Jump to content

Jedanaest i pol sati na putu od Zagreba do Krka, 20.09.2010


seabral

Recommended Posts

Imaš zadatak otpiliti bor prilikom sljedećeg posjeta kako bi se vidjela cijela Crikvenica!
Ne dolazi u obzir ! Treba mi taj bor .... dva metra dalje imam još jedan bor, a između njih mrežu za ljuljanje. t119002.gif
Oblapornik jedan. Mogao sam si misliti... Kad nema letećih gnjavatora, to je najljepši oblik plandovanja :palac:

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Inače kolodvor Plase je davno nosio ime Crikvenica-Plase baš iz razloga što si i sam naveo.

Ovako su se 1938. godine reklamirali busevi koji su preuzimali putnike u Plasama i prevozili za Crikvenicu: :wink:

 

th_VR03.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ovako su se 1938. godine reklamirali busevi koji su preuzimali putnike u Plasama i prevozili za Crikvenicu: :wink:

 

th_VR03.jpg

Stari, dobri, Tapred

Da ne spominjem da je 12-kilometarsko putovanje od Škrljeva do Bakra trajalo 32 (slovima: tridesetdvije) minute

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Da ne spominjem da je 12-kilometarsko putovanje od Škrljeva do Bakra trajalo 32 (slovima: tridesetdvije) minute

A natrag uzbrdo još i dosta dulje :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jel se ono na zadnjoj fotki prekoputa vidi Crikvenica ?

Točno. To je pogled iz Šila na Krku. Zapravo, vidi se jedan dio Crikvenice i Selce, a drugi dio Crikvenice je pokriven iza bora na lijevoj strani fotke.

 

 

Svake godine sam u Crikvenici cca. 30 dana pa zato znam dobro prepoznati tu prepoznatljivu panoramu... a no otok Krk mi nije stran a pogotovo Šilo koje je najbliže Crikvenici ako se gleda morskim putem :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jel se ono na zadnjoj fotki prekoputa vidi Crikvenica ?

Točno. To je pogled iz Šila na Krku. Zapravo, vidi se jedan dio Crikvenice i Selce, a drugi dio Crikvenice je pokriven iza bora na lijevoj strani fotke.

Svake godine sam u Crikvenici pa zato znam dobro prepoznati tu prepoznatljivu panoramu... a no otok Krk mi nije stran a pogotovo Šilo koje je najbliže Crikvenici ako se gleda morskim putem :wink:

Eto, i ja često prolazim tuda i svaki put se divim. Sjećam se Šila iz mladosti kad je tamo bilo svega par kućica i, mislim, jedva 2-3 vikendice...

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Ovako su se 1938. godine reklamirali busevi koji su preuzimali putnike u Plasama i prevozili za Crikvenicu: :wink:

 

th_VR03.jpg

Stari, dobri, Tapred

Da ne spominjem da je 12-kilometarsko putovanje od Škrljeva do Bakra trajalo 32 (slovima: tridesetdvije) minute

 

Kakvi su to autobusi bili ? Kako su izgledali ?

Link to comment
Share on other sites

Kakvi su to autobusi bili ? Kako su izgledali ?

Otprilke ovakvi kao na slici dolje. Proizvođači su bili razni iako mislim da su uglavnom bili njemačke provenijencije - Opel i Mercedes.

 

Ovo je slika nekadašnjeg Trumbićevog trga na Sušaku (kuća Tonšić odnosno stražnja strana hotela "Kontinental" - danas je to adresa u Štrossmajerovoj ulici. Objekti desno su nekadašnji dućančići ispod planirane sušačke tržnice srušeni negdje kasnih 60-ih kad se proširivala Križanićeva ulica). Tu su stajali "Tapredovi" autobusi koji su vozili pruge u sušačku okolicu pa tako i do Crikvenice

 

Kontinental3.jpg

 

"Tapred" je bio tako veliko poduzeće i sredinom 30-ih je pokrivao velik dio Hrvatske i zapadne Bosne da je ponegdje u narodu Tapred postalo generičko ime za aptobus!

