Jump to content
zeljeznice.net
Medo

Tramvaji u Australiji i Novom Zelandu

Recommended Posts

:D

 

U subotu su ovdje federalni izbori i tramvaji su (konačno) postali vruča tema za neke gradove Australije. Partija zelenih bi uvela tramvaje (praktično) svugdje, Labor obećava nešto manje pa ću navesti samo one gdje se „slažu“. Canberra je kandidat čak za dvije tramvajske linije u slijedećih pet godina, Gold Coast nakon završetka prve linije dobio bi nastavak, Sydney 3 gradske linije a Melbourne daljnje proširenje tramvajske mreže... Izbori su svake tri - četri godine ....

 

U međuvremenu u Melbournu kruži tramvaj s besplatnim bežićnim netom i sudeći po korisnicima – radi bez problema. Pretpostavlja se da će potrajati dva mjeseca. Slika nije moja već skinuta iz novina.

2pqus1z.jpg

 

Medo

 

P.S. Nakon dva tjedna snijega na NZ, današnja temperatura od 18 stupnjeva je gotovo ko ljetna. Voćke su pred cvjetanjem.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:mrgreen:

 

 

Obzirom da se neće ništa bitno novo dešavati slijedeće dvije godine u Adelaidi, bar što se tiče razvoja tramvajske mreže, vratit ću se 50-ak godina unazad, zadnjem tramvaju proizvedenom u gradu. Njega nisam spomenuo u priči o Adelaidi zato što je bio jedan jedini primjerak.

Tramvaj serije H1 je trebao biti dio isporuke od 40 ak novih tramvaja ali je 1953 isporučen samo jedan i onda su krenula zatvaranja linija pa je ostalih 39 otkazano. Taj jedini primjerak je sada u muzeju (St. Hilda - Australian Electric Transport Museum). Po mnogo čemu je bio jedinstven za to vrijeme mada je njegov projekt počeo prije II svjetskog rata (odatle i njegov izgled – utjecaj PCC). Bio je i ostao (single body) najduži tramvaj ikad proizveden u Australiji – 18 metara. Ukupan kapacitet je 187 putnika. Maksimalna brzina je bila 80 km/h.

 

Gornji snimak je iz muzeja, a donji s posljednje vožnje 1957. Oba snimka pripadaju muzeju.

h1mm.jpg

 

81802017.jpg

 

Jučer sam naletio na podatak o broju prevezenih putnika u financijskoj godini 09/10

Tramvaj – 2.9 mil.

Gradska željeznica - 11.8 mil.

Autobus – 44 mil.

Ukupno je povećanje od svega 2.8% u odnosu na prethodni period. Nije mnogo al obzirom na ovdašnje navike... gotovo da je čudo. Vlada južne australije bi željela da tamo do 2018 godine, 10% stanovnika stalno koristi javni prijevoz, a nitko si ne usudi kao cilj spomenuti 30% što je neki standarni evropski prosjek.

 

Medo

 

P.S. Danas je oblačan dan, 16 stupnjeva.

Za one koji nisu mogli spavati zbog australskih izbora - pobjednika nema. Nesanica će potrajati još dva tjedna dok se ne prebroje oni koji su glasali poštom iz inozemstva.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wink:

 

Nekolliko dobrih (tramvajskih) vijesti iz Adelaide.

 

Htipcity.jpg

 

Stari tramvaj tipa H (367) našao je dugoročne sponozore tako da će voziti jednom tjedno, a u remizi će biti i rezervni tramvaj. Tri su privremeno odvežena na prostor bivše tvornice automobile Mitsubishi (tvornica je zatvorena lani) i bit će konzervirani (čim se nađu sredstva). 5 ih je završilo u lokalnom tramvajskom muzeju.

 

Tri stara tramvaja na pustom parkiralištu.

tonsly.jpg

 

Besplatna vožnja tramvajem je produžena do “Adelaide Entertainment Centre” tako da osim centra grada gdje je tradicionalno besplatno sad će se moći voziti bez plaćanja do sjeverno- zapadnog kraja linije. Cijela ideja se vrti oko upotrebe velikog parkirnog prostora koji je preko dana više manje prazan.

 

Radovi na proširenju remize se privode kraju; proširena radionica, prošireno spremište, nova lakirnica, praonica i spremište rezervnih dijelova su praktično pred završetkom.

