Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
Simplon Express

Fotografije i filmovi iz davnijih vremena - prije 1990. godine

Recommended Posts

Pruga Knin-Zadar je izgradjena i pustena u promet 1967.godine,a u Kninu su uveliko vec bili dizeli 661 i 642.Koliko znam tom prugom nisu nikad vozile parne lokomotive.Ta 120-001 nije mogla biti manevra u Zadru.Manevru u Zadru i Bibinju je radila lok.642 koja je dolazila iz Knina,vise je radila u Bibinju nego u Zadru,iz Bibinja u Zadar je vukla loko bruto i vrsila postavu u Zadru.Okretanje putnickih garnitura je vrseno voznim lokomotivama.Po evidenciji domicilne lozionice lok.120-001 su bile Varazdin i Koprivnica.

Ako se ne varam pruga je otvorena malo ranije. Mislim da je bilo to 1964. Otvorena je prije pruge Sarajevo-Ploče koja je otvorena 1966 za Dan republike. Parnjača na manevri u to vrijeme nije nikavo čudo. To je bilo dosta kratko. I na pruzi Sarajevo-Ploče su u početku bile 3 parne lokomotive na manevri iako je sve bila odmah dizelizacija. Luka Ploče je imala svoju manevru serije 731 dok je na JŽ u Pločama bila serija 20. Lokomotiva je glumila u filmu Horoskop. U stanici Mostar teretna je stalno bila manevra serije 20. Metković je opsluživala neka lokomotiva od serije 12X. Ta lokomotiva nije imala zračnu kočnicu nego samo lokomotivsku i ručnu na tenderu. Lokalne vlakove vukle su lokomotive serije 642 a putničke, brze i teretne su vukle lokomotive serija 661 i 662.. Lokomotive serije 642 su imale dosta problema sa generatorom pare u zimskom periodu a i u slučaju kvara lokomotive uskakale su parne lokomotive serije 20. Tada bi lokalne vlakove vukle parne lokomotive serije 20. Jedno vrijeme na manevri je bila i parnjača serije 22 iz Prijedora na ispomaganju. Znala je voziti lokalne vlakove. Moj pokojni otac je tako sa tom lokomotivom vozio. Te parnjače nisu nikad obavljale vuču sjevernije od Mostara. Jedanput su lokomotivu serije 20 poslali po neki brzi vlak sjeverno od Mostara. Bila je velika zima i snijeg i čini mi se da je čak nestalo napona u KM-u. Ma ni u ludilu nije mogla povući. Tek kad su se pojavile lokomotive serije 733 su nestale parnjače na toj pruzi. Sjećam se i prve bruto probne vožnje lokomotive 733-001. Bilo je to na vlaku Lasta za Ploče. Ne sjećam se broja a i tada su se vlakovi obilježavali i slovno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ipak je glumila u filmu Vinetu,

Prvi film u kojem se pojavljuje lokomotiva 120-001 je snimljen 1963 na pruzi u izgradnji. To je bio film Winnetou I. Prvi film o Winnetou je snimljen na Plitvicama 1962. Bio je to film Blago u Srebrenom jezeru. U filmu gdje se pojavljuje vlak ponovno je opet lokomotiva 120-001.To je film Old Surehand snimljen 1965.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK...731 ili 642 zavisi kako kad,ali parna nije nikad.

Tamo u šezdesetim pa i u početku sedamdesetih lokomotive serija 642 i slična i malo jača serija 643 su uglavnom bile na vuči vlakova kao vozne lokomotive. Na manevri skoro nisu ni bile. Za Split i natrag su vozile po 2 lokomotive serije 642 na brzom vlaku, Za Pulu i natrag su sa 2 lokomotive vozili brze vlakove čak krajem sedamdesetih. Na Interfrigo vlakovima iz pravca Vinkovaca prema Sloveniji su uglavnom bile lokomotive serija 642 i 643.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se ne varam pruga je otvorena malo ranije. Mislim da je bilo to 1964. Otvorena je prije pruge Sarajevo-Ploče koja je otvorena 1966 za Dan republike. Parnjača na manevri u to vrijeme nije nikavo čudo. To je bilo dosta kratko. I na pruzi Sarajevo-Ploče su u početku bile 3 parne lokomotive na manevri iako je sve bila odmah dizelizacija. Luka Ploče je imala svoju manevru serije 731 dok je na JŽ u Pločama bila serija 20. Lokomotiva je glumila u filmu Horoskop. U stanici Mostar teretna je stalno bila manevra serije 20. Metković je opsluživala neka lokomotiva od serije 12X. Ta lokomotiva nije imala zračnu kočnicu nego samo lokomotivsku i ručnu na tenderu. Lokalne vlakove vukle su lokomotive serije 642 a putničke, brze i teretne su vukle lokomotive serija 661 i 662.. Lokomotive serije 642 su imale dosta problema sa generatorom pare u zimskom periodu a i u slučaju kvara lokomotive uskakale su parne lokomotive serije 20. Tada bi lokalne vlakove vukle parne lokomotive serije 20. Jedno vrijeme na manevri je bila i parnjača serije 22 iz Prijedora na ispomaganju. Znala je voziti lokalne vlakove. Moj pokojni otac je tako sa tom lokomotivom vozio. Te parnjače nisu nikad obavljale vuču sjevernije od Mostara. Jedanput su lokomotivu serije 20 poslali po neki brzi vlak sjeverno od Mostara. Bila je velika zima i snijeg i čini mi se da je čak nestalo napona u KM-u. Ma ni u ludilu nije mogla povući. Tek kad su se pojavile lokomotive serije 733 su nestale parnjače na toj pruzi. Sjećam se i prve bruto probne vožnje lokomotive 733-001. Bilo je to na vlaku Lasta za Ploče. Ne sjećam se broja a i tada su se vlakovi obilježavali i slovno.

