Jump to content

Kotoriba - 24.04.1860/24.04.2010


STIB

Recommended Posts

Izlazak iz vlaka i probijanje prema kolodvorskoj zgradi - uz usrdno nuđenje domaćih kolača i peciva ... :P

vyb0gy.jpg

 

Barjak čakovečkih oružnika:

33uq2ba.jpg

 

Pozornica čeka izvođače ...

314finb.jpg

 

... pleteni suveniri govornike ...

4v5u8y.jpg

 

... a svi skupa muzejski vlak koji kasni ...

28v36tx.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 213
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

... i doviđenja uz želju da se opet negdje sretnemo
Pa, za 2 i pol godine u Zagrebu, jel? Doduše, tada sa slovenskom ili austrijskom parnjačom...
OVO PIŠEM VELIKIM SLOVIMA DA BI BILO UOČLJIVIJE. ODNOSI SE PRVENSTVENO NA ONE KOJI SE NISU BILI U SVEČANOM VLAKU U POVRATKU ZA ZAGREB. POZVANI SMO SLJEDEĆE GODINE NA JEDNU PROSLAVU, NEGDJE U ISTO OVO VRIJEME. PROSLAVA JE U MJESTU DONJI KRALJEVEC (kolodvor prije Kotoribe). DOLAZI AUSTRIJSKI MUZEJSKI VLAK SA PARNOM LOKOMOTIVOM. DOĆI ĆE IZ PRAVCA PRAGERSKOG I ČAKOVCA. PROSLAVA JE 150 GODINA OD ROĐENJA RUDOLFA STEINERA (AUSTRIJSKI FILOZOF, KNJIŽEVNI KRITIČAR I UTEMELJITELJ ANTROPOZOFIJE). OTAC MU JE BIO SKRETNIČAR U KOLODVORU DONJI KRALJEVEC. ZA SADA TOLIKO.
Link to comment
Share on other sites

Program počinje iako Mađari kasne:

2wlrpy9.jpg

 

No, napokon stiže:

jptyl0.jpg

2zsa5c7.jpg

 

Interes za program se preselio na onu stranu s kolosijecima:

15zp01x.jpg

 

... a za to vrijeme na pozornici Teta Liza:

2ir21au.jpg

 

Ono kaj je mene najviše oduševilo na tom događaju, bilo je mnoštvo kotoripčanki i kotoripčana (vjerojatno i iz šire okolice :P ):

f0zs5k.jpg

141mh07.jpg

Link to comment
Share on other sites

Opuštena koegzistencija gospode iz 19. i radoznalaca iz 21. stoljeća:

11twrrt.jpg

 

Odlazak parnjače prema ulaznoj strani kolodvora:

20ff3s.jpg

6xxoid.jpg

11sf7ea.jpg

2n85zph.jpg

 

Sve je spremno i za neželjene incidente:

xf53cx.jpg

Link to comment
Share on other sites

Međimurski lepi dečki vu široki gaća:

24uvj9i.jpg

 

Konferansu je zavidnom elokvencijom vodila Edita - mogla bi biti uzor većini TV voditelja (a razne glasnogovornike da i ne spominjem):

1g4nir.jpg

Čestitke njoj na izvrsno obavljenom poslu, a također i organizatorima na sveukupno jako dobro izrežiranoj i usklađenoj priredbi! :P:hai

 

Uvodni govor Predsjednika HŽ Holdinga Zorana Popovca:

1t506s.jpg

 

Potpredsjednik Društva mađarskih željeznica s prevoditeljicom i Editom:

5xlcfs.jpg

 

Općinski Načelnik u svom kritičkom osvrtu na prometno zapostavljanje kotoripskog kraja:

2eyv1gm.jpg

 

Premijerkina izaslanica - i Međimurka - Ministrica Marina Matulović-Dropulić:

9tkbd3.jpg

 

I govor za kraj - Predsjednik Republike Dr. Ivo Josipović:

10yqn0h.jpg

Link to comment
Share on other sites

Slijedilo je krkanje domaćih specijaliteta u uzvaničkoj šatri:

e8vg4z.jpg

2q0vxcl.jpg

 

Pripreme za povratak:

52yqli.jpg

 

Još par pogleda na detalje:

rh93zs.jpg

b5l5iv.jpg

 

Spreman za polazak:

ruzq7p.jpg

 

U iščekivanju polaska - uvijek zahvalan motiv onih koji fotografiraju glavni događaj:

nwx2zl.jpg

Link to comment
Share on other sites

I napokon, toliko isčekivani polazak (kolko je kasnil u dolasku - red je bil da tolko i kasnije krene - neee? :P ):

majiqd.jpg

25juk3t.jpg

 

Pišta-baći na svom mjestu

1sgs42.jpg

 

P®olazak:

348htlh.jpg

b4b37o.jpg

f3vmhc.jpg

2sb72u1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Opustjeli kolodvorski trg nakon odlaska glavne atrakcije, s namjernicima u opuštenom raspoloženju:

n5j914.jpg

1ymr9c.jpg

20iyrfr.jpg

 

"Kom3dija" praše covere međimurskih popevki ... uglavnom sebi za dušu:

:P

dbjc6p.jpg

 

I zagrebački posebni vlak postavljen za polazak:

xbbyh3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kralj .... pardon lovac :)

 

P4240227res.jpg

 

Ovaj covjek mi izgleda potpuno drogiran atmosferom i osjecajem u starom vagonu.

