Pfaff Posted November 9, 2010 Posted November 9, 2010 Sve je počelo ovako: Jako me kopka mjesto gdje kod Skradnika (navodno kolodvor Košare??) pruga iz Rijeke zaokreće sjeverno prema Karlovcu. Ima li ikakva fotka toga?? Onda smo imali podužu kartografsku diskusiju o lokaciji i obliku rečenog zavoja (marginalno smo se dotakli čak i II. zasjedanja AVNOJ-a), a onda je Stanley zaključio diskusiju: E točno taj zavoj me zanima, ima li netko fotke tog polukruga, te dionice pruge? Ima nešto slika po raznim temama, a najviše u podforumu Fotografije. Ako si nestrpljiv, ukucaj u pretražnik Košare i surfaj. Ili čekaj iznenađenje majstora Pfaffa. Rukavica je bačena. Ovo je već bio gadan izazov. Za one koji nisu pratili gornju diskusiju, radi se o ovom zavoju (desni donji ugao zemljovida): Alternativa A bila je sjesti u Pfaffmobil i otići do Skradnika, malo se probijati kroz trnje i blato i dečecu ispuniti želju. Nije baš bila primamljiva. Iz zemljovida je razvidno da se treba probiti preko ceste na unutrašnju stranu zavoja pa slikati panoramu. Da ne velim da bi onda neki čitatelji pitali zašto nisam sačekao i teretni s dizelom u xx:yy koji je, eto, baš zgodno prošao netom sam se ja iskobeljao iz blata Ostaje, dakle, alternativa B koja podrazumijeva dolazak Pfaffmobilom do Moravica i vožnju vlakom kroz rečeni zavoj uz činjenje odgovarajućih slikopisnih zapisa. Vozilo koje bi bilo pogodno za takav poduhvat bi trebala biti nekakva "Litorina", a ne klasika jer onda postoji mogućnost da izšarmiram majstora pa slikam iz upravljačnice. Dakle Mađar koji (ponekad) vozi od Zagreba do Moravica i natrag, a to sve obavlja u vrijeme koje meni terminski odgovara. Za vrijeme sam se već odlučio: 4059 koji polazi u 9:50 iz Moravica što opet znači da se ne moram dizati iz kreveta kao pekarski kalfa ili, nedajbože, pripadnik "Štacionove" leteće brigade u ekšnu kojeg planira kićo101 . Osim toga, kako ne bih klao čitavu svinju zbog jedne kobasice, odlučio sam obaviti vožnju skroz do Karlovca. U Karlovcu, među ostalim, mogu u biblioteci "K veselom railfanu" udobno čekati povratni vlak umjesto da čepim na vlažnom panju u nekakvim Košarama, bogu iza nogu. Plan je počeo dobivati čvrste okvire. Javljao se samo jedan mali problem: hoće li na tom vlaku stvarno biti Mađar? Nekoć su u voznim redovima uredno bili označeni tipovi prometala za svaki vlak, ali je ta lijepa osobina željezničkih informacija odavno nestala. Sjetio sam se drugarske pomoći i nazvao malog.paju: "Halo, znaš li da li će u subotu, 6. studenog t.g., na 4059 voziti Mađar?" Ispostavilo se da mu ta informacija nije u dosegu pribavljanja. Sorry, usput smo si lijepo popričali još o svemu i svačemu pa nije bilo uzalud. Ajmo s drugog kraja: "Bok, Thomcro! Možeš li mi na mapperu (ja tome nisam vičan) pogledati da li će u subotu, 6. studenog t.g., na 4059 voziti Mađar?" I tako sam saznao da se na mapperu vide samo lokomotive, a ne i motorne garniture, ali sam zato dobio naputak da svratim u riječki prometni ured i pitam da li mi mogu/hoće dati traženu informaciju. U riječkom prometnom uredu sam (napokon) saznao da je to gotovo nemoguće znati unaprijed jer "... oni iz Zagreba stave što već imaju. Ako je povećana potreba na relaciji Sesvete – Harmica pa potroše Mađare, ide klasika..." Sad sam tek nigdje! Onda sam počeo logički razmišljati: Portos je na terenu s bosanskim niskopodnim, zagi