Jump to content

Osijek, srpanj 2010.


tram4

Recommended Posts

Danas sam bio na jednodnevnom posjetu Osijeku, proveo sam jedan fenomenalan dan, bilo je tu svašta i opet me Osijek pozitivno iznedadio sa samim gradom. :grin:

Došao sam autom. Našao sam se na Kapucinskoj odkuda sam krenuo.

70820723.jpg

Naišao je T-com, ista reklama kao na 326.

58299676.jpg

I stao na početnom stajalištu na trgu.

27645591.jpg


Za par minuta je krenuo pa sam iskoristio priliku da ga slikam ispred prekrasne ogromne katedrale.

23521358.jpg

Nažalost zakasnio sam na muzejsku Škodu, koja je taman odlazila u remizu ali nema veze pošto sam se 2008. vozio s njom.

Zatim je na 1-ci naišao 0717.

35684338.jpg

Ponovno 2-ka i gužva u Kapucinskoj (skoro sam napisao Ilici).

66913105.jpg

Poli čeka polazak. :mrgreen:

69392890.jpg

Trg s 1-com i 2-kom.

89134861.jpg

Joj kako ovakva nepotpuna rekalma uništi tramvaj ali i sliku.

44050014.jpg

Tramvaj i fontana.

67705487.jpg

Gejzir. 8)

13777816.jpg

Isplatilo se moje čekanje, jer mi je za Bikaru došao 0610 koji nema reklamu. 8):razz:

68458184.jpg

Dok čekam polazak dvojke...

44197736.jpg

Nastavak slijedi.

Link to comment
Share on other sites

Još jedna s TAS-a.

 

19163984.jpg

 

I krećemo napokon za Bikaru u ne unakaženom 0610.

Novi dio odmah nakon Mačkamame. Prije svega moram pohvaliti novu prugu koja je zaista kvaliteteno napravljena, tramvaj jako fino klizi po pruzi.

 

74205369q.jpg

 

Na Gradskom vrtu smo se mimoišli s 0607 iz predhodnog posta.

 

57058442.jpg

 

Vatrogasna...ispravite me ako griješim.

 

77845416.jpg

 

I nakon pristojne vožnje od 30 min. evo me na Bikari, koju najavljuje kao Bikara-okretište.

 

10606565.jpg

 

Najava se ne može koliko sam skužio poglašnjavat niti stišavat nego se samo može ili ugasiti ili upaliti i većinom imaju najavu, samo sam se u jednom vozio u kojem je bila isključena. Najava se jako dobro čuje.

 

Nakon što je vozač obavio WC, tramvaj se okreće.

 

13098863.jpg

 

I evo ga na početnom stajalištu.

 

72602833.jpg

 

Vozač je bio simpatičan i raspoložen za razgovor.

 

98998738.jpg

 

Okretište je jako zahvalno za slikanje.

 

87737183.jpg

 

Pogled s okretišta prema natrag.

 

45124755.jpg

 

Još malo tramvaja.

 

61372407.jpg

 

87886828.jpg

 

Nastavak, odmah.

Link to comment
Share on other sites

Nastavak.

 

64885798.jpg

 

Upravljačnica.

 

39727732.jpg

 

Na Umaškoj smo se mimoišli s MC Donaldsom, ali ne sa 406 nego sa 0604.

 

42377005.jpg

 

Kirova i semafor kojim upravlja vozač tramvaja na daljenski. 8)

 

90761111.jpg

 

56883864.jpg

 

Između Krbavske i Gacke gdje tramvaj prolazi pored kuruze i suncokreta što već tamo sve raste na poljima. :mrgreen:

 

88563762.jpg

 

75088150.jpg

 

Gacka -> Mačkamama

 

87375485.jpg

 

I na Mačkamami ponovno se uključujemo na stariji dio mreže.