Sutra zelim toksikoloski nalaz doticnog gospodina. 8)

 

 

Da vas ne hvalim pojedinacno, od mene SVI imate veliku zahvalnicu za ovakvu prezentaciju.

Takodje koliko mogu primjetiti, svi ste se lijepo proveli, to mi je neobicno drago.

 

 

 

Zaista se ne mogu kontrolisati i pomenuti jednu veliku bruku i sramotu u Hrvatskoj, koja donekle ima veze i sa ovim dogadjajem.

Zaista ne mogu vjerovati da u cijeloj Hrvatskoj ne postoji niti jedna parnjaca koja je u voznom stanju, ili makar stari vagon?

Zar zaista mora doci parnjaca iz Madjarske da bi uvelicala ovakav dogadjaj?

 

Uredu, razumijem kakva su vremena, razumijem da Hrvatska nije najbogatija zemlja na svijetu, imati parnjacu je ipak donekle luksuz.

Ipak, Hrvatska i nije tako ekonomski losa, znam da u okruzenju ima mnogo "siromasnijih" drzava, u svijetu da i ne govorim.

Sramota je jos veca time sto je jedina fabrika parnih lokomotiva u Jugoslaviji bila upravo u Hrvatskoj.

Pobogu, moze se obnoviti makar jedna parnjaca iz Djure Djakovica, ako nista ono radi nekakvog nacionalnog ponosa.

Zar jedna masina iz Slavonskog Broda nebi uvelicala ovakav dogadjaj?

Link to comment
Share on other sites

Prolaz posebnog vlaka 15510 iz Zagreba za Kotoribu kroz Ludbreg

p1510909.jpg

 

vlak 992 u Kotoribi

p1510958.jpg

 

čeka se dolaz posebnog vlaka 15510

p1510971.jpg

 

p1510966.jpg

 

i evo ga..

p1510973.jpg

 

p1520001.jpg

 

p1520083.jpg

 

p1520119.jpg

 

p1520124.jpg

 

p1520131.jpg

 

p1520144.jpg

 

p1520444.jpg

 

Ante u akciji

p1520474.jpg

 

kurjač na vuglenu..

p1520540.jpg

 

p1520548.jpg

 

p1520707.jpg

 

p1520708.jpg

Link to comment
Share on other sites

Najbolji video o čitavoj svečanosti
Video je profesionalno urađen, ali o tome da je najbolji bi se moglo raspravljati. 8)

Za ovaj forum i naše prioritete svakako ima previše "govorancija" :)

...a i spiker ni Zagorec, već južnije od Save...

Samo osmi položaj!!!

Link to comment
Share on other sites

Budući da znam da bute me tražili da prevedem Brunin link, evo ga:

 

Malo se oduljilo, ali one hrabre ljubitelje željeznice koji su u subotu u zoru s kelenföldskog kolodvora krenuli na put negdašnjim vozilima Južne željeznice, kako bi proslavili stopedesetu godišnjicu otvaranja prve hrvatske željezničke pruge, očekivala je uistinu atmosferična vožnja muzejskim vlakom.

 

Putnički vagoni iz tog razdoblja, s prvim, drugim i trećim razredom, salonski vagon i vagon buffet, odnosno negdašnja parnjača Južne željeznice broj 109.109 - kao i Leó s brojem 527 - ukotrljali su se u zoru 24. travnja na rubni, 15. kolosijek kelenföldskog kolodvora. Ovdje je započelo putovanje u organizaciji MÁV Nosztalgia Kft.-a; naš vlak koji je prometovao relacijom Székesfehérvár – Lepsény – Siófok – Balatonszentgyörgy – Nagykanizsa – Murakeresztúr doveo je goste na priredbu u Kotoribi, koja leži u blizini mađarsko-hrvatske granice.

 

Posljednji trenuci: Leó, koji je pružao pomoćnu snagu do Székesfehérvára, pokleknuo je

 

stoga je prava glavna junakinja preuzela vodstvo

 

Iako su se djelatnici MÁV Nosztalgije istaknuli na području gostoprimstva i željezničke tehnologije, putovanje nažalost nije proteklo glatko. U Székesfehérváru smo se zbog kvara trebali oprostiti od našeg vjernog Lea, pa nas je odatle do Siófoka bez zaprege vukla 109-ka, a otamo do Murakeresztúra kao ispomoć je bila lokomotiva V43 u vlasništvu MÁV-Trakció Zrt.-a (popularna Szili). U gradu Beach Housea trebalo je pozvati i vatrogasce: nasreću, ne zbog požara, nego da nadomjeste vodu koju je lokomotiva potrošila tijekom vožnje.

