Dragi forumaši zeljeznice.net, budući da je od 27.11.2019. omogućen upload fotografija na forum, molim vas da koristite isključivo forum za upload fotografija, kako bi izbjegli probleme s nestankom fotografija, koje smo imali u prošlosti. Upute za postavljanje fotografija se nalaze na ovoj poveznici.

 

Jump to content
zeljeznice.net
Simplon Express

Fotografije i filmovi iz davnijih vremena - prije 1990. godine

Recommended Posts

Moja malenkost naslonjena na Antonov avatar, srpanj 1979.:

 

http://img832.imageshack.us/img832/8372/97009857.jpg

 

Moja kćer ispred Antonovog avatara, studeni 1982.:

 

http://img804.imageshack.us/img804/2498/96559645.jpg

 

Moji izviđači na kolodvoru Kumrovec, svibanj 1972. Pruga i vlak se ne vide, a ne vidi se ni Pink Elephant Band s legendarnim Fumom na basu:

 

http://img705.imageshack.us/img705/334/62638846.jpg

Svaka ti čast na ovim fotkama iz obiteljskog albuma !! :palac:

Fakat te je svuda bilo. A mi sad možemo vidjeti kako i gdje se sve prikupljalo tvoje enciklopedijsko znanje i iskustvo o našim željeznicama. :--)

Share this post


Link to post
Share on other sites

p1830328.jpg

 

p1830338.jpg

 

p1830339.jpg

 

p1830324.jpg

 

Uvijek sam se pitao zašto je bila tako gusto izgrađena mreža pruga u Vojvodini..

p1830322.jpg

Edited by Brunoh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvijek sam se pitao zašto je bila tako gusto izgrađena mreža pruga u Vojvodini..

Meni se čini da je to s obzirom da i Slavonija i Mađarska imaju dosta gustu mrežu, zbog ravičarskog terena, odnosno cijene gradnje po takvom terenu, a s obzirom da su ceste u to vrijeme dok su se te pruge gradile bile nikakve, a i po njima su vozile uglavnom konjske zaprege, tako je bilo jednostavnije napraviti prugu, a čini mi se da su u to vrijeme i sela bila napučenija nego danas i vrlo vjerojatno je bila potreba za prijevozom i ljudi i tereta, tako su onda ravničarski krajevi dobivali dosta tih lokalnih pruga.

Nego dva pitanja u vezi ovih dvokolosiječnih pruga.

Da li je izgrađen poslije drugi kolosijek južno od Beograda ili je ovakva situacija i danas?

Da li netko zna kada je pruga Vinkovci-Dalj prestala biti dvokolosiječna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je izgrađen poslije drugi kolosijek južno od Beograda ili je ovakva situacija i danas?

Da li netko zna kada je pruga Vinkovci-Dalj prestala biti dvokolosiječna?

 

Već ima na jednom ili dva posta na forumu rasprava o tome. Čini mi se nakon WWI


Hladni Kalašnjikov izmisliše topli ljudi!

http://nedorecensam.blogspot.com/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Već ima na jednom ili dva posta na forumu rasprava o tome. Čini mi se nakon WWI

I ja sam mislio da je između dva svjetska rata, ali me zbunjuje kaj je na karti iz 1949. ucrtan drugi kolosijek, pa me zanima da li je karta kriva ili je stvarno kolosijek maknut kasnije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam mislio da je između dva svjetska rata, ali me zbunjuje kaj je na karti iz 1949. ucrtan drugi kolosijek, pa me zanima da li je karta kriva ili je stvarno kolosijek maknut kasnije.

Ovdje možeš pročitati o tome.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je izgrađen poslije drugi kolosijek južno od Beograda ili je ovakva situacija i danas?

Južno od Beograda pruga je dvokolosječna na relaciji Velika Plana - Stalać.

Između Beograda i Velike Plane postoje dvije usporedne pruge, jedna preko Mladenovca i druga preko Male Krsne. U prometnom smislu uloga im je (bila?) kao i nekada kod nas dva kraka pruge Zagreb - Novska (via Banova Jaruga i via Sisak).


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Našao sam par starih fotografija.

