Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net

4w4

Članovi
  • Content Count

    46
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Location
    Canada
  1. 4w4

    4w4

  2. Nadopunio bih i dodatno moj osvrt ......nekoliko postova iznad..na clanak o zeljeznici 50 ih i 60 ih oko dionice Zenica- Sarajevo ..a odnosi se na drugu polovinu 80-ih...neke stvari sam negdje nesto i napisao.. ubrzani 950 Ploce-Tuzla(mislim da distanca nije ispod 430 km) ..bjese nekoliko puta u kratkom periodu od dvoosovinaca...nikad vidio tako nesto nisam ,ali nekim koji su to dozivjeli i psovajuci mi pricali ..vjerujem..opet jednom ga se sjecam od DB garniture ..od bozicnih pa preko novogodisnjih praznika..desetak dana....potom ..u punoj ljetnoj sezoni 841 Beograd-Ploce..ako udjes u njega vidjeces poluonesvijestena ..iscrpljena lica u hodniku koja izgubljeno nekud gledaju..mislim da je od starta pun ..nesto slicno...mozda neznatno manje je bilo i sa brzim 843 iz Vojvodine preko Osijeka..koji je isao ljeti do Jadrana...a u ostalom periodu zavrsavao voznju u Sarajevu..i brzi 850 i 852 ka Beogradu i iz njega 851 i 853 ..uglavnom prilicno puni....ne toliko kao oni brzi ljeti za Jadran...ali ..popunjeni.. brzi 741 je pun od starta iz Ljubljane ..nekim danima..sve do Doboja..a na dionici Zagreb-Prijedor...ne znam da li neko u Sisku ..npr..je mogao racunati da ce uci u njega..od Doboja do Sarajeva ..potom nema vise nikog u hodniku uglavnom...i ako trazis mozes naci mjesto i za sjesti..ljeti iz Ploca ..mislim da je pun sve do Sarajeva..sarajevskim putnicima...isao je prvi u jednom razmaku 90 ak minuta ispred beogradskog ..onoga za Vojvodinu..i jednog duplog emg do Sarajeva..
  3. Sjecanja iz Bosne... sa jednokolosjecnog dijela Sarajevo-Zenica... dopunio bih sa observacijama iz druge pol.80-ih .Bjese dosta svercera( u svim brzim vozovima i ubrzanom za Tuzlu) ...posebno u polasku iz Sarajeva.Zauzmu poziciju treceg vagona odozada na udaljenijoj platformi....kondukter koji krene iz Sarajeva sa platforme zadnjeg vagona ..u 20 minuta voznje do Podlugova ne stigne do njih..i podlugovcani normalno zavrse voznju i napuste kompoziciju...a visocani i kakanjci..zaobidju ..sa druge strane kompozicije od stanicne zgrade ..i odu na onu zadnju platformu sa koje je krenuo navedeni kondukter. Ubrzani 950 Ploce-Tuzla ..petkom ka sjeveru i ponedjeljkom ka jugu..na tom dijelu ne da je bio krcat.....8-9 vagona nije bilo dovoljno...ponekad i invalidan...usljed rashoda ..sa 2-3 vagona manje ..i nesretnici koji ne mogu uci odu na auto-stopiranje.Mislim da je bio najopterecenija kompozicija na tom dijelu..i da ponudjeni kapaciteti u navedene dane nisu bili dovoljni.Po krcatosti (doduse odnosilo bi se to na diionicu Zagreb-Doboj) nadaleko poznati brzi 740 Ploce-Ljubljana...pa .moglo se naci mjesta u njemu za sjedenje...na tom dijelu ..jer je isao u paketu sa cetiri ostala brza voza u 100 -120 minuta i u juznom i sjevernom smjeru...
  4. I u nocnom poslovnom ..Dioklecijan ...Split-Beograd.na njega sam zaboravio....vagonski materijal prvog razreda bjese kompletno zagrebacki...kao i ovi svi gore koje navedoh...jedini vagonski nezagrebacki materijal na hrvatskim prugama bjese poslovni vlak za Sarajevo..u obje verzije kolor-sema za sarajlije iz 80-ih...tokom 80-ih u jednom periodu ..bijahu i dva para za Osijek...jedan je ona komforna francuska dmg..a drugi bjese vagonski materijal..nisu istovremeno egzistirali dva para za Osijek i Beograd...djeluje mi da je ova klasicna garnitura sa osjecke veze prebacena na beogradsku ...posl 121 A.G.Matos..izmedju 1988-91...te iz Zagreba su u tom rangu vlakova startale i ljubljanske dmg ka Puli..i..do Ljubljane..naziva Zeleni vlak..
