VICTOR Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 Napokon se poklopilo da u tjednu boravim u Velikoj. Bijaše to jednog kolovoškog petka ove godine. Vrijeme nekakvo žmirkavo, stidljivo i cmoljavo, tu i tamo zasuzilo nebo koju kap. Ipak, smilovalo se jer su moju planovi ultimativno tražili izostanak kiše. Zahvaljujući dojavi prijatelja i forumaša požeškog kojega volimo Plamenim zvati (inflameswetrust), njegova teretna rijetkost 65460/1 nije mogao ni smio uteći. Kako to već biva navada u nas nepopravljivih forumaša, povedoh i zaručnicu svoju, neka vidi što je čeka in futuro. Moram priznati da je sve staloženo i stoički odradila. Počelo je burno, tek što sam se približio onim najdužim slijepim kolosijecima zabijenima u jarak i škiljavo pokušao odgonetnuti što piše na listama Easa, vidim da neki krupni čovjek krupno gazi prema meni. Cura mi zakoluta očima, ali ja se šeretski mašim džepa jer mi u istom čarobni papirić koji svaku sumnju i nepovjerenje pretvara u srdačnu suradnju i razgovor ugodni. Čudesno je koliko HŽ prometnici vole svoju glasnogovornicu i trebao bih i ja, kao onomad veleuvaženi M. K. Pffaf, uslikati se s njom za dugo sjećanje i bezbrižno tumaranje bespućima HŽ-a bez razmotavanja dozvole za fotografiranja. Simpatičan, ojači prometnik drage mi i razvučene slavonštine se umalo ispričavao, ali voli znati ko mu slika na kolodvoru. Ja ništa nisam zamjerio, već ga upitao kad će se dovući teretno gmizalo. Ljubazno me izvjestio da stiže za 20-ak min. Bila je to zgoda da se slobodno bacim na relativno uredan, ali prazan kolodvor. Srećom, bilo je tu 10-ak Easa na 1. kolosijeku. Nažalost, nisu bili zgurani do bika (navodno to otežava utovar drva), ali bar 1-2 metra (do međnika) je bilo da se oslobodi skretnica i olakša manevriranje. No, što je – tu je... I uistinu, dokotrljao se vlakić u predviđeno vrijeme, 8 Easa, plavi službeni vagon za manevriste i dosta lijepa i uhu i oku udogna mala karavela 022. Nije se časilo časka, loksa se odmah otkvačila s manevristima i dislocirala na 3. kolosijek. Kako su izlazne skretnice pred samim ŽCPR-om, svako malo je trebalo (automatski) spuštati rampu. Napokon je eto na 1. kolosijeku. Mljacnuo sam ustima nadajući da ću uhvatiti dobru kompoziciju na prvom, kolosijeku tik do kolodvorske zgrade, no okolnosti nisu dopustile. Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted October 23, 2010 Author Share Posted October 23, 2010 Svejedno, prekrasan je doživljaj gledati kako dizelka mili metar od klupe na kojoj sjedimo. Za tili čas, odvlači plavka šest easa tovarenih drvom. Sad se pokazalo da bi se stvar daleko pojednostavila da je skretnica sa 1. na 2. kolosijek bila oslobođena vagona. Ponovno je trebalo preko ceste i odvući kompoziciju na 3. kolosijek. No, sad treba dovučeno prebaciti na prvi. Zanimljiva situacija: tri velička kolosijeka zauzeta. I opet su vagoni odgurani na 1. bez mogunosti korištenja skretnice, ali ajde, sad ih je 2 više. No, ne treba zaboraviti plavi vagon – i on opet mora na čelo vlaka, odmah iza lokomotive. Svo to drndanje i manevriranje trajalo je upravo pola sata. Tada je prometnik dignuo palicu, plava malo trubnula i sa 6 Easa i ut-z-om krenula put srca Požeške kotline. Još sam koju riječ izmijenio s prometnikom podsjetivši ga na ona vremena kad je tereta bilo više, kao i raznovrsnijih vagona što su vozili pijesak i betonske elemente. Zasad jedino drva drže teret ovdje na životu. Nisam imao srca pitati ga o sudbini pruge: ni zbog njega ni zbog sebe. Još je tu. Valjda će i ostati. Naklonimo se njegovoj rijetkosti 65460/1. PS: Uzbuđenje i foto-eksperimentiranje učiniše svoje: Oly je ostao visokoj ISO postavci. Kad sam kasnije skužio, došlo