Na prvoj su radovi na prelasku pruge preko autoputa kod tunela Lučice. Slikano 6. mjesec 1997

 

IMG_0001-1-1.jpg

 

Druga slika isto 6. mjesec 1997, vlak 4603 Rijeka-Ogulin na kolodvoru Delnice

 

IMG_0002-2.jpg

 

Treča je iz 1998 godine, snimljena na mostu preko pruge kod tunela Lučice

 

IMG_0003-2.jpg

 

I zadnja je vlak 4003 (današnji 4001) na istom mostu

 

IMG_0004.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo dokaza da sam railfan od malih nogu. Lokomotiva 2044010 spremna da povuče današnji 3006 za Zagorje u ljeto 1993.

IMG_0004-8.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Godina je 2001. mislim da je 6. mjesec jer sam onda bio maturant Elektrostrojarske škole u Varaždinu (poznatija kao MEC).

 

 

Hajvani čekaju vlak 3004 na kolodvoru Konjščina. Dolazi zeleni dizel sa Baat-ićima

 

02210002.jpg

 

Negdje između Konjščine i Hraščina-Trgovišća iz unutrašnjosti Baat-ića

 

02210003.jpg

 

Budinščina

 

02210004.jpg

 

Budinščina- Podrute

 

02210005.jpg

 

Podrute

 

02210007.jpg

 

Novi Marof

 

02210008.jpg


Ja nemrem zmisliti PUSH PULL vlak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super fotke :palac:

Nekak mi se čini da se na kolodvorima i nije puno promijenilo, jedino kaj je trava izrasla i kaj su postavili nove ploče. Nego ovi vagoni u Konjščini, dal su to oni koji su tamo stajali godinama? Ja se sječam kad god sam prolazio kroz Konjščinu da je tamo bilo dosta vagona u dosta lošem stanju. I da, još jedno pitanje, dal je to današnji 3004 ili iz te godine? Po položaju sjena bi rekao da je to današnji 3004, odnosno 3006 iz 2001.

Edited by ICE-3M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo za kolodvore j potpuno tocno.

Stari vagoni o kojima mislim da govoris u stajali na onom kolosjeku koji vodi prema Donjoj Batini i to su bili vagoni za prijevoz automobila. Jednom prilikom mi je Renato rekao da su iz Zastave i da su tu bili tokom rata. Forumas Sova77 bi mozda mogao znati detaljnije.

 

Ovaj vlak koji se vidi da dolazi imao je polazak iz Konjscine u 11:10.


Ja nemrem zmisliti PUSH PULL vlak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha znači dobro sam pretpostavio da je to današnji 3004, koji je 2001. imao broj 3006. To je zato jer je onda vozio Maestral, pa je 3004 kretao oko pol 8 iz Zagreba, da bi kad je Maestral prebačen na Koprivnicu uveden 992 koji je zamijenio Maestral i 3004, a svi putnički vlakovi su dobili broj manje. Još par zanimljivosti iz voznog reda iz te godine. Današnji vlak 3010, ondašnji 3012 je vozio samo do Budinščine i odmah se vraćao za Zagreb, brzi vlak 790 se zvao Zagorje i vozio je do Varaždina sat i 50 minuta i vozio je Francuz. Lijepa vremena, Francuza se ne može vratiti, ali za vozno vrijeme se možemo nadati.

Kaj se tiče vagona, mislio sam na vagone na samom kolodvoru. Uvijek kad sam prolazio kroz Konjščinu je bilo dosta teretnih vagona na zadnja četiri kolosijeka. Govorim o prvoj polovici 90-tih. Za ovaj odvojak za Batinu se isto sječam da je bilo dosta vagona i da su bili dosta daleko od Konjščine i bilo je tih auto vagona i zatvorenih vagona za prijevoz pošiljki. Tih troosovinskih auto vagona je bilo dosta po kolodvorima za vrijeme rata, ja se sječam da ih je bilo na kolodvoru u Lepoglavi, Ivancu i mislim u Tužnom. Koji je razlog da ih je bilo tolko po kolodvorima? Jel to zbog toga kaj ih je rat zatekao u Hrvatskoj, pa su ih stavili na kolosjeke gdje nebudu smetali, jer su u večini slučajeva bili na prvom kolosojeku, kod robnog skladišta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teretni dio kolodvora Konjščina je dosta prometan i danas. Vjerojatno su to bili vagoni za ARMKO i termoelektranu, stvarno neznam..