 

98093910.jpg

 

Pruge u Osijeku su u dobrom stanju, jedino me malo razočarala pruga prema i od Mačkamame ispod nadvožnjaka gdje se tramvaj ljulja i skače. Pruga za kolodvor nije dugo mijenjana i u lošem je stanju.

 

53806809.jpg

 

Ovaj dio grada baš i nije nešto uređen.

 

20277330.jpg

 

Kolodvor

 

42253808.jpg

 

Nastavak slijedi.

Link to comment
Share on other sites

Nakon što sam se vratio s Bikare, nastavio sam još malo fotkati na trgu.

 

93515465.jpg

 

43341064.jpg

 

Opet tramvaj i fontana.....malo je stisla žega pa su se ljudi razišli.

 

56019550.jpg

 

0603

 

62749982.jpg

 

0601 na dvojki.

 

66556771.jpg

 

Nakon toga sam se odlučio prošetati uz Dravu do remize.

Nakon što sam im sve objasnio, tko sam, što sam, zašto sam došao, ljubazno osoblje GPP-a me pustilo u remizu. Tu zahvaljujem adminu GPP foruma.

 

Preostala 3 vozna T3.

 

74680320.jpg

 

Nakon što sam se poigrao malo unutra, krećem dalje.

 

89899359.jpg

 

Nažalost, ni radnici mu nisu baš skloni, žele ga se što prije riješiti jer nemaju djelove za T3, a za djelove od ZET-a nemaju mjesta u remizi. :oops:

Planiraju sva tri u rujnu slati u Češku na modernizaciju, nadam se da do toga neće doći, nažalost entuzijazma da se sačuva baram jedan T3 u originalnom stanju baš i nema. Nisam se uspio provozati njime. :oops:

 

33339682.jpg

 

Unutra

 

18043322.jpg

 

95318989.jpg

 

Nastavak iz remize slijedi.

Link to comment
Share on other sites

Odlicna reportaza!

Steta sto ovakvih detaljnih reportaza pracenih slikama nema vise.

 

U svakom slucaju, ODLICNE SLIKE i svaka pohvala za trud!

 

Imas mozda slike interijera ovih modernizranih?

Link to comment
Share on other sites

Na čelu kolone je stajao 910 (ex Tifon), odnosno 0932. U kvaru je, jer je pukla daska na kojoj su vodilice prvih vrata. Dakle ona daska na kojoj su i lampe iznad stepenica pa se vrata nedaju zatvoriti jer zapinje. :oops:

 

U pitanju je 100% neki krpež još iz Dubrave.

 

59518595.jpg

 

79963882.jpg

 

Na slici upravo majstor pridržava tu dasku.

 

90182103.jpg

 

Ovako izgleda stražnji pult u genšeru.

 

93967339.jpg

 

Pult je potpuno obnovljen i pobojan u bijelo.

 

82177128.jpg

 

Unutra je solidno obnovljen. Jedino je malo blesavo što nisu stavili oplate s uzorkom drveta ali dobro, glavno da nije zguljeno kao što je bilo prije.

 

40442808.jpg

 

Uputsva za motanje krpe. Ako se u brojčanik ukuca nešto veće od 41 ili manje od 33, namota se krpa iz Zagreba, pa da genšeri u Osijeku ne bi išli za npr. Dubec, napisali su crveno zabranu.

:oops:

 

65831866.jpg

 

Osiječki grafitti genšer.

 

47564556.jpg

 

UFO genšer kojeg nisam mogao slikati od 910 (0932)

 

75804135.jpg

 

Originalna unutrašnjost Os genšera.

 

62291328.jpg

 

I još za kraj za danas, 917 (ex Corny), 0936 koji je živ i zdrav. :(

 

60900134.jpg

 

0608 koji je bio moja žrtva, no o tome sutra. :lol:

 

54983063.jpg

 

Samo da stavim jednu jedinu fotku od 0608 da NT 2200 bude zadovoljen. :oops:

 

68286001.jpg

 

Ostatak sutra.