mora pisati zadaće, Silver se sigurno bavi unucima, a Stanley vjerovatno negdje pješači. Sljedstveno tome, na zagrebačkoj prigradskoj pruzi neće biti gužve pa će biti dovoljno Mađara. Grlom u jagode: U boj, u boj - ajmo po voznu kartu! U Moravice sam doputovao autoputom preko Vrbovskog, a tamo me dočekalo prekrasno sunčano vrijeme. Malo sam bio nesretan zbog toga jer po Murphyju, sunce uvijek piči iz krivog smjera (što se kasnije pokazalo točnim). Najprije sam se, u posvema anksioznom stanju, javio u prometni ured i s olakšanjem saznao da imam sreće i da zbilja vozi Mađar. Dospio sam malo prošalabazati kolodvorom, a onda sam se postavio na peron s namjerom da zaskočim majstora čim uparkira vlak i bacim šprehu o mojoj neutaživoj ljubavi za željeznice i jednom dečecu kojeg interesira zavoj... Zabijotka! Vlak kasni! Koji sam ja mamlaz? Naravno da kasni! Ruksak i stativ sam parkirao na klupi (taman sam htio slikati da dočaram atmosferu kad mi se ova curica sjela u kadar) i nervozno šećkao gore-dolje. Ostali čekajući putnici su me u čudu gledali, očito naviknuti na situaciju. Tako sam na fozberi uletio u Mađara da ga čak nisam ni slikao izvana. Za majstorom sam trčkarao kroz vlak ponavljajući svoju mantru i dok sam stigao do upravljačnice već smo kretali. Sunce je, naravno, tuklo u "šoferšajbu" koja je usput bila i musava. Odlučio sam jednostavno slikati stanice i stajališta kako budu nailazili pa što bude. Da bar dečecu pokažem zavoj. Ulazimo u Vrbovsko. Ova stara željeznička zgrada ima interesantnu priču. Desnu polovicu kupili su neki ljudi s idejom da tu naprave hostel (u blizini ima više razloga za posjećivanje Vrbovskog). I počeli su uređivati. Lijeva strana je vlasništvo nekog tipa koji neće prodati, ali neće uređivati pa sve skupa propada zbog toga. Ljudi su odustali. Možda bi trebala postojati socijalna služba za zapuštene zgrade koje bi trebalo oduzimati nemarnim vlasnicima? Sigurno bi imali posla u HŽ-u Kolodvor Vrbovsko bez zagrebačke ekipe koja hrli u Plase. Ona dva panja još nisu procvala Majstoru je bilo vruće pa je ostavio vrata otvorena. Kokpit našeg Apola XIXg. Sunce tuče ravno u nos, a šoferšajbi bi pomoglo malo pranja. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted November 9, 2010 Author Posted November 9, 2010 Rijeka Dobra je najljepša u proljeće ili ljeto kad je sve zeleno, ail i sad ima svojih čari Dobra vijuga manje-više u suprotnom smislu od pruge pa je čas lijevo čas desno, a ja samo skakućem amo-tamo. Uvalio sam se u odjeljak odmah iza upravljačnice, a slučajno nije bilo nikoga pa sam mogao otvoriti prozore na obje strane bez da mi itko njurga. Moj je Mađar od one izvorne, nerekonstruirane vrste pa ima one praiskonske udobne klupe, a ne zubarske stolce za Pigmeje. Za razliku od mog omiljenog Šveda, Mađar je člankovit pa se može savijati u zavojima Ulazimo u Gomirje lokalni NK ima krasan nogometni stadion i klupsku zgradu. Ne znam samo što biva sa zonskom ligom kad Dobra nabuja. Ili je zato trava tako zelena? Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted November 9, 2010 Author Posted November 9, 2010 Pogled majstoru preko leđa – čisto lijepa brzina. Zadovoljan sam. Starina Klek (, Jean) I ulazimo u Ogulin Tu je uvijek živahno Ova dva Džemsa se drže repovima k'o sijamski blizanci! Dok smo stajali uspio sam zumirati ovaj infrastrukturni detalj kako lješkari na suncu Njega čekamo – 4000 za Rijeku Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted November 9, 2010 Author Posted November 9, 2010 Ogulin je pun brundavih smrdljivki. Vidi se da je lička pruga blizu. Obavezni portret bunkera i okretaljke Sad dolazimo do one situacije na trianglu prema Oštarijama gdje je pruga za Zagreb obnovljena i ravna, a ona prema Lici je u lošem stanju i u zavoju. Mi idemo po ravnom dijelu pa je majstor popustio uzde šarcu i ošinuo ga po sapima Kolosjek prema Oštarijama Ravnicama Treći krak triangla: Oštarije – Oštarije Ravnice Oštarije - vodotoranj Kolodvorska zgrad(ic)a Poslije Oštarija opet punim gasom. Promiče sivozelena živica, a nailazi zeleni signal Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted November 9, 2010 Author Posted November 9, 2010 Eh, tu smo! Nailazimo do onog što ja za potrebe ove reportaže nazivam "dečecov zavoj" "Dno" zavoja, sad će pruga skrenuti na istok Na suprotnom obronku vidi se (pretpostavljam) stajalište Košare Sada pruga ide gotovo ravno prema sjeveru i evo nas u Košarama. Dobro da sam odlučio voziti se do Karlovca, a ne ostati ovdje da me grije sunce košaračkog neba... Prema sjeveru. Ovo je otprilike kraj "dečecovog zavoja" Pogeld unatrag I eto nas u Kukači Sad mi je sunce saveznik pa se mogu izbacivati kroz prozor na lijevoj strani vlaka Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted November 9, 2010 Author Posted November 9, 2010 Tounj Kao maloga su me učili o glasovitom tounjskom siru, al' ja bih rekao da je Tounj danas poznatiji po kamenu Gornje Dubrave... ... pa Donje Dubrave. Očito se iz područja Gorskog kotara spuštamo prema ravničarskim dijelovima Lijepe naše Ulazimo u kolodvor Generalski stol. Nekadašnje robno skladište pretvorio je neki kulturno usmjereni poduzetnik u biblioteku Pogled unatrag. Sjena kaže da idemo prema sjeveroistoku Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted November 9, 2010 Author Posted November 9, 2010 Nešto prije Generalskog stola zamijenili smo porječja: porječje Dobre otišlo je prema sjeveru, a s juga nam se pridružila jedna od najljepših hrvatskih rijeka - Mrežnica Središnja stanica Mrežničke rivijere je Zvečaj Još malo Mrežnice Uz ovaj zavoj me veže jedna interesantna uspomena. Negdje ljeti 1969. godine bili smo kao studenti tjedan dana kod ženinog bratića u Karlovcu. On je radio pa bi nas ujutro prebacio na Mrežnicu na kupanje, a onda bi popodne došao po nas s roštiljem i gajbom. Ili tako nekako. Jedne smo se večeri, već je bio sumrak, vraćali kući kad je u ovaj zavoj (koji ima suprotnu krivinu od ceste) ututnjala žutka u punom galopu s brzim vlakom na kopči. Meni se učinilo da ide ravno na nas. Umalo sam se uneredio od straha Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted November 9, 2010 Author Posted November 9, 2010 Još malo Mrežnice. Zar nije prekrasna? Ovi su veselo mahali kad su me ugledali s fotoaparatom na prozoru. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted November 9, 2010 Author Posted November 9, 2010 I već smo u Belavićima. Kako vrijeme leti... A ubrzo iza toga i u Dugoj Resi Ona nas čeka... Svaka resa visi, visi, svaka resa visi... (Jel' tako, Stanley?) Na kraju stigosmo i u Karlovac. Pozdravio sam majstora kojem sam, brižnom, čitavo vrijeme puta od Moravica visio iznad glave pokušavajući nešto uslikati kroz mutnoblještavu šoferšajbu i izletio na peron nadajući se da nisam ništa zaboravio ponijeti. Kasnili smo nekih 10 minuta u dolasku pa je moj Mađar odbrzao prema Zagrebu, a ja sam kasnijim pregledom materijala ustanovio da ga izvana nisam slikao. Da ga nisam uopće slikao. Tja... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