 

Ulaz – prije nepuna dva mjeseca.

remiza3.jpg

 

Isti ulaz - jučer

remiza2l.jpg

 

Praonica

remiza1.jpg

 

Južni dio gotovo završene remize, dva stara H u pozadini.

remizaj.jpg

 

(The Right Honourable Lord Mayor) Mr. Michael Harbison gradonačelnik Adelaide koji do sada nije baš podržavao razvoj tramvajske mreže, prošli četvrtak je promjenio mišljenje i pokrenuo inicijativu za izgradnju još jedne linije u centru grada: West Terrace – Victoria square, preko zapadnog djela grada. Ta linija bi postala kružna gradska linija jer već postoji spoj te dvije točke ali preko sjevernog djela grada. Ono što ulijeva nadu u realizaciju projekta je podrška poslovnih ljudi zapadnog djela grada koji vide koliko je porastao broj kupaca u sjevernom djelu grada nakon uvođenja tramvaja. Datum i troškovi se za sada službeno ne spominju ali se računa dvije do tri godine do početka radova. Ta ideja je i prije bila u opticaju ali nije imala podršku grada. Živi bili pa vidjeli.

 

Medo

 

P.S. Danas je lijep sunčan dan uz 20 stupnjeva. Rezultati izbora još nisu konačni a pregovori stranaka s nezavisnim kandidatima polako postaju zabavno štivo.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako dobra tema, tek sam ju sad zamijetio :twisted: (ko mi kriv kad u tramvaje rijetko zalazim :D )..

 

Samo ti nama šalji tako zanimljive podatke i dalje.. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:shock:

 

Hvala ivog, ponekad se osjećam “osamljeno” ovdje…:mrgreen:

 

 

Pretpostavljam da već znate kako je Christchurch (NZ) pogođen jakim zemljotresom i šteta je velika, prve neslužbene procjene kreću se od 2 – 3 biliona NZ dolara. Centar grada je potupuno zatvoren od 7 navečer do 7 ujutro. Sreća je da u centru grada ne živi mnogo ljudi tako je do sada zabilježena "samo" jedna žrtva.

 

Kako ovdje pišemo o tramvajima – koliko sam mogao vidjeti na tv; djelovi pruge i gornjeg voda u užem centru grada su oštećeni, a također i dio novoizgrađene dionice. Vjerojatno će proći dosta vremena dok tramvaj ponovo krene gradom. Gradska remiza se ne spominje ni u jednom od dosadašnjih izvještaja, možda je to dobar znak.

 

Opširnije o zemljotresu:

 

NZ Herald (brzi link) http://www.nzherald.co.nz/

 

Press, lokalne novine u Ch. (spori link).http://www.stuff.co.nz/the-press//

 

Slika iz boljih vremena.

img7431g.jpg

autor: Tram11

 

Medo

 

P.S. Danas je ovdje bio prohladan i kišovit dan - 16 stupnjeva. Tri nezavisna člana parlamenta još se uvijek odlučuju kome će se prikloniti. 26 rujna ljubitelji tramvaja/željeznice organiziraju izlet u lokalni muzej tramvaja i obećavaju da će biti nešto i za bolje polovice ali nikako da kažu - što. Moja se samo smješka, a to mogu tumačiti na sve moguće načine.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hvala ivog, ponekad se osjećam “osamljeno” ovdje…:mrgreen:
Nisi sam, čitam ja vrlo pažljivo svaki prilog... :shock:

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nisi sam, čitam ja vrlo pažljivo svaki prilog... :--)

To mogu reći i za sebe ... čitam te redovito i pažljivo. A napisati tu ne mogu puno, jer premalo znam o tramvajima u tvom kvartu. Srećom, otkako si ti na forumu, imamo prilike vidjeti i naučiti :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nisi sam, čitam ja vrlo pažljivo svaki prilog... :roll:

To mogu reći i za sebe ... čitam te redovito i pažljivo. A napisati tu ne mogu puno, jer premalo znam o tramvajima u tvom kvartu. Srećom, otkako si ti na forumu, imamo prilike vidjeti i naučiti ;)

 

Definitivno, ja vjerujem da svi koji su inače aktivni na tramvajskom podforumu redovito prate i ovu temu, ali je većina forumaša slabo upoznata sa tramvajima u ovako udaljenim dijelovima svijeta, u svakom slučaju svakim novim postom saznamo više i više. :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

