Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
Simplon Express

Fotografije i filmovi iz davnijih vremena - prije 1990. godine

Recommended Posts

Željeznički usjek u Splitu 1974., prometnik na zadatku...

(obratiti pažnju na "karbitušu" u ruci)

 

Nik%C5%A1a+Smoje++Zeljeznicki+usjek+1974+a.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može bit' i patroldžija, men' svejedno... nisam baš na "ti" sa stručnim izrazima, a i na izvoru fotke je pisalo "prometnik"... :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

na izvoru fotke je pisalo "prometnik"

Hmm... da. To je kao kada neupućeni strojovođu nazovu vlakovođom. Vidi se po kapi da nije prometnik, a što bi prometnik radio na otvorenoj pruzi - njemu je mjesto u kolodvoru.

Pustimo sada terminologiju, bitna je dobra slika. Ako nađeš još štogod samo sipaj. :palac:


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešto iz obiteljskog albuma, uz isprike na lošem scanu...

 

Možda netko zna gdje je ovo slikano? :smile:

 

2hyh4lv.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Željeznički usjek u Splitu 1974., prometnik na zadatku...

(obratiti pažnju na "karbitušu" u ruci)

 

Nik%C5%A1a+Smoje++Zeljeznicki+usjek+1974+a.jpg

Nije prometnik niti karbituša. To je skretničar nosi lampu na ulazni signal ili predsignal. Najvjerovatnije je predsignal jer je pretpostavljam na signal već postavio. Ili se možda ujutro vraća na blok poslije noći sa skinutom lampom? Lampa troši kao gorivo repično ulje a ne karbit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije prometnik niti karbituša. To je skretničar nosi lampu na ulazni signal ili predsignal. Najvjerovatnije je predsignal jer je pretpostavljam na signal već postavio. Ili se možda ujutro vraća na blok poslije noći sa skinutom lampom? Lampa troši kao gorivo repično ulje a ne karbit.

Moram malo sebe ispraviti. Ova lampa je kao gorivo koristila petrolej. Na nekim prugama je to bilo malo modernizirano pa se koristio i plin. Vani su na signale postavljali i električnu rasvjetu. Neću tvrditi ali mi se čini da je na istarskim prugama bilo plinskih svjetiljki. Ovi lampaši su se postavljali samo na likovne signale i predsignale. Repično ulje za rasvjetu se uglavnom koristlo za ručne lampe i za završne signale na vlakovima. Zašto su ručne bile na ulje a sinalne na petrolej? Petrolej daje veću jačinu svjetlosti i lampe su imale cilindre koje su svjetlost povećavale. Bilo je poželjno vidjeti sa što veće udaljenosti noću ili po magli koji signalni znak pokazuje predsignal i signal. Samo ako je bio skretničar bio lijen (njihova je dužnost bila čistiti cilindre) onada se i to svjetlo znalo slabo vidjeti. Kako to? Ne bi očistili cilindre kako treba i oni su bili čađavi, i slabo se vidjelo. Repično ulje je bilo gušće. Ručne lampe su se morale više koristiti u raznim da grubo kažem položajima. Za davanje signalnog znaka stoj vrtnja u krug, naprijed gore dolje, natrag vodoravno lijevo desno itd. Na završnom vagonu svjetiljka se klatila. Kako je to bilo gusto nije se puno gibalo. Petrolej je rijedak, i što mislite kod navedenih davanja signala ili na zadnjem vagonu da se to razlijevalo i zapalilo? Možda ima još kakvo pitanje? O karbitši i tko je koristio slijedi odgovor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može li netko reći gdje je slikano?

 

 

527482_433978816643571_1174824139_n.jpg

 

 

Scena iz "Karaule"?

Vjerovatno negdje u Makedoniji jer je tamo sniman cijeli film...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,

 

Slovenacki Vecer u 1976 objavio je ovu sliku:

 

 

zg1976.jpg

 

Ima na forumu vise informacija o ovoj nesreci?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lutajući bespućima interneta opet sam naletio na tri zanimljive stare fotografije povezane sa željeznicom.

Pogledajte o čemu se radi.

 

Prva je snimljena "negdje u Srbiji" za vrijeme II. svjetskog rata odnosno njemačke okupacije.

Njemački vojnici, vjerovatno posada bunkera, pardon "block hausa" poziraju pored neke pruge na ulazu na most i tunel. Mjesto dušu dalo za diverziju.

Bilo bi dobro kada bi netko prepoznao o kojoj se pruzi radi.....

 

1negdjeusrbiji.jpg

 

Ova fotografija je sninljena ispred glavnog kolodvora u Zagrebu godine 1934. Radi se o ispraćaju posmrtnih ostataka kralja Aleksandra I. Karađorđevića poslije atentata u Marseillesu.....

 

2zagreb.jpg

 

I na kraju najnovija snimljena 1985. godine negdje u okolini Pančeva a prikazuje parnjaču serije 51 i putnički vlak.........