decec Posted November 9, 2010 Posted November 9, 2010 Dragi kolega, puno ti hvala na detaljnom prikazu "dececovog zavoja"!! eto, nisam ni sanjao da će mi se netko potrudio tako detaljno pojasniti nedoumicu. ali Pfaff je temeljit. No dobro, i ja ću skoknuti autom do tamo jedno lijepo prijepodne i dopuniti reportažu vanjskim fotkama. Zbilja je zanimljiv taj zavoj, najjužnija točka pruge RI-ZG,jel?? Quote
Pfaff Posted November 10, 2010 Author Posted November 10, 2010 Zbilja je zanimljiv taj zavoj, najjužnija točka pruge RI-ZG,jel?? Mislim da da! Al' evo, ima još malo što sinoć nisam stigao: No, da. U Karlovcu sam se planirao ukrcati na 4054 s polaskom u 14:27, a sve u nadi da će mi sunce u povratku manje smetati. Na moje razočaranje, vrlo ljubazni prometnik mi je objasnio da je moj Mađar bio jedini tog dana i da na 4054 vozi klasika. (Balada o psu, ljubavi i majci...). Onda sam pod hitno promijenio planove, investirao dodatnih 21,50 dlakavaca i za nagradu se počastio prvoklasnom vožnjom u B 700 do Moravica Nakon vrlo ugodne ćakule s prometnikom, smjestio sam se u svoj vagon, lijepo razmotao laptop i počeo sređivati snimljeni materijal. Vagon ima dupla stakla i prozore koji se ne dadu otvoriti pa se nisam opterećivao brigom što ću propustiti od vanjskih prizora (a bio sam i malo umoran). Putnika je bilo svega par, ali sam uočio nešto neobično. Čovjek koji je sjedio dijagonalno od mene je na sebi imao jaknu s nekim sindikalnim grbom. Naravno da se pomakao kad sam ja uspio diskretno postaviti fotić. Kasnije u Moravicama sam vidio da je to bio strojovođa koji je putovao preuzeti žutku koja je u nastavku vukla vlak do Rijeke. Je li to neka službena odora ili nešto poput naših KLJŽ majica? U Moravicama sam pustio brzi da se vozi do Rijeke, a ja sam sjeo u Pfaffmobil i nastavio cestom. Ovo je stražnja strana stare postavnice koju kane rušiti Penjem se cestom prema Dokmanovićima. Pogled na novi reflektorski stup i stari toranj za ugljen. Za promjenu, odlučio sam nastaviti Lujzom do Delnica. Ima putem par željezničkih prizora koje već dugo nisam vidio. Na primjer, podvožnjak u Donjoj Dobri... ... nadvožnjak na ulazu u Delnice iz smjera Velikog Vodenjaka E, ovo je već često viđano – pruga na izlazu iz Delnica. Sad ću na ACRZ i za 40 minuta sam doma. I bi tako! Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted November 10, 2010 Author Posted November 10, 2010 Eto sad i onog što se nadam da vi, dragi moji štioci, s nestrpljenjem čekate – odgovor na pitanje da li sam uspio učiniti kakav filmić iz upravljačnice! Jesam, ali nažalost, nisam zadovoljan uratkom. Mađar nije tako udoban za snimanje kao Šved pa sam morao stativ umjesto na pult staviti na pod što ujedno znači da je kamera bila daleko od stakla, a tijekom prve polovice vožnje nam je sunce svijetlilo ravno u nos što u kombinaciji s musavim staklom (što inače ne smeta previše) dalo dosta mutnih situacija. S druge strane, Mađar je u upravljačnici opremljen utičnicom 220V pa sam mogao snimati kamerom što je uvijek bolje od fotoaparata. Što dobiješ na