Jump to content
zeljeznice.net

Lk96

Članovi
  • Content Count

    1
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Osijek, Zagreb
  1. Lk96

    Lk96

  2. Pozdrav svima! Novi sam na forumu, čitam vas već dosta dugo. Nisam prometni stručnjak ni urbanist, ali volim promišljati o uređenju svog grada, prvenstveno o tramvajskom prijevozu, pa da i ja napišem nešto na ovu temu. Pratim službene planove o širenju mreže, međutim ne vidim kako bi oni značajnije unaprijedili tramvajski promet u samom gradu, tj. širem centru. Najviše me zanima razmišlja li se o dodavanju još jednoga kolosijeka na trasi kolodvorca, čime bi se omogućio normalan dvosmjeran tramvajski promet Županijskom, Reisnerovom, dijelom uz kolodvor i Radićevom. Naravno da bi ova intervencija podrazumijevala i dodavanje skretnica (po mogućnosti što više) na stajalištima Đakovština, Trg Ante Starčevića i Sakuntala park. Na Đakovštini bi se u tom slučaju trebao osmisliti automobilski promet kroz kružni tok, možda prepraviti prugu tako da ide po obodu kruga, a ne da ga siječe po sredini. Na Trgu Ante Starčevića ovo bi pak uključivalo dodavanje još jednog kolosijeka na dijelu uz hotel Central i na dijelu uz zgradu Županijskog poglavarstva. Naime, čini mi se da je logičnije i korisnije osposobiti već postojeću tramvajsku mrežu za uvođenje novih linija ili korigiranje postojećih, nego ju širiti do Josipovca, Centralnog groblja, Tenje (mislim da se čak i ona spominjala). Jedino smisleno veće produženje bilo bi od Zelenog polja do Standarda, i to samo zato što se tamo planira graditi novo spremište pa je izgradnja pruge nužna. Uz prepravljanje trase kolodvorca korisnim mi se čini i dodavanje zaobilaznih kolosijeka na okretištima, stavljanje okretišta kod Dvorca Pejačević u funkciju (postavljanje automatske skretnice) i prepravljanje jednokolosiječne pruge u Gackoj/Divaltovoj u dvokolosiječnu. Ovako bi bilo moguće logičnije organizirati tramvajski promet npr. na četiri linije (3+1) za početak: *linija 1: Višnjevac – Dvorac Pejačević – TAS – Zeleno polje – Nova remiza; *linija 2: Dvorac Pejačević – TAS – Đakovština – Mačkamama – Bikara; *linija 3: Mačkamama – Đakovština – Kolodvor – Sakuntala park – Zeleno polje; *linija 0: Kolodvorac (dvosmjerni). Dakle, putnik s Mačkamame do Trga Ante Starčevića stiže izravno Županijskom, umjesto da se vozika okolo naokolo. Slično putnik koji je dosad samo s kolodvora mogao tramvajem do Sakuntala parka Radićevom, sada može i od Sakuntala parka do kolodvora istom ulicom itd. Tek nakon svega ovoga mislim da ima smisla širiti mrežu, a i onda bi bilo bolje prvo dodati još jednu poprečnu vezu u gradu, najbolje Trpimirovom (preduvjet je naravno dvokolosiječna pruga u Gackoj/Divaltovoj). S druge strane, ne vidim smisao u povezivanju Bikare i Zelenog polja tramvajskom prugom, pogotovo ako bi se išlo na varijantu spajanja cestom uz Elektroslavoniju (a ne famoznim mostom preko Šećerane) jer bi se radilo o 2,5 km (Bikara – Zeleno polje) dugačkom obilaženju/kruženju gotovo nenaseljenim područjem (hoću reći da ova trasa ne zaslužuje tramvaj, već bus). Dakle, smatram da u planiranju budućnosti osječkog tramvajskog prijevoza umjesto produženju mreže na njezinim krajevima/rubovima treba prednost dati njezinu zgušnjavanju u širem centru i uvođenju novih linija u samom gradu (tako da na jednoj trasi vozi više od jedne linije) – naravno u skladu s voznim parkom, koji bi se u ne tako dalekoj budućnosti trebao povećati (ako se ne varam, dolazi barem 20 novih niskopodnih tramvaja), kako razmak između polazaka ne bi bio veći od 10 minuta. Jasno da je Osijek veličinom daleko od Zagreba, ali ima smisla promišljati na ovaj način – tako na primjer češki grad Olomouc broji oko 100 tisuća stanovnika, a 7 tramvajskih linija.
×
×
  • Create New...