  5. ..u ovoj mojoj zadnjoj objavi ispustio sam VEOMA BITNU STAVKU..da se ne odnosi na trceci materijal za poslovne vlakove ...sto bitno mijenja kontext ...Zagreb je po tome neprikosnoven...vidjeh bas na ovom forumu da ih je i porodio i prvi poceo farbati u posebne kolor seme...da ih je na njegovoj teritoriji bilo najvise i da su imali najbogatiji park ..po dva para za Split...Rijeku...Beograd...u ovom zadnjem slucaju od zagrebackog materijala..u 101 zagrebacki dio i 121 neovisan..te i Osijek i Vinkovci ...a ljeti i Šibenik i Zadar...znaci odnosilo bi se na materijal za brze vlakove gdje je bilo i starijeg materijala ponekad u diskutabilnom stanju...sto nisam primjetio kod Ljubljane...i kod Novog Sada ..kojih sveukupno izgleda nijebilo mnogo u ovom drugom slucaju...i ostaje tvrdnja za beogradski materijal ..da je uglavnom bio korektan na internacionalnom trcanju...daleko iznad onoga sa Ibarske pruge ..cini mi se nisam siguran..od vagona za sezonce za Bar i Split...itd...
  6. ...moram da plasiram neku svoju observaciju ...oko kvaliteta vagonskog materijala ...izrecenu nekoliko postova vise...odnosilo bi se na kraj 80-ih .. od meni jednog od najkompetentnijih poznavalaca JZ mreze....po svemu sto gospodin pise...i novosadski trceci materijal je bio sjajan ...koliko su toiga imali i kako su njegovali...i jedini je mogao rivalizirati ljubljanskom ..zagrebacki bash i ne . .a i beogradski na intenernacionalnom trcanju bjese 70% korektan...t
  7. Kao i uvijek..autentichna .....svjedocenja o zivotu zeljeznice..narocito u 70 im ..koje su mi intrigantne...i sto mi je poslastica....od strane nekoliko gospodina u mirovini, a sa terena..i da ipak nekako posvjedocim o egzistiranju izvanrendnih internacionalnih kompozicija i u 80 im ..u daleko manem broju sigurno...uz dokumente koji se ..kopajuci ..mogu naci na mrezi....svjedok sam bio cijelih 80-ih ..dva.. tri puta godisnje ..kompozicija iz Dortmunda i Stuttgarta za Sarajevo-Ploce..DB RIC..vagoni..a na prijelazu 1987-88 sjecam se da je takva garnitura bila dobrih 12 ak dana upotrebljavana na 950-951 ..Ploce-Tuzla i obratno....inace...ubjedjen sam da su bile 80 ih izvanredne kompozicije i za Grcku..Tursku ..po potrebi ...kao .i iz Zuricha...gdje uobicajeni kapaciteti u odredjene datume nisu bili dovoljni..vjerovatno ima jos...
  8. ..ovdje bih josh ubacio ..da sam vec .. komentar dao..mislim na beogradskom fotrumu.. prije 3-4 godine ..o bordelu koji je . na sarajevskoj zelj.st. vladao..1990..mislim da je bio kapitalni remont Zenica -Sarajevo....ujutro izmedju 5,00-7, 30h..sa sjevera su se slili 841,741,843,753,853,951 i 55xx iz Kaknja ,a sa juga ..55xx iz Konjica . sve sa 441...i dva emg iz Ploca ..Olimpik Express i ubrzani drugog razreda..za sjever odlaze poslovni 140 i 150..sa 441 .. jos ...subotom ujutru vikendas iz Maribora 1745..a samo pet kolosjeka na raspolaganju..svaka 441 se mora okrenuti ..bez obzira mijenja li stranu kompozicije ili odlazi u depo Rajlovac..vrlo je gusto bilo..znaju valjda ljudi koji su radili..
  9. Odgovorno mogu da potvrdim .. a za 80 e to vazi ..da za kompozicije koje su bile u tranzitu kroz Sarajevo.. B 296-297...740-741. te josh....840-841..950-951..te ljeti 842-843.(.doduse sa brojem 1 ispred ..za 195 km distancu Sarajevo -Ploce)..lokomotiva 441 samo se okrene ..promjeni stranu kompozicije ..bez obzira je li bilo zahvata ..na njoj....mada izuzetno se moglo desiti i da dodje do smjene..ili ..da cak druga bude nadodana...na onu koja je dovukla ..vidio sam i to ..na B 297 .. a koji dva- tri vagona ostavi u Sarajevu...vjerovatno potreba na jugu. dole .u Mostaru.. ..te.. B 296..krajem 80-ih ..je u Zagrebu na 3-5 ..peronu-kolosjeku ..ostavljao 3 vagona Ploce-Zagreb..ostajale su grupe vagona . ..Ploce-Ljubljana.. .. Ploce -Stuttgart..i ona iz Sarajeva za Stuttgart..uz nadodavanje grupe iz Splita (Unskom prugom)..i dobro je uceno u temi da su sarajevske 441 dosta prljave bile..u odnosu na zagrebacke i novosadske..a i beogradske..zasto....je tako..uz subjektivni faktor..i onaj objektivni je u igri..
  10. One fotografije sa parnjacama serije 33.... mislim da su obe iz Drivuse koja je izmedju Lasve i Zenice...na prvoj vlak ide ka jugu ,ono brdo iza ...pa krivina iz koje izlazi kompozicija a i cesta na drugoj......mnogo puta sam prosao tuda,ali posljednji puta ...pa ima oko 25 godina...a krajolik je veoma slican ponekad dolinom rijeke Bosne...mozda je i neka druga lokacija...ali tipujem na Drivusu...
  11. 4w4