Link to comment
Share on other sites

Odličan putopis, još da ja nisam mislio da je to neki turist koji fotka :oops:

Samo me brinu ovi česi što idu u Rujnu u Češku. Nažalost to je istina, i sam sam čuo od jednog radnika GPP-a no barem nisam čuo žaljenja vozača na njih a mislio sam da ih dobro služe :oops:

Moram obavit jednu malu reportažu o njima prije nego odu. Ali što kažeš, bilo bi dobro da barem jedan ostane kao sjećanje na dobra vremena.

No nažalost, tako je kako je :oops:

2044 007 - Karavela, mala karavela!

Link to comment
Share on other sites

Ali što kažeš, bilo bi dobro da barem jedan ostane kao sjećanje na dobra vremena.

No nažalost, tako je kako je :mrgreen:

 

Naravno, bilo bi to savršeno jer bi onda (uz stojadina) Osijek imao skoro cijeli vozni park od početka Osječkog tramvaja.

Link to comment
Share on other sites

Sljedeći put se najavi pa da imaš stručno vodstvo on nas osječana da te malo ugostimo :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Nastavak.

 

Pa koooliko tih polija ima...strašno!

Tek sam sad skužio da je 0608 bio u remizi, a nekoliko sati prije toga sam ga slikao na dvojki.

 

Ovo je pak 0712.

 

15905413.jpg

 

Škoda koja mi je pobjegla pred nosom.

 

23007647.jpg

 

Sređena postolja od T3PV.

 

71163794.jpg

 

Motor, odnosno kolektor na motoru od čeha.

 

14782395.jpg

 

 

Stanje s motorima nije baš zavidno. Prije zime su imali 15 rezervnih motora, da bi sad pali na samo njih 5.

Evo, baš jučer je jedan motor pregorio na 0715 jer je crklo hlađenje.

Dodatni je problem, što oni ne mogu premotavati motore, nego ih šalju na premotavanje, mogu jedino popraviti ako je negdje probila izolacija na jednom namotu, sad nisam dobro shvatio majstora ali mi je tak nekak rekao.

 

Još par PV-ovca.

 

85614479.jpg

 

E njemu je pregorio motor.

Popravci se ne mogu odvijati predviđenim tempom jer samo jedna dizalica radi, što je sol na ranu svim ostalim

problemima poput nedostatka prostora i male rezerve motora.

 

30133845.jpg

 

Hrpa repariranih motora za T3PV ispred kojih je motor-generator od T3.

 

61230957.jpg

 

Ovo je statorski pomoćni namot.

 

64631826.jpg

 

Motora i dijelova kao u priči.

 

45646482.jpg

 

S ovog postolja skinuti su kotači s reduktorima zbog tokarenja bandaža.

 

86766664.jpg

 

Na ovaj zupčasti prsten na reduktoru dolazi kardan.

 

69954864.jpg

 

Popravljeno postolje.

 

98967663.jpg

 

Slijedi nastavak

Link to comment
Share on other sites

Osovinski sklop sa reduktorom.

 

77477849.jpg

 

Dizalica motora.

 

94811177.jpg

 

Sad malo dijelova od GT6.

 

Ogggromni motor od GT6, tek kad se stavi uz motor od čeha se vidi kako je velik..kao da nije od iste vrste vozila.

 

30148272.jpg

 

Osovinski sklop sa reduktorom ali od genšera s diskom pomoćne kočnice.

 

30867924.jpg

 

Rastavljeni punjač akumulatora do genšera.

 

10382922.jpg

 

I neki dio tog rastavljenog punjača.

 

36307634.jpg

 

No dobro...da se malo maknemo od "anatomije" tramvaja. :mrgreen:

 

Naravno pitao sam, što se čeka sa stojadinom. Odgovor sam dobio, već predpostavljate: nemamo mjesta trenutačno.