mostu, izgubiš na ćupriji, rekli bi Bosanci! Vlak je kasnio u dolasku taman toliko da sam u trku jedva obavio diplomatske pregovore s majstorom i još uvijek montirao opremu kad smo krenuli pa fali i prvih 30 sekundi polaska iz Moravica. Da ne velim da smo tijekom puta malo kasnili pa mi je traka koje bi bilo taman iscurila negdje oko Duge Rese te sam navrat-nanos morao zamijeniti kameru fotićem (i izgubio daljih 30-tak sekundi pruge). Vidite kakve muke prinosim na railfanovski žrtvenik No, što je – tu je, bolje nemam. Nadam se da će se pružiti prilika ponoviti gradivo u boljim uvjetima. Here come the movies: Za kraj, kako se i pristoji – mali zemljovid (napravljen u vrijeme jednoumlja dok još nije bilo stajališta Košare!) Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Stanley Posted November 10, 2010 Posted November 10, 2010 Lijepo, lijepo. Baš sam guštao u ovom putopisu uz jutarnju kavu. mali zemljovid (napravljen u vrijeme jednoumlja dok još nije bilo stajališta Košare!) Očito nisu baš pazili na preciznost jer je Kukača ucrtana tamo gdje su Košare, a Tounj otprilike tamo gdje je Kukača. No, nećemo biti sitničavi. U Karlovcu, među ostalim, mogu u biblioteci "K veselom railfanu" udobno čekati povratni vlak umjesto da čepim na vlažnom panju u nekakvim Košarama, bogu iza nogu Odmah iznad stajališta Košare je cesta, malo naselje i ugodna birtija (isprobali Daco, Lovac, Portos i ja ). Svaka resa visi, visi, svaka resa visi... (Jel' tako, Stanley?) Jest. A svaka riba pliva, samo Kotoriba ne... Usput, prekrasna ti je ona slika Kleka. Vidi se cijeli ''Kraljević Marko'' u ležećem položaju. Ako je netko dobio nadahnuće popeti se, evo kratkih uputa: - prema glavnoj stijeni pješice planinarskom stazom iz Ogulina, ili iz sela Bjelsko na cesti Ogulin - Jasenak (cca 30 minuta laganog uspona do planinarskog doma) - prema Klečicama ili Malom Kleku (to su one dvije stijene desno, tzv. ''noge Kraljevića Marka'') planinarskom stazom iz kolodvora Ogulinski Hreljin A s vrha Klekove stijene (1.182 m/nm) mogu se lijepo slikati vlakovi u daljini. Quote Serija 05 je zakon!
Silver Posted November 10, 2010 Posted November 10, 2010 Lijepo štivo uz jutarnji čaj dok vani kiša smulji, kaj je je. Quote
nbucic Posted November 10, 2010 Posted November 10, 2010 http://i583.photobucket.com/albums/ss277/jkrema2/MoraviceKarlovac/MoraviceKarlovac115.jpg Kakav je to metro St. Cerkev - Klinča Selo - Remetinec? Quote https://nikola.bucic.me/
Pfaff Posted November 10, 2010 Author Posted November 10, 2010 http://i583.photobucket.com/albums/ss277/jkrema2/MoraviceKarlovac/MoraviceKarlovac115.jpg Kakav je to metro St. Cerkev - Klinča Selo - Remetinec? Nije Metro već su oznake za Motel. Zašto na karti željezničke mreže, moraš pitati Zavod za novinsko-izdavačku i propagandnu delatnost JŽ - Beograd koji je 1987. tiskao ovu kartu. (Ako tamo još koga ima ) Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
narcis Posted November 10, 2010 Posted November 10, 2010 Eto našemu Pfaff-u je jopet i jopet uspjelo uvaliti se u upravljačnicu sa video opremom. Svaka čast majstore i hvala ti na ovome, download počinje. Quote
hadzibane Posted November 10, 2010 Posted November 10, 2010 Baš lepo štivo za početak mog današnjeg rojsnog dana! Na proleće,Bože zdravlja,eto i mene u tom reviru. Quote Druže Stari,skrenuo sam s' puta... Sad me jaše i Kurta i Murta.......