 

Nisi sam, čitam ja vrlo pažljivo svaki prilog... :roll:

To mogu reći i za sebe ... čitam te redovito i pažljivo. A napisati tu ne mogu puno, jer premalo znam o tramvajima u tvom kvartu. Srećom, otkako si ti na forumu, imamo prilike vidjeti i naučiti :D

 

Definitivno, ja vjerujem da svi koji su inače aktivni na tramvajskom podforumu redovito prate i ovu temu, ali je većina forumaša slabo upoznata sa tramvajima u ovako udaljenim dijelovima svijeta, u svakom slučaju svakim novim postom saznamo više i više. :roll:

 

Hvala vam! To će biti dovoljno za slijedeća tri mjeseca. :D

 

Medo

 

P.S. Imali smo kiše jučer i prekjučer dovoljno za višemjesečni prosjek, od ponedjeljka se ukida restrikcija potrošnje vode. Do sada smo mogli tjedno pet sati polijevati vrt. Vani je oblačan dan, očekuje se 17 stupnjeva. Ovdje je proljeće službeno počelo 1.9.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nisi sam, čitam ja vrlo pažljivo svaki prilog... 8)

To mogu reći i za sebe ... čitam te redovito i pažljivo. A napisati tu ne mogu puno, jer premalo znam o tramvajima u tvom kvartu. Srećom, otkako si ti na forumu, imamo prilike vidjeti i naučiti ;)

 

Definitivno, ja vjerujem da svi koji su inače aktivni na tramvajskom podforumu redovito prate i ovu temu, ali je većina forumaša slabo upoznata sa tramvajima u ovako udaljenim dijelovima svijeta, u svakom slučaju svakim novim postom saznamo više i više. :kul

Nick-njače i ja te redovito čitam, tvoji postovi su pravo osvježenje na forumu!


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tramvaj u CHristchurchu se spominje doduše samo u jednoj rečenici, ali u članku se može vidjeti dobar pregled situacije u cjelokupnom prometu nakon potresa:

# There has been no official word on the state of Christchurch’s tram lines.
http://www.aucklandtrains.co.nz/2010/09/05/no-buses-trams-in-christchurch/

_______________________

Pozdrav iz Zagreba

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

 

Hvala Portos. Dodajem još jedan mjesec (taman dok stignem u zg).

 

Nemam nikakvih novih vijesti o stanju tramvajske mreže u Chirstchurch-u osim da se i dalje procjenjuje stanje tračnica. Službena web stranica gradskog tramvaja u kratkoj rečenici objavljuje da nema tramvajskog prometa do daljenjeg. Centar grada je i dalje praktično zatvoren jer se ruše oštećene zgrade. Nekoliko zgrada je urušeno u naknadnim zemljotresima, a izgleda da je navjeći problem nastale pukotine u tlu.

 

Ovdje su u jeku pripreme za dan tramvajoljubaca – 26 Rujna. Nadam se da će biti lijep dan.

 

Na snimci je lokalni tramvaj iz 1912. dio eksponata u muzeju. Muzej ima liniju nešto dužu od 2 km.

car192.jpg

Photo Courtesy: Steve McNichol

 

Radovi na produženju jedine tramvajske linije u Sydney-u dobro napreduju uz završetak prije roka i ispod planiranih troškova dok rasprave kojim ulicama će ići linija od želj. stanice do luke i dalje traju. Kako rasprave idu možda bi dvije linije bile dobro riješenje.

 

Medo

 

P.S. Bez obzira što je proljeće službeno počelo, nikako da se slože dva sunčana dana jedan za drugim. Vani je oblačno uz 17 stupnjeva.

Mlade u obliku tri nezavisna kandidata su se konačno odlučile. Labor nastavlja vladavinu. Mislim da je to bolja varijanta za javni prijevoz ali ja nisam baš nešto poznat po dobrim proročanstvima.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:--)

 

 

Jutros sam naletio na dvije slike koje bi mogle biti interesantne, pogotovo prva koja pokazuje snagu zemljotresa. Slike koje se ovih dana dolaze iz Christchruch –a stvarno ne pokazuju pravo stanje jer se na prvi pogled prava oštećenja i ne vide. Mnogo kuća i zgrada izgleda ok al će se morati rušiti jer pokretanje zemlje totalno je destabiliziralo temelje mnogih kuća.