No dobro, taj odgovor štima, pitam ja a kako nemate mjesta kad imate novi dio remize.

I stvarno, novi dio remize fini, uredan, ima grijanje, praonu, tračnice, super moderno i lijepo izgleda ali izvana nije spojen s tračnicama na ostatak "mreže" i nema gornjeg voda.

Naravno, u pitanju su našla posla.

 

Kad će, ne zna se.

 

70763688.jpg

 

90777287.jpg

 

E sad malo do naših Zg genšera koji stoje i čekaju u dvorištu.

 

911, čeka.

 

48931873.jpg

 

Iznutra nije ni taknut.

 

22634860.jpg

 

Nastavak slijedi.

Link to comment
Share on other sites

916 oguljen, u lošem stanju i iznutra i izvana.

 

77310812.jpg

 

33746991.jpg

 

58123563.jpg

 

Još jedna fotka 911 s normalno 4-kom. :mrgreen:

 

80081286.jpg

 

Eee sad, već nam napisao da je 0608 bio moja žrtva. Evo i odgovora zašto.

Nisam ni njega poštedio nebuloza na displayu, ali sam se morao naučiti na Osiječki "ATRON" ili bolje reći Teico jer je jako sličan njemu.

 

Na display se mogu utipkati brojevi od 1 do 999. Odredišta se mogu upisati samo ona koja su uprogramirana pod određenim kodom.

 

Dakle može se kombinirati broj od 1 do 999 sa bilokojim odredištem koje je uprogramirano.

 

Idemo se igrati...fetiš na displaye. :mrgreen:

 

Za NT-a 2200.

 

14739252.jpg

 

Dežurni majstor je bio zadovoljn što mu nije dosadno za vrijeme dežurstva, snjim sam i razgovarao u remizi o tehničkim problemima.

 

52920279.jpg

 

85091034.jpg

 

62946631.jpg

 

Ovo bi i u Zagrebu vrijedilo.

 

43693736.jpg

 

Još mi nije jasno kako sam šahovnicu dobio, ja mislim kad sam nulu utipkao. :mrgreen:

 

65883674.jpg

 

75642305.jpg

 

73900815.jpg

 

Nastavak navečer.

Link to comment
Share on other sites

Vozni red 24 ?! Pa koliko ih ima, što tramvaj ide svaku minutu ?!

 

Super putopis, samo fali mi slika, premalo si fotkao :roll: . Hvala za 69 :P.

Link to comment
Share on other sites

Vozni red 24 ?! Pa koliko ih ima, što tramvaj ide svaku minutu ?!

 

 

Tramvaj ide dosta često i na 1-ci i na 2-ki. Mislim da oni imaju označavanje voznih redova kao ZET nekad davno. Dakle, ne 24-ti na toj liniji nego 24-ti po redu skupa sa linijom 1.

Link to comment
Share on other sites

Upute za korištenje uređaja za displaye, najavu stanica a valjda i za Butru.

Zanimljivo je da se najava stanica aktivira, onda kad se kontoler stavi u položaj vožnje. Dakle, makar tramvaj ne ide kontroler ako je na vožnji najaviti će stanicu i onda kada se kontoler stavi na položaj kočenja, uređaj misli da je tramvaj stao i kad se otvore vrata najavi se to stajalište.

 

Dok se kod nas najava sljedećag stajališta aktivira samo ako se tramvaj giba.

 

Upute za korištenje.

 

43147190.jpg

 

11292603.jpg

 

U remizi sam bio 2 sata a proletjelo je strašno brzo, nisam mogao vjerovati kad sam na izlasku iz remize pogledao koliko je sati. :oops:

Na izlazu iz remize:

 

20627962.jpg

 

Još par slika.

 

22241316.jpg

 

Križanje tramvajske s željezničkom prugom.

 

89354719.jpg

 

Pogled prema Zelenom polju.

 

38328311.jpg

 

Na okretištu Zeleno polje.

