ZlayoZg Posted June 14, 2010 Posted June 14, 2010 Dana 13.06.2010 organiziran je posjet članova Kluba ljubitelja željeznice Zagreb Ranžirnom kolodvoru. Sastanak je bio dogovoren ispred hotela "Porin" u 9 i 30.Među prvima samo došli ja i Vedran Zeman koji je došao vlakom 982 i kojeg sam pričekao na Maksimiru i transportirao na RK.Tamo su nas već čekali Rudolf T i zagi988.Nedugo poslije nas su počeli pristizati i drugi,iako ne ovim redoslijedom:seabral,Ante-vž,ruxrux,Stanley,Toma,drempa-tzv-v7 kao organizator obilaska,reiche06,Zeus,te naš domaćin i voditelj Alen Križić kojemu se zahvaljujem na odvajanju slobodnog vremena za nas railfanove. :super2:Bilo je tu još nekih kojima ne zanm imena,pa nek me netko drugi dopuni. Nakon kratkog susreta i uvodne riječi gosp.Križića o samom ranžirnom kolodvoru i tehnologiji rada,prvo smo krenuli do postavnice 1. Kratko zaustavljanje Zgrada postavnice 1 Iza leđa se prišuljala 1141 378 koja je iz prijemne skupine otišla prema otpremnoj Prilikom dolaska,malo smo pričekali da se najavi naš dolazak gore na postavnicu.Nakon zelenog svjetla smo se uputili gore uz napomenu da budemo tihi jer je rad u tijeku,pa da ne bi ometali osoblje u radu. Postavni stol prijemne skupine Pogled na prijemnu skupinu sa postavnice. Quote
ZlayoZg Posted June 14, 2010 Author Posted June 14, 2010 Iskreno,ne znam koje je ovo radno mjesto,pa nek me netko dopuni. Mislim da je jedno od mjesta prometnika vlakova. Pogled na ranžirnu skupinu. Inače,preko ovih kolosijeka,malo bliže postavnici,treba ići nadvožnjak koji bi spajao autocestu Zagreb-Sisak sa Sarajevskom cestom.Ima "protivnika" te ideje jer bi nadvožnjak trebao ići iznad one zone gdje ima najviše iskakanja vagona,pa bi bilo bolje da se nadvožnjak pomakne još prema sredini ranžirne skupine. Po izlasku iz postavnice,imali smo prilike vidjeti spuštanje vagona preko grbine i djelovanje kolosiječnih kočnica. Poslije demonstriranja rada kočnica,na kratko nam se pridružio i šef kolodvora gosp.Ivica Vilić. Poslije kratkog razgovora sa gosp.Vilićem,dogovarali smo se u kojem ćemo smjeru ići,pa smo se odlučili da ćemo na vrh grbine i prijemnoj skupini. Đuran 010 odmara na "Brku 1.Inače ima još i "Brk 2". Penjemo se na vrh grbine,a Ante-vž i seabral su malo oduljili sa fotkanjem. Vrh grbine. Quote
ZlayoZg Posted June 14, 2010 Author Posted June 14, 2010 Prilikom dolaska na vrh grbine,bili smo obaviješteni i upozoreni da će se nekoliko vagona nagurati i spustiti niz grbinu.Pripremio sam "snimalo" i napravio kratki video uradak: Kada su ti vagoni bili spušteni,još nekoliko vagona koji se ne smiju sami puštati niz grbinu je spustio Đuran 010 koji se nakon obavljenog posla vraća natrag. Poslije naguravanja vagona odlučili smo da nećemo ići u prijemnu skupinu,nego u otpremnu i posjetu postavnici. U prolazu smo prošli pored depoa gdje nismo išli jer nismo imali dogovor sa njima o posjeti.Znat će netko drugi malo više o tome. Većina je htjela vidjeti i ove parnjače,ali najviše od svih Stanley. Dok su se neki prisjećali prošlosti ,ja sam bio u sadašnjosti. Po dolasku pred postavnicu,ekipa je otišla unutra,a ja sam poslikao ovu lijepu i dugačku kompoziciju sa ASEA-om 209. Nakon ovoga smo otišli prema hotelu "Porin" gdje smo došli oko 11:50 i rastali se jer sam imao daljnjih obaveze,pa nisam mogao ostati,a o daljnjim aktivnostima će izvijestiti netko drugi. Istina,nije se obišlo baš sve zbog ograničenja sa vremenom,sparnog i teškog vremena,ali i ovo je i više nego dovoljno. Zahvala organizatorima,domaćinima,vodičima,djelatnicima RK i svim forumašima na druženju. Nije nešto posebno i pretjerano fotki,ali nadam se da je dovoljno. Toliko od mene i pozdrav. Quote