 

Hvala za info oko vlakova.. nisam znao da su mijenjali te brojeve - u ono vrijeme nisam toliko pratio vlakove :)


Ja nemrem zmisliti PUSH PULL vlak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Forumaški kolega fran poslao mi je nekoliko starih fotografija uz dogovor da ih stavim na prikladno mjesto na forumu.

Slike su presnimljene fotoaparatom pa su neke malo slabije kvalitete, ali vjerujem da će biti zanimljive zbog motiva.

 

Zagreb Glavni kolodvor, snimljeno neposredno poslije II. svjetskog rata:

 

dsc01304ar.jpg

dsc01305hq.jpg

dsc01306y.jpg

Dvije slike Samoborčeka na mostu u Podsusedu:

 

dsc01319bq.jpg

dsc01320c.jpg

Putnički vlak iz Zagorja između Zaprešića i Podsuseda:

 

dsc01308g.jpg

Kolodvor Bedekovčina, godina nepoznata:

 

dsc01327d.jpg

Na kraju snimke željezničke nesreće kod Velikog Trgovišća 30. kolovoza 1908. godine:

 

dsc01331c.jpg

dsc01332ef.jpg

dsc01333c.jpg


Serija 05 je zakon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 slike primljene mailom, ista lokacija ali prije dosta godina, u vrijeme dok se u Ulici kneza Trpimira (današnji naziv) gradio podvožnjak ispod pruge.

 

Pogled prema kolodvoru (zapad)

68v9lk.jpg

 

Pogled prema Vukovarskoj (sjever)

xx0de.jpg


"Sakuntala park je park koji je dobio naziv prema kipu djevojke s palminom granom u ruci koju su Osječani zvali Sakuntalin kip. Ime joj potječe iz 5. st. kada je indijski pjesnik Kalidas napisao Sakuntalu, svoju najpoznatiju poetsku tvorevinu." Taj park je ujedno i naziv tramvajskog stajališta u Osijeku na liniji 1, 2 i 3.

GPP popis reklama: https://goo.gl/DcZQxs

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 slike primljene mailom, ista lokacija ali prije dosta godina, u vrijeme dok se u Ulici kneza Trpimira (današnji naziv) gradio podvožnjak ispod pruge.

 

Pogled prema kolodvoru (zapad)

http://i41.tinypic.com/68v9lk.jpg

 

Pogled prema Vukovarskoj (sjever)

http://i41.tinypic.com/xx0de.jpg

Ovo mi ne odgovara? Trpimirova izlazi na Branimirovu i dalje je zid. Nema nikakvog prolaza ispod pruge? Osim toga ako je ovo pogled prema zapadu nije točno, ako se odnosi na Glavni kolodvor. Vukovarska ulica je na jugu. Koji je ovo Kolodvor? Možda Borongaj?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo mi ne odgovara? Trpimirova izlazi na Branimirovu i dalje je zid. Nema nikakvog prolaza ispod pruge? Osim toga ako je ovo pogled prema zapadu nije točno, ako se odnosi na Glavni kolodvor. Vukovarska ulica je na jugu. Koji je ovo Kolodvor? Možda Borongaj?

 

Baš sam mislio upozoriti sakuntalu da nije napisao da su ovo fotke iz Osijeka.


Metro über (unter) alles! :kul3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš sam mislio upozoriti sakuntalu da nije napisao da su ovo fotke iz Osijeka.

Nekako je to bilo razumljivo, obzirom na to da je sakuntala istovremeno i u tramvajski dio foruma postao jednu staru fotku s osječkim tramvajima, također primljenu mailom. :--)

Share this post


Link to post
Share on other sites
:oops: Isprike zbog pomutnje koja je nastala. Da, to je u Osijeku, a nisam napomenuo jer kao što je @seabral rekao, stavio sam jednu staru sliku i na tramvajski dio foruma i automatski sam zaboravio ovdje napomenuti :roll: Al ne prate svi sve forume pa da povežu kao Administratori :grin:

"Sakuntala park je park koji je dobio naziv prema kipu djevojke s palminom granom u ruci koju su Osječani zvali Sakuntalin kip. Ime joj potječe iz 5. st. kada je indijski pjesnik Kalidas napisao Sakuntalu, svoju najpoznatiju poetsku tvorevinu." Taj park je ujedno i naziv tramvajskog stajališta u Osijeku na liniji 1, 2 i 3.

GPP popis reklama: https://goo.gl/DcZQxs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...