Jump to content
zeljeznice.net
seabral

Bjelovar - Kloštar

Recommended Posts

U tisku piše da je nakon Domovinskog rata ponovno osposobljena pruga Bjelovar - Kloštar, koja se dugo vremena nije koristila. Može li netko napisati šta se zapravo događalo s tom prugom, tj. do kada je promet njome normalno prolazio, kada su ju i zbog čega ukinuli, da li su izvadili i tračnice dok pruga nije bila u funkciji, koji je povod da su ju ponovno puštali u promet i kada se to dogodilo ... i naravno kakvi su planovi nadalje ... uh, koliko pitanja :oops:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ukinuta je 1968 (tragična godina za mnoge hjrvatske pruge), ponovno otvorena 1995. pruga je prilično nerentabilna jer nema teretnog prometa na njoj, ali je putnički promet sasvim solidno zastupljen i popunjen. tračnice su bile izvađene (nisam siguran za cijelu trasu, ali djelomično sigurno jesu). sad su na njoj betonski pragovi. na pruzi je najinteresantniji objekt tunel Paulovac. nažalsot, nikad nisam sjeo na vlak i provozao se tom prugom, a baš bih mogao. također se već neko vrijeme spremam otić bauljat po bilogorskim šumama ne bih li došao do tog tunela i poslikao ga. ali mi se nee da....

ja se iskreno nadam da bi ta pruga (zapravo cijeli bjelovarski koridor) mogla dobiti koji vlak Zagrbe - Osijek kad se napravi Gradec - Sv. Ivan Žabno kojeg Bjelovar čeka ko žedan vodu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji je povod bio da se išlo u investiciju ponovne gradnje pruge? Obzirom na to da se radilo o ne maloj investiciji, a mnoge druge pruge su u to doba bile u lošem stanju, negdje je morao biti business case :?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Koji je povod bio da se išlo u investiciju ponovne gradnje pruge? Obzirom na to da se radilo o ne maloj investiciji, a mnoge druge pruge su u to doba bile u lošem stanju, negdje je morao biti business case :?

 

Procitaj Zeljeznicar koji je stavljen na pod casopisi. Imas sve o kolodvoru Klostar pa ce ti biti jasno 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ukinuta je 1968 (tragična godina za mnoge hjrvatske pruge), ponovno otvorena 1995. pruga je prilično nerentabilna jer nema teretnog prometa na njoj, ali je putnički promet sasvim solidno zastupljen i popunjen. tračnice su bile izvađene (nisam siguran za cijelu trasu, ali djelomično sigurno jesu). sad su na njoj betonski pragovi. na pruzi je najinteresantniji objekt tunel Paulovac. nažalsot, nikad nisam sjeo na vlak i provozao se tom prugom, a baš bih mogao. također se već neko vrijeme spremam otić bauljat po bilogorskim šumama ne bih li došao do tog tunela i poslikao ga. ali mi se nee da....

ja se iskreno nadam da bi ta pruga (zapravo cijeli bjelovarski koridor) mogla dobiti koji vlak Zagrbe - Osijek kad se napravi Gradec - Sv. Ivan Žabno kojeg Bjelovar čeka ko žedan vodu...

 

Direktni vlak Osijek-Bjelovar-Zagreb vozi...


"U mrkloj noći vidimo -ponekad kroz vlastite suze - najljepše zvijezde"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Direktni vlak Osijek-Bjelovar-Zagreb vozi...

 

...treba i vozni red pogledat, inace za informaciju i fanove "nagibna" makoza piči navedenu trasu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma znam, da vozi, al vozi putnički, ja bih bar neki ubrzani. a i žudno očekujem dan kad će se u Bjelovar moć putovat nečim drugim osim Macosama!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ma znam, da vozi, al vozi putnički, ja bih bar neki ubrzani. a i žudno očekujem dan kad će se u Bjelovar moć putovat nečim drugim osim Macosama!

 

I putuje. O čemu ti/Vi pričaš/pričate?


