu http://cs.trains.com/trn/f/740/t/113598.aspx trošila 20 t uglja i oko 45 kubika vode na sat. PS Ups, tek sad vidim da se na onom sajtu naveliko pričalo o potrošnji, nisam to ranije primijetio.
  8. Ne sjećam se da smo imali ovu fotografiju, našao sam je u "Die Geschichte der Eisenbahn in Österreich - Die Entwicklung des Stadtverkehrs". Sommerbeiwagen der Straßenbahn Ragusa. Diese Wagen hatten durchgehende, umlegbare Sitzbänke. Der Schaffner kassierte vom seitlichen Trittbrett aus.
  9. Adolf Sedelinović, prvi mašinovođa u Srbiji i "Originalni red vožnje prvog svečanog voza" (na pruzi Beograd-Niš, 1884). (preuzeto sa sajta Politikinig zabavnika)
  10. Igore, žao mi je što neke stvari ne možete da shvatite, ali - ja ne želim ja da od kuće pravim kupalište, želim samo da otkrijemo šta je šta, - ako na C/B slici i ima nešto očigledno, to svakako nije ta Vaša kuća. Maštoviti pojedinci istina mogu da vide kuću, ali i ponešto drugo, - bio sam u zabludi kada sam očekivao da ću od matematičara, umjesto savjeta 'Pokušajte nekako "nakriviti" tu kartu...' dobiti konkretan odgovor, neki crtež, sliku, nešto poput onoga što sam ja napravio, - ako ste pažljivo pročitali šta sam napisao mogli ste da vidite da tamo stoji da sam pomislio da ste Vi u pravu, ali da me zbunjuje ta kuća, zašto se i ona ne uklapa. Napisao sam i da možda niste dobro izabrali poziciju misleći pritom da bi možda snimak s neke druge pozicije uklopio i kuću. Sasvim pomirljivo. Ako već toliko insistirate na njoj zašto na slici koju sam postavio u oba dijela ne bi označili tu svoju kuću, ali naravno tako da se obje oznake nađu na istoj "vertikali". Ja nisam uspio. Pozdrav
  11. Poigrao sam se malo ovim Igorovim snimcima i u prvom trenutku mi se učinilo da je Igor bio u pravu, da sam ja pogrešno locirao Orsan. Ali, kad bolje pogledam više ni u to nisam siguran. Čini mi se da sam dosta dobro uskladio razmjere, objekti na vertikalnim ivicama osvijetljenog područja se poklapaju, ali ona "problematična" kuća u Orsanu ipak isuviše odstupa. Ako sam i napravio grešku kod kuće na stanici Lazaret, ne bi rekao da je ta greška mogla onoliko da "šiftuje" kuću u Orsanu. Ako bi Igorovu sliku još malo povećao, tako da se "lijevi kraj" kuće na stanici Lazaret poklopi sa odgovarajućim "krajem" na Milanovoj slici, kuća u Orsanu bi otišla udesno i odstupanje bi bilo još veće. Čini mi se da najviše problema izaziva veličina Milanove slike od koje smo krenuli (DGZSK.195X.1. Lijepa fotka luke Gruž iz sredine 1950-ih godina.). Slika pokriva trostruko veći prostor od onog koji je nama interesantan, a usto je i smanjena na 1024 dpi pa se važni detalji teško uočavaju. A možda ni Igor nije pogodio pravu poziciju.
×
×
  • Create New...