 

Prva slika pokazuje željezničku prugu prema gradu i ovako je slijedeća 4 kilometra. Druga slika je u centru grada, ulica (Worcester st ) s koje se ulazi u remizu (Tramway Ln.). Remiza se nalazi s lijeve strane. Vidi se samo dio gornjih vodova. Slika je skinuta s video snimke tako da i nije najjasnija. Izvor obje slike je The Press.

 

iovako4km.jpg

 

predremizom.jpg

 

Medo

 

P.S. Ovdje je sunčan dan, 20 stupnjeva. Jučer nas je lupila gripa tako da smo u dobrovljnoj kućnoj karanteni.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutros sam naletio na dvije slike koje bi mogle biti interesantne,

Prva slika pokazuje željezničku prugu prema gradu i ovako je slijedeća 4 kilometra. http://a.imageshack.us/img833/4610/iovako4km.jpg

 

 

:--) :D čovječe da se ovako nešto desi kod nas nikada to ne bi bilo popravljeno! Čuo sam da potresi izvijaju tračnice kao špagete, ali vidjeti pravu posljedicu toga je šokantno! Javljaj još samo, baš me zanima koliko će trajati sanacija!

 

p.s. hvala na popratnim komentarima o vremenu, izborima, životu, uvijek mi nabaci smješak na lice :lol:


421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

 

Čuo sam da potresi izvijaju tračnice kao špagete, ali vidjeti pravu posljedicu toga je šokantno!

 

Dobit ću crveni karton ako budem pisao o željeznicama na ovom svetom mjestu za tramvaje. :--)

Teretni promet uspostavljen u srijedu uz ograničenje brzine od 25 km/h na oštećenim dionicama. Putnički saobraćaj je u potpunosti krenuo danas ali se odlučuje na dnevnoj bazi jer potresi i dalje traju. Potpuna sanacija se očekuje preko vikenda.

 

Slikano je 5.9.2010

zmijag.jpg

 

Da se iskupim evo jedne friške iz Melbourne.

E105_9164.jpg

Copyright Marcus Wong

 

Medo

 

P.S. Već rekoh kako je danas (bio) sunčan dan, 20 stupnjeva, a sudeći po prognozi; sutra će biti kišni dan. Kako smo oboje u karanteni, posadili smo paradajz, papriku i krastavce. Mislim da sam time zaradio dovoljno bodova za izlet 26.9.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kako uopće nešto može voziti po takvoj pruzi? Nije bitno jeli to tramvaj, vlak ili nešto treće..
Jako pažljivo.

 

Sigurno nije svugdje tako strašno kao što je na slici :wink:


p9180107.jpgp7130020.jpgp7130041y.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

 

Nema puno novih događanja "Down under".

 

Christchurch tramvaj normalno vozi još od petka 11.9 i jedina oštećenja su bila u administrativnom djelu remize.

U Sydney-u rasprava i dalje traje, dobra vijest; gradska vlada potpisala načelni sporazum s državom (NSW) oko financiranja gradnje dvije nove tramvajske linije.

Pripreme za nedjelju 26.9. su u toku i izgleda da će i vrijeme biti ok. Očekuje se nekoliko stotina tramvajoljupca.

 

Holden reklama na lokalnom tramvaju (slikano rano jutros).

holden.jpg

 

Medo

 

P.S.

 

Ovakav rujan se ne pamti, nikako da se sastave dva sunčana dana. Vani je oblačno i relativno toplo jutro - 18 stupnjeva. Prošle godine u ovo vrijeme se kupalo.

Novine su se ovih dana raspisale o projektu za "High speed train". Povezivao bi Melbourne - Sydney - Brisbane. Federalna vlada je odobrila AUS$ 20 miliona za inicijalni projekt. Nema slova kad bi gradnja počela.

U federalnom parlamentu se očekuje žestoka rasprava o eutanaziji. Teško da će proći. Zdravi bili pa ne trebali.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:shock:

 

Department of transport - Victoria je danas objavio odluku o izboru dobavljača za nove tramvaje. Melbourne će dobiti 50 novih tramvaja koji će biti napravljeni u pogonima Bombardier - Dandenong (jugoistočni dio Melbourne). Prototip bi trebao biti isproban početkom 2011, a isporuka bi počela 2012. Odluka o nabavci novih tramvaja je dio investicije od AUS $ 807.7 miliona u koju je uključen i projekt obnove Preston remize. Novi niskopodni tramvaj bit će dugačak 33 metra, kapaciteta 210 putnika. Prošle poslovne godine (2009/2010) bilo je prevezeno 175.6 miliona putnika.