"U mrkloj noći vidimo -ponekad kroz vlastite suze - najljepše zvijezde"

Share this post


Link to post
Share on other sites
ma znam, da vozi, al vozi putnički, ja bih bar neki ubrzani. a i žudno očekujem dan kad će se u Bjelovar moć putovat nečim drugim osim Macosama!

 

I putuje. O čemu ti/Vi pričaš/pričate?

može ti.

daj molim, te, pa živim ovdje, Bjelovar nije nikad ništa vidio osim Macose, šinobusa i šveđana (na popravku). jedini pravi vlak koji je Bjelovar vidio je bio par puta kad je 3. osnovna škola znala imati ekskurziju u Zagreb, onda su par puta došli i pravi vagoni (Bl ili tako nešto), par puta su bili i kaubojci. Tom prilikom su dofurali i, čini mi se, 2 043 ili tako nešto za pogon. nažalost, svega par puta je bilo. komercijalna linija s bilo čim osim macose ili šinobusa nikad nije postojala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recimo da pojasnim: putovanje od Bj do Zg sastoji se od kretanja iz Bj, vožnje vlakom i dolaska uz Zg za neko VR određeno vrijeme, ali svakako bjelovarčani ne putuju samo makozama, nego i klasičnim garniturama, poslovnim vlakovima, EMG i sl. To što to nije na cijeloj relaciji ili što nijedan direktni vlak nije nešto drugo ne znači da ukupno nema raznolikosti.

Uostalom, i ja svakodnevno putujem iz Bj u Zg i natrag.


"U mrkloj noći vidimo -ponekad kroz vlastite suze - najljepše zvijezde"

Share this post


Link to post
Share on other sites
daj molim, te, pa živim ovdje, Bjelovar nije nikad ništa vidio osim Macose, šinobusa i šveđana (na popravku). jedini pravi vlak koji je Bjelovar vidio je bio par puta kad je 3. osnovna škola znala imati ekskurziju u Zagreb, onda su par puta došli i pravi vagoni (Bl ili tako nešto), par puta su bili i kaubojci. Tom prilikom su dofurali i, čini mi se, 2 043 ili tako nešto za pogon. nažalost, svega par puta je bilo. komercijalna linija s bilo čim osim macose ili šinobusa nikad nije postojala.

 

Kaj nije malo nespretno uvoditi lokomotivu i prave vagone od BJ prema ZG? Mislim na promjenu smjera kretanja u Križevcima, tj. premještanje lokomotive, pa mi se čini daleko logičnije da se i dalje koriste Macose.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Recimo da pojasnim: putovanje od Bj do Zg sastoji se od kretanja iz Bj, vožnje vlakom i dolaska uz Zg za neko VR određeno vrijeme, ali svakako bjelovarčani ne putuju samo makozama, nego i klasičnim garniturama, poslovnim vlakovima, EMG i sl. To što to nije na cijeloj relaciji ili što nijedan direktni vlak nije nešto drugo ne znači da ukupno nema raznolikosti.

Uostalom, i ja svakodnevno putujem iz Bj u Zg i natrag.

 

jedan šumom, drugi drumom :lol:

 

poanta je u direktnim vlakovima a to je 7121, a nagibni bi bio ko stvoren za tu prugu, već vidim reklamu "ICN - Zagreb - Bjelovar 33 min, ni s avionom nejdete brže" :pla

Share this post


Link to post
Share on other sites

eh... :sofa


"U mrkloj noći vidimo -ponekad kroz vlastite suze - najljepše zvijezde"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaj nije malo nespretno uvoditi lokomotivu i prave vagone od BJ prema ZG? Mislim na promjenu smjera kretanja u Križevcima, tj. premještanje lokomotive, pa mi se čini daleko logičnije da se i dalje koriste Macose.

govorim o vremenu kad će se izgraditi Žabno - Gradec i obići KŽ. onda više neće bit rikverc vožnje. do onda nema smisla uvoditi ništa drugo, a i tehnički je nemoguće jer pruga od Žabna do Križevaca jedva podnosi Đurana, a kamoli neku veću lokomotivu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A evo i neke fotke pruge Bjelovar - Kloštar. nisu baš nešto jer se učim slikati, a i nabrzake su bile budući da se smračivalo već. kad malo ljepše vrijeme bude, tuda se vozim biciklom pa će bit i boljih fotaka.