Pfaff Posted November 10, 2010 Author Posted November 10, 2010 Baš lepo štivo za početak mog današnjeg rojsnog dana! Čestitke! Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Ela Posted November 10, 2010 Posted November 10, 2010 Sad dolazimo do one situacije na trianglu prema Oštarijama gdje je pruga za Zagreb obnovljena i ravna, a ona prema Lici je u lošem stanju i u zavoju. Mi idemo po ravnom dijelu pa je majstor popustio uzde šarcu i ošinuo ga po sapima http://i583.photobucket.com/albums/ss277/jkrema2/MoraviceKarlovac/MoraviceKarlovac043.jpg O vašim putopisima nemam riječi,inače malo komentarišem ali sve pregledam i pročitam,dobro se zabavim i još bolje nasmijem.... Quote Pozdrav iz MOSTARA
crhav Posted November 10, 2010 Posted November 10, 2010 Perfektno, vratio sam se unatrag kad sam isao za ljetne praznike tetki u Ogulin. Izleti i kupanje u Dobri, pa na Klek, lijepi dani. Bilo je to davno jos za vrijeme rata, isli smo brat i ja sa mamom tetki. Krenuli smo vlakom iz Zagreba (negdje 1943!!), vlak je bio pun vojske i lokomotiva ga je gurala. Na prvom vagonu bila su mitraljeska gnjezda. Tako smo dosli do Globornickog mosta, nesto poslje Tounja. Most su dignuli partizani u zrak. Tu smo pijesice presli Globornicu koja se uljiva u Tounjcicu (bar koliko se sijecam) i ukrcali isto u drugi vlak koji je cekao u pravcu Rijeke. Sa strane pruge bili su ostaci dignutih vagona i lokomotiva! Gledajuci prugu i filmove nisam nasao taj most. Dali jos uvijek postoji? Poslje rata nisam vise putovao vlakom pa se nesijecam svega toga dobro. Velimir Quote
Pfaff Posted November 10, 2010 Author Posted November 10, 2010 Gledajuci prugu i filmove nisam nasao taj most. Dali jos uvijek postoji? Između Gornjih i Donjih Dubrava. Film br. 5., vremenska kota otprilike 2:21 Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Pfaff Posted November 10, 2010 Author Posted November 10, 2010 A evo i na karti povećanog mjerila (1:25.000): Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
hadzibane Posted November 10, 2010 Posted November 10, 2010 Pitam se pitam,zar nije bilo lakše skarabudžiti neki tunel i izbeći ovoliku nepotrevnu krivinčugu... .Čudi me da se u "Jednoumlju" tog nisu setili pa preusmerili onu silnu radnu snagu iz komšijskog otoka da na drugi način prinudno uči kamenorezački zanat... Quote Druže Stari,skrenuo sam s' puta... Sad me jaše i Kurta i Murta.......
Pfaff Posted November 10, 2010 Author Posted November 10, 2010 Pitam se pitam,zar nije bilo lakše skarabudžiti neki tunel i izbeći ovoliku nepotrevnu krivinčugu... .Čudi me da se u "Jednoumlju" tog nisu setili pa preusmerili onu silnu radnu snagu iz komšijskog otoka da na drugi način prinudno uči kamenorezački zanat... Kad već ovdje o tom pričamo, koliko znam, već 1916. su postojali neki planovi za ravničarsku (kupsku) prugu koja je podrazumijevala 16 km tunela ispod Tuhobića. Onda su se Englezi i Francuzi uz pomoć domaćih, je li..., dogovorili da je A-U Carevina loša država i da ju treba rasturiti. E, sve od onda su prioriteti uvijek klizili u nekom drugom pravcu... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.