Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
Simplon Express

Fotografije i filmovi iz davnijih vremena - prije 1990. godine

Recommended Posts

Mene više čudi (kad smo već kod filatelije) otkud poštanska marka na aversu... :hm

Bit će da je na reversu popunio svaki slobodni centimetar!

No, zanimljiv je tekst na aversu. Pošiljatelj veli da postoji vlak kojim se iz Splita može stići u Šibenik i da je za to potrebno tri sata!

 

Stanley: Rafung! Da i meni su zanimljivi. Takvi su dimnjaci (zapravo iskrolovke) uglavnom bili na lokomotivama koje su ložene drvom ili lošim ugljenom. Znade li netko išta o kvaliteti ugljena iz nekadašnjeg rudnika u Siveriću?


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravih dodati (a 4rum neda pa neda): Anziskarta kupljena u Spljetu, a poslana iz Trsta nije neko posebno iznenađenje. Dalmacija je (za one koji ne znaju) bila dio Austrije, a ne 'Rvacke pa je normalni prometni put Split - Beč bio brodom preko Trsta. Naš čovo je vjerovatno kupio dopisnicu/razglednicu u Trstu, a onda na brodu napisao što je imao pa impostirao u Trstu. Ili jednostavno u Splitu nije stigao na poštu... :rolleyes:


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da ekipa ne iscekuje vlak vec "prestravljeno" promatra pozar ili gasenje pozara u onoj zacrnjenoj kuci bez prozora iz koje se dimi :kul

ili kralja Petra? Nakon atentata u Francuskoj kralj je brodom dovežen u Split, a dalje vlakom u Beograd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bit će da je na reversu popunio svaki slobodni centimetar!

No, zanimljiv je tekst na aversu. Pošiljatelj veli da postoji vlak kojim se iz Splita može stići u Šibenik i da je za to potrebno tri sata!

 

Stanley: Rafung! Da i meni su zanimljivi. Takvi su dimnjaci (zapravo iskrolovke) uglavnom bili na lokomotivama koje su ložene drvom ili lošim ugljenom. Znade li netko išta o kvaliteti ugljena iz nekadašnjeg rudnika u Siveriću?

Ne bih baš rekao da je ovaj dimnjak iskrolovka. Iskrolovke su imale kao šešir na vrhu dimnjaka, slično ili kao na uzanoj seriji 83. U početku željeznice dosta se eksperimentiralo i sa dimnjacima. Uglavnom su austrijske lokomotive imale iskrolovke radi lošeg ugljena. Mislim da je Siverić je bio dosta kvalitetan ugalj. Razlog i izgradnje pruge do Siverića je ugalj za AU mornaricu. Ova lokomotiva ovakva kakva je jednostavno je donešena iz Austrije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanima me kak je danas, dali se čuje kad prolazi vlak dok se stoji na tunuelu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ili kralja Petra? Nakon atentata u Francuskoj kralj je brodom dovežen u Split, a dalje vlakom u Beograd.

Khm... ovaj... Aleksandar... i on je brodom dovezen do Metkovića, a dalje vlakom u Beograd...

Osim toga, ekipa gleda prema sjeveru. Veća je vjerojatnost da spremaju doček momčadi "Hajduka" nakon osvajanja prvenstva '27. ili '29...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idemo dalje...

Ovo dolje desno na slici - je li to neka okretnica?

 

2d9tw6h.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Khm... ovaj... Aleksandar... i on je brodom dovezen do Metkovića, a dalje vlakom u Beograd...

Ja sam naveo ime kralja krivo a ti ime mjesta gdje je brodom dovežen. Na ovom forumu je bila slika vlaka pristiglog iz Splita. Vlak je promijenio smjer i lokomotiva je bila na čelu vlaka prema Sisku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu si. :oops:

Da mi je ovo bilo pitanje za milijun kuna na kvizu, ladno bih popušio novce... :-|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panorama Klisa s dijelom trase sinjske "rere".

 

kliscesta.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanima me kak je danas, dali se čuje kad prolazi vlak dok se stoji na tunuelu?

Ni najmanje, tek se na autobusnoj stanici kod Pazara povremeno osjete vibracije. Sam ukop trase je vrhunski odrađen po pitanju buke i vibracija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da mi je ovo bilo pitanje za milijun kuna na kvizu, ladno bih popušio novce...

Možda i ne bi, ako bi dobro prodrmao moždane stanice i postavio stvari na svoja mjesta.

Ima neke veze između Metkovića, atentata, prijevoza leš(ev)a pa i vlaka. Nakon atentata u Sarajevu (28. lipnja 1914.) tijela nadvojvode Franza Ferdinanda i njegove Sofije dovezena su vlakom u Metković, gdje su prenijeta na barkasu i zatim na bojni brod SMS Viribus Unitis, kojim su prevezena u Trst. Pa dalje opet prugom do Beča (ni pošteni atentat se ne može zamisliti bez željeznice).


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda i ne bi, ako bi dobro prodrmao moždane stanice i postavio stvari na svoja mjesta.