drempa- tzv-v7 Posted June 14, 2010 Posted June 14, 2010 Zaboravio si Renata spomenuti i on je član . Quote
Fox Posted June 14, 2010 Posted June 14, 2010 Hvala na iscrpnom prikazu ranžirnog koldvora,nama izvan Zagreba je to neko mistično mjesto sa kojega nam dolaze teretni vlakovi Quote
Martin Posted June 14, 2010 Posted June 14, 2010 Pozdrav, je li netko, mozda, malo bolje poslikao parnjace? Mislim, ona 33/52 me zanima.... Martin Quote
Stanley Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 Većina je htjela vidjeti i ove parnjače,ali najviše od svih Stanley Da. A posebno me zanimalo u kakvom su stanju. Jednom rječju: katastrofa. Pogonske motke (ojnice) poskidane, lokomotive izbušene rupama i hrđom, na seriji 51 nedostaje jedna pogonska osovina, a upravljačke kabine pretvorene u smetlište. Imao sam namjeru popeti se u kabinu jedne 11-ice, ali sam odustao kad sam unutra vidio gomilu kojekakvih otpadaka. A mrlje sa odjeće ne bi poskidala ni tri kemijska čišćenja. Quote Serija 05 je zakon!
seabral Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 Imao sam namjeru popeti se u kabinu jedne 11-ice, ali sam odustao kad sam unutra vidio gomilu kojekakvih otpadaka. A mrlje sa odjeće ne bi poskidala ni tri kemijska čišćenja. To je izgledalo otprilike ovako Pogled kroz kabinu parnjače na Stanleyevo zabrinuto lice Zgražanje nad viđenim u kabini I rezignirano odustajanje .... Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
Ćiro_bos Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 Imao sam namjeru popeti se u kabinu jedne 11-ice, ali sam odustao kad sam unutra vidio gomilu kojekakvih otpadaka. A mrlje sa odjeće ne bi poskidala ni tri kemijska čišćenja. To je izgledalo otprilike ovako Pogled kroz kabinu parnjače na Stanleyevo zabrinuto lice Zgražanje nad viđenim u kabini I rezignirano odustajanje .... Tužno ! Hrvatska u kojoj je postojala i postoji industrija za izradu svih vrsta lokomotiva, pa i parnih je dozvolila da se dogodi ovo... Očiti nemar, najgore vrste. pozdrav... Quote Posavina exspres
Great Cornholio Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 Većina je htjela vidjeti i ove parnjače,ali najviše od svih Stanley Da. A posebno me zanimalo u kakvom su stanju. Jednom rječju: katastrofa. Pogonske motke (ojnice) poskidane, lokomotive izbušene rupama i hrđom, na seriji 51 nedostaje jedna pogonska osovina, a upravljačke kabine pretvorene u smetlište. Imao sam namjeru popeti se u kabinu jedne 11-ice, ali sam odustao kad sam unutra vidio gomilu kojekakvih otpadaka. A mrlje sa odjeće ne bi poskidala ni tri kemijska čišćenja. Stanley molim te kada stignes napisi koje se sve parnjace tamo nalaze. Bitne su nam serije, ako imas kompletne brojeve jos bolje. Quote
Stanley Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 Stanley molim te kada stignes napisi koje se sve parnjace tamo nalaze.Bitne su nam serije, ako imas kompletne brojeve jos bolje. Vita jela, zelen bor, evo brzi odgovor. Među onima što smo ih obišli (vidio si slike) nalaze se dvije lokomotive serije 11, obje novije verzije s usmjerivačima zraka, te po jedna 33 i 51. Brojeve nažalost nisam gledao, a mislim i da su pločice poskidane. Brojevi me, pošteno govoreći, nisu ni zanimali. Jednostavno sam pao u komu kad sam vidio kako se odnosimo prema vlastitom tehničkom nasljeđu. To zasigurno nije sve, jer se na RK mora nalaziti još parnih lokomotiva, između