mi da plačem, no što je – tu je Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ćiro_bos Posted October 24, 2010 Share Posted October 24, 2010 PS: Uzbuđenje i foto-eksperimentiranje učiniše svoje: Oly je ostao visokoj ISO postavci. Kad sam kasnije skužio, došlo mi da plačem, no što je – tu je Zar i tebi da se desi? No dobro je, meni se sviđa ovakav putopis, samim tim jer sam i ja napisao dva-tri slična, posvećena jednom vozu ili manevri na njemu, pa čak i jednom vagonu. pozdrav... Quote Posavina exspres Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivog Posted October 24, 2010 Share Posted October 24, 2010 Lijepo Victore.. Zanimljivo je vidjeti na malim kolodvorima i pogotovo negdje daleko od glavnih pruga bilo kakav teretni promet.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
inflameswetrust Posted October 24, 2010 Share Posted October 24, 2010 Bravo! već sam zaboravio da si Ti bio na veličkom kolodvoru u to vrijeme...nažalost mene sreća nije poslužila taj put, kiša i bicikl kao prijevozno sredstvo jednostavno ne idu skupa. No glavno da je ovaj vlak napokon uslikan u Velikoj ove godine, a vjerujem da će biti i još prilika za to pozdrav! Quote Moje fotografije. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dnovakovic Posted October 24, 2010 Share Posted October 24, 2010 Odlično Victore plus 5 ! Posebno je zadovoljstvo za sve nas railfanove i forumaše iz Slavonije kada vidimo da na jednoj maloj pruzi "Bogu iza leđa" ima života. Doduše žao mi je što je to baš drvo ali bolje išta nego ništa. Ako zbog ovo malo prometa održavaju prugu za Veliku u životi, onda moraju, posebno kada se konačno priključi cementara u Našicama, održati i prugu Pleternica-Našice. Quote Pozdrav iz Osijeka ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roni Posted October 24, 2010 Share Posted October 24, 2010 Jako lijepo, hvala! Quote Pozdrav,Roni Up-to-date na Twitteru: https://twitter.com/raildata_info @raildata_infohttp://raildata.info Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted October 24, 2010 Share Posted October 24, 2010 Ja sam baš danas ponovio svoje putovanje po Slavoniji opisano u mnogopisu http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=10659&postdays=0&postorder=asc&start=15 Kako me već treći dan mući viroza nisam se zaustavljao da bih fotografirao na već obrađenim lokacijama, niti mi se posrećilo da na ŽCPR kod Trenkova sretnem Macosu. No sreo sam ju pokraj groblja u Trenkovu i taman pripremio fotić da ju ovjekovječim kroz jednu čistinu, no nisam znao da na tom mjestu pruga skreće udesno, tako da ništa od slike. Tebi hvala na trudu što si zbog jednog jedinog vlaka prevalio toliki put. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeus Posted October 24, 2010 Share Posted October 24, 2010 Hvala ti na ovoj prekrasnoj reportaži. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted October 24, 2010 Share Posted October 24, 2010 Kako to već biva navada u nas nepopravljivih forumaša, povedoh i zaručnicu svoju, neka vidi što je čeka in futuro. Moram priznati da je sve staloženo i stoički odradila. Hvala i tebi i tvojoj zaručnici ... tebi za ove lijepe fotke, a njoj da ti je dopustila da ih napraviš Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted October 29, 2010 Author Share Posted October 29, 2010 Hvala svima. @Ćiro_bos U zadnje vrijeme sve više razmišljam upravo o ovakvom načinu pisanja, volio bih jednom napisati reportažu o još nekim vlakovima (995, 65400/1), ali kroz neko vlastiti iskustvo. @Ivog U pravu si, čim vidiš teret, imaš dojam da pruga živi. Svaka čast putnicima (i sam sam jedan od njih), ali na toj pruzi ih je sve manje i manje. @Inflamewetrust Sigurno