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Kakvi su to autobusi bili ? Kako su izgledali ?

Otprilke ovakvi kao na slici dolje. Proizvođači su bili razni iako mislim da su uglavnom bili njemačke provenijencije - Opel i Mercedes.

... i bili su izgleda žute boje :(

 

VR01a1.jpg

Link to comment
Share on other sites

@tram4, @majkyy - hvala ! :D

 

Sad kad sam već radi Tapreda uhvatio ovaj vozni red iz 1938. godine, gledam nazive stajališta i kolodvora koje sam prolazio (i još neke koji pripadaju toj pruzi). Ovo su promjene u odnosu na današnje nazive:

 

- Mrzlo Polje se nekad zvalo Mostanje

- Gornji Zvečaj nije postojao kao službeno mjesto

- Tounj se zvao Tounj-Zdenac

- Kukača se ne spominje u starom voznom redu

- Ljubošina ne postoji u starom voznom redu

- U starom voznom redu imamo Sušicu, ali ne i Kupjak i Zalesinu. Koje se od ta dva službena mjesta se nekad zvalo Sušica ? :twisted:

- U starom voznom redu imamo prije Zlobina sl. mjesta Lič-Podkobiljak i Lič, a danas imamo Lič i Drivenik. Je li Lič-Podkobiljak ukinut a Drivenik dodan ili je bila nekakva rošada s imenima ? :kul3

- Melnice nekad nije bilo sl. mjesto

- kao što je Stanley napisao, Plase su se zvale Plase-Crikvenica

- između Škrljeva i Sušak-Pećine su postojala još tri službena mjesta (Sv. Kuzma. Draga, Podvezica) o kojima smo svojevremeno diskutirali na forumu

- Vlakovi su vozili do Suška, jer je Rijeka 1938. godine bila u inozemstvu Italy.gif

 

th_VR01a.jpg th_VR02a.jpg

Link to comment
Share on other sites

- Mrzlo Polje se nekad zvalo Mostanje

 

- U starom voznom redu imamo Sušicu, ali ne i Kupjak i Zalesinu. Koje se od ta dva službena mjesta se nekad zvalo Sušica ? :D

 

Susica je danasnja Zalesina. Evo i foto dokaza :twisted:

 

DSC_0079_PS.jpg

 

DSC_0080_PS.jpg

 

Sto se Mrzlog polja tice, pruga je na dijelu od danasnjeg Mrzlog polja do Karlovca izmjestena istodobno kada je radjena elektrifikacija. Nekad je isla juznije, i radila ostriji zavoj - sve zato da se izbjegne danasnji usijek. Mostanje je bilo stajaliste na danas ukinutom dijelu pruge, a Mrzlo polje je sagradjeno nesto zapadnije.

 

pozdrav

toma

Three Blind Mice

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Seabral, nevjerojatno je to kolki talent i duh imas iz obicnog obilaska par kolodvora ispricati zanimljivu i prekrasnu pricu, u kojoj svako uziva, i potajno se zamislja na tih istim lokacijama, i nesvjesno prica neku vlastitu pricu. Tako je lako sasvim se upustiti u lunjanje po tvojoj ruti, ko da sam ju stvarno ja prosla. Tako je uzbudljivo osjetiti tvoju ljubav prema zeljeznici, nemas pojma kolko se to osjeti! Rekel bi covek, kaj, malo teksta i par fotki, al nije to tocno. Tvoji putopisi generalno odisu tolkim emocijama i jednom toplom i ugodnom atmosferom, citajuci tvoje putopise covjek se osjeca ko da te pozna u dusu.

 

Oprosti na tolkim rijecima, al vec ti jedno vreme hocu napisati nekaj na ovu temu, ali nikak da nadem vremena, a sad kad sam konacno sela da napisem, nisam se mogla kontrolirati. :)

 

 

Budi mi jako lepo pozdravljen!

 

:lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...