 

pruga kod Velikog Trojstva, pogled prema Bjelovaru

 

obrBJ-KLVelikoTrojstvopogledJZ.jpg

 

isto mjesto, zapadni ulaz u Veliko Trojstvo iz smjera Višnjevca

 

obrBJ-KLprijelazVelikoTrojstvozapad.jpg

 

također su malo mutne i zrnate jer sam smanjio rezoluciju radi veličine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajmo malo dići temu iz mrtvih jer vidim da je pri samom dnu. Naime ove godine se uveliko na željeznici slavi 150godina željeznica, otvaranja prve pruge i šta ti ja znam šta sve ne, ali dobro da prijeđem na stvar.

 

Davne nam 1995. godine na sam dan željezničara ili ti za one koji možda ne znaju 05.listopad otvorena je ponovno za promet pruga Bjelovar-Kloštar Podravski, uz koju su upriličene mnogobrojne svećanosti po većim stajalištaima(S. Katalena, Mišulinovac, V. Trojstvo), i naravno kol. Kloštar Podravski i Bjelovar, a također je i vozio svećani vlak sa svim visokim i višim diužnosnicima :( :D , što sa željeznice što iz državnog vrha, pilo se tu slavilo obećavalo da ju nitko nikada neće zatvoriti, ali se je nažalost navelike pokušavalo u puno navrata,što na svu sreću nije ostvareno. I tako mic po mic naša mala pružica je dočekala i svoj 15ti rođendan, ali nažalost nitko se toga nije sjetio, jer ipak to nije koridorska pruga, nego jedna obićna mala lokalna pruga koja nije vrijedna spomena, jer kak ti nije rentabilna.

Toliko od mene, a povodom rođendana našoj žilavoj pružici želim puno sreće u daljnjemu životu te da preko nje prođe što više putničkih i teretnih vlakova! :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toliko od mene, a povodom rođendana našoj žilavoj pružici želim puno sreće u daljnjemu životu te da preko nje prođe što više putničkih i teretnih vlakova!

 

Pridružujem se čestitkama, ovo sve što si sad ispričao kao da opisuje pruge u požeštini, isti problemi s nerentabilnošću, ukidanjem i neukidanjem, izmještanjem, i slično. Ono što me zanima je informacija iz prve ruke, dakle kakvo je tamo stanje? Ima li tereta, ima li putnika i najbitnije ima li potencijala za budućnost i u čemu on leži?


421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toliko od mene, a povodom rođendana našoj žilavoj pružici želim puno sreće u daljnjemu životu te da preko nje prođe što više putničkih i teretnih vlakova!

 

Pridružujem se čestitkama, ovo sve što si sad ispričao kao da opisuje pruge u požeštini, isti problemi s nerentabilnošću, ukidanjem i neukidanjem, izmještanjem, i slično. Ono što me zanima je informacija iz prve ruke, dakle kakvo je tamo stanje? Ima li tereta, ima li putnika i najbitnije ima li potencijala za budućnost i u čemu on leži?

 

Pa ovako potencijala za budućnost ima, barem u putničkom prometu jer od novog voznog reda kako je već i pisano ovom prugom će se povezati Vtc sa Zgb tako da će vlakova biti, a što se tiče teretnog prometa dok nam je gospodarstvo u ovakvom rasulu mislim da ništa od toga nažalost! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Pa ovako potencijala za budućnost ima, barem u putničkom prometu jer od novog voznog reda kako je već i pisano ovom prugom će se povezati Vtc sa Zgb tako da će vlakova biti, a što se tiče teretnog prometa dok nam je gospodarstvo u ovakvom rasulu mislim da ništa od toga nažalost! :mrgreen:

Baš sam se malo prisjetio tih dana,dobro se sjećam kad je krenula obnova te pruge tamo od asfaltne baze a onaj komad su naknadno napravili do kolodvora jer je tamo bio smješten veliki kran-dizalica i bila je hrpa pragova i ostalog materijala,a i gore kod sadašnjeg Peveca je također bio kran-dizalica i velika hrpa betonskih pragova!! A na teretnom djelu kolodvora Bjelovar je bilo puno vagona u kojima su bili smješteni radnici koji su gradili prugu!!