 

3negdjekodpanevaseije51.jpg


Pozdrav iz Osijeka !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lutajući bespućima interneta opet sam naletio na tri zanimljive stare fotografije povezane sa željeznicom.

Pogledajte o čemu se radi.

 

Prva je snimljena "negdje u Srbiji" za vrijeme II. svjetskog rata odnosno njemačke okupacije.

Njemački vojnici, vjerovatno posada bunkera, pardon "block hausa" poziraju pored neke pruge na ulazu na most i tunel. Mjesto dušu dalo za diverziju.

Bilo bi dobro kada bi netko prepoznao o kojoj se pruzi radi.....

 

p><p><a href=http://imageshack.us/a/img17/4158/2zagreb.jpg' alt='2zagreb.jpg'>[/url

 

I na kraju najnovija snimljena 1985. godine negdje u okolini Pančeva a prikazuje parnjaču serije 51 i putnički vlak.........

 

http://imageshack.us/a/img585/651/3negdjekodpanevaseije51.jpg[/img

 

 

a da si malo dublje lutao po tom forumu našao bi i ovu sliku stare straže kao i još mnogo fotografija, željezničkih i ne željezničkih...

 

Kraljevina SHS (1927) - 109

 

 

 

http://www.flickr.com/photos/lms0605/

Share this post


Link to post
Share on other sites

sliku stare straže kao i još mnogo fotografija, željezničkih i ne željezničkih...

Jest da nije Stara Straža (već je vijadukt Bender/Čupković), ali su fotografije naprosto fantastične! :palac:


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,

 

Slovenacki Vecer u 1976 objavio je ovu sliku:

 

 

zg1976.jpg

 

Ima na forumu vise informacija o ovoj nesreci?

Sjećam se da je problem bio u blok uređaju u Staroj Klari. Ako se ne varam mogao se ulaz datii i na zauzeti kolosijek ili je skretnica pokazivala jedno na bloku a drugo na terenu. Ne znam detalje. Poginuo je pomoćnik iz Doboja. Kada je vidio da ide vlak na vlak ustao se i pokušao pobijeći. Na žalost je poginuo. Da je ostao sjediti na svom mjestu ostao bi živ, čak bez ogrebotine. Strojovođa je ostao živ i nepovrijeđen, osim ako i pretrpljeni strah i šok ne računamo u povredu. Znam da je i Turopolje nekad imalo problema. Vagoni su ostali iza ulaznih skretnica a na bloku je pokazivalo da je vlak cijeli u kolodvoru. Prometnik je normalno dao ulaz i vlak je naletio na štok (kraj vlaka).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjećam se da je problem bio u blok uređaju u Staroj Klari. Ako se ne varam mogao se ulaz datii i na zauzeti kolosijek ili je skretnica pokazivala jedno na bloku a drugo na terenu. Ne znam detalje. Poginuo je pomoćnik iz Doboja. Kada je vidio da ide vlak na vlak ustao se i pokušao pobijeći. Na žalost je poginuo. Da je ostao sjediti na svom mjestu ostao bi živ, čak bez ogrebotine. Strojovođa je ostao živ i nepovrijeđen, osim ako i pretrpljeni strah i šok ne računamo u povredu. Znam da je i Turopolje nekad imalo problema. Vagoni su ostali iza ulaznih skretnica a na bloku je pokazivalo da je vlak cijeli u kolodvoru. Prometnik je normalno dao ulaz i vlak je naletio na štok (kraj vlaka).

Tako je,u ljeto 1978. isao sam iz Zagreba iz dnevne smjene vlak 623 Zagreb-Beograd i sabirni 65152 Novska-Zagreb Rk. sreca pa je 623 stao na signalu u Turopolju cekao sa suprotne strane ulaz 65152.Kad je usao 65152 prolaz za 623 sve zeleno i ulazni i izlazni kad je 623 prosao pored prometnika upalio reflektor i vidio zadnji Eas vagon vlaka 65152 na srcistu skretnice poceo je da koci i udario je lokomotivom 441-072 u Eas i prevrnuo ga vec pri samom stajanju.Lokomotiva nije bila puno ostecena i sreca Eas je bio prazan.Sva je to tu stajalo a izlazni signal na zeleno nismo mogli vjerovati,problem sa skretnickim izolacijama.Radio sam na tim uredjejima i u Turopolju i Klari vrlo opasni. U Klari je zamjenjen 1978. kad je pustena u rad Klara Rasputnica a u Turopolju odmah nakon tog udesa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je,u ljeto 1978. isao sam iz Zagreba iz dnevne smjene vlak 623 Zagreb-Beograd i sabirni 65152 Novska-Zagreb Rk. sreca pa je 623 stao na signalu u Turopolju cekao sa suprotne strane ulaz 65152.Kad je usao 65152 prolaz za 623 sve zeleno i ulazni i izlazni kad je 623 prosao pored prometnika upalio reflektor i vidio zadnji Eas vagon vlaka 65152 na srcistu skretnice poceo je da koci i udario je lokomotivom 441-072 u Eas i prevrnuo ga vec pri samom stajanju.Lokomotiva nije bila puno ostecena i sreca Eas je bio prazan.Sva je to tu stajalo a izlazni signal na zeleno nismo mogli vjerovati,problem sa skretnickim izolacijama.Radio sam na tim uredjejima i u Turopolju i Klari vrlo opasni. U Klari je zamjenjen 1978. kad je pustena u rad Klara Rasputnica a u Turopolju odmah nakon tog udesa.