će biti još prigoda. Ja, npr., još nisam vidio/uslikao teretni u Požegi. A zamisli ga uhvatiti na orljavskom mostu kako mili na onom zavoju prema kolodvoru @dnovakovic Naravno da se i našička pruga treba što prije revitalizirati, ja mislim da se nekima jednostavno ne da, nemaju ni želje ni ambicije. Nesposobnost kombinirana s lijenošću. Što se tiče tereta za/iz Velike, išao bi tu još i pijesak i betonski elementi, ali mislim da neki stari dugovi to priječe. Velika ima solidno dugačak kolodvor, posebno oni kolosijeci koji skreću prema bivšem Kamen Ingradu. Mogu se tu komoto sastavljati i srednje dugi vlakovi. Jasno, nezgodno je manevriranje zbog ŽCPR-a, a niti pruga u ovakvom stanju ne bi mogla podnijeti takav teret. @Roni - čast je dobiti pohvalu od takvog majstora @Portos Već dugo, dugo ciljam taj trenkovački zavoj i jednom će mi dopasti objektiva, taj dio pruže čudesne foto-mogućnosti. @Zeuse - eto, osim Zagoraca, i Slavonci ako ljube svoje dizelke... @Seabral - hvala. Bumo vidli hoće li biti tak susretljiva i poslije. Mislim da i tu moram spomenuti veleuvaženog M.K.Pffafa i njegovo sjajno ovladavanje svih ćudi ljepšega spola Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 Odlično! Tronut sam lijepim tekstom. Nego, onu malu remizu/šupu i toranj vodonapojnika nisi kliknuo izbliza u visokoj ISO postavci? Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted October 30, 2010 Author Share Posted October 30, 2010 Odlično! Tronut sam lijepim tekstom. Nego, onu malu remizu/šupu i toranj vodonapojnika nisi kliknuo izbliza u visokoj ISO postavci? Fala na pohvalama. Nažalost, ovom zgodom nemam šupu ukrupno, ak nađem štogod u arhivi, postavim Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 Odlično! Tronut sam lijepim tekstom. Nego, onu malu remizu/šupu i toranj vodonapojnika nisi kliknuo izbliza u visokoj ISO postavci? Fala na pohvalama. Nažalost, ovom zgodom nemam šupu ukrupno, ak nađem štogod u arhivi, postavim Šupu ukrupno - podsjetio si me na onaj prastari vic o Ganciju i radničkom savjetu Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gogo Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 Lijepo, nažalost sam bio negdje oko Crnog mora pa ti se nisam mogao pridružiti @Pfaff: Evo jedna moja, starija od 3 godine... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 Lijepo, hvala... Sad još trebam vodonapojnu pipicu iz nekog rakursa di ju se bolje vidi... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
inflameswetrust Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 Lijepo, hvala... Sad još trebam vodonapojnu pipicu iz nekog rakursa di ju se bolje vidi... hoće ova bit ok? http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=11260 Quote Moje fotografije. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 Lijepo, hvala... Sad još trebam vodonapojnu pipicu iz nekog rakursa di ju se bolje vidi... hoće ova bit ok? http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=11260 Naravno, cijeli taj Tvoj kolodvoropis je izvrstan (i sjećam se kad sam ga prvi put čitao. Tamo su mi dvije stvari vrhunske: Natpisna tabla na kojoj piše KOLODVOR i Tvoj tata koji je oduševljen okretaljkom), ja sam zapravo htio ostale izvjestitelje potaknuti da više pažnje obraćaju ovakvim povjesno-tehnološkim detaljima. Dok ih još ima. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted October 31, 2010 Author Share Posted October 31, 2010 Lijepo, nažalost sam bio negdje oko Crnog mora pa ti se nisam mogao pridružiti He-he, pitao sam se gdje si. Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted October 31, 2010 Share Posted October 31, 2010 Svaka čast Victore, zgodan i zanimljiv putopis. Ja sam se u Veliku (i natrag do Požege) vozio vlakom samo jedanput i to šinobusom JŽ 812, a vrijeme bijaše bilo svibanj ili početak lipnja 1966. Zapravo smo bili stacionirani u Požegi, gdje je gostovao ''moj'' pjevački zbor zagrebačke I. i IV. gimnazije, a profesor Kranjčević nas je nagradio za uspješan nastup kupanjem na bazenu u Velikoj. Bilo je usput i pare, tj. vidjeli smo teretnjak s lokomotivom JŽ 51, ali tražiti da se sjetim u kojem kolodvoru bilo bi zaista pretjerano. Usput, šinobus je između Požege i Velike prašio s cca 70 km/h, ne bih se usudio ni pitati kakve su brzine danas. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 31, 2010 Share Posted October 31, 2010 Usput, šinobus je između Požege i Velike prašio s cca 70 km/h, ne bih se usudio ni pitati kakve su brzine danas. Bitno je da stignu... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
inflameswetrust Posted October 31, 2010 Share Posted October 31, 2010 Usput, šinobus je između Požege i Velike prašio s cca 70 km/h, ne bih se usudio ni pitati kakve su brzine danas. Do Požege 60, do velike 30 Quote Moje fotografije. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted October 31, 2010 Author Share Posted October 31, 2010 Stanley, to je dokaz da su uistinu Trenkovo i Mihaljevci bili kolodvori s najmanje dva kolosijeka. I u ranijim putopisima se može vidjeti kako je sadašnji kolosijek udaljeniji od samih zgrada. 80-ih je brzina sigurno bila 60 km/h, znam da je ulaz u Veliku bio 40. Nažalost, kakva je sad situacija, možemo biti sretni da ide i tih 30. Čuda bi se trebala dogoditi da se ta pruga osposobi za prijašnje brzine. Ali nedokučivo im je kako HŽ ne shvaća da se u nešto treba i uložiti: kad bi se napravio remont, sigurno bi živnuo i putnički i teretni promet. Pa ko se hoće voziti pola sata 12km? Samo railfanovi i oni koji moraju. Očito je najlakše prepustiti se stihiji pa kaj bude. A i tome će jednom doći kraj... Da ne govorim kako bi se mogla srediti i ložiona i okretnica. Neku loksu imaju koja bi mogla furati turističke vlakove (nek uzmu nu s požeškog kolodvora). Ali njima je problem sanirati 100-ak metara kolosijeka za utovar drva. Tužno i žalosno. Hvala na pohvalama Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
2041024 Posted April 8, 2011 Share Posted April 8, 2011 S obzirom da je ovo tema namjenjena ovom vlaku evo još malo o njemu. Danas je na toj pruzi ponovno bilo moguče vidjeti lokomotivu serije 2044 jer je danas vozio redoviti 65460/65461 kojemu sam sastav stavio pod ovu temu: http://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/4158-pozeska-pruga/page__st__60 , a naknadno sam našao podatak da je danas vozio i podjeljeni vlak od istoga ili ti 65960/65961 u sljedećem sastavu i na sljedećoj relaciji: 65960! http://vred.hznet.hr/hzinfo/Default.asp?category=hzinfo&service=Pkvl&SCREEN=4&VL=65960&DVL=110408&SVL=0505&LANG=EN http://vred.hznet.hr/hzinfo/Default.asp?category=hzinfo&service=Psvl&SCREEN=2&VL=65960&DV=110408&SV=0505&LANG=EN 65961! http://vred.hznet.hr/hzinfo/Default.asp?category=hzinfo&service=Psvl&SCREEN=2&VL=65961&DV=110408&SV=1610&LANG=HR A današnje vučno vozilo na požeškoj pruzi je bilo: http://vred.hznet.hr/hzinfo/default.asp?VAG=987820440228&Category=hzinfo&Service=Arlo&Screen=2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
inflameswetrust Posted April 8, 2011 Share Posted April 8, 2011 Možda ne bi bilo loše otvoriti temu "Požeški radni vlak"? A opala, izgleda da jedan Đuran ipak nije dostatan za ovaj novi teret!? Baš me zanima što će biti kada dođe sezona pšenice, možda nam zaluta i kakav 2062 ili 2063? U svakom slučaju Quote Moje fotografije. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.