 

79645014.jpg

 

Ovaj puta nisam bio na Višnjevcu ali sam prije dvije godine bio. Vozio sam se do stanice KBC Osijek, i onda u auto. Iz auta sam razgledao na brzinu Kopački rit, malo pogledao Vukovar i Vinkovce i pravac za Zagreb.

 

U Osijek ću se definitivno vratiti da utvrdim gradivo, i da se napokon provozam s genšerima i T3 ako budu vozili. Nadam se da će uskoro biti napravljena pruga za Josipovac.

Link to comment
Share on other sites

Odličan putopis ..... zaista si si dao truda što više toga obići :P

 

Još samo da si u Osijek došao prugom, a ne cestom .... 8) :oops:

Link to comment
Share on other sites

Vidim, tram4, da se izuzetno dobro snalaziš u Osijeku! Šteta što nije bilo vremena za kakav brzinski susret, ali vjerujem da će i to doći na svoje! Isto tako hvala za ovo nešto vrijednih tehničkih podataka, unatoč tome što je nama ovdje remiza praktički pod nosom, većina nas neće otići ni pitati to sve

:oops:

 

Lijep pozdrav!

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

Hvala ti tram4 na ovom odličnom i tehnički iscrpnom prikazu osječkih tramvaja.

Poslije tvog putopisa mi Osječani zaista nećemo imati što da fotkamo.

Naravno ne zamjeramo mi tebi što nam "kradeš kruh svakidašnji" ali ti zamjeramo što se nisi javio pa da popijemo koje pivo i malo se družimo....

Pozdrav iz Osijeka !

Link to comment
Share on other sites

Nakon toga sam se odlučio prošetati uz Dravu do remize.

Nakon što sam im sve objasnio, tko sam, što sam, zašto sam došao, ljubazno osoblje GPP-a me pustilo u remizu. Tu zahvaljujem adminu GPP foruma.

 

Kad bi barem tako u Zagrebu bilo... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Iz-vr-sno! Tako nešto bih i sam volio odraditi. Nada umire posljednja...

 

KlapKlap.gif Čestitke KlapKlap.gif

 

Nego, reci: onu smiješnu brusilicu nisi ni zatekao ni uslikao?

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Nego, reci: onu smiješnu brusilicu nisi ni zatekao ni uslikao?

 

Hvala na pohvalama, evo drugi put se javljam Osječkim forumašima, obećajem. 8)

Fakat sam ovo sve obišao u jednom cugu, oznojio sam se da je to nešto odvratno i ono stvarno nisam imao vremena za upoznavanje..na žalost. :wink:

 

Brusilicu nisam slikao ali sam slikao ralicu koji GPP-ovci zovu Zeus, zapravo na njoj je napravljen natpis zavarivanjem Zeus. 8)

 

Nažalost nisam napravio bolju fotku. :wink:

 

20165076.jpg

 

Inače me Osijek uvijek iznova ugodno iznenadi, mentalitet ljudi je fantastičan...vozači su uvijek uljudni, sami se ponude za razgovor, sam grad je mali, lijepo uređen ima neki duh grada u kojem centar puno više dolazi do izražaja nego u Zagrebu. Za mene su zasada Osijek i Zadar najlijepši gradovi u Hrvatskoj, naravno Zagreb ne mogu objektivno ocijeniti. U Dubrovniku nažalost nisam nikad bio. :wink:

 

Vezano za uljudnost vozača iz Zagreba, evo baš danas slikam 13-cu na Zapruđu, izađe vozač i počne se izderavati na NT-a 2200, da što on slika, kako bi njemu bilo da vidi svoju sliku na internetu i da mu razbije pi**u, onda sam ja dotrčao pa je meni počeo srati, al sam ga odj.., pa je on onako histerično nazad ušao u tramvaj, nagazio na gas u zavoju, i nešto si mrmljajući u facu opsovao. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...