Nisam siguran ali mi se čini da je to bio uređaj SIGMA Subotica. Iza toga su skretnice u Turopolju zakovane u pravac koliko se sjećam. Isto je naredio prometni kontrolor D.Š.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam siguran ali mi se čini da je to bio uređaj SIGMA Subotica. Iza toga su skretnice u Turopolju zakovane u pravac koliko se sjećam. Isto je naredio prometni kontrolor D.Š.

Tako je. Isti urdjaj je bio i u Lekeniku tako da je tad zamjenjen uredjaj i u Turopolju i Lekeniku. U Gredi je bila Integra a u Velikoj Gorici LORENZ. A Prometni kontrolor D.S. je jedan i neponovljiv,sjecam ga se kao klinac kad je dosao u Sunju kao pripravnik pa iz Sunje u Caprag ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na slovenskom forumu vlaki.info našao sam zanimljive fotografije iz prošlosti, koje je s jedne mađarske web stranice prenio forumaš 363.

Slijedeći link…

 

http://www.fortepan.hu/

 

… našao sam puno starih fotografija sa područja Hrvatske.

Ovdje prenosim fotografije manje-više željezničke tematike. Ima i pregršt drugih zanimljivih slika - uključivo luke, turistička mjesta, jedrenjake, parobrode itd. - pa ih zainteresirani mogu potražiti i pregledati. U tražilicu je potrebno upisati horvátország (može i bez apostrofa), kliknuti OK i dalje pregledavati strelicom.

Za početak nekoliko fotografija s pruge Karlovac - Bubnjarci (Metlika), po navodima u izvorniku snimljenih početkom XX stoljeća (oko 1910.). Željeznički most preko Kupe kod Zorkovca:

 

1Zorkovac_zps20b83b55.jpg

 

Kod Ozlja:

 

2Ozalj_zpsa0db4210.jpg

 

3Ozalj_zpse057f859.jpg

 

4Ozalj_zpseae3478c.jpg

 

Uz ovu fotografiju piše ''Bubnjarci'', iako sam pomalo skeptičan vezano uz lokaciju:

 

5Bubnjarci_zps2732d34d.jpg

 

Željeznički most preko Kupe na lokaciji Bubnjarci - Rosalnice, dvadesetih godina:

 

6Bubnjarci_zps2d2db077.jpg

 

Jest da je mali odmak od željeznice, ali je snimka impresivna - cestovni most preko Drave kod Osijeka oko 1910. godine:

 

7Osijek_zps7ff2ec96.jpg

 

A evo i željezničkog mosta kod Osijeka snimljenog iz luke (ili je to zimovnik?) na Dravi, dvadesete godine:

 

8Osijek_zpsf20bfde4.jpg

 

I za kraj - novi i stari željeznički most preko Save u Zagrebu, snimljeno neposredno pred rat (1939. ili 1940. godine):

 

9Zagreb_zpse7afecea.jpg


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stanley slike su zaista odlične !

Ono je zaista luka (pristanište) u Osijeku a zimovnik ili kako ga mi zovemo Zimska luka je uzvodno.

Od starog osječkog cestovnog mosta na tvojoj slici, koji je usput srušen 1941 pri povlačenju jugoslavenske vojske, ostali su samo stupovi koji su iskorišteni za gradnju novog cestovnog mosta početkom 1960-ih godina. Taj "novi" most minirala je i srušila početkom zadnjeg rata HV ili već kako se onda zvala, tako da je sadašnji most treći na istom mjestu.


Pozdrav iz Osijeka !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od starog osječkog cestovnog mosta na tvojoj slici, koji je usput srušen 1941 pri povlačenju jugoslavenske vojske, ostali su samo stupovi koji su iskorišteni za gradnju novog cestovnog mosta početkom 1960-ih godina. Taj "novi" most minirala je i srušila početkom zadnjeg rata HV ili već kako se onda zvala, tako da je sadašnji most treći na istom mjestu.

Srećom, nisu pali u ruke neprijatelja. laugh_2.gif


Metro über (unter) alles! :kul3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slike su zbilja odlične

Uz ovu fotografiju piše ''Bubnjarci'', iako sam pomalo skeptičan vezano uz lokaciju:

Nisi li mi baš Ti onomad tumačio kako od Karlovca do Metlike nije bilo vodonapojnih uređaja, a sad još i okretaljka?

 


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi li mi baš Ti onomad tumačio kako od Karlovca do Metlike nije bilo vodonapojnih uređaja, a sad još i okretaljka?

 

Po jednoj prastaroj karti, u Bubnjarcima je postojala nekakva pomoćna vodostanica. Što to znači, pojma nemam.


421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...