 

Idejna slika novog tramvaja (bez garancije da će tako izgledati u konačnici)

novitram.jpg

Slika preuzeta iz The Age

 

Najverojatniji razlog za ovakav izbor dobavljača leži u prošloj narudžbi kad je naručeno 38 tramvaja francuske firme Alstom. Prvi dio isporuke tramvaja (20) bio je u potpunosti proizveden van Australije i izazvali su proteste lokalnih proizvođača koji su smatrali da bi trebali biti uključeni u proizvodnju, pogotovo što ovdje postoji stoljetna tradicija proizvodnje tramvaja. Nakon toga u proizvodnju zadnjih 18 primjeraka je uključena lokalna industrija ali tek s zanemarivih 20%. Novi ugovor je uvjetovao da se najmanje 51% djelova za tramvaj proizvede u Australiji (bolje rečeno u Melbourne). Ova odluka će vjerojatno bitno utjecati na izbor dobavljača za ostale gradove u Australiji. Gold Coast donosi odluku koncem godine, Sydeny navodno odlučuje za par tjedana (al' nije veliki broj u pitanju), a Adelaide strpljivo čeka kako će veliki riješiti.

 

Dio pogona u Dandenong-u (Tramvaj iz Adelaide koji je bio oštećen pri transportu 2006) Trenutno se tu proizvode vlakovi.

adelaidetrambombardierd.jpg

 

Medo

 

P.S. Danas je ovdje poluoblačan dan, 19 stupnjeva. Jučer umjesto na skupu tramvajoljubaca završio sam s prijateljem na hitnoj. Drago mi je da sam mu bio pri ruci, danas je OK. Skup će ionako biti opet slijedeće godine. Obzirom da je bio lijep dan, 22 stupnja, sakupilo se gotovo 300 ljudi.

Kraš - Dorina mlječna čokolada s lješnjacima – 100 gr. može se kupiti za AUS $ 2.10 u većim opskrbnim centrima.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Medo,

 

puno ti hvala na tvojim interesantnim postovima. Isto tako je i ono pod P.S. vrlo interesantno.

 

Bogme je Kras Dorina cokolada jako skupa u Australiji,ali mogu te shvatiti da ju kupis. I ja bi isto da sam tak daleko od domovine.

 

:roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:roll:

 

Hvala ti Old Comber. Bajadere su broj 1 kod mene. 200 gr. = AUS $ 4.20 (http://www.xe.com/ucc/full/)

 

Mala nadopuna jučerašnjeg priloga. Cijena jedne garniture je nešto manja od AUS $ 6 mil. i u ugovoru je opcija za još 50 tramvaja koja će vjerojatno biti iskorištena. Dosta je nagađanja ovdje o budućnosti proizvodnje tramvaja u Australiji. Kao primjer se navodi Toronto koji je sklopio ugovor o nabavi 204 garniture od istog proizvođača po pojedinačnoj cijeni od oko AUS$ 5 mil. dok uključivanje lokalne proizvodnje diže cijenu garniture ali omogućava lokalno zapošljavanje. Očekuje se da bi oko 500 ljudi (direktno i indirektno bilo zaposleno na proizvodnji tih tramvaja.

Obzirom da bi nekoliko gradova do konce ove godine trebali odlučiti o nabavi tramvaja, nastojalo se koordinirati nabava tako da i cijena bude niža. To se pokazalo praktično nemoguće ostvariti jer ne postoji centralno tijelo koje bi koordiniralo pregovore i nabavu.

Adelaide je tu u specifičnoj situaciji jer bi trebala nabaviti 15 -ak tramvaja koji bi jednim dijelom koristili željezničku prugu i imali dvojni napon. Ta ideja o dvojnom naponu i dalje je pod raspravom jer ne samo da poskupljuje nabavnu cijenu već i održavanje. Ostaje još tri godine prije finalne odluke, do tada će trebati samo 5 novih tramvaja.