Nažalost pamtim i ružne stvari koje su govorene o toj pruzi,razno razne sprdnje da je to Marina pruga itd... i tada sam prvi put osjetio tu količinu mržnje i netrpeljivosti izražene prema Bjelovaru,ne želim otkopavat stare ratne sjekire ali neke stvari ostanu urezane u sjećanju htjeli mi to ili ne!

Dosta dugo se otezalo sa puštanjem pruge u promet,čak je na nju navučena dugačka kompozicija teretnih vagona za otpis ili popravak,koja se je protezala od Bjelovara pa negdje do Trojstva,nisam sad baš siguran,i drago mi je da se svakim voznim redom jača ta pruga,a to je zasluga ljudi iz toga kraja koji se nisu predavali kad je bilo najteže!!

Nadam se da će u bliskoj budućnosti tom prugom tutnjat bar dva para brzih vlakova OS-ZG!! I koliko sam imao za vidjet ipak je sačuvan sporedni kolosjek u Mišulinovcu,znači da bi u budućnosti ipak to mogao biti neki kolodovor ili ukrižje!!

:twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites
...

Nažalost pamtim i ružne stvari koje su govorene o toj pruzi,razno razne sprdnje da je to Marina pruga itd... i tada sam prvi put osjetio tu količinu mržnje i netrpeljivosti izražene prema Bjelovaru ...

Sumnjam da je ta sprdnja bila okrenuta prema Bjelovaru, bjelovarcima ili uopće prema bilo kojem kraju u okolini.

Al znam dobro kaj je to onda značilo za ZOPovce u kontinentalnoj Hrvatskoj: raubanje najboljeg materijala u rezervi (koji bar u zagrebačkom ZOP-u II nije bil namijenjen hrđanju u travi!) za Sulimančevu promociju. :)

Ipak, kad sam se prvi put provezel tom dionicom, ohladil sam se :D jer me ugodno iznenadila kvaliteta kolosijeka. :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Sumnjam da je ta sprdnja bila okrenuta prema Bjelovaru, bjelovarcima ili uopće prema bilo kojem kraju u okolini.

Al znam dobro kaj je to onda značilo za ZOPovce u kontinentalnoj Hrvatskoj: raubanje najboljeg materijala u rezervi (koji bar u zagrebačkom ZOP-u II nije bil namijenjen hrđanju u travi!) za Sulimančevu promociju. :twisted:

Ipak, kad sam se prvi put provezel tom dionicom, ohladil sam se :kul3 jer me ugodno iznenadila kvaliteta kolosijeka. :D

Čini mi se da je prvotni plan bio nabavit betonske pragove iz Austrije ali se od toga odustalo zbog cijene(nisam sad sto posto siguran),tako da je obnova rađena sa domaćim materijalom i pruga je zaista kvalitetno napravljena!!

Samo čudi da do sada nije napravljen nijedan peron a betonski elementi za perone stoje na hrpi na svakom stajalištu već 15.god,možda nije projektna dokumentacija napravljena za sve ali za stajalište u Trojstvu pouzdano znam da je napravljena,a i kolodvorske zgrade u Mišulinovcu i Kataleni vape za obnovom,u ovih 15.god bar su mogli stavit drugo krovište da ne propada dalje,to nije velika investicija,a i čini mi se da su to zaštićene zgrade jer su građene za vrijeme Austro-Ugarske te imaju i neku povijesnu i kulturnu vrijednost!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam jako zainteresiran za ovu prugu, dok je bila rastavljena, tunel Paulovac je služio za uzgoj gljiva. :twisted:

 

Sama pruga je jako lijepo obnovljena, ali sve oko nje je u dosta bijednom stanju, signalizacija je minimalna (sramota da Bj nema izlazne signale!!! :D ), a nek mi bude dopuštena i elektrifikacijska želja :kul3


Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja sam jako zainteresiran za ovu prugu, dok je bila rastavljena, tunel Paulovac je služio za uzgoj gljiva. :kul3

 

Sama pruga je jako lijepo obnovljena, ali sve oko nje je u dosta bijednom stanju, signalizacija je minimalna (sramota da Bj nema izlazne signale!!! :D ), a nek mi bude dopuštena i elektrifikacijska želja ;)

Ma biti će dobro ako povuku struju do Bjelovara za početak,a na ovoj pruzi nek osposobe Mišulinovac za križanje vlakova,neka naprave perone po stajištima,urede kolodvorske zgrade Mišulinovac i Katalena,a na ostalim stajlištima bi bile dovoljne i nadstrešnice kakve su po autobusnim ugibalištima,i najvažnije da se krene sa osiguranjem putnih prijelaza u suradnji sa lokalnom samoupravom i da se napravi ukopavanje TK mreže!! Kolodvor Bjelovar očekuje rekonstrukcija u sklopu izgradnje pruge Žabno-Gradec,navodno je projektna dokumentacija gotova!!

Neznam koliko je to poznato ali bili su planovi da prigodom otvorenja ove pruge vozi parnjača,neznam zašto to nije realizirano,nakraju je vozio šinobus!! Ali evo možemo to ispravit prilikom puštanja pruge Žabno-Gradec u promet! :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites
urede kolodvorske zgrade Mišulinovac i Katalena,a na ostalim stajlištima bi bile dovoljne i nadstrešnice kakve su po autobusnim ugibalištima,i najvažnije da se krene sa osiguranjem putnih prijelaza u suradnji sa lokalnom samoupravom

Što se tiče uređivanja zgrada evo nekih snimki iz kolodvora Mišulinovac (8. kolovoza 2009.):

 

p8080058.jpg

 

p8080063.jpg

 

Izbliza:

 

p8080064j.jpg

 

Nisam građevinske struke, al' mi se vidi da je ova zgrada kao babin zub i da još stoji na milosti božjoj, a u ništa boljem stanju nije ni zgrada kolodvora Katalena.

Meni osobno je iznimno drago da je jedna davno zaboravljena pruga obnovljena, tim prije jer prolazi jako lijepim predjelima kroz pitomu Bilogoru. Uz osiguranje putnih prijelaza, kao što je rekao sale2, te odgovarajuću signalizaciju, vjerujem da bi se brzina mogla podići na 60-100 km/h ovisno o dionici. Izgradnjom pruge Gradec - Sveti Ivan Žabno ova bi pruga dobila sasvim novu ulogu kao najkraća veza Zagreba s Podravskom prugom.


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uz osiguranje putnih prijelaza, kao što je rekao sale2, te odgovarajuću signalizaciju, vjerujem da bi se brzina mogla podići na 60-100 km/h ovisno o dionici. Izgradnjom pruge Gradec - Sveti Ivan Žabno ova bi pruga dobila sasvim novu ulogu kao najkraća veza Zagreba s Podravskom prugom.

Trenutno je postojećom prugom preko Križevaca-Žabna-Bjelovara do Kloštra put kraći za 6 km u odnosu na Koprivnički pravac u a izgradnjom pruge Gradec-Žabno put preko Bjelovara će biti kraći za 20 km!!

S tim da bi postojeću prugu Križevci-Žabno svakako trebalo ostavit u životu za lokalne vlakove KŽ-BJ( ovisno o potrebi radnika i đaka koji gravitiraju prema ta dva grada).

Što se tiče brzina ona je trenutno na cjeloj trasi 65 km/h,mada je prije bila 80 km/h od Bjelovara do Trojstva pa dalje do Zid Katalene 65km/h i onda skroz do Kloštra 70 km/h !! Mislim da bi dionica Bjelovar-Trojstvo išla i više od 80 km/h,ovisno o radijusima zavoja,dok bi nagibni cjelu trasu prolazio sa 20% većom brzinom pod pretpostavkom osiguranja putnih prijelaza!! 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...