ostalih i zadnja serije 11 koja je 1976. remontirana u TŽV Gredelj. Vjerojatno se neke parne lokomotive, bolje rečeno njihove reliquiae reliquiarum, nalaze u krugu Vuče vlakova gdje nismo imali pristupa. A i ovo što smo vidjeli ugurano je na mjesto koje se ne može nazvati baš reprezentativnim. I ostali vrijedni muzejski primjerci (vagoni) nagurani su u neku pripizdinu, gdje također hrđaju i propadaju. Kad to usporedim s jednim Železniškim muzejom u Ljubljani, koji sam ove godine posjetio dvaput, dođe mi da ono debelo krme s HTV-a, koje se permanentno sprda s našim zapadnim susjedima, opalim nogom drito u pretilu trbušinu. Da ne duljim, negdje na forumu imaš točne podatke gdje se koja od očuvanih (čuj: očuvanih) parnjača u Hrvatskoj nalazi, zajedno s njihovim brojevima. A postoji i foto-dokumentacija, uključivo lokomotive na RK. Quote Serija 05 je zakon!
Ante-vž Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 Hvala Zlayo za super putopis! Odlično druženje! Bok! Ante Quote Moja galerija na Photrain.net - https://www.photrain.net/photos/member/ante.klecina
seabral Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 Stavit ću još neke svoje fotke s RK, da ne bi sad ispalo da sam fotkao samo Stanleya Pogled s postavnice Pogled prema vrhu grbine Na dnu grbine se nalazi mehanizam za reguliranje brzine vagona Za ovu fotku u kontrasvjetlo me je Ante ohrabrio - hvala, Ante ! Spuštanje skupine vagona niz grbinu Spuštanje pojedinačnog vagona niz grbinu ... škripanje prilikom kočenja je zaista bilo jezivo Penjanje manevarke uz grbinu Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 Samoborček Parnjače Nikad iskorišteno nasljedstvo iz Švedske Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
seabral Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 Ekipa .... Još jednom hvala svima na sjajnom druženju ! Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin
Rudolf T Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 Također smo vidjeli i vagon u kojem se nalazi kotao za parno grijanje: Quote
drempa- tzv-v7 Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 Ajmo pa kaj tako malo fotografija u 3 sata obilaska nisam naivan dajte još ja ču staviti svoje ali mic po mic kak i vi dajete Quote
drempa- tzv-v7 Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 kad nečete budem ja stavio par komad za početak Quote
zagi988 Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 Evo par mojih fotkica, da se zna da sam i ja sliko... Ide ekipa od Porina prema Rk... Detalj transformatora... Kod tračničkih kočnica su bile rezervne, da se ove zamjene u slučaju oštečenja/kvara: Pogled iz Postavnice 1 na kočnice... Još jedan od stolova u Postavnici... Išo sam i ja probat kad sam čuo što Ante priča o kontrastu... Začudila me ova odrezana šinja: Jelovnik za djelatnike HŽ-a... Nastavak slijedi... Quote Moji željeznički filmići
zagi988 Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 Kako smo išli prema ranžirnoj skupini (sabirnoj) u daljini smo vidli 2062 041 kako trune bez motora i pola utrobe... Srce mi se slomilo tili čas... Ko kaže da nema osovina?? Đuro 030 kojeg smo Josip i ja vidli u hali na prijašnjem posjetu Ranžirnom... Manevra na vagonu... Izgleda da je samo meni za oko zapeo ovaj stari plug...svi su bili zauzeti parnjačama oko njega... O ovome Stanley priča kad veli da nema pogonskih motki: I na ovo misli kad veli da je kabina smetlište... Još par fotki uskoro... Quote Moji željeznički filmići
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.