Pruga Knin-Zadar zvanicno pustena u promet 1967. Jos me zanima gdje su te parne lokomotive na Mostarskoj pruzi namirivane i servisirane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pruga Knin-Zadar zvanicno pustena u promet 1967. Jos me zanima gdje su te parne lokomotive na Mostarskoj pruzi namirivane i servisirane.

Lokomotive su namirivane sa ugljenom u Čapljini i Mostar teretna. Vodu su izimale u Pločama, Metkoviću i Mostar teretna sa hidranta. Moraš znati da je Čapljina u to vrijeme bila i pretovarna stanica za Dubrovnik,Zelenika i Nikšić. Tamo se u početku na veliko vuklo sa parnim lokomotivama. Svi teretni vlakovi iz Čapljine prema krajnjim uskotračnim kolodvorima su pokretani sa po 3 lokomotive (vozna, zaprega i potisak). Od noćnog teretnog je 1 lokomotiva ujutro vraćala i lokal iz Hutova za Čapljinu. U Čapljini na ložioničkim kolosijecima su bili upletani kolosijeci. Čapljina je imala radionicu za popravak uzanih i normalnih vagona kao i lokomotiva. Osim parnih uzanih lokomotiva su se održavale i uzane dizel lokomotive serije 740 kao i MOT 802 sve proizvod ĐĐ iz S.Broda. Od normalnotračnih lokomotiva su se održavale lokomotive serije 733 i šinobusi 812 U Čapljinu su dopremali i od drugdje na remont i popravak parne lokomotive. Znam da je uzana UNRRA iz Zavidovića nekoliko lokomotiva bilo na popravku/remontu. Isto tako se sjećam da je i jedna lokomotiva serije 33 došla na popravak/remont iz Zemuna. U stanici Mostar teretna je bio 1 povišeni podest uz kolosijek gdje je stajala parnjača. Na tom podestu je bio ugalj koji se ručno bacao na tender. U Mostaru je bio i rudnik od kud su dovozili ugalj. U slučaju kad je parna lokomotiva vukla lokalni vlak uglavnom su u Čapljini skidane sa vlaka i išle u ložionicu na namirivanje. Ložionica je od putničke stanice bila udaljena oko 2-2.5km. Tad bi vlak uhvati zakašnjenja oko 1 sat. I u Čapljini se ručno ubacivao ugalj u lokomotive. O tome sam na uskotračnim temama pisao i čak neke slike postavio.

Što se tiče zadarske pruge sa godinom otvaranja si u pravu. Pruga je kao cjelina otvorena 1967. Prije toga su otvarane neke dionice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj podsjetnik kako smo se stravično patili u doba jedne vrste jogurta i željezne zavjese objavio je na Facebooku Dragutin Staničić:

SvRR8Gz.jpg.6c7996b8591f5b846d7bd888acbe444f.jpg


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

U zemlji gdje kupnja WC papira je političko pitanje očito i kvazi jedna vrsta krumpira, ovaj jogurta ima isti učinak. Na cestama su znali biti znakovi s pločama i tekstom: Sretan put želi vam ŽTP Zagreb. Sada smo spali na jedan poslovni vlak ili ti IC ali to dotična jogurt-dama ne zna.....


zglajzan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema kod nas IC vlakova.. Podravka i nagibni su de jure Inter City vlakovi ali de facto su to sve ubrzani vlakovi. Osim toga, kombinacija 211 sa presjedanjem na lokalni vlak Zagreb-Osijek vozi 40 minuta kraće od "InterCity" Podravke.


Pozdrav iz Stubaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo nešta i za našeg Antojana ... :kul


Ako ti svi priznaju da si istinski nezavisan, znači da su te obilježili kao luđaka, pa se možeš družiti jedino s drugim marginalcima – Denis Kuljiš
4111601737.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da isprobam direktno stavljanje slika...i puno hvala svima koji su se oko toga potrudili...

 

Na slici je stanica Bastaji (Maslenjača) 1938. U pozadini se nazire kuća šefa stanice, dok izvorna stanična zgrada (koje više nema - spaljena od partizana) je bila više lijevo....

Stanica Bastaji.jpg

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...