 

 

Kad se odlučivalo o gradnji prvog produžetka pruge u gradu, opozicija je bila izuzetno velika; počevši da će tramvaj usporiti protok vozila u gradu jer će se izgubiti dvije kolovozne trake i naravno da će tramvajske žice naružiti izgled ulica. Vlasnici parkirališta su bili najvokalniji tako da je napravljen kompromis na jednom djelu pruge koja je 50 metara jednokolosječna kako bi se dozvolilo desno skretanje u veliki parkirališni prostor – Convention centre. Taj kompromis je bio bitan radi financiranja radova. Obzirom na frekvenciju tramvaja na tom djelu pruge (7 minuta u svakom pravcu) to i nije problem al će vjerojatno biti kad se uvede još jedna linija na postojećoj pruzi.

 

concentre.jpg

 

concentre1.jpg

Slikano jučer (27.9) s nadvožnjaka.

 

Medo

 

P.S. Ako je vjerovati prognozi onda je ovo zadnji oblačan dan ovog tjedna. Vani rosi uz temperaturu od 18 stupnjeva. Pred nama je dugi vikend; „Prazik rada“ – Labor day. Kao i dosta drugih stvari u Australiji sve države nemaju praznik u isto vrijeme; Queensland slavi prvomajske praznike, Tasmania slavi pod imenom – osmosatni radni dan. Južna Australija, New South Wales and Aus Capital Teritory slave početkom listopada, a ostali početkom ožujka. Mi ćemo vjerojatno ići negdje al ja nemam pravo glasa pa ću vjerojatno biti obavješten taman kad bude trebalo.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrlo zanimljiv thread. Pomno ga pratim od početka, i veselim se svakom nastavku.:twisted:

Medo, iako je možda malo off, rijetke su prilike čuti ljude Down Under, pa ako nije problem i koju rečenicu o životu dole (kvaliteta/usporedbe...) ubaciti. :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:roll:

 

Hvala MTA!

 

Medo

 

P.S.

 

Nije problem napisati ponekad koji redak o životu ovdje al’ vjeruj sličnosti praktično ne stoje jer je većina stvari posve drugačija nego “gore“. Počev od banalnih stvari da se vozi na lijevoj strani, kad puše hladan vjetar onda je to južnjak, sunce je uglavnom na sjeveru, razdaljine su ogromne, gradovi su na prostorima veličine manjih država (Sydney – Libanon), možeš ponekad voziti satima a da ne vidiš žive duše i tako dalje, lokalne životinje i bilje je drugačije a time i krajolik, školski sistem se bazira na razvoju osobe, a manje na životno nepotrebnim činjenicama, ljudi po nekoliko puta mjenjaju profesije i ne osjećaju ama baš nikakvu metalnu obavezu prema poslodavcu. Metalni sklop je posve drugačiji, apsolutno je individualan što opet ne znači da je i sebičan.

 

Što se tiče svakodnevnog života - standard je dobar i ako se odvojiš od balkanskih tlapnji onda možeš uspjeti. Prema nekim istraživanjima; Australija je u ovom trenutku 4. u svijetu po uvjetima života (standard, školovanje, sigurnost, pravna država i socijalno). U velikoj većini slučajeva nema diskriminacije i vrednuje se ono što radiš i napraviš, a ne odakle si i čiji si. Trenutno je veliki manjak zanatlija i tehničkih profila. Problema ima ali u većini slučajeva su vezani za paralelni život koji dobar dio „friških“ imigranata vodi – tjelom ovdje, dušom negdje drugdje. Kad se preseliš dušom onda počinješ živjeti i prihvaćati neka druga pravila, ljepote i vrijednosti a time bivaš i mirniji – sretniji, ne gubivši sebe. Prva generacija obično žrtvuje dosta toga da bi druga generacija apsolutno uživala ako je neopterećena nacionalnim sagama. Ako je nešto bitno za uspjeh onda je to znanje jezika. Bez dobrog znanja jezika mogućnosti su sužene, a uglavnom si „osuđen“ na druženje s ljudima iz istog kraja i sličnog položaja glorificirajući nešto čega praktično nema .

Pokušat ću ponekad dodati koju crticu dnevnog života ne zanemarjući smisao ovog mjesta. Što se tiče nas, mi smo se dosta muvali okolo i mislim da smo ovjde našli ono što nam treba, mada ponekad u šali kažemo da je bilo krajnje vrijeme raspakirati kofere. Nostalgija... ima i toga al to je poput sjećanja na prvu ljubav ma kakva bila.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:roll:

 

Sinoć je bila polusatna emisija o tramvajima u Melbourne (i Australiji) i šteta je što nema podcast options za tu emisiju kako bi i vi mogli vidjeti. Propustio sam prvih 5 minuta jer nisam znao da će tako nešto biti dok nisam dobio sms od poznanika.