    Kultne stanice

    Meni bi Ploce bile kultne... kao ceoni kolodvor sa velikom zgradom,elektrom 441 ispred grudobrana koja nema kamo dalje,i u jutarnjim ili ranim prijepodnevnim satima vec veoma "przi zvjezdan",ona brda sa karakteresticnom vegetacijom(ponegdje) oko zaliva u kom je luka,lucke dizalice,brodovi,mnogo ljudi, prodavci sladoleda,limunade,kolaca....ovo mislim od najranijeg djetinjstva...a i Jesenice iz istog onog razloga koji su neki forumashi na pocetku teme naveli za Gevgeliju....(kako li to izgleda u Alpama gdje se ulazi u preko 8km dugacak tunel i izlazi u nekakvom drugacijem svijetu....kada sam prvi put saznao i vidio kako to izgleda,bas sam tako nekako i zamisljao...mada u to doba iz onoga sto se moglo saznati o tom mjestu nije bilo tesko formirati sliku...)...
  12. ...samo da dopunim...magistralni put je zasjekao brda sa lijeve strane ...preko rijeke Bosne..
  13. ...meni vuce na Lasvu...ovaj uskotracni kolosjek je za Travnik itd...kompozicija se krece ka Zenici...e sad jeli to to...oko 1970. je foto napravljen...1975. probijen magistralni put prvog reda Sa-Zenica ...aktuelno ima nepunih godinu dana je probijen tunel "Vijenac " na auto cesti na koridoru 5c koji zaobilazi ovaj odsjek (uradjen je "bypass"),..mislim ipak da je to to,ali nemam nista protiv korekcija...
  14. ...sto se tice onih vecih udesa u BiH 70ih i 80ih spominjani su vec Semizovac (sudar,14 poginulih),Vranduk (gusenje 33 putnika u tunelu,zapalila se "Nada"662), obje ranih 70ih,pa slijetanje "Olimpika" u rijeku negdje izmedju Banja Luke i Doboja ,bjese 10ak poginulih..bjese to dr .pol.80ih...inace nisam primjetio da je igdje spomenut sudar teretne kompozicije sa 661 i sinobusa u zimske jutarnje maglovite sate negdje izmedju B.Novog i Bihaca,bjese 10-15 poginulih,mozda je bilans i nesto malo crnji bio,ne mnogo..bjese to.oko 1980....bio je jedan sudar oko Tarcinskih vijadukata(Sarajevo-Konjic) ili na nekome od njih bas...isto ranih 70ih,bjese nekoliko poginulih,sjecam se sa sarajevskog TV dnevnika (dijete sam bio),nije lagan pristup bio mjestu sudara,te ljudi koji nose poginule na nosilima potpuno prekrivene dekom,kroz maglu mi je da se radilo o teretnom i nekim sa putnicima ,a sjetih se i stravicnog gazenja cetiri osnovke oko 1980. u mjestu Sevarlije kod Doboja,kretale su se jednim kolosjekom pa vidjele teretni vlak da im ide u susret,i samo sto su presle na paralelni "Olimpik Ex" ih je pokosio sa ledja...
  15. ...mislim da treba dobro provjeriti podatke o udesu u Stalacu 1979...mislim da je po fatalnosti druga iza zagrebacke...sjecam se clanaka i fotografija iz novina (beogradska "Politika")...60-65 na licu mjesta...krajnji bilans (bjese unesrecenih po bolnicama...) je premasio 80 ...inace nocni B Beograd-Skopje je udaren s boka teretnom kompozicijom na skretnici na ulazu u stanicu sa sjevera...
×
×
  • Create New...