Ima neke veze između Metkovića, atentata, prijevoza leš(ev)a pa i vlaka. Nakon atentata u Sarajevu (28. lipnja 1914.) tijela nadvojvode Franza Ferdinanda i njegove Sofije dovezena su vlakom u Metković, gdje su prenijeta na barkasu i zatim na bojni brod SMS Viribus Unitis, kojim su prevezena u Trst. Pa dalje opet prugom do Beča (ni pošteni atentat se ne može zamisliti bez željeznice).

Ah, te okrunjene glave, samo problemi s njima... nisu Francuzi bili ni tako ludi 1793... :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da zaključim splitsku štoriju, splitski kolodvor godine tko zna koje... oduvijek me je podsjećao na nekakvu stanicu na Divljem Zapadu, a ni danas se stvari nisu značajnije promijenile... :rolleyes:

 

2splitkolodvorjp9.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

O jesu jesu.. Pogledaj, dali ima koji slobodan kolosijek na slici!

Share this post


Link to post
Share on other sites

O jesu jesu.. Pogledaj, dali ima koji slobodan kolosijek na slici!

Dobro, ovo je fotka iz tridesetih godina... u međuvremenu su Sjeverna luka i Kopilica rasteretili Gradsku luku i glavni kolodvor od teretnog prometa, a i cestovni lobi je zadnjih godina uzeo danak u putničkom prometu... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro, ovo je fotka iz tridesetih godina... u međuvremenu su Sjeverna luka i Kopilica rasteretili Gradsku luku i glavni kolodvor od teretnog prometa, a i cestovni lobi je zadnjih godina uzeo danak u putničkom prometu... :rolleyes:

 

kopilica je kolodvor duhova.... sjecam se dok sam isao u osnovnu, tamo blizu, bila je prepuna Kennedya, manevri, vagona putnickih teretnih, svega..... a sad nema NISTA!

 

PRAZNO! Na onih 10-12 kolosjeka tamo ne znam tocno koliko ih je.... ima svega 2-3 vagona i to je sve.

 

Zeljeznica u Splitu se srozala na toliko nizak nivo da nize od toga nebi islo ni teoretski.


MI GRADIMO PRUGU - PRUGA GRADI NAS!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih baš rekao da je ovaj dimnjak iskrolovka. Iskrolovke su imale kao šešir na vrhu dimnjaka, slično ili kao na uzanoj seriji 83. U početku željeznice dosta se eksperimentiralo i sa dimnjacima. Uglavnom su austrijske lokomotive imale iskrolovke radi lošeg ugljena. Mislim da je Siverić je bio dosta kvalitetan ugalj. Razlog i izgradnje pruge do Siverića je ugalj za AU mornaricu. Ova lokomotiva ovakva kakva je jednostavno je donešena iz Austrije.

Daklem, iskrolovki je bilo različitih, ono što Ti spominješ su dimnjaci/iskrolovke tipa "Kobel" kao na 83-ki i to je relativno novije rješenje. Ako pogledaš slike starijih američkih lokomotiva koje su u pravilu bile ložene drvom, većina ima obakve čunjaste iskrolovke. A da je lokomotiva došla takva iz Austrije je posve logično buduć da ni Split ni Šibenik nisu nikad imali tvornicu lokomotiva... :rolleyes:

 

Idemo dalje...

Ovo dolje desno na slici - je li to neka okretnica?

 

http://oi51.tinypic.com/2d9tw6h.jpg

Jakako da jest - okretnica koja spaja lučki kolosjek s ogrankom koji ide na gat. Nekoć standardno rješenje u lukama i teretnim kolodvorima. Okretnice su bile kratke, za dvoosovinske vagone i pokretale su se konjskom vučom. Vagir se kopčao na jedno od "uha" koja su se morala podići iz utora u tlu, a kad su bila spuštena djelovala su i kao zapor za okretaljku.


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam naveo ime kralja krivo a ti ime mjesta gdje je brodom dovežen. Na ovom forumu je bila slika vlaka pristiglog iz Splita. Vlak je promijenio smjer i lokomotiva je bila na čelu vlaka prema Sisku.

 

Riješili ste kojeg kralja i gdje.... :cheer:

 

Slika je preuzeta sa foruma www.paluba.info (a piše i na slici) da se ilustrira navedeni doček/ispraćaj.

 

dub_st.jpg

 

Na gatu se vidi zgrada agencije Putnik, a vidi se i prije spomenuta kavana. Zgrada kolodvora i onda i sada isto izgleda.

 

Kako su završile agencija i kavana vidi se iz priloženih slika na kojima se mijenja lični opis kolodvora i bliže okolice. Inače slike su sa www.fold3.com

 

B-25_split5.jpg

 

Split2.jpg

 

Ako admini smatraju da slike ne mogu biti tu neka brišu (autorska prava i sl.)...


"Rekbi da su sagradili ono komad željeznice, da njome plaše švrake i gavrane kroz našu Zagoru"

Juraj Kapić, 1891.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još malo pretvaranja splitske pruge u metro...

 

vh48k9.jpg

 

2edqi6d.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

U časopisu Priroda 1984/85, na naslovnoj stranici pruga koja vodi u Špilju Vindija, nedaleko Varaždina

 

img207q.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fićo mog starog ispod vijadukta na Unskoj pruzi između Kostajnice i Volinje, svibanj 1967. godine:

 

0813160304011.jpg


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...