Posljednji lokalno proizveden tramvaj bio je davne 1993 i od tada Australija uvozi tramvaje. Generalni remont tramvaja je uvijek bio u Melbournu.

Zadnji natječaj u Melbournu je prvi nakon toliko godina koji je uvjetovao postotak lokalnog učešća u izradi novih tramvaja. Bombardier je tu bio u velikoj prednosti jer ima svoje pogone u Australiji gdje proizvodi vlakove i dovoljno firmi u Melbourne s iskustvom koje bi mogle učestovati u proizvodnji. Bombardier je takođe u užem izboru za Gold Coast. Škoda se spominje u Sydney-u kao najbolja varijanta (?) za tamošnje uvjete mada će S trebati (poput Adelaide) svega nekoliko novih tramvaja za produžetak sadašnje linije. S će trebati puno više kad se izgrade (?) dvije gradske linije. Canberra je samo usput spomenuta s pretpostavkom od 15 tramvaja. Obzirom na trenutni trend ponovnog uvođenja tramvaja u Australiji i Novom Zelandu 10-ak minuta je posvećeno mogućnostima proizvodnje tramvaja u Melbournu koji bi bili konkurentni za australsko i novozelandsko tržište. Bio je intersantni kolaž slika i snimaka tramvaja proizvedenih u Melbourne.

 

Slika koja je bila objavljena u lokalnim novinama i koju sam prenio nije uopće točna jer prikazuje tramvaj od 3 segmenta a ovaj će biti s 5 segmenata, vrlo sličan ako ne gotovo isti kao Flexity 2 izrađen za Blackpool.

5031846714_03c4b53f72.jpg

 

Više podataka o tramvaju možete naći na - https://docs.google.com/fileview?id=0B3jGaGqMEi02MzE1NDg1ZjMtNzg1My00ZjMwLTliM2EtNzNkZmQzN2IxYjJh&hl=en&authkey=CPG6vpIH

 

Razlike će uglavnom biti u vozačkoj kabini jer će vozač moći izaći van koristeći svoja vrata sa strane tramvaja eliminiravši prolaz kroz putnički dio, a također će moći otvoriti prozor u kabini. Sve ovo se može promjeniti do konačne proozvodnje.

 

Medo

 

P.S. Dan je sunčan i trebalo bi biti preko 20. Australija u ovom trenutku postepeno ukida analognu televiziju nakon 9 godina grace perioda. Pretplata se ne plaća i kod mene se može gledati 16 programa + besplatni satelitski kanali (za one koji imaju opremu) i nekoliko kompanija za pay tv. Podaja 3D tv se izjednačila s prodajom standarnih tv. Hrvatski dnevnik se može gledati dva puta tjedno na SBS, a bar dva puta mjesečno (na SBS) je film s balkanskih prostora.

Postoje neke indicije da ću dugi vikend provesti u Brisbane-u.


----

 

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li ide taj Flexity2 ili neki drugi?

 

Primjećujem kod ovog "Bombardiera" puno slabiju protočnost izmjene putnika.

Naime, jednako je dugačak kao i zagrebački NT2200, osjetno je širi ali sa 4 sjedala u redu, pa ima čak i isti projektirani max. broj putnika, a pri tome ima ekvivalent od samo 3 dvokrilnih vrata po strani ("orginalni" flexity ima još 2 dvokrilna vrata - za bitno dinamičniju izmjenu putnika), dok NT2200 ima čak 6 dvokrilnih vrata.

 

Također i dinamičnost mi se čini dosta slabijom. NT je prazan oko 36T i max. 420 kW snage, dok je ovaj prazan 41T i oko 360 kW snage.

Adhezija mu je također slabija sa 3/6 pogonske osovine naspram 6/6 kod NT-a.

 

S druge strane ovaj model bi trebao biti jeftiniji od nekog opremljenijeg.

 

Zanima me ima li neka konzistentna filozofija oko odabira tramvajskih vozila u Australiji (ide se na komfor, tj. puno sjedaćih mjesta, manje/više vrata, koliko su razmaci među stanicama, itd...).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...