 

S velikom energijom nadopunjuju isparenu vodu

 

...i u Siófoku stiže nova pomoćna snaga

 

Pokraj Balatona, naša kompozicija, koja juri već nekoliko sati, odmara se u rukama Ubojice zmaja (radi se o mjestu Balatonszentgyörgy, tj. Balatonski Sveti Juraj - op. egérke)

 

Stari vučni stroj je inače za vrijeme putovanja više puta trebalo podmazivati, tako da smo i uz žrtvovanje planiranog jednosatnog bavljenja u Nagykanizsi nakon granične kontrole s pola sata zakašnjenja krenuli prema Hrvatskoj.

 

Teško je naći riječi za ovakav doček...

 

...pogotovo što smo se našli pred improviziranim muzejem vozila na otvorenom!

 

Ova je kompozicija stigla iz smjera Zagreba kao posebni vlak Hrvatskih željeznica

 

Za to vrijeme 109.109 okrenula se na kolodvorskom trianglu i pripremila za povratak

 

Naš je dolazak podsjetio na dočeke Sekeljskog brzog (muzejski vlak koji vozi u Erdelj - op. egérke), barem što se tiče broja ljudi. U trenutku našeg zakašnjelog dolaska već je uvelike trajao kulturni program na trgu ispred zgrade kotoripskog kolodbora: pjevačka društva, orkestri i plesne skupine predstavljali su se publici. Uslijedili su govori mjesnih i državnih uglednika (tako npr. ministrice prometa - e, tu je pogriješio, op. egérke - i predsjednika države), ali riječ je dobio i predsjednik uprave Hrvatskih željeznica. Od poslanstva MÁV-a nekoliko riječi okupljenima prozborio je László Mosóczi, zamjenik generalnog direktora, a njegov je govor na mađarskome prevođen za publiku – šteta što je ta gesta izostala za mađarske goste, tako da smo mogli samo nagađati o čemu govore naši jugozapadni susjedi.

 

László Mosóczi, jedini mađarski govornik na priredbi, jedino smo njegove misli mogli čuti (i) na mađarskom jeziku

Link to comment
Share on other sites

Pitanje za forumaše koji su odlučili ispratiti vlak kod mosta; dal se čulo fućkanje kad je vlak krenuo iz Kotoribe?!

Čulo se, čulo! I vidio se dim izdaleka :)

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Ovaj covjek mi izgleda potpuno drogiran atmosferom i osjecajem u starom vagonu.

Sutra zelim toksikoloski nalaz doticnog gospodina. 8)

Sav puca od adrenalina. I već je u planovima za idući vikend :)

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Svima čestitam na događanju, posebno našim forumašima koji su se okupili u velikom, rekao bih kompletnom broju i snimali, što je događaj sam po sebi, ravan dolasku tople parnjače u Hrvatsku...

Imao sam poziv da dođem, ali sam bio malo prehlađen i tako zeznem.

Sada, poslije viđenih fotografija mi je žao što nisam došao!

pozdrav...

Posavina exspres

Link to comment
Share on other sites

Pitanje za forumaše koji su odlučili ispratiti vlak kod mosta; dal se čulo fućkanje kad je vlak krenuo iz Kotoribe?!

Čulo se, čulo! I vidio se dim izdaleka 8)

 

Čulo se i skroz na mostu. :)

Čulo se cijelo vrijeme i nikak da vlak dođe...

#1 truth hurts

#2 It's hard not to hate..

Link to comment
Share on other sites

Nije mi jasno zašto se treba rub kotača hadrati u ovo?

Pitanje za forumaše koji su odlučili ispratiti vlak kod mosta; dal se čulo fućkanje kad je vlak krenuo iz Kotoribe?!

Moja osobna pretpostavka je da to čisti taj rub, radi estetskog izgleda.

Što se tiče fučkanja, ja sam čuo fučkanje oko 11:45, a bio sam 5 km od kolodvora, to jest 8,3 km od željezničkog mosta (mjereno s google maps). Tako da, nema sumnje, fučka se čuje.... :)

 

I još uvijek tražim svoju fotku u upravljačnici, tko ima molio bih da mi ju na neki način dostavi.

Link to comment
Share on other sites

Evo par mojih slikica, da se ne ponavljamo:

 

dolazak sa Plavcem...

foimg3796.jpg

 

...mlada dama pozira ispred stare dame...

foimg3801.jpg

 

...gđa Korporativna glasnopričalica u Cheviju...

foimg3817.jpg

 

...dok neki poziraju ispred lokomotive, drugi se penju po lokomotivi...

foimg3821.jpg

 

...na peronu pripreme za povratak u MAV...

foimg3827.jpg

 

...koja čašica razgovora...

foimg3828.jpg

 

...zastava za uspomenu...

foimg3833.jpg

Samo osmi položaj!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...